[FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liekensancho

Re: [FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:52

leukk!!! wat spannend!! En wat een geluk straks je paardjes ook nog te zien <3 , heel veel plezier en we wachten denk ik weer met smart naar de foto's van de paardjes thuis ;-)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:04

Wat een fijn blog weer! Ik vind jullie geiten echt briljant, wat een heerlijk blije beestjes zijn dat toch, stiekum veel leuker dan koeien :D
Ik vind het leuk dat je zo eerlijk schrijft over wat er allemaal goed en mis gaat. Voor mij persoonlijk fijn om te lezen dat ook bij anderen alles echt niet altijd goed gaat ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:07

Veel komt er ook hier bekend voor, zeker dat "we komen snel een keer langs". Elke keer komt er weer wat tussen of zijn we weer hard aan het werk.

Bij jullie wil ik dus ook echt nog langs komen, maar dat komt wel als het hier en daar wat rustiger is :)

En water.. Ik houd m'n mond maar :x al kunnen we op de wei wel wat water gebruiken.

En de geiten zijn er, dan kan het toch echt beginnen.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:43

Ik vind het zo geweldig mooi om jullie avontuur te volgen! Alle ups en downs en het feit dat er altijd wel plek is voor een beetje humor maakt het lezen ook nog is een stuk leuker. Iedere keer baal ik weer als ik bijna bij het einde ben van de blog.

Het is ook zo mooi om te lezen hoe jullie met alle problemen die hier en daar de grond uit spuiten ( :+ ) om gaan en altijd wel een goeie oplossing vinden. En al jullie vrienden en famillie die langs komen om te helpen.

een stukje hemel op aarde hebben jullie daar.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:04

Leuke stukjes op je blog alweer ! Wat een werk hebben jullie al verzet ! :j
De geitjes zijn zooooo leuk ! <3
Mooie foto's ook en hoe fijn is dat als je je buurman 's ochtends tegenkomt met zijn spaanse paardje !
Ik wil ook zo'n buurman :D

En wat fijn dat je paardjes eraan komen !! Benieuwd naar beeldmateriaal... :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:37

Ik vroeg mij al af hoe het daar ging TS! Ik ga eens even lezen :)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:53

Wat een leuke blog weer, je schrijft altijd erg leuk. :) En die geiten, ge-wel-dig die beesten. Ook nog je veulens erbij, dan is het plaatje weer een stukje completer.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:55

Nog even een vraag: Hoe zit dat nou met dat huisje in de bossen? Misschien een leuk toeristenhuisje?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:52

Geweldig verslag! Ik lees ze graag!
Ik ben ongeduldig voor het vervolg :)
Heel veel succes met de paarden en de nieuwe stal! Hopelijk weinig hobbels.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:46

Ziet er allemaal goed uit en wat leuk al die geiten, leuk om te lezen hoe jullie het vergaat.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:43

Weer een leuke blog. Vind het altijd weer jammer als ik aan het einde ben. Ga er echt voor zitten zodat ik het op mijn Gemak kan lezen.

Met de geiten begint het 'echte' werk, zal bikkelen worden. De zorg voor alle geiten en alles erom heen wat er nog moet gebeuren.
Ik wens jullie succes en kijk uit naar de volgende blog *\o/*

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:08

Wauw, ik was je topic nog niet tegen gekomen, maar zie dat in de tijd dat dit startte ik enorm druk was met school en andere dingen.
Maar wat onwijs leuk om te lezen en wat gaaf dat je deze stap hebt gezet! Ik ga je zeker volgen en wil je heel veel succes wensen!
Vind het heerlijk om te lezen hoe positief je in het leven staat :)

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 20:29

Wat een leuke reacties weer! Iedere keer denk ik weer mijn blog is veeel te langdradig maar gelukkig vinden jullie dat niet! Morgen probeer ik even uitgebreider te reageren. Wilde nog even fotootjes delen van vandaag:

Afbeelding
Heerlijk in de wei!

Afbeelding
De Ferdeaux merrie!

Afbeelding
De Fellini merrie!

Afbeelding
Afbeelding
De geiten vonden het maar raar die grote beesten in de stal.. Haha.

Afbeelding
Heerlijk die nieuwsgierigerds!

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:42

Heel toevallig was ik eergisteren nog op je site om te kijken of er al een nieuwe post was. Heb 'em bij mijn favorieten staan.
Heerlijk om te lezen! Kan niet lang genoeg zijn hoor!
Wij hebben hier nu 3 geiten en een bok staan, ook om te melken. Heerlijk vind ik dat. Maar 200 is net een beetje meer, haha :D.
Vond je hek in de stal al laag, hier springen (de jonge) geiten makkelijk over een schutting van 1m20. Terwijl ze (de volwassen geiten) wel makkelijk achter 2 stroomdraadjes te houden zijn.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:27

Wat een uitdaging, knap dat jullie deze stap gezet hebben.

Geiten zijn zo leuk en grappig!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:27

Wat een heerlijk topic.....
Fijn dat de veulens goed aangekomen zijn.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 00:11

Geweldige update weer! Heerlijke dieren, die nieuwsgierige geiten!
Mooie veulens, hebben ze ook nog eigen namen? (ik verwonder me er vaak over als iemand de afstamming noemt in plaats van de naam van het dier zelf, alsof ze zelf geen individu mogen zijn ;) :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 00:35

Wat een update , wat gaaf de geitjes zijn er! . Alles gaat wat mis maar komt wel goed!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:56

Mooie veulentjes, leuke afstammingen ook <3 !! En wat zien ze er goed uit na zo'n eindje op transport :j
Geweldige foto's ook met de nieuwsgierige geitjes :D

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 08:28

Zowel mijn vriend en ik voelen ons gevleid door die leuke reacties! Bedankt! :D

Tja, we staan positief in het leven maar op het moment dat het misgaat hebben we ook wel eens een bui van dit wordt helemaaal niks.! Bijvoorbeeld toen laatst de kraan kapot ging.. Dat werd een enorme rekening voor reparatie.. Daar zaten we niet echt op te wachten en dan zijn we niet zo positief hoor haha. Maar dan denken we wel snel weer van we zijn hieraan begonnen en kunnen nu ook niet meer terug (willen we ook niet). Even door de zure appel bijten en doooorr..! :) Wanneer ik mijn blog schrijf hebben we ook al de tijd gehad om het van ons af te zetten en kunnen we er wel om lachen.

Winged: Dat huisje! Daar wilde in nog een stukje aan besteden in mijn blog! Helemaal vertegen haha. Het was wat een raadsel omdat bij de koop van het huis werd gezegd dat wij nummer 12 waren.. Maar dat huisje is nummer 12 en wij zijn 10. We hebben toen rondgevraagd maar niemand wist het. Toen waren we van plan om nog naar het gemeentehuis te gaan om op te vragen wie de eigenaar van het huis is. Totdat we daar plots een boer uit de buurt met de tractor bezig zagen. Hij haalde wat boompjes en struiken weg, zodat er weer een auto kon komen. Wij ernaartoe en vragen wat hij aan het doen was en toen vertelde hij dat de eigenaar van het huisje komt voor 2 weken. Diegene woont in Parijs en komt 1 keer in het jaar een week of 2 weken naar Lupersat. Na een paar dagen kwam die man met zijn gezin. Wij wilden langsgaan maar ze waren er verder nooit. Een keer dat we probeerden schoven ze net aan voor avondeten, dus dat kwam niet goed uit. En ineens waren ze ook weer weg na een week.. heel apart. We wilden graag weten wie zij zijn maar misschien kwamen ze even bijtanken en hadden ze daar geen behoefte aan. Ook wilden we wat hints geven dat mochten ze het huisje willen verkopen dat ze ons dan mogen inlichten (familie kijkt rustig rond voor een vakantiehuisje in de buurt en dat huisje is perfect!). Maarja wel wat jammer dat het huis een eigenaar heeft.. :P

Palousaboy: Wij willen dus ook graag eens bij jullie kijken! Maar op dit moment valt er geen afspraak te maken haha. Nouja dat komt wel! Jullie zitten dus in hetzelfde scheutje.

Suzzy_3: Als ik dat zo lees, doen onze geiten het nog goed haha. Het zijn altijd dezelfde die ontsnappen en dat weten ze ook dondersgoed…. Kom ik binnen dan rennen ze met een noodgang terug het hok in. }> Leuk trouwens dat jullie ze melken! Dat vind ik wel wat hebben om een paar te hebben en ouderwets met de hand melken!

Kootmiradrum: Dankjewel! Oh de veulens hebben zeker namen hoor en we noemen ze ook gewoon bij hun namen. :+ Ik ben zelf alleen voorzichtig met namen plaatsen op bokt. Ik ken iemand die haar paard wilde verkopen en ooit eens op bokt iets had neergezet over haar paard wat tegen haar gebruikt werd. Ik ben er voorzichtig mee (vandaar ook dat wachtwoord op mijn blog, zodat wanneer iemand mij bijv. Googled ze niet al die fotos van mijn zoontje tegenkomen). Vandaar dat ik het zo deed! Misschien moet ik ze maar nicknamen gaan geven voor bokt :D

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:37

wat gaaf. Vrienden van ons zijn ook sinds 2 jaar naar limousin verhuisd. Ze hebben hun boerderij hier verkocht en zijn daar opnieuw begonnen.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:42

Wat leuk ! Ik volg ook !

Ik woon zelf al 15 jaar in de Bourgondië met mijn ouders en ga in december verhuizen naar mijn eigen boerderijtje met 6 hectare voor mijn paarden :) Word ook spannend :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:58

die geiten op de foto's :')
schattige draken zijn het! :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:05

Toch niet zo onbewoonbaar als gedacht dus :') Toch wel apart omdat het zo dichtbij staat... Staat het wel op jullie grond dan?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:35

langdradig??? Je blog is echt niet langdradig!! Kom maar op met nog meer verhalen :D