Trouwen met weinig geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:58

miramii schreef:
Woeeeh! Update: we hebben een datum en een (haalbaar) budget gezien onze wensen. Alleen de plek van avond eten en feest moet nog gevonden worden..

Als jullie nog tips hebben m.b.t.:
- betaalbare korsages voor circa 40 mensen
- diner en feest locatie in omgeving leusden
- leuke bruidezaken voor minder dan 500 euro (omg provincie utrecht)
- tips voor aankleding kerk e.d?

Heeeel graag!

Waarom zoveel corsages?
Zonde van het geld, de mensen doen er toch niets meer mee. Hooguit dat je (schoon)ouders het op prijs stellen, maar de rest?
Wij hebben die alleen voor de bruidegom gedaan, had zelf uiteraard een bruidsboeket (had je dat al meegenomen in je begroting eigenlijk?). ;)
Gewoon eens langs gaan bij verschillende bloemenzaken in je omgeving.

PocoGaucha

Re: Trouwen met weinig geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:04

Ik heb ook nog een tip voor mensen die zelf een feest willen geven.

Als je drinken haalt bij een albert heijn. Kun je eigenlijk altijd het on aangebroken weer terug brengen voor de prijs waar je het voor hebt gekocht.

Wel eerst even vragen natuurlijk, bij onze winkel is het geen probleem en kan me niet voorstellen dat andere winkels er een probleem van maken.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:09

PocoGaucha schreef:
Ik heb ook nog een tip voor mensen die zelf een feest willen geven.

Als je drinken haalt bij een albert heijn. Kun je eigenlijk altijd het on aangebroken weer terug brengen voor de prijs waar je het voor hebt gekocht.

Wel eerst even vragen natuurlijk, bij onze winkel is het geen probleem en kan me niet voorstellen dat andere winkels er een probleem van maken.

Kan bij onze AH niet, maar wij hebben een slijterij in het dorp zitten waar je inderdaad alles terug kunt brengen wat nog dicht zit :j ideaal!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:13

Ik zou de drank dan eerder bij een slijterij halen, dan krijg je er vaak glaswerk etc gratis bij, ze komen halen en brengen en je zit niet met de vuile vaat na afloop.
Uiteindelijk blijkt de prijs ook redelijk gelijk te zijn aan de supermarkt.

Zelfde geldt voor BBQ's, als je het via een slagerij regelt krijg je er een BBQ etc bij, alles kant en klaar aangeleverd, daar kan geen supermarkt tegenop.

Vaak lijkt de supermarkt veel goedkoper, maar als je het naast elkaar legt valt het stukken tegen, maar het scheelt je wel enorm veel werk en gedoe door het bij slijterij en slager neer te leggen.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 17:02

simodi schreef:
moonsparkle schreef:
Voor 20 tot 30 euro kun je een best luxe lunch neerzetten voor 6 personen (ga van 6 personen uit).

Een lunch voor 6 mensen wat maar EUR 30 kost? Per persoon dan misschien, minimaal ...

Makkelijk! Ik heb al een beetje gekeken. Lunch is gewoon thuis, dus enkel boodschappen!

simodi schreef:
Waarom zoveel corsages?
Zonde van het geld, de mensen doen er toch niets meer mee. Hooguit dat je (schoon)ouders het op prijs stellen, maar de rest?
Wij hebben die alleen voor de bruidegom gedaan, had zelf uiteraard een bruidsboeket (had je dat al meegenomen in je begroting eigenlijk?). ;)

Goed punt.. daar moet ik inderdaad eens over na denken.. mijn begroting is uiteraard een stuk groter sinds mijn vorige berichten. Allee staat netjes op papier en word elke dag (en nacht) bij gewerkt :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:16

Corsages hadden wij ook niet, alleen voor de bruidegom. Mijn moeder had het bruidsboeket gemaakt (enkel calla's bij elkaar gebonden met een lint) en heeft van 1 calla de corsage gemaakt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:43

Corsages hebben wij ook niet aan gedaan, had een prachtig boeket voor 50 euro en daar zat corsage voor mijn man bij.

Mijn tante had ook wel mijn bruidsboeket willen maken, maar haar stijl is niet mijn stijl dus toch maar geld eraan uitgegeven haha

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 09:54

ingvdh schreef:
Ik heb het een keer voor een bruiloft corsages gemaakt met kunstbloemen bij de action vandaan, ik geloof €2,- voor een doos van 10 stuks orchidee achtige bloemen, klimop kaalgeplukt en lint met kralen (ook bij de action), de boel gebonden en gelijmt volgens mij voor nog geen €10,00 voor 20 man.
Voordeel van nep is dat je het van te voren kan maken. Op de foto zag je het echt niet.

Slim! Heb je daar misschien een foto of voorbeeld van?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 10:04

Neonlight schreef:
Corsages hadden wij ook niet, alleen voor de bruidegom. Mijn moeder had het bruidsboeket gemaakt (enkel calla's bij elkaar gebonden met een lint) en heeft van 1 calla de corsage gemaakt.

Dat zijn hele mooie bloemen! Maar heeft ze die de ochtend van je bruiloft nog gemaakt? Is dat niet heel erg stressen?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:05

claudia85 schreef:
Als bedankjes hebben wij paracetamols uitgedeeld met de tekst de kater komt later bedankt voor je komst :D

Humor :D

Wij zijn gratis getrouwd bij de gemeente. Ik had een simpel jurkje. Gene behoefte aan een witte bruidsjurk. Mijn man had zich gewoon netjes gekleed (geen pak)
Na het officiele gebeuren zijn we naar een restaurantje gegaan met wat vrienden en familie. Daar hebben we koffie gedronken en taartje gegeten. Later nog geluncht met alleen de familie en de volgende dag zijn we vertrokken naar Las Vegas. Die reis naar Vegas heeft het meest gekost maar als je die niet mee telt denk ik dat we nog geen 200 kwijt waren :P

Abercrombie

Re: Trouwen met weinig geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:07

Laatst hebben wij bij de keurslager hier in het dorp een hele uitgebreide BBQ besteld voor onze verjaardagen. Hier in de tuin. Was 15 euro pp incl BBQ (4 soorten vlees pp en ook 4 vega menus) en halen en brengen. Ook zaten er salades en brood en sauzen bij. Zelfs borden en bestek. Ik had voor 24 man BBQ en we hebben er uiteindelijk zelfs met 30 man van gegeten. Alles was keurig op, er was niets teveel en niets te weinig.

Heel lastig om een aantal te geven omdat er altijd mensen afzeggen en mensen toch op het laatste moment komen aanwaaien. Ik was super tevreden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:47

Ik haal het topic weer even omhoog.

Misschien komen er nog wat meer leuke tips en ideeën langs.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 11-09-16 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:02

linnie050 schreef:
Ik haal het topic weer even omhoog.

Misschien komen er nog wat meer leuke tulios en ideeën langs.

pinterest!

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:20

simodi schreef:
miramii schreef:
Woeeeh! Update: we hebben een datum en een (haalbaar) budget gezien onze wensen. Alleen de plek van avond eten en feest moet nog gevonden worden..

Als jullie nog tips hebben m.b.t.:
- betaalbare korsages voor circa 40 mensen
- diner en feest locatie in omgeving leusden
- leuke bruidezaken voor minder dan 500 euro (omg provincie utrecht)
- tips voor aankleding kerk e.d?

Heeeel graag!

Waarom zoveel corsages?

Mijn corsages kosten voor 40 man 10 euro, ( had een stuk lint op de markt gekocht en foto van mijn man en ik op geplakt.. Veiligheidsspelden gekocht en zo geknutseld) mijn man had er wel 1 was met boeket 50 euro kwijt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:27

Mijn nichtje heeft een heel leuk feestje gegeven in haar tuin (en huis). Gewoon in het woonwijk waar ze toen woonde. BBQ erbij, lekkere drankjes en een goede vriend gevraagd voor de muziek te zorgen. Het was een super leuk en heel persoonlijk feest. Ze droog een mooie witte zomer jurk met verse bloemen in haar haar en hij een mooi pak. Auto om naar het stadhuis te gaan was geleend van een andere vriend. De bruidstaart was gemaakt door d'r schoonmoeder.

Geen idee wat het kosten, maar ik elk geval geen duizenden euro's.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:42

Onze bruiloft heeft ons 3000 gulden opgeleverd :D
Enige dat we zelf hebben geregeld is het trouwen in het gemeentehuis, de kaarten, de jurk, het pak en de bloemen.
Verder is alles geregeld door onze families en vrienden.
Een week van te voren mochten we niet meer bij mijn schoonouders komen, daar was een grote feesttent in het weiland gezet, vrienden die in de horeca zitten hebben de bar en de drank cadeau gedaan en weer anderen het eten, een neef met een cateringbedrijf leverde de hapjes, mijn zwager is banketbakker en heeft de taart geleverd, muziek werd door een buurjongen verzorgd, enz...
We hebben dus bijna nergens voor hoeven betalen maar we wisten ook helemaal niets, alleen hoe laat we gingen trouwen :D
Er is een paar honderd man geweest en om 07.00 in de ochtend hebben we de laatste mensen naar huis gestuurd, het was echt een fantastische bruiloft.
We zouden het zelf niet beter hebben kunnen regelen.