Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Zijn er ook testen die je gewoon thuis mag doen? Ik zou ook wel mee willen doen, maar aangezien ik fulltime werk kan Ik dan niet zo makkelijk eens per week of vaker ergens zijn. Of iets waarbij je maar 2x hoeft te komen?
Emmaa_ schreef:Ja, in Nederland moet je er belasting over afstaan.. Maar wel vanaf een bepaald bedrag geloof ik. Ik kijk zelf vaak op http://www.proefpersonen.nl maar de meeste onderzoeken die daarop staan duren wel echt meerdere dagen. Ik heb een tijdje geleden een site gevonden waar allemaal korte onderzoeken op staan, vaak krijg je daar een vergoeding van een paar tientjes of bonnen voor ofzo. Kan wel even zoeken wat die site ook alweer was.
moonsparkle schreef:Emmaa_ schreef:Ja, in Nederland moet je er belasting over afstaan.. Maar wel vanaf een bepaald bedrag geloof ik. Ik kijk zelf vaak op http://www.proefpersonen.nl maar de meeste onderzoeken die daarop staan duren wel echt meerdere dagen. Ik heb een tijdje geleden een site gevonden waar allemaal korte onderzoeken op staan, vaak krijg je daar een vergoeding van een paar tientjes of bonnen voor ofzo. Kan wel even zoeken wat die site ook alweer was.
Graag
Manny schreef:Moonsparkle het verschilt per onderzoek/medicatie hoe lang je intern zou moeten verblijven.
Helaas ziet te belasting dienst het als inkomen uit werk dus je moet er gewoon belasting over betalen. Vaak word het bruto bedrag uitbetaald en moet je er dus later na opgave nog belasting over betalen. De bedrijven zelf geven het ook op bij de belasting.
Je hebt in Groningen 3 bedrijven
QPS
PRA
DINOX
In Leiden heb je CHDR en verschillende universiteiten doen nog onderzoeken. Maar dit zijn wel de meest bekende/grootste. Je zou ook in Belgie mee kunnen doen. Op de site's van de verschilende bedrijven staat het meest actuele aanbod.
Zowel proefpersonen als Medians.nl kan je van verschillende bedrijven onderzoeken zien maar de bedrijven adverteren hier lang niet alle onderzoeken op.
laraxXxemma schreef:Las hierboven iets over 5 jaar niet meer roken (niet zeker meer of dat niet al een half jaar terug is gezegd), maar ik zie net een onderzoek bij QPS Groningen waarbij je minimaal een half jaar niet meer moet hebben gerookt. Dat is nogal een verschil met 5 jaar.
Zie bij een ander onderzoek helemaal niks over roken staan, misschien dat het daar niet uitmaakt?
anca schreef:Houdt dit maar in je achterhoofd, mij niet gezien
http://www.volkskrant.nl/buitenland/her ... ~a4226123/
Lioke schreef:Eleandra schreef:Het verschilt wel per onderzoek, afhankelijk van het 'leed' dat je hebt. Oftewel hoeveel handelingen zoals bloedprikken ed. er gedaan werden. Dit onderzoek kreeg ik 740,- voor 44 uur dus komt neer op 16,80 per uur. Voor slapen, xboxen en films kijken (dat is hoe ik het ervaar) is dat best chill. Bij mij gaat er ook niks meer vanaf, omdat ik verder weinig verdien.
De vergoeding hangt niet af van het leed dat je hebt geleden, dat zou ethisch onverantwoord zijn. Dan zouden studies met erg veel 'leed', heel veel geld opleveren en daardoor misschien ook ontverantwoord zijn, maar je vindt toch wel ergens een arme stakker die wil mee doen. In theorie word je vergoed voor de tijd die je kwijt bent, en overnachtingen brengen meer op dan korte terugkommomenten naar de unit.
Wij hebben op de unit regelmatig Nederlanders omdat je in België geen belastingen hoeft te betalen op de vergoeding. Ook ligt de 'dagprijs' in België hoger.
Ik ben zelf werkzaam op een unit voor geneesmiddelenonderzoek in BelgieIs het veilig? Het is een berekend risico. Meestal gaat er niets fout, maar het kan wel. Kijk maar naar Frankrijk vorig jaar.
Elin_ schreef:Floor_x schreef:Ik wil dit heel graag doen maar ben een roker![]()
Doe overigens op dit moment mee aan een Vitamine C onderzoek. Krijg ik 350 euro voor. Maar wil graag iets doen voor iets meer centjes
Hier ook een roker. Moet je geloof ik vijf jaar gestopt zijjnmaar dan voel ik mezelf al te oud om de reden ; student die snel geld nu verdiend te zijn...
Dorine92 schreef:Elin_ schreef:
Hier ook een roker. Moet je geloof ik vijf jaar gestopt zijjnmaar dan voel ik mezelf al te oud om de reden ; student die snel geld nu verdiend te zijn...
Dan kunnen jullie beter gewoon stoppen met roken. Daar verdien je pas een hoop aan, door je geld er niet aan uit te geven