Psychologe met ordinaire foto op internet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:22

Poess91 schreef:
TS zou je misschien nog willen vertellen over wat voor foto's het precies gaat?

Zoals in de begin post staat vermeld: laag decolleté, feest foto's incl. alcohol, duckface selfies met wilde haren en ook weer laag decolleté.
Het is niet perse dat ze onwijs korte kleding aan heeft, maar haar borsten zijn op iedere foto goed te zien.
En zo ook LinkedIn.
Ik ga niet haar privacy schenden door de foto's hier neer te zetten of haar naam te delen, dat zou zwaar ordinair van mijn kant zijn.
Dus jullie zullen wat dat betreft mij op m'n woord moeten geloven..

Selina

Re: Psychologe met ordinaire foto op internet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:25

Een psycholoog die duckfaces doet kan ik sowieso al niet serieus meer nemen :')
Is enorm oppervlakkig van me, I know, maar kan het niet helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:26

Sunrise_ schreef:
Bizzybijtje schreef:

Als psycholoog zou je moeten weten dat mensen zich laten leiden door vooroordelen. :) In mijn ogen is het dus ook zeker een fout van haarzelf.

Waarom een fout? Die vooroordelen kunnen toch ook positief zijn? Waar sommige mensen bikini/wijn foto's juist ongemakkelijk vinden zijn er ook mensen die zich er juist bij op hun gemak voelen ("He gelukkig mijn psycholoog is ook een mens"). Ik denk dat elke foto een positief of minder positief gevoel oproept. Zo zullen veel mensen alleen 'neutrale' foto's juist prettig vinden (professionaliteit) terwijl anderen zich daar juist weer ongemakkelijk bij voelen. Zo veel mensen, zo veel voorkeuren.

Inderdaad, kunnen positief zijn. Maar ook negatief. Het is beter om gewoon te zorgen dat dat oordeel pas bij het eerste gesprek gevormd wordt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:29

LHS13 schreef:
Ik heb besloten gewoon het intake gesprek te gaan doen en verder te kijken vanaf daar.
Als ik me er daarna niet "lekker" over voel kan ik het altijd nog bespreekbaar maken eventueel. :)

Da's de beste keuze denk ik :)

Overigens snap ik het wel dat TS gegoogled heeft hoor. Zou ik ook doen. Ik weet ook dat ik ook vast wordt opgezocht en dat mensen een beeld van me kunnen hebben/vormen, maar goed heb daar nog nooit negatieve reacties op gehad.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:30

Wat is er mis met lage decolletés en feestfoto's? we zijn toch geen jaren 60 meer?

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:31

inochiyo schreef:
Wat is er mis met lage decolletés en feestfoto's? we zijn toch geen jaren 60 meer?

Voorbeeldfunctie

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:31

Je gaat naar een psycholoog als vertrouwenspersoon, voel jij je hierdoor er minder prettig bij, zou ik zeker een ander opzoeken.

Ik vind dat zij een privé leven mag hebben en als dat met duckfaces, laag decolleté etc.: moet. Is haar keuze, maar ook ik vind het onprofessioneel dat je dit als mogelijke client zo kan vinden op internet!

In haar beroep zou ze dit beter zeer goed af kunnen schermen of gewoon beter niet op internet kunnen plaatsen. Is een van de beroepen waar het denk ik heel belangrijk is zakelijk en privé gescheiden te houden!

Maartje1990

Re: Psychologe met ordinaire foto op internet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:33

TS, als jij je er niet prettig bij voelt, moet je niet gaan. Los of er een boel bokkers zijn die zo'n foto's wel vinden kunnen. Dat is ook zeker prima, maar als jij je daar dus niet fijn bij voelt, moet je niet gaan :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:33

Ik zou me absoluut niet storen aan zulke foto's. Eerder tegenovergesteld, ik zou haar er alleen maar menselijker door gaan vinden...
Minder professioneel, mja, zo kan je het natuurlijk ook bezien, maar een mens is toch een mens, en toch niet zijn/haar beroep? Want dan mogen dokters, dierenartsen, advocaten, verzekeringsagenten e.d. ook alleen nog maar "serieuze" foto's posten, toch? Zou jij je laten opereren door een chirurg als je foto's online vind van desbetreffende op café, bijvoorbeeld?

Zolang ze tijdens de uren maar professioneel zijn, dat zou voor mij het belangrijkste zijn :)
Maar dat is persoonlijk, en dat moet iedereen voor zichzelf beslissen :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:34

LHS13 schreef:
inochiyo schreef:

Voorbeeldfunctie

Dan mogen leerkrachten geen tattoos of piercings meer... Dan mogen héél veel mensen heel veel niet meer, denk ik... Waar trek je de grens?

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:36

LHS13 schreef:
inochiyo schreef:

Voorbeeldfunctie

Wat een preuts gedoe zeg...
zegt ook veel over jou als client natuurlijk dat je het hele leven van iemand gaat uitspitten en gaat oordelen nog voor je een woord met haar gesproken heeft.
ga dan liever opzoek naar ervaringen van mensen met haar.

Ga je ook niet meer naar een dietiste gaan omdat ze op een foto een vette hamburger eet?
Laatst bijgewerkt door inochiyo op 01-06-15 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

AmelandfreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:36

D_Desteny schreef:
KoudbloedKim schreef:
Ik vond het bij mijn psychiat(st)er :+ altijd wel leuk dat ze niet aan het standaard beeld van haar vak voldeed en kleurrijke kleding (vaak rokken) aan had.
Het gaf een wat minder 'hoogteverschil' tussen cliënt en behandelaar.

+1

Precies mijn idee, dit had ik ook bij mijn laatste psycholoog.
Overigens ook de enige waar het echt mee klikte en mij daardoor ook echt kon helpen.

En serieus wat is er nou ordinair aan een bikini foto of een foto met een glas wijn.
Preuts gedoe, die vrouw heeft naast haar werk ook een leven, een uitlaadklep.
Privé en werk moet je gescheiden houden, ze is de hele dag bezig met de problemen van andere en als ze dan thuis komt geniet ze blijkbaar van haar eigen leven.

Het zou mijn keuze niet zijn om het allemaal openbaar te zetten, mijn fb profiel staat sowieso op alleen vrienden. Maar als zij zich daar nou gewoon goed bij voelt is dat toch aan haar.

Helemaal mee eens Destiny.
Ik heb sowieso het gevoel dat we met zijn allen heel erg aan het verpreutsen zijn..
Ik heb zelf ook een hulpverlenende functie en heb alles wat op social media staat afgeschermd omdat ik dit wel professioneler vind. Zo had ik een paar jaar terug een keer een patient die dierenrechtenactivist was ( veganist, en extreem tegen sporten als paardrijden). Ik had een goede verstandhouding met hem, hij vertrouwde mij dingen toe die hij aan andere verpleegkundigen niet had verteld, maar voor de behandeling zeer belangrijk waren. Heb hem natuurlijk niet over mijn favoriete sport verteld :D . Als hij was gaan googelen zou hij ergens misschien wel een foto van mij zijn tegengekomen..van buitenritten te paard haha! Maar eerlijk gezegd denk ik sowieso dat gehele privacy in dit digitale tijdperk toch niet echt meer bestaat. Iedereen die wil en daar kennis van heeft kan persoonlijke informatie over een ieder vinden op internet. Als ik zelf naar een psycholoog zou moeten, dan zou ik de "klik" tijdens de sessies tussen ons belangrijker vinden dan haar/zijn vrijetijdsbesteding of gezinsleven. belangrijkste is dat je je zelf als client op je gemak voelt bij deze therapeut en haar vertrouwt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:39

Een titel zegt tegenwoordig niks meer. Overal heten ze tegenwoordig '.....deskundige'.
Ik vind t ook onprofessioneel zoiets hoort niet op t internet als je zo'n beroep uitoefend.

Maarja tegenwoordig kan alles he!?
Als je twijfeld niet gaan maar zoek een andere psycholoog.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:42

funnyhorses schreef:
Een titel zegt tegenwoordig niks meer. Overal heten ze tegenwoordig '.....deskundige'.
Ik vind t ook onprofessioneel zoiets hoort niet op t internet als je zo'n beroep uitoefend.

Maar waarom kan het niet? Wat is er niet voorbeeldig aan uitgaan?

Dus je hebt bv. een geweldig kundige dokter die graag korte jurkjes draagt en duckface foto's trekt. Zou ineens minder kwaliteiten hebben?

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:42

inochiyo schreef:
Dan mogen leerkrachten geen tattoos of piercings meer... Dan mogen héél veel mensen heel veel niet meer, denk ik... Waar trek je de grens?

Nee daar gaat het niet om, ik BEGRIJP dat mijn psychologe een prive leven heeft. Dat ze naar feestjes gaat, een drankje drinkt etc.
Als ze tattoo's of piercings zou hebben, zou dat me niets uitmaken. Dat is weer een hele andere discussie die hier los van staat en ik ook niet wil beginnen.
Het gaat mij om de "aanstootgevende" foto's. En dan is aanstootgevend misschien nog wel te hard gezegd.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:45

inochiyo schreef:
zegt ook veel over jou als client natuurlijk dat je het hele leven van iemand gaat uitspitten en gaat oordelen nog voor je een woord met haar gesproken heeft.

Ga je ook niet meer naar een dietiste gaan omdat ze op een foto een vette hamburger eet?

Wat een gefrustreerde reacties zeg.
Als je even goed het topic doorleest, zijn dit soort reacties een klein beetje overbodig.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:48

Furrow schreef:
funnyhorses schreef:

Maar waarom kan het niet? Wat is er niet voorbeeldig aan uitgaan?

Dus je hebt bv. een geweldig kundige dokter die graag korte jurkjes draagt en duckface foto's trekt. Zou ineens minder kwaliteiten hebben?

Nee absoluut niet, daar heb je ook een punt.
Alleen mijn gevoel zegt wat anders.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:48

LHS13 schreef:
inochiyo schreef:

Nee daar gaat het niet om, ik BEGRIJP dat mijn psychologe een prive leven heeft. Dat ze naar feestjes gaat, een drankje drinkt etc.
Als ze tattoo's of piercings zou hebben, zou dat me niets uitmaken. Dat is weer een hele andere discussie die hier los van staat en ik ook niet wil beginnen.
Het gaat mij om de "aanstootgevende" foto's. En dan is aanstootgevend misschien nog wel te hard gezegd.

Er is iets misgelopen met je quote denk ik, want dat heb ik helemaal niet gezegd.

dus als ze aan het strand in een bikini loopt, waar ook iedereen haar kan zien, is het geen probleem. maar een foto ervan op internet is aanstootgevend?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:50

LHS13 schreef:
inochiyo schreef:

Als je even goed het topic doorleest, zijn dit soort reacties een klein beetje overbodig.

Ik lees ook nergens dat je haar hele leven uitspit. Je hebt slechts opgezocht wie ze is uit nieuwsgierigheid. Dat snap ik wel. Wie verwacht nou dat je bij een dergelijke functie duckfaces en een diep decolleté tegenkomt? Zeker in zo'n functie vind ik dat not done om dat openbaar te hebben staan. Dat je die foto's op FB zet, prima. Maar zorg er dan wel voor dat alleen je vrienden het kunnen zien.

Wel vind ik het goed van je dat je er toch heen gaat, als je gevoel daarna goed is dan kan je er gewoon heen blijven gaan en anders stop je er na de intake mee en ga je op zoek naar een ander. Zijn er vast genoeg die zeer discreet zijn met hun privéleven.

Dat ze een privéleven hebben, helemaal goed, maar openbaar? Nee.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:51

LHS13 schreef:
inochiyo schreef:

Waarom zouden piercings en tattoos bij een voorbeeldfunctie niet uitmaken, maar een lage decolleté-foto wel? Op mij komt dat over als meten met 2 maten... Het is maar wat je acceptabel vind, waar je wél op wil kijken... Zolang ze niet met haar schap bloot loopt is er toch geen probleem...
Maar nogmaals, dat is natuurlijk persoonlijk, wat je zelf wel en niet verdraagt.
Ik snap alleen niet zo goed wat er zo erg is aan zo'n foto, ik zou net blij zijn dat ik mijn geestelijke gezondheid zou bespreken met iemand die goed in haar vel zit. Zonder daarin te overdrijven natuurlijk, en voor mij persoonlijk kan zo'n duckface of lage decolleté er wel door.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:52

Het zou nou nooit in mij opkomen om mensen te googlen. :') Zolang ik het gevoel heb goed geholpen te worden interesseert het mij vrij weinig wat de tegenpartij in haar/zijn privéleven doet. Als werkt ze bij als prutsmuts. Maar goed blijkbaar zijn er mensen die er wel moeite mee hebben.. dus ja.. dan moet je doen wat je eigen gevoel ingeeft.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:52

Ik ben het met je eens, het zou mij ook niet lekker zitten. Ik zou ook besluiten ergens anders heen te gaan.
Ik zou overigens wel een mailtje naar het bedrijf sturen. Misschien heeft ze er zelf helemaal niet bij nagedacht (wat ik ook al niet slim zou vinden).....Kan ze het alsnog afschermen, want kan me voorstellen dat er meer mensen hierop afhaken.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:55

LHS13 schreef:
inochiyo schreef:

ik kaats gewoon de bal terug, zo zou zij ook over jou kunnen denken...
je vind het dus niet erg moest je psychologe na een sessie(of op voorhand) je volledige leven begint uit te spitten op internet? ookal staat het openbaar, wil niet zeggen dat het moet doen.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:55

inochiyo schreef:
Er is iets misgelopen met je quote denk ik, want dat heb ik helemaal niet gezegd.

dus als ze aan het strand in een bikini loopt, waar ook iedereen haar kan zien, is het geen probleem. maar een foto ervan op internet is aanstootgevend?

Oh pardon, dat is dan idd fout gegaan. Mijn excuses, zit op m'n telefoon. Denk dat het daar misgegaan is.

Je hebt ook een punt en dat is zeker waar, ze heeft een eigen leven en mag die ondanks haar functie ook zelf invullen.
Het gaat mij er alleen om dat ik op haar functie en naam heb gegoogled omdat ik benieuwd was naar het gezicht bij de naam. Zulke foto's had ik dus niet verwacht, op basis daarvan wist ik niet hoe ik moest handelen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:57

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus misschien is het al gezegd, maar ik zou haar mooi in het eerste gesprek eens vragen waarom ze dit openbaar laat staan. Haar antwoord zou voor mij bepalend zijn of ik zou blijven of niet. Misschien is ze wel lekker openminded of misschien is ze slordig geweest met prive foto's?