Heb jij je "droom" werk na gejaagt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Re: Heb jij je "droom" werk na gejaagt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:04

Wou iedereen vroeger juf worden ofzo :P ik niet ik wou popster worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:08

Ik lievenheersbeestje {:}

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:15

Ja en nee. Ik wist altijd al dat ik iets met dieren of met auto's wilde de doen. Ik heb bij aankomst in Zwitserland bijna een opleiding tot dierenarts aangepakt, echter kwam ik niet door het beginexamen dat je nodig hebt voor alle medische opleidingen in Zwitserland. Bij nader inzien was ik er echt niet serieus genoeg mee bezig. Direct daarna ben ik een leer begonnen in automechatroniek, dus alle mechaniek, elektronica en diagnose rond een auto. Morgen is mijn eindexamen. Daarna ga ik werken en ga ik verder studeren op hoger niveau om verkoopmanager in een autogarage te worden. De mechaniek is best zwaar en aangezien ik 5 talen spreek en goed om kan gaan met mensen wil ik me liever op de verkoop gaan richten. Maar eerst sparen omdat de opleiding rond de 9000,- kost en je het zelf moet betalen.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:18

BeSen schreef:
rienne schreef:
Ik wilde altijd met paarden of andere dieren werken. Heb achter mijn VMBO dus paardenhouderij welgeteld 1 jaar gevolgd, vond er geen reet aan :')

Toen overgestapt op boekhouden en heb hier mijn diploma's voor behaald. En je raad nooit wat voor werk ik nu doe :)

Ik werk in een slagerij :+ Super leuk werk, ik kom graag onder de mensen en dat gebeurt hier.

Ik dacht echt hier komt het... Ze werkt toch in de paarden :') nee dus :')

Zou nog kunnen.. paardenslagerij. :+
Niet dat ik dat zelf zou doen, zou nooit een paard eten.
En ik heb ergens het gevoel dat ik met die laatste zin een discussie opbouw, doe dat aub in pb en dat we niet hier offtopic gaan.
Laatst bijgewerkt door Fearlien op 05-06-15 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:19

Ik ga als het een beetje mee zit mijn droom werk najagen.
Aankomend schooljaar ga ik starten op de vavo om dan in 2 jaar zowel mijn havo als vwo af te maken en daarna te starten aan de opleiding diergeneeskunde... Dierenarts worden is mijn kleine meisjesdroom!

En mocht het allemaal niet lukken, dan ga ik weer terug naar Schier en doen wat ik nu ook doe ;) .

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:23

Ik wil later de opleiding artiest (jep, die bestaat) doen, maar ook diergeneeskunde, paardenhouderij, rechten, psychologie en meer :+
Zal toch echt moeten kiezen... _O-

1 studie die staat voor mij eigenlijk al vast, Liberal Arts. Wil dat zekerweten doen. Mijn pennydroom was/is trouwens om rijk te zijn en dan met een huifkar, twee paarden en heel veel eten rond te trekken door arme landen en mensen te helpen. Tja, wie weet..

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:03

Vroeger wilde ik altijd dierenarts worden zoals iedereen, al snel werdt dit fysiotherapeute! Nu ben ik vanaf vmbo k naar vmbo t gegaan, afgerond, diploma verpleegkunde binnengesleept en wat werkervaring opgedaan. en jawel nu bijna 2e jaars student fysiotherapie.
Geld verdienen is leuk, maar ik vind een leuke baan net zo belangrijk.. Het moet wel realistisch zijn natuurlijk :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:07

Voor mij was popster worden niet realistisch haha. En ik wil het ook helemaal niet. Ik kan echt NIET zingen :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:10

Ja, en ja. :) Wilde altijd iets met dieren gaan doen, diploma gehaald voor dierenartsassistente en heb nu bijbaantje bij fantastische kliniek. Verder studeer ik verder in de luchtvaartsector.

wilson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:19

Als kind wilde ik graag bij de bereden politie... :j Later wist ik vooral dat ik iets voor de maatschappij wilde doen. Na het vmbo heb ik mijn havo diploma gehaald. Daarna ben ik begonnen aan de hbo-opleiding bestuurskunde en overheidsmanagement. Toen begonnen met werken bij een gemeente en gelijk weer begonnen aan een master bestuurskunde in de avond. Inmiddels ben ik beleidsmedewerker veiligheid en bijna (lees volgende week *\o/* ) afgestudeerd. Ik ben heel blij met de keuzes die ik heb gemaakt. Ik heb natuurlijk nog wel dromen maar voor nu ben ik heel blij met mijn baan. :)

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:25

ik wil het bedrijf overnemen, varkenshouderij dus.
doe nu havo eerste jaar.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:28

Ja wou exportmedewerker worden maar kan er geen werk in vinden. Nu maar commercieel medewerker bij ohra op afdeling levensverzekeringen en bank. Elke dag zoek ik nog... Maar zoveel afwijzingen pff

Ik zit nu weer te denken om iets anders te studeren

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:37

Ik werk in de tandtechniek. Een heel leerzaam beroep waarbij je de hele dag kronen en bruggen knutselt en ook veel medische kennis op doet. Dankzij mn inzet ben ik zonder diploma ver in t vak gekomen en (ook wel omdat ik goed kan sparen) kan ik de studie van mn vriend betalen, een koophuis en vorig jaar nog een reis naar hawaii.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:59

Ik doe werk wat ik verschrikkelijk vind, maar toch heb ik geen spijt. Ik heb fijne collegas, een fantastisch rooster en het verdient erg goed. Soms denk ik er wel eens over om iets anders te doen, maar zo'n mooi rooster krijg ik waarschijnlijk nooit meer dus voorlopig ga ik nog wel even door. :j

Als ik op de manege zou werken, zou ik zeker meer lol in mijn werk hebben, maar daar zou ik zoveel voor op moeten geven. Nu heb ik een eigen paard, dure hobbies, een eigen huis, ga veel op vakantie, etc. Geld maakt niet gelukkig, maar de dingen die ik met mijn loon bekostig wel hoor! :P

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:02

Ik wilde altijd dokter worden (pediatric oncologist om precies te zijn), en daar heb ik ook even voor gestudeerd, maar ik kon toen door ziekte de studie niet meer aan. Later nog een dubbele studie gedaan, maar dat vond ik niet leuk.
Toen heb ik andere dromen gemaakt, en werk ik nu met dieren, wat ik echt ontzettend leuk vind :j

Dus misschien was het niet in eerste instantie mijn droombaan, maar wel eentje waar ik heel erg blij mee ben :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:06

Ik wilde eerder altijd kapster/visagist worden. Vind het nog steeds geweldig. Heb een aardig fortuin aan make-up in de kast staan. Maar toch blij dat ik er niet voor geleerd heb.

Ben hopelijk over een paar weken klaar met mijn HBO vastgoed en makelaardij. En eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ik er veel mee ga doen. Er is zo weinig wat ik echt leuk vind binnen het vastgoed en verder voel ik mij er niet op mijn plek.

Heb een bijbaan in de supermarkt wat ik echt superleuk vind en de afgelopen jaren ook steeds iets meer heb mogen doen. Van het weekend heb ik gesprek met mijn nieuwe baas (zelfde bedrijf), hopelijk kan ik via mijn bijbaan nog een studie doen en blijven werken in de supermarkt. Wel nog meer richting bedrijfsvoering/leidinggeven, maar toch ook lekker praktisch bezig met klanten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:11

ik wou met paarden, na de mavo werd dat afgeraden kwa werk vinden, ben toen breder gaan doen in de vorm van dierverzorging met specificatie paard erbij... dat had ik al meteen weer afgekapt.. en alleen niveau vier dierentuin gedaan.

ik had mijn diploma nog niet eens opgehaald voor ik al werk had gelijk na de laatste dierentuinstage
begonnen in de paarden.. en ik werk er nu nog.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:14

Wilde altijd al dierenarts assistente worden, mbo 3 dierverzorging gedaan om hierna mbo 4 paravetrinair te gaan doen. Helaas nooit aan begonnen dit vanwege een docent en chronische ziekte.
Tevens was/is er geen werk te vinden betaald voor dierverzorger.
uiteindelijk administratief medewerker gedaan omdat daar toendertijd veel werk in te vinden was.
Om daarna in een drogist te werken en nu weer werkloos thuis te zitten

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:16

Mijn droom baan is sinds ik zes ben al dierenarts. :D (ben nu 17)
Helaas zat het met mijn advies niet zo mee, waardoor ik op het vmbo terecht ben gekomen. Hierna ben ik wel naar de havo gegaan, en ga volgend jaar naar het examenjaar.. Ik ben nog wel aan het twijfelen of ik een propedeuse wil halen of gewoon het vwo er nog achteraan ga doen. Als ik het vwo wil doen zit ik echter tot m'n eenentwintigste op school. :+

Waar wil is is een weg! ;)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:32

Ik wist nooit wat ik wilde worden, maar wel wat ik absoluut niet wilde: Iets met make-up!
Oh wat had ik daar een hekel aan..

Na het vmbo ben ik maar Onderwijsassistent gaan doen, dat leek me wel leuk!
Met 3 vingers in mijn neus gedaan, want ik had eigenlijk op de havo moeten zitten op de middelbare..
Uiteindelijk wel gehaald, maar na alle stages was ik de kinderen helemaal zat, daar wil ik echt niks meer mee..

Toen maar Banketbakkerij gedaan, dat leek me echt supergaaf!
Helaas na een paar maanden bleek de opleiding te zwaar voor mijn gewrichten..
Ben toen fulltime gaan werken en met fotografie verder gegaan, en ben me steeds meer gaan interesseren voor ja inderdaad, make-up..
Nu 1,5 later ga ik beginnen aan een thuis studie visagie en nagels, om als ik klaar ben dit te gaan combineren met mijn fotografie!

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:37

Guinevere schreef:
Ik doe werk wat ik verschrikkelijk vind, maar toch heb ik geen spijt. Ik heb fijne collegas, een fantastisch rooster en het verdient erg goed. Soms denk ik er wel eens over om iets anders te doen, maar zo'n mooi rooster krijg ik waarschijnlijk nooit meer dus voorlopig ga ik nog wel even door. :j

Als ik op de manege zou werken, zou ik zeker meer lol in mijn werk hebben, maar daar zou ik zoveel voor op moeten geven. Nu heb ik een eigen paard, dure hobbies, een eigen huis, ga veel op vakantie, etc. Geld maakt niet gelukkig, maar de dingen die ik met mijn loon bekostig wel hoor! :P

Dat heb ik ook (een beetje). Ik heb werk dat ik regelmatig helemaal zat ben, maar werk op zulke tijden dat ik tijd zat heb voor mn paarden. Mijn collega's zijn erg leuk, en het verdient goed genoeg om zowel mn huis als mn dieren van te kunnen betalen, en nog geld over te houden voor leuke zaken.

Als ik het voor het zeggen had zou ik graag op een stal werken, maar dan toch echt mijn eigen stal. Dan wordt het bedrijf tenminste gerund zoals ik dat wil. _O-

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:39

Nooit gedacht vroeger dat dit mijn droombaan zou worden maar het komt wel erg dicht in de buurt. Ik ben psychiatrisch verpleegkundige op een opname afdeling voor volwassenen. Erg leuk en pittig werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:02

Ik wilde vroeger altijd dierenarts worden. Heb daar al zolang ik me kan herinneren hard voor gewerkt op school, dus toen ik naar het VWO mocht was ik helemaal blij dat ik een stapje dichterbij mijn droom was :D Echter kwam ik er in 4 VWO achter dat mijn beeld van dierenarts zijn niet echt overeen kwam met wat het echt was... En kwam ik een andere studie tegen die me echt hélemaal geweldig leek! Ben dat gaan doen en hiermee word ik biofarmaceutisch/technologisch wetenschapper (kan nog véél meer kanten op hiermee, maar deze kant wil ik op). Iets heel anders maar heeft toch ook wel veel met ziektes te maken, en vooral het vinden en produceren van oplossingen hiervoor :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:04

Ik had geen droombaan. In die vriendenboekjes heb ik wel 100 beroepen genoemd, wel met de gemeenschappelijke deler dat het zorggerelateerd was. Daarnaast ben ik dol op regelen, organiseren een managen. En bovenal heb ik een hele sterke drang naar zelfstandig zijn, om geen baas te hebben die me vertelt wat ik moet doen.
Al deze wensen en kwaliteiten kan ik heel goed kwijt in wat ik nu doe, nl mijn eigen logopediepraktijk runnen. 50% van mijn taken zijn clientgerelareerd en de andere 50% besteed ik aan het praktijk- en personeelsmanagement. Dat betekent overigens niet dat ik alles alleen maar leuk vind. Ook dit werk heeft zijn nadelen. En ik weet ook niet of het mijn droombaan is. Of dat er überhaupt een droombaan voor mij is, misschien zijn er nog veel meer functies waarin ik mijn ei kwijt kan! Voor nu en voor de komende jaren is mijn bedrijf echt mijn kindje en daarna zie ik wel weer.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:58

Ik wel!
Heb tijdens mijn stage op een haflinger stal in Frankrijk een vaste baan aangeboden gekregen, en daar vertrek ik 28 juli naar toe :)