Als je borstvoeding geeft en het kleintje het meest in handen hebt en duidelijk de nr. 1 verzorger bent is dat ook nogal wiedes natuurlijk dat een kleintje dan het meest naar jou trekt / jij hem het beste kan troosten...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Wat dat betreft heb ik ook het idee dat het meer de mamma's zelf zijn die de eer naar zich toe trekken dat een baby hen het hardste nodig heeft
Als je borstvoeding geeft en het kleintje het meest in handen hebt en duidelijk de nr. 1 verzorger bent is dat ook nogal wiedes natuurlijk dat een kleintje dan het meest naar jou trekt / jij hem het beste kan troosten...
Jannepauli schreef:Ken je de uitdrukking "de mens wikt, maar god beschikt" ?
Ik ben bepaald niet religieus of gelovig, maar als oude wijze vrouw kan ik wel onderschrijven dat het leven altijd een andere loop neemt dan dat je verwacht en denkt te regelen.
Uit je verhalen lees ik niet waarom jij ( of jullie) dit kind wil(len).. ik ben dan waarschijnlijk ook de enige die je niet feliciteert met je zwangerschap. met name omdat je, ondanks al die pogingen om iets te regelen, een kind à priori in een onzekere en niet-stabiele situatie brengt. Tenzij je volledig voor het kind en jezelf kiest. Jij bent vooral bezig om de 'vriendschappelijke relatie' te bestendigen en een soort van vaderschap te faciliteren onder het motto dat dit ook juist voor de baby is. Maar er kan zo veel veranderen. Vriendschappen blijken lang niet altijd eeuwig te zijn. Als je vriend een vrouw ontmoet met wie hij wel leven, liefde en kinderen wil delen.. wat dan? Voor jou vervelend maar voor je kind? Pappie die hem of haar ter zijde schuift vanwege andere prioriteiten? Gaat niet gebeuren denk je?
Dat je zaken regelt als financieën, ouderschapserkenning door de vader etc. dat lijkt me wijs. Maar voor het overige denk ik dat je als moeder van een nieuw leven vooral je verantwoordelijkheid moet nemen voor het kind. Daar hoort imo geen gesleep van huis naar huis bij. En al het andere kan bij voorbaat al een rampenscenario zijn.
Natuurlijk vallen alle bokt-moederdieren nu over me heen en jij zal ook niet blij zijn met mijn tegengeluid. So be it ... maar ik vind dat al je geregel de essentie van de situatie overschaduwt en dat is wat mij betreft het enige wat telt. Hoe hard je ook beweert dat je dit alleen maar doet om het welzijn van je toekomstige kind te waarborgen.
bakkabouter schreef:MairiMacBran schreef:Klopt. Ik heb een zoon met Asperger en een van de eerste zaken die onderzocht werden was hoe het zat met de hechting in het eerste jaar, we zijn daar enorm over doorgezaagd.
Oprechte vraag: wat hebben ze er vervolgens aan om te weten of het wel of niet "jullie schuld" is?
Ayasha schreef:Omdat belangrijk is om te weten voor de behandeling
bakkabouter schreef:Ayasha schreef:Omdat belangrijk is om te weten voor de behandeling
Dat begrijp ik niet helemaal, asperger is net zoals alle andere vormen van ASS niet iets dat geneest of verbetert. Wij hebben een neefje met een ernstige vorm van ASS in de familie, en van veel "behandeling" is daar geen sprake. Ja uiteraard wordt alles en iedereen in zijn omgeving aangepast, maar dat wordt gedaan volgens wat VANDAAG zijn behoeften zijn, niet volgens wat er zoveel jaar geleden al dan niet anders had moeten gaan.
bakkabouter schreef:MairiMacBran schreef:Klopt. Ik heb een zoon met Asperger en een van de eerste zaken die onderzocht werden was hoe het zat met de hechting in het eerste jaar, we zijn daar enorm over doorgezaagd.
Oprechte vraag: wat hebben ze er vervolgens aan om te weten of het wel of niet "jullie schuld" is?
Sammie schreef:bakkabouter schreef:En... ze leeft nog hoor
De vraag is denk ik vooral hoe. Het probleem is ook niet dat ze 'overlijden', maar alles wat er bij komt kijken dus aan stoornissen, angstaanvallen en weet ik het wat. Die komen vaak op latere leeftijd naar boven.
bakkabouter schreef:Sammie schreef:De vraag is denk ik vooral hoe. Het probleem is ook niet dat ze 'overlijden', maar alles wat er bij komt kijken dus aan stoornissen, angstaanvallen en weet ik het wat. Die komen vaak op latere leeftijd naar boven.
Op een of andere manier geloof ik echt niet dat ze "straks" ernstige psychische stoornissen krijgt omdat ze een paar keer uit logeren is geweest hoor...
bakkabouter schreef:Ayasha schreef:Omdat belangrijk is om te weten voor de behandeling
Dat begrijp ik niet helemaal, asperger is net zoals alle andere vormen van ASS niet iets dat geneest of verbetert. Wij hebben een neefje met een ernstige vorm van ASS in de familie, en van veel "behandeling" is daar geen sprake. Ja uiteraard wordt alles en iedereen in zijn omgeving aangepast, maar dat wordt gedaan volgens wat VANDAAG zijn behoeften zijn, niet volgens wat er zoveel jaar geleden al dan niet anders had moeten gaan.
har166 schreef:Ik sluit me aan bij Tyson en Jannepaulie. Ik heb me de laatste paar pagina's afgevraagd of deze situatie is wat ts wil. Ts ik weet niet of jij al tijden een kinderwens hebt en dolgelukkig bent met je zwangerschap en dat de vader een vriend van je is ( alleen niet een persoon waar je een relatie mee hebt ) een fijne spermadonor is. OF dat je, omdat je seks met hem hebt gehad, meer gevoelens voor hem kreeg en hoopte op een relatie maar dat gevoel blijkt niet wederzijds te zijn en je zwangerschap is 'een pechje' en je probeert er nu maar het beste van te maken.