Ik ben te zwak om te stoppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:32

Misschien heb je gelijk , maar volgens mij zat er veel meer niet goed in hun relatie. Ik heb het gevoel dat hij haar totaal niet in haar waarde liet. Tuurlijk kan het zijn dat hij het er niet mee eens was, maar dan hoef je toch niet te doen alsof je vriendin een totale nietsnut is? Zo leek het wel te zijn, zoals ts het omschrijft.
Daarnaast het faken dat je flauwvalt en als je moeder je vriendin dan begint af te branden niet eens voor haar opkomen..? En dan nog het liegen. Ik heb echt het idee dat er vanaf zijn kant een boel respect en waardering ontbreekt.

Dreamybol

Re: Ik ben te zwak om te stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:38

Als je vindt dat je partner niet genoeg bijdraagt, dan ga je een gesprek aan. Dan ga je vragen naar de dingen die je niet ziet of snapt, maar je gaat niet door middel van steken onder water en negatieve opmerkingen jouw mening aan een ander opleggen.

En communiceren moet je leren en kún je leren, maar dat moet je dan wel samen willen. :)*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:56

SpeechLess: Dat idee krijg je natuurlijk ook door de manier waarop TS het ervaart en verwoord :j

En dingen als alle banden verbreken dat is natuurlijk ook idioot en "eng" zeg maar :=

Maar ik ken toch ook voorbeelden waarbij een jongedame dingen die gezegd worden of die gebeuren op een bepaalde manier ervaart, terwijl haar vriend het anders bekijkt en wellicht toch echt wel een goed punt heeft.

Het stikt volgens mij van de vrouwen / mannen die hun geld uitgeven aan allerlei onzin en het maar normaal vinden dat hun partner van zijn / haar geld voor de vaste lasten opdraait. Niet eens uit rottigheid maar het gewoon oprecht niet in de gaten hebben :=

En er zijn ook zat mensen die zelf het idee hebben dat ze heel erg hun best doen, maar het in werkelijkheid nogal tegenvalt in de ogen van anderen :P

En Dreamybol: dan kan het ook nog eens zo zijn dat uitspraken van iemand anders ervaren worden dan dat ze bedoeld zijn... iemand kan hints geven / ergens naar vragen maar een ander kan dat zien / uitleggen / op Bokt posten als steken onder water / negatieve opmerkingen / mening opleggen.

Ik zeg niet dat het in het geval van TS zo is, ik ken haar niet en wellicht is haar vriend echt een vervelende zelfingenomen eikel geworden nu die een beter gevoel over zichzelf heeft gekregen. Dat kan prima :j

Maar wij als lezers van het geheel kunnen op basis van de gegevens die we hebben ook niet uitsluiten dat die jongen gewoon zijn stinkende best doet om er wat van te maken, graag een gelijkwaardige relatie wil met een vriendin die zich ook verder ontwikkelt en ook haar steentje bijdraagt, en dan al zegt van joh als jij 200 euro bijdraagt dan vind ik dat prima, terwijl dat natuurlijk maar een relatief kleine bijdrage is.

En als hij dan bvb. de indruk heeft dat ze helemaal niet zo hard op zoek is naar beter werk, en haar geld liever uitgeeft aan onzindingen dan aan het wat zelfstandiger worden / haar steentje bijdragen... kan ik me best voorstellen dat hij uitspraken doet die overkunnen komen als "ik ben beter want ik heb een goede baan".

Ik weet natuurlijk niet of het zo is en bedoel het ook absoluut niet lüllig naar TS, maar als ik lees dat ze zegt dat ze het niet eens met "op zijn zak teren" omdat ze nog nooit om geld gevraagd heeft.... dan lijkt het toch alsof ze een beetje het punt mist dat hij degene is die in hun levensonderhoud voorziet en de kosten van huis, auto en alles betaalt...

Wat op zich niet erg is als je samen besluit dat je het zo regelt, maar blijkbaar vind de (ex)vriend het niet zo tof om een relatie te hebben waarbij hij een vrouwtje onderhoud en zij alleen af en toe een keer boodschappen doet... daar mag hij dan toch best een beetje geïrriteerd door raken als hij (wellicht helemaal onterecht hoor TS!) het gevoel heeft dat ze het wel makkelijk vindt?

Klinkt ook een beetje alsof hij nu gemerkt heeft dat ze wel degelijk meer doet en veel huishouden op zich neemt, dan kan ik me ook wel weer voorstellen dat hij denkt van ojee ik ben toch een beetje een zak geweest, ze heeft toch wel haar steentje bijgedragen :=

En dat hij daarom oprecht spijt heeft en het heus niet zo hoeft te zijn dat hij nu zijn huishoudster mist...ook al riekt het daar wel sterk naar omdat we het verhaal horen van de kant van de TS :(:)

Ik vind 1 en ander gewoon niet duidelijk genoeg om die ex/vriend nu maar meteen neer te sabelen als zijnde een hufter, het kan heel goed zijn dat TS het allemaal wat anders interpreteert / vertelt dan hoe de werkelijkheid is van zijn kant van het verhaal :j

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 15:14

Ik probeer een beetje op alle reacties te reageren.
Ik vind het zelf ook logisch dat ik mee moet betalen en een steentje bij moet dragen om dingen te kopen voor het huis en boodschappen te doen.
Tuurlijk wordt hij er geïrriteerd door dat ik niet precies kan geven wat hij verwacht.
Ik heb een pony te betalen elke maand 210 euro, ik ben gestopt met roken om geld te besparen.. Al mijn overige geld ging uit aan spulletjes voor in huis of boodschappen, mijn ex woont nu in een leeg huis met alleen meubels. Alle keuken spullen heb ik betaald of gekregen van mijn vader, echt alles en dat mocht hij allemaal houden.
Ik had geen geld om kleren voor mezelf te kopen, heeeel af en toe een shirtje bij de primark. Shirtjes van 25 euro vind ik al zonde. Ik draag alleen maar leggings omdat ik een broek van 50 euro te duur vind. Ik ben heel zuinig met mijn geld en ik koop alleen iets voor mezelf als het echt nodig is en de rest ging op aan boodschappen.
En tuurlijk wanneer we ergens heen gingen en ergens gingen eten betaalde ik ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:15

Nou als dat zo is dan heeft hij daar geen klagen over in ieder geval +:)+

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 15:26

Maar hij wilde dat beide partners succesvol zijn, en veel geld verdienen. Ik had het er toen met hem erover en hij zei dat hij van zichzelf heel veel verwacht en dat hij dat van mij ook verwachtte maar dat hij al blij moet zijn wat ik voor de rest allemaal doe voor hem en het huis.

De ene keer praat hij zo en de andere keer weer anders..

Heb net heel kort met hem gepraat, ik heb vertelt dat ik niet meer verder wilt omdat hij me weer erg gekwetst heeft door ergens te zijn en tegen mij hard liep te liegen dat hij thuis was en boos op mij werd.
Hij gaf toe dat hij niet moest liegen, maar hij wilt het gaan vergelijken met dat ik met oude vrienden contact had..
Dus hij wilt alles gaan omdraaien zodat zijn fout goed gepraat wordt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:30

Debortje_ schreef:
Maar hij wilde dat beide partners succesvol zijn, en veel geld verdienen. Ik had het er toen met hem erover en hij zei dat hij van zichzelf heel veel verwacht en dat hij dat van mij ook verwachtte maar dat hij al blij moet zijn wat ik voor de rest allemaal doe voor hem en het huis.

De ene keer praat hij zo en de andere keer weer anders..

Heb net heel kort met hem gepraat, ik heb vertelt dat ik niet meer verder wilt omdat hij me weer erg gekwetst heeft door ergens te zijn en tegen mij hard liep te liegen dat hij thuis was en boos op mij werd.
Hij gaf toe dat hij niet moest liegen, maar hij wilt het gaan vergelijken met dat ik met oude vrienden contact had..
Dus hij wilt alles gaan omdraaien zodat zijn fout goed gepraat wordt.

Dan wordt het zo'n gesprek van:
Ja maar jij deed dit, Ja maar jij deed dat. Ja maar jij bent zo.....

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:30

Oh dus liegen staat gelijk aan met oude vrienden praten. Kom op zeg, je bent zijn eigendom niet.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 15:35

En ik vertelde het nog tegen hem dat die mensen weer contact zochten, ik deed niks achter zijn rug om.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:36

Debortje_ schreef:
En ik vertelde het nog tegen hem dat die mensen weer contact zochten, ik deed niks achter zijn rug om.

Ga je nog verantwoording aan hem afleggen ook? Waarom je oude vrienden spreekt???

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:44

Pfoeee, een relatie waarin je geen eens zomaar vriendschappen mag hebben en je moet verantwoorden waarom je naar de bios gaat met vriendin X.

Probeer hem echt te negeren, anders blijft hij je berichten sturen!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:01

Debortje_ schreef:

Waarom ga je nog op die jongen in?

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 16:12

Diablo schreef:
Debortje_ schreef:

Waarom ga je nog op die jongen in?

Ik had dat niet net vertelt maar wanneer er iemand contact kwam zoeken dan vertelde ik het hem, om gewoon eerlijk te zijn met wie ik Whatsappt.
Wanneer hij iets vroeg dan gaf ik altijd eerlijk antwoord, ook omdat ikzelf niet van liegen houd en me anders schuldig ga voelen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:14

Ik lees al een tijdje mee en vraag me een ding af.. Waarom heb jij überhaupt nog contact met hem? Hij maakt je kapot, isoleert je en verwacht dat je een fulltime baan neemt??? Say whut?

Ik zou echt onmiddellijk al het contact verbreken, hier schiet je niets mee op.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:23

Varekaj schreef:
Zolang hij merkt dat je zijn berichten ontvangt en lees, al is het via whatssap, dat is voor hem telkens een stukje voldoening dat hij nog een piepklein kansje heeft om aan vast te houden. Ofwel gaat hij inzien dat je hem negeert en haakt hij zelf af, ofwel gaat hij gewoon door en trekt hij alles uit de kast om met dat piepkleine puntje houvast op 1 of andere manier je toch nog te raken. Oftewel, hij zal blijven doorgaan tot hij je ergens zodanig mee raakt, dat je uit reflex wél een keer reageert. Al stuur je maar "kerel hou op", dan heeft hij zijn zin want, hij heeft je aandacht.

Dit is dus precies wat er nu gebeurt, begrijp ik uit je laatste post. Vanuit het principe van de uitgestelde beloning ben je hem nu eigenlijk aan het leren dat hij door zal moeten zetten (en daar steeds volhardender in worden) en dat dat uiteindelijk beloond wordt door aandacht.

Je zult moeten kiezen TS, als je uit deze relatie wilt zul je hem dat duidelijk moeten maken en hem blokkeren (ander nummer nemen is nog beter). Als je wel verder wilt kun je ook dan beter meteen duidelijk zijn zodat hij niet leert dat jij pas met ellenlange smeekbedes of bedreigingen overstag gaat. In feite laat je dan namelijk zien dat je makkelijk te manipuleren bent.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:33

Houden van betekend ook loslaten.

Voor jezelf zal het beter zijn als je dit gaat loslaten, verwijder z'n nummer, verwijder hem uit je leven. Want hij blijft je net zolang bespelen totdat je weer naar hem toe terug komt. Denk je dat je daar gelukkig van wordt?

Ik niet na wat je hier in het topic allemaal hebt vertelt. Je moet toch gewoon contact kunnen hebben met vrienden.. :n

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 16:35

Hij negeert nu mijn laatste bericht waarin ik echt duidelijk heb gemaakt dat hij mij met rust moet laten en dat ik er klaar mee ben.
Of hij accepteert het, of hij hoopt dat ik er nog op reageer waarom hij negeert..

Maar hij weet het nu en nu kan ik het laten gaan.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:43

hij negeert niet, hij luister naar je bevel om te stoppen :P

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:54

Ik hoop dat je de kracht krijgt om ver, heel ver, weg te blijven van deze engerd. Ik begrijp nooit zo goed wat vrouwen bezielt om bij zo'n kerel te blijven………ik krijg niet de indruk dat je leven er mooier van wordt. Hou vol met hem uit je leven te krijgen en zoek, als je nog eens een relatie wilt, gewoon een aardige vriendelijke kerel waarbij je een relatie kunt krijgen waar wederzijds respect een normale gang van zaken is !

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:58

Goed stap gezet dat je hebt gezegd dat je geen contact wil en nu doorpakken.. Nummer blokkeren en verwijderen... Laat je niet zo bespelen.. En kies voor jezelf. Bel daarna wat vriendinnen op en ga gezellig een film kijken ofzo. Je kunt het!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:30

Debortje_ schreef:
Hij negeert nu mijn laatste bericht waarin ik echt duidelijk heb gemaakt dat hij mij met rust moet laten en dat ik er klaar mee ben.
Of hij accepteert het, of hij hoopt dat ik er nog op reageer waarom hij negeert..

Waarom geef je em in godsnaam nog aandacht? >;) dit is juist wat tie wil.
Als je echt er mee wil stoppen dan blokkeer je em, en verwijder je alles van em uit je mobiel...
En dat kun jij

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:32

Debortje_ schreef:

Super gedaan! En dan nu je leven weer op de rit zien te krijgen en op naar de toekomst!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 22:56

Ik wil graag naar een therapeut om mezelf te kunnen uiten en praten met een professioneel iemand, zodat ik advies en hulp krijgt om mezelf weer te kunnen zijn. Ik zit erg in de knoop en heb ontzettend veel stress..

Ik wil niet dat mijn vader dit te weten komt anders verklaard hij me voor gek, moet dit via de huisarts of kan ik via internet een goede therapeut vinden?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:57

Als je het via de huisarts doet heb je grote kans dat het vergoed word, je wordt dan namelijk doorverwezen.

Succes!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:57

Via de huisarts denk ik.. Tenminste dat is hoe ik het zou doen.

Lijkt me wel een goeie stap, want als je jezelf zo laat wegcijferen in een relatie is er ook echt wel iets mis met jouw zelfvertrouwen :(:).