De 'dadbod'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:12

Jezzi schreef:
[ [url=m/NnfS36.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn plaatje snelde mijn bericht alweer vooruit.

Net zoals de "strong is the new skinny" en "real men like curves only dogs go for bones" hype, snap ik ook helemaal niets van het fenomeen van de "dadbod". Laat mensen in godsnaam zelf kiezen wat ze mooi vinden. Daarnaast ook nog maar eens gesteld dat als een man dit andersom had geschreven(ik geloof niet dat mannen zich hier erg veel van aan trekken), de wereld waarschijnlijk te klein was geweest :)

Ik streef (voor mijzelf) een specifiek lichaamsbeeld na en de kritiek daarop is eindeloos. Ik vraag mensen dan altijd of ze hetzelfde zouden zeggen tegen een persoon die erg dun is(ja, want tegen iemand zeggen dat ze eruit ziet alsof ze anorexia heeft is schijnbaar okay) of die erg dik is(nee, want dat is fat shaming).

Het afkraken van mensen die dunner/gespierder/dikker/witter/donkerder/hariger/kaler zijn dan jij bent is allemaal niet okay en ik denk dat we eens zouden moeten stoppen met een mening hebben voor andere mensen. Ik denk dat iedereen zo zijn eigen eisen heeft in de liefde en dat is maar goed ook :Y)

Edit: even terugkomend op de discussie over overgewicht niet aantrekkelijk vinden. Ik zelf sport net als de TS ontzettend fanatiek(zie onderschrift) en heb ook bepaalde eisen aan een man. Dat is a) omdat ik het fijn vind om naar een lichaam te kijken waartoe ik me aangetrokken voel en b) omdat die persoon mijn leefstijl waarschijnlijk beter begrijpt en mij daarin meer kan supporten. Waarbij punt b waarschijnlijk nog wel belangrijker is dan punt a. Je kunt nog zo'n goddelijk lijf hebben, als je elkaar mentaal niet ligt dan is het waarschijnlijk vrij snel afgelopen.

Edit 2: http://jelmerdeboer.nl/waarom-mannen-va ... en-houden/

holy die man :wow:

Captain schreef:
Oordeel sowieso niet, wat heeft het voor nut een oordeel over iemand te hebben? Wordt je daar zelf beter van? Slanker? Sterker? Nee, accepteer elkaar gewoon. Het leven is te kort om je druk te maken over het uiterlijk van andere mensen. Lekker belangrijk.

amen.

Doubtless

Re: De 'dadbod'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:26

janderegelaa schreef:
Vrouwen moeten zacht zijn. Niet rock-hard afgetraind.

Deze uitspraak/dit soort uitspraken zijn dan toch ook not done?

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:30

Het enige wat vrouwen, en mannen ook natuurlijk, 'moeten' is zichzelf kunnen zijn op wat voor manier ook.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:35

Maar dat hoeft dan toch niet iedereen te adoreren?

Als jij 130 kg weegt & daar dolgelukkig mee bent; super! Maar ik mag het dan toch een vies idee vinden om seks met jou te hebben :+ ?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:42

Doubtless schreef:
Maar dat hoeft dan toch niet iedereen te adoreren?

Als jij 130 kg weegt & daar dolgelukkig mee bent; super! Maar ik mag het dan toch een vies idee vinden om seks met jou te hebben :+ ?

gaat het leven om seks dan?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:44

De openingspost gaat toch niet om het leven? Het gaat om een vent waar vrouwen vandaag de dag voor 'moeten' gaan; de dadbod. Ik wil, als het even kan, wel seks hebben met mijn partner ja. En als mijn partner 130 kg zou wegen, dan zou ik dat een vies idee vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:46

Doubtless schreef:
De openingspost gaat toch niet om het leven? Het gaat om een vent waar vrouwen vandaag de dag voor 'moeten' gaan; de dadbod. Ik wil, als het even kan, wel seks hebben met mijn partner ja. En als mijn partner 130 kg zou wegen, dan zou ik dat een vies idee vinden.

En dat mag een ander toch gewoon oppervlakkig vinden? :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:48

Zolang ik het daar niet mee eens hoef te zijn vind ik 't helemaal prima :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:49

Ayasha, zou jij met een man trouwen, naar bed gaan etc. die JIJ NIET aantrekkelijk vind? Dan gaat het er niet om wat een ander mooi/lelijk vind, maar om mensen die jij niet aantrekkelijk vind. ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:57

Het gaat er niet om of je een bepaald lichaamstype niet of wel mooi vindt of dat je alles aantrekkelijk vindt. Het gaat om de bewoording die je daarbij gebruikt. Ik vind bepaalde mensen ook niet aantrekkelijk. Maar dan gebruik ik niet woorden als vies, vadsig, ranzig of misselijkmakend. Het zijn nog altijd andere mensen waar je het over hebt.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:59

Wie zegt dat ik seks met jou wil? :o ;) je hoeft mensen niet aantrekkelijk te vinden maar dat wil ook niet zeggen dat je ze moet behandelen als een stuk vuil. Je mag een mening hebben natuurlijk maar moet die dan persè in iemands strot geduwd worden? Niet vergeten mensen hebben ook een mening over jou zou jij het leuk vinden om elke dag te horen wat er jou mankeert of vies is aan jou? Je hebt mensen die 130 kg heel aantrekkelijk vinden en waarom ook niet? Net zoals je mensen hebt die 50 kg prefereren mag toch?
Je kan zeggen dat vind ik niet zo aantrekkelijk en ik prefereer het ander, dat klinkt toch al veel anders en minder kwetsend dan ik spuug van dat en enkel dit is goed.
Je gaat me ook niet wijs maken dat iedereen jou even aantrekkelijk vindt? Er zullen ook mensen zijn die jou vies vinden maar dat wil niet zeggen dat ze dat jou moeten gaan zeggen of dat je dat normaal vindt om aan te horen?
Mensen steken mensen graag in hokjes om zichzelf beter te voelen en andere 'minderwaardig' te doen lijken en daar moeten mensen eens mee leren stoppen. Dik zijn is slecht, dun zijn is lelijk, afgetraind is te hard, laat mensen nu eens mensen zijn en niet een labeltje.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:59

Amen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:01

Nou,...ik vind dit in de categorie idioterie vallen.

Ik verwacht niet van mijn kerel dat hij het lijf heeft van een Romeinse God maar graag wel voor je zelf zorgen aub en gezond eten, voldoende bewegen en uiteraard niet roken.
Dat doe ik ook.

En nu we het er toch over hebben,...kunnen die vreselijke baarden er nu ook eens af?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:03

@Lauratje: wat een post joh. Gaat dit onderwerp je aan het hart?

Ik duw helemaal niets door iemands strot. Ik zal nooit uit mezelf tegen iemand zeggen dat ik het een vies idee vind om seks met diegene te hebben. Dat is niet relevant, er wordt niet om gevraagd & de situatie zal er nooit naar zijn. Dat zeg ik ook helemaal niet in mijn post. Mij ging het erom dat natuurlijk iedereen de ruimte moet hebben om gelukkig te zijn met zijn/haar eigen idealen. Maar dat er óók ruimte moet zijn voor mensen om dat niét te adoreren.

Ik wil jou helemaal niet wijs maken dat iedereen mij even aantrekkelijk vindt. Of dat jij seks met mij moet willen. Ik laat mensen zijn & plak niet overal een label op. Vind de toon in jouw bericht agressief, maar ik pik 'm misschien verkeerd op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:07

Lauratje_88 schreef:
Mensen steken mensen graag in hokjes om zichzelf beter te voelen en andere 'minderwaardig' te doen lijken en daar moeten mensen eens mee leren stoppen. Dik zijn is slecht, dun zijn is lelijk, afgetraind is te hard, laat mensen nu eens mensen zijn en niet een labeltje.

Het is niét waar dat mensen andere mensen in hokjes zetten om zichzelf beter te voelen en andere daarmee minderwaardig. Het in 'hokjes' denken, dat is iets dat natuurlijk aangeboren is, die 'drang'. En juist datgene dat voor ons als mens een behoorlijk waardevolle eigenschap is. Het is nodig om de complexe informatie die iemand binnenkrijgt te versimpelen. Dat daar tegenwoordig vaak een negatieve lading aan wordt gegeven is een ander verhaal.

Echter is datgene wat jij doet ook mensen in hokjes steken, want 'iedereen doet dat om zichzelf beter te voelen en anderen minderwaardig'. Zal je waarschijnlijk ook niet zo bedoelen, maar je doet het wel. ;)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:13

Doubtless schreef:
@Lauratje: wat een post joh. Gaat dit onderwerp je aan het hart?

Ik duw helemaal niets door iemands strot. Ik zal nooit uit mezelf tegen iemand zeggen dat ik het een vies idee vind om seks met diegene te hebben. Dat is niet relevant, er wordt niet om gevraagd & de situatie zal er nooit naar zijn. Dat zeg ik ook helemaal niet in mijn post. Mij ging het erom dat natuurlijk iedereen de ruimte moet hebben om gelukkig te zijn met zijn/haar eigen idealen. Maar dat er óók ruimte moet zijn voor mensen om dat niét te adoreren.

Ik wil jou helemaal niet wijs maken dat iedereen mij even aantrekkelijk vindt. Of dat jij seks met mij moet willen. Ik laat mensen zijn & plak niet overal een label op. Vind de toon in jouw bericht agressief, maar ik pik 'm misschien verkeerd op

Oeps sorry werd inderdaad een beetje te passioneel :D ik vind gewoon dat de bewoording anders kan dat is alles. En ik had het niet enkel op jou het was meer een algemeen bericht.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:15

Lauratje_88 schreef:
Er zullen ook mensen zijn die jou vies vinden maar dat wil niet zeggen dat ze dat jou moeten gaan zeggen of dat je dat normaal vindt om aan te horen?

Deze valt overigens een beetje verkeerd. Ik probeer er nadrukkelijk op te letten om te zeggen dat ik niemand vies vind, maar dat ik het idee om seks te hebben met iemand die niet mijn type is, vies vind. Dat is precies die bewoording waar het over gaat dan, toch?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:17

Lauratje_88 schreef:
Er zullen ook mensen zijn die jou vies vinden maar dat wil niet zeggen dat ze dat jou moeten gaan zeggen of dat je dat normaal vindt om aan te horen?

dit vind ik niet echt een normale opmerking.........

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:00

Net mijn punt eigenlijk, een ander vies vinden is oké iemand dat dat over jou zegt is dan weer niet oké. En zoals ik al zei ik had het niet specifiek op jou maar meer in het algemeen. Mensen zeggen wat over een ander tot de rollen worden omgedraaid dan is het opeens oorlog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:03

Lauratje_88 schreef:
Net mijn punt eigenlijk, een ander vies vinden is oké iemand dat dat over jou zegt is dan weer niet oké. En zoals ik al zei ik had het niet specifiek op jou maar meer in het algemeen. Mensen zeggen wat over een ander tot de rollen worden omgedraaid dan is het opeens oorlog.

Ik vind dat er wel degelijk een verschil zit tussen het IDEE en iemand PERSOONLIJK vies vinden.

Ik zou nooit, maar dan ook nooit, tegen/over iemand zeggen: Zo hé, die is dik, wat een ranzig, vies, persoon. Absoluut niet.

Maar... Het idee om op wat voor manier dan ook intiem te moeten zijn met iemand die heel veel overgewicht heeft, dat trekt mij gewoon absoluut niet. Dat heeft niet met iemand (persoonlijk) te maken maar tja, gewoon wat ik wel/niet aantrekkelijk vind.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:06

Lauratje_88 schreef:

_O-

Nee, dat is dus he-le-maal niet wat ik bedoel. Ik vind de dadbod niet vies. Maar het idee om met zo'n type man intiem te moeten zijn, dat vind ik vies. Betekent niet dat ik hem vies vind als we samen gaan shoppen, lunchen of een biertje drinken ;) Zolang hij niet naakt in m'n bed ligt vind ik het allemaal goed!

Datzelfde geldt voor mij trouwens voor korte mannen, arrogante mannen, superbehaarde mannen... Ik vind het geen vieze mannen, zou er alleen geen relatie mee beginnen/intiem mee willen zijn.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:11

Dan denk ik dat "vies"de verkeerde woordkeuze is.....Je kunt het je niet voorstellen om met zo'n man in bed te belanden simpelweg omdat het jouw type niet is....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:25

Ik heb een soort dadbod maar noem hem niet zo. Het is gewoon een ontzettende zorgzame lieve grote knuffelbeer. En bovendien zit schoonheid van binnen niet aan de buitenkant.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:43

Ipv vies kun je het dan beter onaantrekkelijk noemen? Of afstotelijk :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:52

purny schreef:
Ik heb een soort dadbod maar noem hem niet zo. Het is gewoon een ontzettende zorgzame lieve grote knuffelbeer. En bovendien zit schoonheid van binnen niet aan de buitenkant.

_/-\o_ _/-\o_

En dat bij iemand waar ik het volgens mij echt nooit mee ens ben :+