niet te geloven gewoon, mijn huis is weer schoon...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: niet te geloven gewoon, mijn huis is weer schoon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:24

..of niet... :')

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 09:26

Ja haha. Maar de was moet sowieso gedaan worden want ik werk van vrijdag tm maandag en met zes personen wordt dat dan gelijk weer zo'n berg. Mijn man vergeet vaak de was en dan zit er weer een stinkende was in de machine... :(

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:44

Ik meld me ook!
Met 65 uur stage in de week en veel hobby's vergeet ik soms mijn huis wel eens... -O-

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:47

Ik meld mij ook. Geen kids, maar wel 6 paarden, 4 honden en drie katten. Een bijna fulltime job, een studie van 20 uur per week en een erf, tuin en weiland wat onderhouden moet worden. Sinds kort tracteer ik mij zelf op een hulp in de huishouding. Twee uur in de week. Het is een verademing. Ik doe nog genoeg zelf in huis, maar wat een cadeautje als je thuis komt en alles is aan kant. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:07

Ik strijk echt niet, jeugdtrauma. Mijn moeder was vroeger de hele donderdagmiddag aan het strijken. Ik ga wat leuks doen met mijn kinderen
Als mijn kerel een blouse naar zijn werk aan zou willen strijkt hij zelf maar
We dragen trouwens geregeld een blouse, mijn zoontje ook, hang ik strak buiten in de waslijn en niks geen kreukels.
Ik heb nu een soort linnen blouse aan, hoeft ook niet gestreken
Ik koop niks wat gestreken moet worden of op handwas moet. Mijn vriend had een tijdje een wollen jachttruienmanie, heeft hij zelf een paar keer op de hand gewassen nu laat hij het wel uit zijn hoofd

Mooi weer vandaag, ik ga naar buiten, heb al opgeruimd en de rest zie ik wel als het regent

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:04

ik heb het huis wel netjes,ik heb een hekel aan viezigheid en rommel.ik heb nog wel wat was staan.
maar de wasmachine doe ik straks aan mijn man ligt op bed ivm nachtdienst.
ik denk niet dat hij waardeert als ik de wasmachine aan zet.staat vlak bij de slaapkamer.
wel ideaal weer voor de was het is zomaar droog met dit weer.ik zorg dat ik het huishouden goed bij hou.dan heb ik het er minste werk van.ik werk 40 uur per week,en ik doe het huishouden zelf.
mijn man red met de tuin.maar met 2 ponys.een kat eten maken wassen en zo dan is het wel eens plannen.we hadden van de week wat geklust,dan komt er ook weer veel rotzooi en schoonmaakwerk los.
vanmidag wil ik de ramen nog even van buiten doen.dan is alles spik en span. :)

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:06

Wat een ontzettend herkenbaar topic is dit! Ik woon samen met mijn vriend, geen kinderen, wel een binnenkat. Mijn vriend werkt 40 uur per week, ik studeer (twee dagen school en 3 dagen stage per week, wisselende dagen en diensten). En het huishouden heef niet mijn prioriteit, noch die van mijn vriend. Ik heb er gewoon meestal geen zin in, ben lui, maar kan me tegelijkertijd wel ergeren aan de rommel op het aanrecht, de kattenharen op de bank enzovoorts, lekker dubbel dus :P.

Mijn vriend is dit weekend al heel goed begonnen met onze tuin, eindelijk is het hier droog en mooi weer en dus motiveert dat hem om de tuin weer aan te pakken. Op dit moment draait er een was, maar dat is het dan ook wel. Lijkt me fijn om hier mee te schrijven en te kijken of er een beter ritme kan worden gevonden voor ons!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:08

Ik heb luie zondag, afwas beetje weggewerkt en nu gewoon niks . Stofzuiger heeft ook een luie dag

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 23:45

Zooooo ik ben weer aan de gang geweest vandaag! De zolder afgemaakt! Wist niet meer dat ik zo'n grote zolder had! Gelijk maar even alle 3 de verdiepingen gezogen! 2 wassen gedraaid! Alles netjes aan de lijn en alle schone was weer netjes opgeruimd! Ben best trots op mezelf dat ik het al 2 weken stipt bij hou!

Strijken doe ik ook nooit koop ook zo min mogelijk wat gestreken moet worden!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:22

Ik ga morgen flink aan de slag. Heb even 'vakantie' gehouden hahaha
lang leven de robotzuiger dus het lijkt nog wel ergens op. Maar het is verder op het aanrecht en de tafel een rommeltje. De berg strijk is een soort mount everest :') (wij strijken alles, ik kan het niet zonder te strijken in mijn kast leggen en vriendlief ook niet)

Vriendlief en zijn vader zijn nu een kast aan het maken op het balkon, dat scheelt ook al veel want er ligt nu veel zooi in de werkkamer en op het balkon zelf ook. Dan kunnen we de werkkamer uitspitten en zijn we al een heel eind naar een goed opgeruimd huis :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:44

Ik heb wel wat in huis gedaan afgelopen weekend maar niet veel...
Vriendlief ging zn caddy even uitzuigen, dus ik zei nog dat ik nog geen nieuwe stofzuigerzakken had gehaald, maar het zou nog wel lukken...
Komt ie half uur later terug, dat ik geen zakken meer hoef te halen, maar gewoon een nieuwe stofzuiger... :') Hij heeft de klep gesloopt dus hij zuigt niet meer...

Gelukkig was hij al verouderd en had ik al eens gekeken naar een andere, van de week maar even aanschaffen....

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:00

Ik ben ook alweer aan de poets.
Eerst gestofzuigd, de trap nat afgedaan, wc gepoetst en nu lades aan het uitzoeken. Wordt alles maar ingegooid en snel dicht gemaakt.. :') en schroeven in stoel vastgelijmd. Die krengen bleven eruit vallen. Nu dus hardhandig vadt gemaakt. Ikea he. Haha

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:30

ik ben gister ook goed bezig geweest... 6! wassen gedraaid, gestoft, gezogen, gedweild, alle deuren en schrootjes weer scoon.

van de week de koelkast uitsoppen en de badkamer en grote beurt, ramen zemen en dan is mn huis helemaal schoon

dan de tuin en de schuur nog :P

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:35

Ja tweede pinksterdag enorm aan de schoonmaak gegaan. manlief heeft alle klimop uit de tuin gerukt en schutting geplaatst (bijna klaar) ik ondertussen benedenverdieping opgeruimd gesopt gedweild enz... zo heerlijk netjes toen ik vanmorgen beneden kwam!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:06

Nou. .. de familie is vrijdag gekomen en gistermiddag weg.
Dan is het best wel druk en best wel stoffig dus ik zal morgen eens aan de slag gaan
Moet alle was nog wegwerken voor vrijdag want dan ga ik 4 dagen naar de veluwe met ponylief

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:10

Haha herkenbaar..
ik werk onregelmatig en vaak lange dagen, daarnaast nog 3 pony's fanatiek in training en wedstrijden.
Dus dan werken, eten, trainen. En op je daagjes vrij wil je ook wel eens even sociaal gezellig doen met vriendinnen, of eens een avondje lui op de bank.

Ik moet mezelf ook motiveren, eenmaal bezig moet ook echt alles schoon maar oh zo lekker als het weer zo Brand schoon is :))

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:01

Hier niet zoveel weg gewerkt van het weekend helaas. Wel even een wasje gedraaid. En de robotstofzuiger gaat ook gewoon door de kamer. Ga nu zo ons bed verschonen en ook gelijk wassen. Schone was nog even in de kast hangen. Misschien nog even gauw de overbodig spulletjes opruimen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:17

Ik heb net twee volle wasmanden handdoeken opgevouwen. En er staat boven nog een met kleding te wachten, maar dat doe ik als de jongste naar bed is. Vandaag nog 3 machines gewassen, kan morgen het beddengoed erin. Elke keer als ik denk en nu ben ik door de was doe ik de wasmamd open en is die alweer half vol. :') a never ending story. Moet alleen boven nog stofzuigen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Morgen misschien.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:14

Het helpt wel dit topic.
Elke keer ik zie wat iedereen allemaal heeft uitgespookt krijg ik steeds meer zin om dr in te vliegen.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:58

Ben met en berg strijk bezig. Nu kids ophalen dan naar paarden en andere sporten en ik hoop het tussendoor af te kunnen maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:26

Ik heb keuken opnieuw ingedeeld, wat een zooi kwam er onder de koelkast weg :=

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:36

Ik moet mijn koelkast vanavond ook even opruimen, ligt zoveel in dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen met eten...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:40

Hier geen kids maar wel een fulltime job, bijberoep dat nog wat uurtjes vraagt in het weekend, 2 paarden, 3 honden en een man die 60h per week werkt.
Ik heb nu een poetsdame die 1x per week komt, sindsdien moet ik enkel nog koken en wassen, de rest doet zij, heerlijk gewoon :D

Uiteraard stofzuig ik elke dag nog, maar van al de rest moet ik mij niks meer aantrekken, heerlijk gewoon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:47

Vrouwen met kinderen die zeggen dat manlief al hard genoeg werkt moeten gewoon manlief ook taken geven. wat denken jullie wel niet hoeveel tijd er in kids gaat zitten. Dat stopt niet bij 40 uur en als mannen het werk niet zien dan maar een briefje met taken, ook kinderen vanaf zes.zeven kunnen prima taken uitvoeren. Je moet alleen niet verwachten dat het allemaal zo netjes gaat als je zelf zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:03

Ik ga vanmiddag mijn koelkast uitruimen en mijn bank weer even leegmaken van kleding. Ben best trots op mezelf, twee weken geleden opgeruimd en m'n vloer is nog steeds helemaal leeg en mijn kleding ligt nog steeds opgevouwen/opgehangen in mijn kast :=