Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bonna schreef:Lieve TS, wat een verschrikkelijke situatie!
Is er misschien iemand die met je mee kan naar de politie mochten de Kids nog niet terug zijn? Ga daar heen en doe je verhaal. Hopelijk kunnen zij helpen om de kinderen mee terug te halen. Mocht je in de buurt van Leiden wonen, dan wil ik eventueel ook wel met je mee.
Verder lijkt de tip van Joosten mij een goede: zodra de kinderen terug zijn, de politie inlichten en zorgen dat je ouders er niet meer bij kunnen. Desnoods kijken of je een weekendje in een vakantiehuisje/naar schoonouders/familie/vrienden kan slapen, zodat jullie even veilig zijn.
Dit Is natuurlijk geen permanente oplossing maar kan jullie wel een weekendje geven om even bij te komen. Het lijkt mij nu echter wel belangrijk om een goed vangnet te creëren voor als het uit de hand loopt.

Petpa schreef:Zoals ik het lees zijn de kinderen meegenomen zonder toestemming van de ouders. Dit heet ontvoering!
Niet tot maandag wachten op de wijkagent, maar nu aangifte doen.
Rocamor schreef:Zorry schreef:Ik denk dat of ts of haar ouders in een ander land wonen, dat ze dat bedoeld met landsgrens.
Maar dan zijn ze dus tegen de zin van TS mee de grens overgenomen.
Maar woonde TS niet praktisch in hetzelfde dorp als haar ouders?
Zorgenmaker schreef:Klopt, Beide rocamor en zorry.
Wij wonen 15 minuten van elkaar vandaan alleen ik aan de ene kant van de grens en hun de andere.
De politie heeft net mijn aangifte opgenomen maar meer kunnen ze nu niet doen omdat ze de grens niet over mogen. Ik had me heel de middag gedeisd gehouden en net even contact met ouders opgenomen. Ik heb ze naar hun mond gepraat als brug man maar ze ging me na het eten terug bellen. Ik heb iets in mijn moeder weten te raken en dat is goed. Voor 95% ben ik er zeker van dat ik ze na het eten op kan halen en zo niet gaan we met de politie uit hun land contact opnemen om ze op te halen.