Prinses Amalia naar school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:37

verootjoo schreef:
kwita schreef:
Maar als je het niet bezit zal het nooit geweldig goed worden,ookal ben je erg bijgespijkerd!.
Maar waar maken we ons druk om....zij eindigt nooit aan de kassa bij de action of kruidvat!
Haar baan staat nu als vast,dat lijkt me erg als je andere ambities hebt...maar ook zal ze daar haar weg wel in 'moeten' vinden. -O-

Ik denk dat als blijkt dat ze dit echt niet wil en er niet geschikt voor is er echt wel een mouw aan te passen is. Neem prins Friso, weliswaar niet de kroonprins, maar hij heeft destijds ook de keuze gemaakt niet bij het koningshuis te willen horen.

niet helemaal correct..
hij heeft gekozen om geen toestemming te vragen voor zijn huwelijk.
het gevolg was dat hij daardoor niet meer tot het koninklijk huis behoorde.
als hij mocht trouwen met wie hij wilde, weet ik niet of hij afstand van zijn positie als lid van het koninklijk huis zou hebben gedaan..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:47

elenaMM77 schreef:
verootjoo schreef:

Ik denk dat als blijkt dat ze dit echt niet wil en er niet geschikt voor is er echt wel een mouw aan te passen is. Neem prins Friso, weliswaar niet de kroonprins, maar hij heeft destijds ook de keuze gemaakt niet bij het koningshuis te willen horen.

niet helemaal correct..
hij heeft gekozen om geen toestemming te vragen voor zijn huwelijk.
het gevolg was dat hij daardoor niet meer tot het koninklijk huis behoorde.
als hij mocht trouwen met wie hij wilde, weet ik niet of hij afstand van zijn positie als lid van het koninklijk huis zou hebben gedaan..

Klopt, maar hij wist ook wel dat hij niet met Mabel mocht trouwen... Als hij er wel mee mocht trouwen had hij vast geen afstand gedaan. En hij vond lidmaatschap van het koninklijk huis blijkbaar niet zo belangrijk om een andere vrouw te zoeken ;)
Maar je zag hem toch al niet vaak in de openbaarheid met zijn familie. Hij hield zichzelf wel altijd in de schaduw.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:54

elenaMM77 schreef:
Tazzey schreef:
Ik was ook 11 dat ik naar de middelbare ging en heb geen klas overgeslagen.

amalia valt onder de late leerlingen en zou dus normaal gesproken 12 zijn geweest als ze aan de middelbare school begon..

jij bent vermoedelijk voor 1 oktober jarig en dan kun je dus nog 11 zijn als je aan de middelbare school begint. waarschijnlijk in september jarig? dan ben je namelijk 6 voor 1 oktober, maar dus nog 5 in groep drie.. hierdoor ben je bij normaal verloop dus nog net 11 op de middelbare school.

iedereen die voor de zomervakantie jarig is en het 'normale verloop' heeft gehad is 12 als hij begint aan de brugklas.. de late leerlingen al bijna 13, de vroege leerlingen zijn nog net 11. amalia is echter een late leerling.. ze wordt dus eigenlijk van een late leerling (niet zo heel laat, omdat ze uit december is) een hele vroege leerling.

tegenwoordig is men vooral in de kleuterklas eerder geneigd om naar iemands vermogen te kijken in plaats van naar geboortedatum.

Ik ben in februari jarig en ging in september - ik was dus 5, 5 - naar de lagere school. Was 11 toen ik naar de mavo ging en 15 toen ik daar examen deed.
Is wel lang geleden ;)

Mijn dochter is van 12 december. Ook zij gaat na de zomervakantie naar de brugklas.
Ik vind het wel spannend hoor. Al is ze bijdehand genoeg. 

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:07

Damelza schreef:
Mensen vandaag nog naar koningsdag op tv gekeken?

ik heb een klein stukje gezien, vooral waar de handtekeningen gezet werden, daar duurde het voor de prinsesjes veel te lang (aan die gezichtjes te zien, vonden ze het ook erg saai), daarna nog het stukje dansen waar ze mee gingen zingen :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:19

Hittepit_12 ik kon qua leren prima meekomen, maar -achtersf gezien- was emotioneel nog erg kind. Ik ging als ik uit school kwam gewoon spelen. Huiswerk? Oja... De discipline en zelfstandigheid om te leren had ik niet echt. Maar ik kwam ook van een kleine dorps lagere school waar ik bijna geen huiswerk had, dus het was ook een hele omschakeling.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:21

Over mensen met verstandelijke beperking: ik vind het heel gevaarlijk dat hier gezegd wordt dat je alles kunt leren/bereiken als je maar wil ofje best doet. Dat is niet waar, en deze mensen worden al zo vaak overschat.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:46

ik heb het steeds gehad over mensen die moeilijk/moeizaam leren of een iq hebben dat onder gemiddeld is, niet over mensen met een verstandelijke beperking. dat is wel een heel groot verschil.

en over de randvoorwaarden dat je ouders ook nog eens over de middelen en drive moeten beschikken om je zo hoog mogelijk af te zetten.

de gemiddelde mens kan niet tot zijn 40e studeren als het nodig is..
maar als Amalia het bij wijze van spreken tot haar 40e nodig zou hebben om onderricht te ontvangen en haar de tools en vaardigheden te geven die het mogelijk maken om een minimaal voldoende staatshoofd te zijn, dan zal dat gebeuren als ze moeilijker zou leren..

je zult er vele malen langer over doen en ook in je latere leven altijd veel meer energie in moeten steken om te functioneren, maar het is zeker mogelijk.. alleen wie van ons wil zo ver gaan. De vraag is hoeveel een troonopvolger echt te willen heeft als hij/zij voornemens is de troon te bestijgen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:50

Nikass schreef:
Hittepit_12 ik kon qua leren prima meekomen, maar -achtersf gezien- was emotioneel nog erg kind. Ik ging als ik uit school kwam gewoon spelen. Huiswerk? Oja... De discipline en zelfstandigheid om te leren had ik niet echt. Maar ik kwam ook van een kleine dorps lagere school waar ik bijna geen huiswerk had, dus het was ook een hele omschakeling.

Dat doet mijn dochter zonder problemen en zonder aansporen. Huiswerk doet ze direct uit school en werkstukken e.d.levert ze ruim op tijd in. Ze is sociaal idd minder sterk dan haar klasgenoten maar ze redt zich goed.
We hebben er wel voor gekozen om haar eerst mavo te laten doen daarna kan ze Door naar de havo.
Ik vind het heel belangrijk dat ze ook tijd voor vriendinnen, paardrijden en andere dingen heeft.
Haar prestaties nu zijn netjes en ze komt goed mee.

LiannePuthzy

Re: Prinses Amalia naar school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:12

Maar soms is t ook zo (bij mij in iedergeval) dat je een bovengemiddeld IQ hebt (mijne is 130 ofzo officieel getest) maar dat je door leerstoornissen nie een hoger niveau als vmbo aankan, zonder leerstoornissen had ik vwo gekund
(We gaan met zen alle nu wel heel off-topic)