je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:05

wendyP schreef:
Ligt eraan of dr ooit nog leuke mannen worden uitgevonden :j .
Anders blijf ik toch liever alleen denk ik :Y)

Whahahaha

Leuke mannen genoeg, leuk om mee te keeten maar verder...

Ik ben na een paar jaar vrijgezel, nu wel nieuwsgierig naar het leven met een partner.
Ben bijna 26 en zit vol energie etc. Maar ben ook best zelfstandig en... Eigenwijs.
Dat is denk ik vaak de "moeilijkheid" van mij, want ik geloof in mezelf en weet wat ik wil :P

Dus wie een leuke vent weet voor mij :P haha

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:09

Toen ik single was, vond ik dat prima, ook al woonde ik alleen. Ik vond dat zelfs heerlijk rustig, heb ervan genoten. Ik had een hechte vriendengroep en daarin vond ik genoeg aansluiting en 'belonging', we deden alles samen.. :) Inmiddels al bijna 6 jaar een relatie, wat ik ook heerlijk vind. Om antwoord te geven op je vraag: ik denk dat ik een relatie niet nodig zou hebben om gelukkig te zijn, maar ik denk dat ik over een aantal jaar wel wat ga missen in de zin van huisje, boompje, beestje. Wij hebben een grote kinderwens, ik wil graag een gezinnetje. Forever single zou betekenen dat dat er niet komt. In dat opzicht zou ik er dus misschien toch wel moeite mee hebben ja.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:14

EngeltjeS schreef:
wendyP schreef:
Ligt eraan of dr ooit nog leuke mannen worden uitgevonden :j .
Anders blijf ik toch liever alleen denk ik :Y)

Whahahaha

Leuke mannen genoeg, leuk om mee te keeten maar verder...

Ik ben na een paar jaar vrijgezel, nu wel nieuwsgierig naar het leven met een partner.
Ben bijna 26 en zit vol energie etc. Maar ben ook best zelfstandig en... Eigenwijs.
Dat is denk ik vaak de "moeilijkheid" van mij, want ik geloof in mezelf en weet wat ik wil :P

Dus wie een leuke vent weet voor mij :P haha

Heet dat tegenwoordig keeten? :wow: Ik word oud. _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:19

DynamiteS schreef:
Ik zeg altijd: 'ik word zo'n crazy cat lady met 47 katten ergens in de bossen' :')

Heb heel erg bindingsangst en kan heel goed alleen zijn.
Toch hoop ik stiekem dat ik dadelijk een leuke jongen/man tegenkom en het dan iets zou kunnen worden.. :o Maar vrees van niet, zelfs vriendschappelijk blijf ik meestal redelijk afstandelijk omdat ik mensen niet durf toe te laten.

Nouja, 47 katten, enkele Schnauzers en paarden, wat wil je nog meer?! :D :')

Jij bent 16 :P je leven rondom relaties begint pas net. Ok nu al te zeggen dat je erge bindingangst hebt vind ik wat ver gaan :P

Rennie89

Re: je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:20

Ik ken alleen scharrelen? Ofzo? XD keten doe je op schoolkamp lol

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:21

lifaya schreef:

Misschien is het wel Fries, keeten met dubbel E. :') Of zou het kletsen of ketsen kunnen zijn? :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:22

Batsen en ketsen en scharrelen en weet ik veel wat is allemaal wel bekend :') zeker dankzij dat heerlijk roze konijn hahaha

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:41

Liever geen leven lang vrijgezel. Maar geen gescharrel of als het niet helemaal goed voelt. Lange relatie gehad, kwetsend einde, maar liever nog vaak gekwetst worden dan mij niet openstellen. Liefde kan mooi en verrijkend zijn en liever daar voor gaan dan mijzelf beschermen tegen gekwetst worden.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:28

Tot ik mijn vriend leerde kennen heb nooit een serieuze relatie gehad. Ik was erg op mezelf en was heel tevreden met mezelf en het leven dat ik had, en had niet iemand nodig om gelukkig te zijn. Maar om je leven met iemand te delen is zo'n verrijking! Ik zou hem niet meer kunnen missen <3

Dus nee, ik zou niet graag mijn hele leven vrijgezel willen zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:30

lifaya schreef:
Batsen en ketsen en scharrelen en weet ik veel wat is allemaal wel bekend :') zeker dankzij dat heerlijk roze konijn hahaha

(Ik dacht serieus dat je een vibo bedoelde :') )

Maar nu ik nadenk dat ranzig konijn haha

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:15

vuurneon schreef:
lifaya schreef:

(Ik dacht serieus dat je een vibo bedoelde :') )

Maar nu ik nadenk dat ranzig konijn haha

Het beestje moet toch een naam hebben hè :')

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:27

Veel langere relaties gehad in mijn jonge leven. Toen heb ik van mijn 16e tot mijn 20e een relatie gehad. Hier ben ik uitgestapt en zo heb ik heerlijk genoten van een jaar vrijgezel zijn. Ik vond het heerlijk, nergens rekening mee houden en gewoon doen waar je zin in hebt met vriendinnen.

Toen ben ik de man van mijn dromen tegen gekomen en ik zou niet meer zonder hem willen. Ik weet zeker dat hij voor mij door het vuur gaat en dat hij altijd van mij zou blijven houden en andersom. Ik kan mijn ei bij hem kwijt en hij hopelijk ook bij mij :j. En dat gevoel is niet te beschrijven en vind je niet zomaar bij iemand. Ik heb echt zo'n iemand nodig in mijn leven waar ik alles, maar dan ook alles mee kan delen. Lachen, huilen, elkaar irriteren, goede gesprekken hebben, leuke dingen doen, maar ook samen de minder leuke dingen doen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:38

Bagheera_206 schreef:
lifaya schreef:

Misschien is het wel Fries, keeten met dubbel E. :') Of zou het kletsen of ketsen kunnen zijn? :+

Hahaha keeten, zo noem ik het idd sinds ik in Friesland woon ;)
Ketsen is heel wat anders trouwens :P

Wat ik onder keeten (of keten ;) ) versta?
Gezellig kletsen, daten, ouwehoeren, dagelijks in contact etc. Eigenlijk (bijna) alles, maar geen sex of "ketsen" ;)

Zo kan ik me wel vermaken hoor :) al is het nu een tijdje rustig.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:46

Momenteel ben ik iets meer dan 3 jaar single. Ik vind het prima op deze manier.
Ik date zo af en toe wel hoor maar jeetje wat een gedoe is dat eigenlijk.
Maar ach, op mijn leeftijd (lees: 23 jaar) is het nog niet echt te beslissen of ik altijd single blijft. Wie weet.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:49

Weet je waar ik moe van word?? Mensen die nu zeggen: je moet niet alleen blijven hoor!!!

Uhh.. Ja ze bedoelen het goed, maar je ontmoet toch "zomaar" een nieuwe liefde? Of te wel: je kan op pad gaan, maar het komt vanzelf OP je pad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:51

Voordat ik mijn huidige vriendje had ontmoet, ja echt wel. Ik vond het wel prima, af en toe een man mee naar huis en verder vrijheid blijheid. Ik ben best een lastig persoon en mijn relaties waren altijd moeizaam. Ik zag mezelf nooit oud worden met mijn vriendjes.

Nu ik iemand heb met wie alles harmonieus gaat zou ik niet meer zonder willen. Het voegt zoveel toe, het is zo fijn en makkelijk met hem.

En het is helemaal vanzelf gegaan, het was BOEM! in de kroeg, ik zocht er niet naar, het overkwam me.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:52

EngeltjeS schreef:
Weet je waar ik moe van word?? Mensen die nu zeggen: je moet niet alleen blijven hoor!!!

Uhh.. Ja ze bedoelen het goed, maar je ontmoet toch "zomaar" een nieuwe liefde? Of te wel: je kan op pad gaan, maar het komt vanzelf OP je pad.

Vreeeselijk! 'Hoe kan zo'n knappe meid als jij nou geen vriend hebben?' Ja eh, ze komen niet zomaar uit de lucht vallen :Y)

Ik heb mijn vriend puur toevallig leren kennen via een spelletje Wordfeud. Hadden we niet allebei 'random' gekozen dan hadden we elkaar waarschijnlijk nooit ontmoet. Geluk zit soms in een klein hoekje.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:56

Ik ben ongeveer vijf jaar single :)
In die vijf jaar heb ik ontzettend veel leuke dingen gedaan, leuke mannen ontmoet die soms een nacht, of soms een paar weken bleven, maar me echt binden heb ik na mijn laatste vaste relatie niet meer gedaan. Ik geniet teveel van mijn vrijheid, en als ik zie bij leeftijdsgenoten hoe gebonden ze zijn en wat voor problemen een vaste relatie creeërt, ben ik blij dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken.

Ik vind het prettig dat ik kan doen en laten wat ik wil, dat ik met niemand rekening hoef te houden en geen verantwoording hoef af te leggen. Ik doe echt gewoon mijn eigen zin.
Ben daardoor ook erg onafhankelijk geworden, en dat vind ik wel prettig zo. Weten dat ik niemand anders nodig heb om te leven, en dat ik mijn eigen geluk kan maken zonder een afhankelijk te zijn van een partner die ik niet wil verliezen.

Op dit moment heb ik al wel drie maanden een maatje waar ik leuke dingen mee doe en waar ik het bed regelmatig mee deel, want de periode dat ik elke maand een andere man heb is ook wel voorbij (op een bepaald moment mis je intimiteit met losse scharrels) dus heb ik nu een niet-relatie met een man die verder geen verplichtingen of verwachtingen stelt.

Ik vind het soms wel jammer dat ik niet iemand heb die bij al de leuke dingen is die ik meemaak, maar ach, er zijn veel mensen in mijn omgeving die ik graag heb, en ik ben niet zo vaak alleen.
Mijn omgeving weet ook dat ik niet ben voor het huisje tuintje boompje, en ze denken allemaal dat ik zo'n gekke tante blijf die op haar veertigste op een boerderijtje woont en daar haar paarden houd en babysit speel voor de kinders :D

Dus ik zou het niet erg vinden om mijn hele leven alleen te blijven. Ik ben niet alleen als ik dat niet wil zijn :) En ik geniet, met verschillende mannen :D Ik kan me ook niet voorstellen om de rest van mijn leven het bed met één persoon te delen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:00

cooper schreef:
Ik ben ongeveer vijf jaar single :)
In die vijf jaar heb ik ontzettend veel leuke dingen gedaan, leuke mannen ontmoet die soms een nacht, of soms een paar weken bleven, maar me echt binden heb ik na mijn laatste vaste relatie niet meer gedaan. Ik geniet teveel van mijn vrijheid, en als ik zie bij leeftijdsgenoten hoe gebonden ze zijn en wat voor problemen een vaste relatie creeërt, ben ik blij dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken.

Ik vind het prettig dat ik kan doen en laten wat ik wil, dat ik met niemand rekening hoef te houden en geen verantwoording hoef af te leggen. Ik doe echt gewoon mijn eigen zin.
Ben daardoor ook erg onafhankelijk geworden, en dat vind ik wel prettig zo. Weten dat ik niemand anders nodig heb om te leven, en dat ik mijn eigen geluk kan maken zonder een afhankelijk te zijn van een partner die ik niet wil verliezen.

Op dit moment heb ik al wel drie maanden een maatje waar ik leuke dingen mee doe en waar ik het bed regelmatig mee deel, want de periode dat ik elke maand een andere man heb is ook wel voorbij (op een bepaald moment mis je intimiteit met losse scharrels) dus heb ik nu een niet-relatie met een man die verder geen verplichtingen of verwachtingen stelt.

Ik vind het soms wel jammer dat ik niet iemand heb die bij al de leuke dingen is die ik meemaak, maar ach, er zijn veel mensen in mijn omgeving die ik graag heb, en ik ben niet zo vaak alleen.
Mijn omgeving weet ook dat ik niet ben voor het huisje tuintje boompje, en ze denken allemaal dat ik zo'n gekke tante blijf die op haar veertigste op een boerderijtje woont en daar haar paarden houd en babysit speel voor de kinders :D

Dus ik zou het niet erg vinden om mijn hele leven alleen te blijven. Ik ben niet alleen als ik dat niet wil zijn :) En ik geniet, met verschillende mannen :D Ik kan me ook niet voorstellen om de rest van mijn leven het bed met één persoon te delen

Dit lijkt mijn SA wel! :D
Goed verwoord, zo zie ik het ook!

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:10

Cooper en Palmera mag ik wat aan jullie vragen?

Ik kan met mijn vriend heel goed praten en hij kent me door en door. Ik kan bij hem mijn ei kwijt en andersom. Dat vind ik een van de belangrijkste dingen. Het is echt mijn beste vriend, mijn maatje.

Hebben jullie ook zo'n persoon? Bijvoorbeeld een vriendin, een vriend of familie, alleen dan zonder seksuele relatie?

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:15

Ja hoor, meerdere personen zelfs.

Mijn moeder, mijn tweelingzus, een vriendin die ik al 23 jaar ken, een vriendin die ik al 10 jaar ken, een vriend die ik al 15 jaar ken en een goeie vriendin die ik al 6 jaar ken.
Ik heb het geluk gezegend te zijn met hele goeie mensen in mijn omgeving die enorm bij me aansluiten en waar ik echt diepzinnige eerlijke gesprekken mee kan voeren :)

Zij kennen mij helemaal, en ik ken hen. Dus het is niet zo dat je zonder vaste relatie geen diepgaande relaties kan hebben :)

Ook met de niet-vriend die ik nu heb kan ik lachen en huilen :)
Ik heb het geluk een heel open persoon te zijn en ik trek vanzelf mensen aan die zijn zoals mij , dus op dat gebied hoef ik niets te missen :)

PM1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:17

Mn hele verdere leven vrijgezel blijven.. Ja dat zou ik erg vinden. En nee, ik heb geen man nodig om gelukkig te zijn.

Nu ben ik ruim 3 jaar vrijgezel en ik vermaak me prima. Ik ben gelukkig, doe m'n eigen dingen, heb familie en vrienden om me heen en zoals hierboven beschreven ik vermaak me prima met verschillende mannen en het heeft ook zeker voordelen om vrijgezel te zijn, maar dat vind en voel ik op dit moment.

Wel ben (en blijf) ik liever vrijgezel dan bij de verkeerde man.

Ik probeer open te blijven staan voor een relatie en hoop ooit nog de juiste persoon tegen te komen, of dit nu over 1 jaar of over 20 jaar is. Ik hoop niet de rest van mn leven vrijgezel te blijven.

@mevrouwtjeJ ik heb wel zo'n persoon in mn leven en ik denk als dit niet zo zou zijn ik misschien eerder een relatie een kans zou geven, nu vind ik het wel goed zo.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:20

cooper schreef:
Ja hoor, meerdere personen zelfs.

Mijn moeder, mijn tweelingzus, een vriendin die ik al 23 jaar ken, een vriendin die ik al 10 jaar ken, een vriend die ik al 15 jaar ken en een goeie vriendin die ik al 6 jaar ken.
Ik heb het geluk gezegend te zijn met hele goeie mensen in mijn omgeving die enorm bij me aansluiten en waar ik echt diepzinnige eerlijke gesprekken mee kan voeren :)

Zij kennen mij helemaal, en ik ken hen. Dus het is niet zo dat je zonder vaste relatie geen diepgaande relaties kan hebben :)

Ook met de niet-vriend die ik nu heb kan ik lachen en huilen :)
Ik heb het geluk een heel open persoon te zijn en ik trek vanzelf mensen aan die zijn zoals mij , dus op dat gebied hoef ik niets te missen :)

Aaah oke dat is fijn :)

Ja je hoeft er ook geen relatie voor te hebben hoor. Ik heb ook vriendinnen die ik al langer dan 10 jaar als mijn vriendin mag bestempelen en hele fijne gesprekken kan voeren, maar omdat ik mijn vriend wel 2/3 keer per week zie en mijn vriendinnetjes 1 keer in de twee weken ongeveer staat hij op sommige momenten gewoon dichterbij dan mijn vriendinnen en op andere momenten staan mijn vriendinnen weer dichterbij.

Maar jij hebt inderdaad een hele fijne groep om je heen zo te horen en dat is fijn :)

Edit:
@pm1: Hoe komt dit denk je? Je hebt voldoende aan die persoon en geen plek voor een andere? Is die gene geen mogelijk relatie materiaal? Gewoon een hele goede en innige vriend(in)?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:24

MevrouwtJ schreef:
Cooper en Palmera mag ik wat aan jullie vragen?

Ik kan met mijn vriend heel goed praten en hij kent me door en door. Ik kan bij hem mijn ei kwijt en andersom. Dat vind ik een van de belangrijkste dingen. Het is echt mijn beste vriend, mijn maatje.

Hebben jullie ook zo'n persoon? Bijvoorbeeld een vriendin, een vriend of familie, alleen dan zonder seksuele relatie?

Jazeker! Mijn beste vriendin die ik vanaf mijn twaalfde ken is mijn spiegel, praatpaal en vertrouwenspersoon. Met haar kan ik alles bespreken en haar andere kijk op de dingen opent regelmatig mijn ogen. Ook bij mijn ouders kan ik in veel gevallen terecht.
Dus nee, ik mis geen man in mijn leven om die reden.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:25

EngeltjeS schreef:

Ja dat vind ik ook zo vervelend, collega's beginnen er ook steeds over ;(