Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:34

Bewindvoerder regelt het meeste bij mij. Sommige dingen kan ik beter nog zelf doen , zover is het nog niet

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 14:04

Handig lijstje, Napie!

Wij hebben vanochtend het huurcontract getekend en de sleutels gekregen *\o/*
Morgen komt een technische man van de woningbouwvereniging nog wat verbeteringen doen en de sloten vervangen.
Donderdag ga ik weer heen om alvast te beginnen met schoonmaken etc. Dat viel toch nog wel tegen, het is nou niet bepaald echt schoon allemaal.. Ook zijn we tot de conclusie gekomen dat we toch nog wel aan het verven moeten. Misschien moeten we ook maar eens een lijstje maken over wat er nog moet gebeuren in de nieuwe en oude woning.

Wel hebben we al een duidelijk schema voor de 2 dagen dat we de meubels gaan verhuizen. Daarin staat precies wat in welke rit meegaat etc.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:21

Gefeliciteerd Rianna! Schoonmaakwerk valt altijd tegen :P Dat hebben wij ook gemerkt toen we in de huurwoning gingen en nu ook in het koophuis.

Hier zijn de wasmachine en droger ook aangesloten, ook een nieuw wasrek gehaald. Kan de was weer weggewerkt worden, ik had geen poetsdoeken meer over.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 14:35

Wat kan je zo'n ding dan missen he, een wasmachine. Daarover gesproken trouwens? Heeft iemand nog een geniale tip over hoe je een wasmachine en droger 2 (draai)trappen op krijgt? Ik ben bang dat dat 'gewoon' tillen wordt met 4 man of zoiets?
We zagen dat je bij de Kwarwei een steekkarretje kan huren met 6 wielen, speciaal om dingen trede voor trede omhoog te krijgen. Heel leuk voor een rechte trap, maar onze trappen zijn misschien voor de helft recht, maar verder gedraaid.

Edit: Hahaha! Ik zat net even te googlen en ik vond wel een heel fout filmpje :')
https://youtu.be/-QROwysAyw8

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:13

Mijn vriend en zijn vader hebben alles naar boven getild. Wel even een korte pauze gehouden op de 1e verdieping. De trap af bij het oude huis was lastiger, dat was een smalle en steile trap.
De droger was een stuk lichter. Die ging een stuk makkelijker. De trappen naar de eerste is een stuk recht en daarna gedraaid, die naar de zolder heeft 2 draaipunten.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:59

En een lift vanuit buiten? Toen ik naar mijn appartement verhuisde deed iedereen dat. Ikzelf niet, want had een gunstige locatie tov de lift in het complex en toch niet veel zware spullen. Alleen mijn aanrechtblad is toen met zo'n lift gegaan.

Handig lijstje! Zelf ben ik ook continu bezig met lijstjes te maken.

De oplevering van ons huis is een dag uitgesteld. -O- De aannemer kon die dag er niet bij zijn. Maar dat betekent dus ook dat we álles een dag moeten uitstellen. Irritant als je net alles geregeld hebt. :roll:

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 20:46

Stacey, de wasmachine moet de zolder op. Daar kan hij dus niet door het raam o.i.d. Ik denk dat het toch maar tillen wordt..

Wat balen zeg, dat jullie oplevering een dag is uitgesteld..

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 07:14

Handig lijstje napie! Bedankt!!

Wat betreft wasmachine en droger.. Ook hier zijn ze twee trappen naar boven getild door 2 sterke mannen. Het was wat zweten en schelden maar met meer dan 2 man op de trap wil echt niet. Bij het nieuwe huis moeten ze ook weer 2 trappen op.. Oeps haha arme mannen

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 07:41

bij mij zitten de eerste 5 dagen er nu op. Maar pff wat een klus! Ook hier veel viezigheid. We zijn met 3 personen 2 dagen aan het schoonmaken geweest om iig de keuken, toilet, woonkamer en de 2 slaapkamers werkbaar te maken. Details zal ik besparen..
Verder kwam deel pleisterwerk van de muur af gezet nadat de plintjes waren verwijderd. Ook kwamen we tot de ontdekking dat de lekke tegel/voegen die volgens het bouwtechnisch raport in de badkamer aanwezig is, precies in de douchecabine zelf zit, met lekkage naar de verdieping er onder. Enigzins jammer want nu moet t toch echt zsm worden aangepakt zodat de douche bruikbaar wordt.
Verder kwam de vorige eigenaar er tijdens de overdracht mee dat de watermeter stuk is (2 jaar al volgens waterschap) en gisteren stonden er ineens 2 mannen op de stoep onaangekondigd, om de meter te vervangen. Het luik zat in de ruimte waar ik letterlijk net de halve muur gesaust had. Was beetje jammer..

Inmiddels wordt morgen al de nieuwe cv ketel plus alles wat er bij hoort geplaatst (huidige ketel bleek in geen jaren onderhoud gehad te hebben, enigszins spoed was dus noodzakelijk)

Verder lekker aan het schilderen nu. Als het mee zit vandaag beginnen aan de 2e laag. Dus nog veel te doen!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:11

Pf lautje, vervelend die tegenvallers!

Ik ben gisteren met vriendinnetje gaan kijken naar het app. Voor mij dus tweede bezichtiging, voor haar de eerste.
Zij was half in shock over de staat van het appartement, en ik ontzettend opgelucht. Grootste deel van hun spullen is er uit en het ziet er echt al 10x werkbaarder uit. Nu is het gewoon de slecht onderhouden muren en plafonds enz waar je tegen aan kijkt maar daar kan ik wel doorheen kijken.
Vriendinnetje moest alles even laten bezinken haha.
Vraag is nu vooral of we de vloer laten liggen of niet.
Vloer die er in ligt in woon en slaapkamers is niet mooi, maar ook niet extreem lelijk.
Vloer in hal en keuken moet er wel uit en vervangen worden. Ik vind dat we dan gelijk alles moeten vervangen maar vriendinnetje maakt zich een beetje druk over hoe en wanneer we dat dan allemaal moeten doen. We hebben inderdaad niet zoveel tijd om te klussen en bijv mijn 'achterban' (ouders enz) zijn allemaal op vakantie. Maargoed.. Komt vast wel goed.
Ben in ieder geval al heeel blij dat het er nu beter uit ziet. Alhoewel vriendinnetje dus nog moet bijkomen haha.

Waarschijnlijk komt het trouwens over ong 2 weken al vrij want van de bewoonster hoorde ik dat het verhuurbedrijf geen reparaties oid hoeft te doen

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 08:15

Lautje, jullie hebben er dus echt flink wat werk aan.
Helaas zie je maar weer dat je altijd dingen tegenkomt waar je niet zo op gerekend had..

Zwitsal, maar goed dat ze er dan niet bij was toen jij het voor het eerst zag :P
Waarom willen jullie juist dit appartement eigenlijk?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:23

Ja ik ben nu ook wel blij dat ze er de eerste keer niet bij was hahaha.

We zijn al een tijd op zoek naar woonruimte in amsterdam maar het is zó lastig. Alles is zo ontzettend duur, je komt er niet tussen, we voldoen nergens aan de belachelijke inkomenseisen enz.
Dit appartement is via via geregeld.
Via mijn werk kwam ik in contact met de eigenaar van dit bouwbedrijf (die een aantal blokken met appartementen in deze straat heeft). Het is nog steeds wel duur maar relatief gezien voor amsterdam ver uit het goedkoopste app wat we tot nu toe gezien / bezichtigd hebben. We voldoen aan de inkomenseis. We betalen verder geen gekke commissiekosten ed. De buurt is ook nog wel oke (wel een eeeh multi culti buurt haha, maar dicht bij mijn werk en voor vriendinnetje een goede verbinding met haar werk op schiphol). En het is een redelijk ruim appartement ook nog.
Enige nadelen: het is niet een mooi of luxe afgewerkt appartement (aka een beetje een 'achterstands woning' haha), en er moet nu dus veel in gedaan worden (terwijl we beide veel en heel onregelmatige tijden werken).

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:42

Als ik hier zo alles lees kan ik er al tegenop zien. Mijn huis en bedrijf staan net te koop.
Ik probeer al zo veel mogelijk op te ruimen en dingen die ik voorlopig niet nodig heb in te pakken.
Nu kan het wel jaren gaan duren natuurlijk maar ik moet er niet aan denken dat het opeens wel verkocht is en ik nog niet heb gedaan.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 09:11

Zwitsal: Ah, dan is het wel heel begrijpelijk. Ook heel fijn dat dit nu zo op jullie pad is gekomen. Ik snap wel dat jullie er dan erg blij mee zijn. Ach, over een poosje zul je waarschijnlijk bij het zien van het appartement in de huidige staat het waarschijnlijk niet meer terugherkennen. Al zal het wel wat werk opleveren :P

Kohtje, spannende veranderingen! Ik zie in je onderschrift dat je nog op zoek bent naar een huis? Succes in je zoektocht :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:22

Wat een tegenvallers, jammer maar aan de andere kant ie dan alles wel echt klaar en af dat is ook wel fijn.

Wat lastig lijkt me dat zoals in Amsterdam dat je moet nemen wat je krijgt like it or not maar jullie kunnen het vast wel jullie huisje maken

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:25

Ja ik ben nog op zoek RiannaB . Maar het kan natuurlijk zo maar in deze tijd dat de verkoop nog jaren gaat duren, Ik kijk dus al wel maar koop niets voor dat dit verkocht is.

Doen jullie de verhuisdozen nog verstevigen met plakband? Ik heb steeds het idee dat alles door de bodem gaat komen.
Beeldjes doe ik in plastic kisten , toch een veiliger idee.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 09:39

Begrijpelijk, kohtje.
Wij gaan de verhuisdozen sinds gister wel verstevigen met tape. We dachten, als we ze nou netjes houden kunnen we ze misschien weer doorverkopen, maar dat gaat niet meer lukken. Gister de eerste dozen verhuist en bij eentje scheurde het karton bij het handvat en bij een doos met boeken scheurde de onderkant/zijkant kapot. Nou deed m'n vriend er ook niet heel voorzichtig mee moet ik zeggen (maar met het tillen/verplaatsen van één van de zwaarste dozen ligt frustratie heel dichtbij, haha).. Beetje jammer dus.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:35

RiannaB, hoop dat je geen Miele wasmachine en droger hebt? Die zijn behoorlijk zwaar...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:46

Wij hebben als eerste de wasmachine en droger gebracht dus nu was ik al in ons nieuwe huis welke een grote klusbende is.moest r niet aan denken als alles straks helemaal mooi af is dat de wasmachine tegen de muur stoot. Het helpt ook om de trapleuningen eraf te halen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:45

Ik heb mijn wasmachine en droger overgedaan naar de nieuwe bewoner dus die hoefde we niet te sjouwen. Maar ik moet wel weer nieuwe hebben natuurlijk. Maar ik hoop dat de winkel waar ik ze koop ze naar zolder sjouwt....

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 13:50

Veseosunce schreef:
RiannaB, hoop dat je geen Miele wasmachine en droger hebt? Die zijn behoorlijk zwaar...

Ik moest het even checken, de wasmachine is LG en de droger Whirlpool. Weer een mazzeltje dus, haha.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:35

Ik woonde samen nu woon ik 9 maanden weer thuis en nu eindelijk een eigen huurhuisje gevonden. In mei mag ik er in. Zo zin in *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:14

Wat fijn voor je lianne.

Vandaag is na 2 weken slopen het eerste van een opbouw te zien. We hebben een nieuwe gipsplaat geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 01:47

Oh fijn Lianne! 4 maanden terug bij ouders brak iedereen al op ... pff 9 maanden lijkt me niks

Tof moonsparkle!

Nog 2 weken tot bewonersbijeenkomst , dan heb ik voorrang op iedereen behalve de buren :+ . En dan actief zoeken , hopelijk staat er snel wat online bij de woningbouw dat per 17 mei minimaal vrij komt. Komt dichtbij !

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 02:04

Mag ik me ook melden? Ik en mijn vriend wonen nu met meerdere bewoners en wij willen ook graag verhuizen, zijn al een tijdje aan het zoeken en reageren en hopelijk snel verhuizen naar een plekje voor ons zelf daar wacht ik al erg lang op! :)