Vreemdgaan, bewuste keuze of overkomt het je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:14

Palmera schreef:
@xiaao9Naa: dat jij niet vreemdgaan als iets moois ziet is prima. Maar leg mij nou eens uit waarom ik, en ik steek klaarblijkelijk anders in elkaar, ook aan anderen zou moeten denken.

Als ik een relatie heb heb ik heus geen soort van scorebord bij de hand omtrent vreemdgaan. Maar: ik ga niet in op teksten als trouwen, samenwonen, kinderen en 100% trouw zijn. Dat kan ik niet en daarmee uit. De heren weten doorgaans waar ze aan toe zijn. En natuurlijk z8jn er altijd die denken dat ze mij wel kunnen veranderen. Nee dus.

Dus als ik aan een ander zou moeten denken en moet doen wat de wereld, de kerk, wie dan ook, goedkeurt word IK ongelukkig in de relatie. En doe ik dus niet meer.

Neem van mij aan dat het een eye-opener is als je erachter komt hoe je bent. Ondanks dat dat niet volgens de boekjes is....

Ik vind jou persoonlijkheid/persoonlijke situatie toch wel anders Palerma. Jij geeft toe, ook aan de partners, zo te zijn. Dat is absoluut geen vreemdgaan. Iedereen weet waar hij aan toen is.

Ik denk dat ik het voornamelijk jammer vind dat het gros van de bevolking niet 'durft' toe te geven zich misschien fijner te voelen in zo'n open 'relatie' zoals jij beschrijft. Waardoor er dus van dat soort leugens ontstaan als vreemdgaan (bedrog, achter iemands rug om). Ookal ben je met elkaar getrouwd, dan moeten dit soort onderwerpen ook gewoon nog kunnen besproken worden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:21

Zwerte schreef:
Voor mij (en mn partner dus) is vreemdgaan het achter je rug om fysiek seksueel contact hebben met een ander. Een knuffel of een kusje op de wang horen daar niet bij, dat kan ook vriendschappelijk.
Dit is wel erg persoonlijk merk ik, sommigen leggen de grens verder of juist minder ver.
Zolang je alles in overleg doet lijkt het me allemaal prima. Open relatie vs niet eens mogen kijken, mij zal het worst wezen wat mensen met elkaar afspreken. Ik kan ook niet garanderen dat wij eeuwig genoeg aan elkaar hebben. Sterker nog, ik vermoed sterk dat mn kerel op den duur toch wat meer spanning buiten de deur zou willen en die optie is dan ook altijd bespreekbaar hier. Ik wil hem gelukkig zien en als dat de enige manier is, dan wil ik dat kunnen bespreken. Ik kan niet garanderen dat ik het goed vind en onze relatie dan nog hetzelfde blijft, maar vreemdgaan (imo dus liegen en bedriegen) is sowieso einde relatie. Op dit moment zien we elkaar nog veel te graag en willen we allebei geen ander en dat na 12 jaar relatie.

Ik heb even een stukje gequote van Zwerte, ik ga hier namelijk in mee. Ik ben nu ruim 3 jaar samen met mijn man en getrouwd met een prachtige dochter. Op dit moment hebben we beiden geen behoefte aan spanning buiten de deur, maar wie kan er in de toekomst kijken. Zolang het maar bespreekbaar blijft en geen bedrog.

Overigens heb ik een vrij ruige levensstijl achter de rug, ik ben niet bepaald braaf geweest. ik ben overigens nooit vreemd gegaan, daar waren of mijn 'relaties' (als je het uberhaubt zo wilt noemen) te kort voor of ik was te verliefd om naar een ander te kijken.

Ik ben vroeger wel de persoon geweest waar mannen mee vreemd gingen. Die kwamen iets te kort blijkbaar, ik heb mij er nooit druk om gemaakt en heb een fantastische tijd gehad met verschillende. Ik ben er niet trots op, maar op dat moment was ik echt een heel stuk jonger en mij veel minder bewust van de gevoelens van een ander. Als ik toen de kennis en het verstand had van nu, had ik het nooit gedaan.

Voor zover ik weet ben ik nooit belazerd met een ander. Wel ben ik eens verliefd geworden op een man die in een relatie zat en dus met mij vreemd ging. Hij heeft die relatie ook beëindigd, echter bleef ik slechts de minnares en is hij er uiteindelijk met een ander vandoor gegaan waar hij nu nog mee is. Wellicht karma, hoe je eraan komt, kom je er ook vanaf. Dat was zuur, maar we 'hadden' niets officieels. Die man was nog een bokker ook......

eenitraM

Re: Vreemdgaan, bewuste keuze of overkomt het je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:23

Maar wat is vreemdgaan? Een paal die omarmt wordt door benedenlippen? Een natte lap in een donkerhol van een andere natte lap? Een oog met stuiptrekkingen? Vingers die elkaar innig omhelzen? Een zwoele stem die hitsige woorden vormen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:35

Alles wat je niet zou doen met een gewone vriend of vriendin, of zoals een andere bokker mooi omschreef; wat je niet zou doen als je partner naast je stond.
Dat geldt voor mij. :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:37

Vreemdgaan en de grens daarin is voor een ieder anders. Maar wat KBK nu zegt, daar kan ik me ook wel in vinden:

Citaat:
Wat je niet zou doen als je partner naast je stond.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:46

Zolang je maar in gesprek blijft met elkaar...
In onze relatie hebben we ook gezegd; je kunt best verliefd worden op iemand anders, maar vertel het als dat zo is.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:47

Verliefd word je toch niet binnen 30 seconden? Als je merkt dat je iemand anders dan je partner steeds leuker gaat vinden dan kun je ook kiezen om afstand te nemen.

Overigens zou ik het een miljoen keer erger vinden wanneer mijn partner gevoelens krijgt voor een ander dan wanneer hij het bed deelt met een ander.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:05

Sicayes schreef:
Vreemdgaan en de grens daarin is voor een ieder anders. Maar wat KBK nu zegt, daar kan ik me ook wel in vinden:

Citaat:
Wat je niet zou doen als je partner naast je stond.
[/quote

Maar wat je wel zou doen als hij er niet naast stond?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:15

In beide gevallen zou ik hetzelfde doen......

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:20

Kana schreef:
Verliefd word je toch niet binnen 30 seconden? Als je merkt dat je iemand anders dan je partner steeds leuker gaat vinden dan kun je ook kiezen om afstand te nemen.

Overigens zou ik het een miljoen keer erger vinden wanneer mijn partner gevoelens krijgt voor een ander dan wanneer hij het bed deelt met een ander.

Hoe doe je dat dan met een collega waarmee je nou moet samenwerken?

Als ik verliefd aan het worden ben heb ik heel veel afstand nodig om het te laten stoppen. Ik weet in ieder geval nog niet hoe ik dat zou aanpakken. :P Aan mijn partner vertellen en vertellen hoe ik het wil aanpakken denk ik.. zodat ik het makkelijker kan laten doodbloeden.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:26

KoudbloedKim schreef:
Zolang je maar in gesprek blijft met elkaar...
In onze relatie hebben we ook gezegd; je kunt best verliefd worden op iemand anders, maar vertel het als dat zo is.

Agree.

Maar vreemdgaan is wel echt een keuze. Mijn 'ex' zat ineens op tinder. Ook een keuze. En hij koos er ook voor om dit geheim te houden voor mij. Maar goed, zijn telefoon lag naast me en er kwamen berichtjes binnen. Hoefde geen eens moeite te doen om hem te betrappen. Als hij hier gewoon eerlijk over was geweest had het misschien anders gelopen. (En nee dit is niet waarom hij nu mijn 'ex' is, maar achteraf was dit wel al een eerste signaal).

Om in herhaling te vallen van de meeste mensen hier; Verliefd worden overkomt je, er iets mee doen is een keuze. En als je niet verliefd bent, en je doet toch wat met iemand anders, is dit over het algemeen ook een keuze. Ik ben zelf ook 1x vreemd gegaan, en daar heb ik heel hard van geleerd. Ik was 17, dronken en we waren op een 'break', ik was heel verdrietig. En niet zo wijs als dat ik nu ben haha.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:40

eenitraM schreef:
Maar wat je wel zou doen als hij er niet naast stond?

Dat heb je goed gesnapt inderdaad, dus als je alleen met iemand anders dan je partner intiem zou zoenen, seks zou hebben etc als je huidige partner er NIET naast staat (en in dit geval betekend dus er niet naast staan = geen afspraken gemaakt/geen open relatie) dan is dat imo bedrog en vreemdgaan.

Als je partner het weet van je en er op dezelfde manier in staat als jij ( in dit geval dus een open relatie of iets soortgelijks) dan maakt het niet uit of hij/zij er naast staat of niet.

Wij hebben ook gezegd dat je verliefd kan worden op een ander, maar maak de keuze niet voor mij om in zo'n situatie te blijven. Vertel het me en laat ons het dan samen uitwerken of uit elkaar gaan.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:00

XiiaaooNaa schreef:
Ik vind het raar dat mensen nu al roepen niet lang echt trouw aan iemand te kunnen zijn.
Als je van iemand houdt vliegt de tijd en denk je niet na over andere.
Tenzij er dus wat mis is in de relatie...

Dit geldt mss voor jou, maar niet voor iedereen. Dat is niet raar, mensen verschillen nou eenmaal. Er hoeft niets mis te zijn met je relatie om tegelijk ook interesse in anderen te kunnen hebben. Voor jou is dat misschien ondenkbaar, voor andere mensen is dat gewoon hoe zij in elkaar zitten. Je kunt ook meerdere vrienden voor het leven hebben. Niets mis met die ene vriendschap als je ook een andere hele goede vriend hebt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:21

Ik denk dat het een geval is van: wat ik niet wil dat jij mij aan doet, doe ik jou ook niet aan?!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:22

Zo zou je het ook kunnen noemen inderdaad. Maar laat ik daar voorop stellen dat je dit dan wel met elkaar besproken moet hebben. Kan me voorstellen dat als jij van nature een swinger bent en je (nieuwe) partner niet hij toch een beetje vreemd staat te kijken als je tijdens het uitgaan ineens met een ander 'bezig' bent :+

Praten is toch wel het sleutelwoord denk ik.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:51

Kahawa schreef:
Kana schreef:

Hoe doe je dat dan met een collega waarmee je nou moet samenwerken?

Als ik verliefd aan het worden ben heb ik heel veel afstand nodig om het te laten stoppen. Ik weet in ieder geval nog niet hoe ik dat zou aanpakken. :P Aan mijn partner vertellen en vertellen hoe ik het wil aanpakken denk ik.. zodat ik het makkelijker kan laten doodbloeden.

Ook dan kun je maatregelen nemen om afstand te nemen. Ja de consequenties zijn dan wat heftiger maar als je er echt voor kiest om de interesse in iemand niet meer te laten worden dan doe je dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:28

Maar waarom zou je niet van meerdere mensen mogen houden? Ben gek met mijn broertje, maar ook met mn zusje. Hou van mn vader en van mn moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:28

Ga je daar ook mee naar bed? :))

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:38

amoj schreef:
Maar waarom zou je niet van meerdere mensen mogen houden? Ben gek met mijn broertje, maar ook met mn zusje. Hou van mn vader en van mn moeder.

Lief...... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:41

Dus het ligt dus vast op het seks hebben?

En het is gewoon een serieuze vraag. Jammer dat er gelijk kinderachtig over wordt gedaan. Vind het nogal bekrompen dat je maar 1 partner mag "hebben".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:44

Niemand verplicht je daartoe, maar ik vind wel dat je de plicht hebt naar je partner toe om daar dan eerlijk over te zijn.
Ik heb ook andere mensen waar ik van hou, maar daar ga ik niet mee naar bed, daar zoen ik niet intiem mee, dat zit op een heel ander level.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:47

amoj schreef:

En het is gewoon een serieuze vraag. Jammer dat er gelijk kinderachtig over wordt gedaan. Vind het nogal bekrompen dat je maar 1 partner mag "hebben".

Maak je niet druk. Ik ben van de open relaties. Daarbij hou ik ook van mijn ouders. Hoewel ik met de laatsten niet naar bed ga. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:48

amoj schreef:

Volgens mij wordt hier heel vaak aangegeven dat je meer dan 1 partner mag hebben.

Waar het omgaat dat je niet mag liegen tegen je partner. (of beter ik vind dat je niet mag liegen)

Gooi het open en maak er een open relatie van....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 00:42

Kana schreef:
Tsja en toch gaat zo'n 25% van de mensen wel een keer vreemd. Gek dat dat nooit weerspiegelt wordt in dit soort topics op bokt. :P

http://www.vreemdgaan-overspel.nl/feiten.html

Tja, ik denk best dat er meerdere zijn die ooit een x zijn vreemd gegaan.
Die 25% zegt niet dat er nu 1/4 van de mensen vreemd gaat, maar dat 1/4 ooit eens (een x) is vreemd gegaan.

Ik ben vroeger (23 jaar terug) ook vreemd gegaan, maar nog nooit bij mijn huidige partner.