verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loei

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:22

Maar welke acties gaat ts nu ondernemen? Of heb ik een stukje gemist.
Je moet wel aangifte doen. Die vent mag niet ongestraft hier mee weg komen ;)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:25

TS moet helemaal niets. Als zij zich er niet goed over voelt aangifte te doen dan is dat geen noodzakelijkheid.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:26

Inderdaad, zo zeer dat men iemand niet mag ontmoedigen, mag men ook niet aanmoedigen om iets te doen wat ze zelf niet wilt.

Veel sterkte, ts

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:28

Majabeestje schreef:
Toch snap ik niet waar ts nu mee geholpen is om het rechtssysteem volledig af te gaan branden. Zodat ze net zo goed haar mond kan houden?
Om aan te geven dat ze toch niet 'wint' als ze aangifte gaat doen?
Dat is nu toch helemaal niet relevant en vooral niet gepast om zo te noemen en te insinueren dat ze het misschien wel heeft uitgelokt?
Hou daar mee op zeg. Ze voelt zich verschrikkelijk nu. Een beetje steun is nu wel op zijn plaats.

_/-\o_

Het lijkt wel of mensen TS bij voorbaat al willen ontmoedigen aangifte te doen, met hun negatieve commentaren.
Er bestaan heus nog rechters die weten dat ook naieve mensen er niet om vragen verkracht te worden. Daarbij: die man heeft bekend. Juist een rechter zal alles mee wegen: niet alleen het feit dat het al laat was, maar ook het feit dat TS die collega vertrouwde en hem dus in huis liet. Dat ze naief was ja, maar als TS alles net zo uitgebreid vertelt als in de openingspost maakt ze echt een goede kans haar recht te krijgen.

Dat die man niet ontslagen is of tenminste geschorst, vind ik erg vreemd.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:30

Tuurlijk mag ts steun van mij, zo veel ze wilt..

Maar ze moet wel realistisch blijven denken en alle opties open houden.

En zeg nou zelf, 100 keer lezen dat die man het niet had mogen doen heeft ts toch ook niets aan? Dat helpt haar geen stap verder.

Dat de dader heeft bekend zegt nog niets want Watvoor verhaal heeft hij er van gemaakt? Misschien heeft hij wel bekend dat ze sex hebben gehad en heeft het woord "verkrachting" helemaal achterwegen gelaten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:35

palousa_boy schreef:
En zeg nou zelf, 100 keer lezen dat die man het niet had mogen doen heeft ts toch ook niets aan? Dat helpt haar geen stap verder.

Jawel: hoe vaker het gezegd wordt hoe groter de kans dat er in elk geval iets van blijft hangen. Het is niet haar schuld, en dat moet ze heel vaak horen want het is al makkelijk genoeg om te denken dat je er wel schuld aan hebt, en er zijn, ook zonder dat wij daar aan bijdragen, al genoeg die haar een schuldgevoel aan willen praten.

Laten wij dat dus in elk geval niet doen en daar een beetje balans tegen zijn. Het is NIET je schuld als een ander weet dat je iets niet wilt en het desondanks toch doet.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:38

palousa_boy schreef:

Dat de dader heeft bekend zegt nog niets want Watvoor verhaal heeft hij er van gemaakt? Misschien heeft hij wel bekend dat ze sex hebben gehad en heeft het woord "verkrachting" helemaal achterwegen gelaten.

Daar heeft TS wel wat aan. Wat weet jij daar nou van? Ze zegt zelf in haar bericht dat ze zich schaamt, dat ze zich dom en vies voelt. En dat is een hele bekende reactie op dit soort situaties. Misschien, heel misschien kunnen zachte woorden en vriendelijke hulp op bokt die last een beetje verlichten. Als je er geen ervaring mee hebt en je ook niet kunt empathisen met de TS dan heb je imo niets te zoeken in een topic als deze. TS MOET verdomme helemaal niets op dit moment. Ze hoeft niet realistisch te denken, ze hoeft niet alle opties open te houden. Wie ben jij om haar dingen op te leggen? Als er iets is wat ze al MOET, dan is dat voor zichzelf zorgen, en als 'realistisch blijven denken' daar niet bijhoort, dan is dat ook prima. Misschien is TS helemaal niet van plan naar de politie te gaan, heeft ze geen zin om daar überhaupt over na te denken of over te lezen. Misschien wil ze wel gaan, in which case niemand het recht heeft dat uit haar hoofd te praten. Dat het enorm moeilijk is een verkrachtingszaak berecht te krijgen weet elke vrouw, daarmee worden we opgevoed, dat zie je overal op TV en lees je overal in boeken. Maar dit is geen fictieve situatie, dit is haar leven, en de TS mag daar mee omgaan zoals ze zelf wil.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:43

Killyenn schreef:
palousa_boy schreef:

Daar heeft TS wel wat aan. Wat weet jij daar nou van? Ze zegt zelf in haar bericht dat ze zich schaamt, dat ze zich dom en vies voelt. En dat is een hele bekende reactie op dit soort situaties. Misschien, heel misschien kunnen zachte woorden en vriendelijke hulp op bokt die last een beetje verlichten. Als je er geen ervaring mee hebt en je ook niet kunt empathisen met de TS dan heb je imo niets te zoeken in een topic als deze. TS MOET verdomme helemaal niets op dit moment. Ze hoeft niet realistisch te denken, ze hoeft niet alle opties open te houden. Wie ben jij om haar dingen op te leggen? Als er iets is wat ze al MOET, dan is dat voor zichzelf zorgen, en als 'realistisch blijven denken' daar niet bijhoort, dan is dat ook prima. Misschien is TS helemaal niet van plan naar de politie te gaan, heeft ze geen zin om daar überhaupt over na te denken of over te lezen. Misschien wil ze wel gaan, in which case niemand het recht heeft dat uit haar hoofd te praten. Dat het enorm moeilijk is een verkrachtingszaak berecht te krijgen weet elke vrouw, daarmee worden we opgevoed, dat zie je overal op TV en lees je overal in boeken. Maar dit is geen fictieve situatie, dit is haar leven, en de TS mag daar mee omgaan zoals ze zelf wil.

Danku! :)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:45

TS allereerst heel veel sterkte bij het verwerken van deze vreselijke gebeurtenis. Het is hoe dan ook NIET jouw schuld, vergeet dat zeker niet!! Ik raad je zeker aan om aangifte te doen, maar doe het vooral voor jezelf en zodat zijn vrouw het ook weet. Als je de stap neemt om naar de politie te gaan zal (volgens mij) de kans kleiner zijn dat hij het nogmaals doet (bij jou of bij iemand anders). Want als je geen aangifte doet, komt hij er gewoon mee weg en zal de drempel kleiner zijn voor hem om het nogmaals te doen, aangezien er geen gevolgen aanhangen voor hem.
Met de intentie van een rechtzaak te starten en die te winnen ga je idd beter niet naar de politie. Daarin moet ik DeMolenhoek helaas gelijk geven, zo een rechtzaak put je enorm uit en vaak is het toch woord tegen woord. Althans hier in België toch zeker. Ik ga er verders niet dieper op in, maar ik spreek uit ervaring.
Laatst bijgewerkt door maaike1994 op 13-03-15 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:46

TS; wat verschrikkelijk! Ik kan me voorstellen dat je je ongelooflijk vies blijft voelen en het niet schoon kunt krijgen! Zoek alsjeblieft in ieder geval voor jezelf hulp. Ga naar je huisarts en bespreek het met hem/haar (liefst een vrouwelijke arts). Kijk hoe je je gaat voelen met hulp. Misschien dat het je dan lukt om alsnog aangifte te doen. Wat niet een mooie gedachte is, maar misschien wel eentje die helpt, is dat hij getrouwd is en je het ook nog aan zijn vrouw kunt gaan vertellen, als wraak????

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:49

Grappig dat oa een 'Studente & dierverzorgster' en een 'Winkelbediende, hobbyfokkerij' hier aan bokt komen uitleggen hoe het rechtssysteem in elkaar zit. Als je ooit eens een keer een rechtszaak hebt meegemaakt, maakt je dat geen jurist. Een paar verhalen over rechtszaken of een paar keer law & order: special victims unit kijken, geeft je geen kennis van zaken. Doe dan ook niet alsof dat wel zo is.

TS: als je durft, doe aangifte, maar praat er in ieder geval over met iemand die je kan vertrouwen. In je eentje ga je dit niet oplossen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:53

Killyenn schreef:
palousa_boy schreef:

Verdomme? Praat eens normaal mens, als je al een mens bent, ga lekker op een berg staan blaten met je berichten! Raar schaap. Wat weet jij nou van mij en mijn verleden?

Van mij mag ts lekker in een depressieve wereld rond gaan hangen hoor, ook goed, dan maar niet realistisch denken, lekker bij een clubje met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt want daar knapt het zo van op.

Of ze nu aangifte gaat doen of niet, met je pootjes op de aarde blijven staan is gewoon belangrijk en je niet laten leiden door emoties want daar gaat niemand beter van worden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:56

palousa_boy schreef:

Het probleem is dat iedereen hier roept ze moet dit doen en ze moet dat doen.En je kan met zijn allen wel gaan zitten krijsen dat ze aangifte moet gaan doen.
Dan kom je op het buro en dan word er gevraagt of je specifiek een vrouwlijke agente wil of niet.En dan kan je je verhaal doen.maar tijdens dat verhaal krijg je ook pijnlijke vragen,ze gaan er allicht op in waarom je in je pyama was,waarom je in bed gaat liggen en waarom je pillen neemt en drinkt.
En dat komt gewoon heel pijnlijk over als je dit mee hebt gemaakt,en dan moet je met harde bewijzen komen die heeft ze niet.Niet bij een dokte rgeweest alles is schoon en fris en je hebt dan alleen je woord over als waarheid.En dat is het probleem.
Ik denk daarom dat aangifte doen pijnlijker is voor de TS als iemand opzoeken waarmee ze dit Trauma kan verwerken.

Aan de ene kant is dit heel l*llig van het rechtssysteem aan de andere kant is het ook maar goed want anders zou je iedereen van alles wat maar kunnen beschuldigen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:02

Shadow0 schreef:
palousa_boy schreef:

Jawel: hoe vaker het gezegd wordt hoe groter de kans dat er in elk geval iets van blijft hangen. Het is niet haar schuld, en dat moet ze heel vaak horen want het is al makkelijk genoeg om te denken dat je er wel schuld aan hebt, en er zijn, ook zonder dat wij daar aan bijdragen, al genoeg die haar een schuldgevoel aan willen praten.

Laten wij dat dus in elk geval niet doen en daar een beetje balans tegen zijn. Het is NIET je schuld als een ander weet dat je iets niet wilt en het desondanks toch doet.

Precies!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:02

Lieve TS, ik weet dat het heel eng is om aangifte te doen en misschien denk je wel dat het geen donder uitmaakt, maar ik heb het persoonlijk als heel prettig ervaren! Ik ben niet verkracht, maar met de dood bedreigt toen ik op de fiets zat door een auto. Ik heb nog weken opgelet of ik die auto niet zag rijden, heb een andere jas gekocht en tenslotte toch aangifte gedaan voor het geval de man in de auto zijn uitspraken waar zou maken (dan wist de politie iig wie mij had vermoord). Ze waren op het politie bureau bij mij heel begrijpend en ik kon heel rustig mijn verhaal vertellen. Het was een mannelijke agent en ik vond het een heel fijn gevoel geven dat hij gelijk daadkrachtig wilde optreden. Ik heb er geen rechtszaak van gemaakt omdat ik niet wilde getuigen (ik hoopte dat de man vergeten was hoe ik eruit zag, wilde dat niet opfrissen), maar ik voel me nu iig een stuk veiliger! :j

Ik hoop dat je voor jezelf een manier kunt vinden om het een blijvend plekje te geven, wat je er ook mee wilt doen, want het maakt niet uit wat je er mee doet, zolang jij het kan verwerken en niet nog weken/maanden in angst hoeft te leven :(:)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:05

Ik denk dat TS nu totaal geen behoefte heeft aan het wel/niet nuttig van een aangifte, het wel/niet naïef zijn, het wel/niet uitlokken. Denk dat TS nu gewoon even een arm om haar schouder wilt, haar verhaal kwijt wilt en misschien een klein duwtje in haar rug zodat ze het aan haar ouders of wie dan ook durft te vertellen. Laten we niet vergeten dat TS zich waarschijnlijk nu zwaar klote voelt en dan komt elke opmerking als 'je bent naief' 10x harder aan..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:13

beatje schreef:
palousa_boy schreef:

Het probleem is dat iedereen hier roept ze moet dit doen en ze moet dat doen.En je kan met zijn allen wel gaan zitten krijsen dat ze aangifte moet gaan doen.
Dan kom je op het buro en dan word er gevraagt of je specifiek een vrouwlijke agente wil of niet.En dan kan je je verhaal doen.maar tijdens dat verhaal krijg je ook pijnlijke vragen,ze gaan er allicht op in waarom je in je pyama was,waarom je in bed gaat liggen en waarom je pillen neemt en drinkt.
En dat komt gewoon heel pijnlijk over als je dit mee hebt gemaakt,en dan moet je met harde bewijzen komen die heeft ze niet.Niet bij een dokte rgeweest alles is schoon en fris en je hebt dan alleen je woord over als waarheid.En dat is het probleem.
Ik denk daarom dat aangifte doen pijnlijker is voor de TS als iemand opzoeken waarmee ze dit Trauma kan verwerken.

Aan de ene kant is dit heel l*llig van het rechtssysteem aan de andere kant is het ook maar goed want anders zou je iedereen van alles wat maar kunnen beschuldigen.

Dat zal het idd erg moeilijk maken maar zonder haar verhaal kunnen ze idd niets.

En dit zal ook wel weer banketstaaf klinken en weer commentaar opleveren want ik ben maar man etc etc
Maar het is wel belangrijk dat (dat klinkt wat minder dwingend dan moet toch?) je STRAKS NA HET VERWERKEN weer verder kunt met je leven.
Ik weet niet hoe oud ts is en dat maakt ook niet uit, maar er ligt nog een heel leven voor haar.
Wat er in het verleden gebeurt is dat is niet terug te draaien en zal vast ook wel z'n indrukken achterlaten maar de toekomst is waar je vervolgens heen werkt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:17

Ik ben het wel eens met killyen en shadow.
Ts voelt zich rot, vies en vernederd en dan komen er van die moraalridders en betweters die even zeggen dat ze naief is en dat ze dat zelf noooit zouden doen. Dat het rechtsysteem haar uitkotst en dat ze ontzettend dom is geweest en het eigenlijk wel over zichzelf uit heeft geroepen.
Oja, dat zich ook vooral niet vernedert mag voelen want ze mag niet blijven hangen.
Ennuh houdoe en de groeten!

Kom op zeg, ts moet nog elke dag met die lafbek werken. De getrouwde lafbek met 2 kinderen.
Als je niet eens meer mensen binnen kunt laten waarvan je dacht dat het je vrienden waren dan vraag ik me af wat voor paranoide mensen hier op bokt zitten.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:19

palousa_boy schreef:
Killyenn schreef:

Verdomme? Praat eens normaal mens, als je al een mens bent, ga lekker op een berg staan blaten met je berichten! Raar schaap. Wat weet jij nou van mij en mijn verleden?

Van mij mag ts lekker in een depressieve wereld rond gaan hangen hoor, ook goed, dan maar niet realistisch denken, lekker bij een clubje met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt want daar knapt het zo van op.

Of ze nu aangifte gaat doen of niet, met je pootjes op de aarde blijven staan is gewoon belangrijk en je niet laten leiden door emoties want daar gaat niemand beter van worden.

Ik praat zeer normaal, het is nu eenmaal normaal voor mensen om hun emoties in hun taalgebruik te uiten, ik doe dat op deze wijze.

Ik weet niets van je verleden, ik weet alleen wat je hier opschrijft. En met die woorden ben ik het grondig oneens. Ik heb nergens gezegd dat de TS dan maar in een 'depressieve wereld' rond moet gaan hangen. Er zit een enorm verschil tussen wat jij beschrijft en bij de pakken neerzitten. Hoe dan ook vind ik het fout om te zeggen dat de TS iets 'moet' doen, alsof jouw mening de enige manier is voor haar om voor zichzelf te zorgen. TS is er niet bij geholpen dingen opgedrongen te krijgen, dat is haar al genoeg gebeurt. TS mag best een tijd aan haar emoties besteden, uitvogelen hoe ze zich voelt, waarom ze zich zo voelt, hoe ze daar mee om kan gaan, als ze daar behoefte aan heeft. Zeggen dat niemand daar beter van wordt is simpelweg niet waar, en schadelijk bovendien. Ze heeft een hele nare, mogelijk traumatische ervaring gehad, in plaats van haar in een hoekje te duwen en haar te vertellen wat ze MOET doen zou zij er veel meer baat bij hebben naar zichzelf te mogen luisteren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:21

Eigenlijk kan men hier op ts enkel reageren met veel sterkte en neutraal blijven, want welke richting je het ook draait, je ontmoedigt of bemoedigt iets wat je zelf zou doen, niet wat ts persé wilt doen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:27

minikatje schreef:
Ik ben het wel eens met killyen en shadow.
Ts voelt zich rot, vies en vernederd en dan komen er van die moraalridders en betweters die even zeggen dat ze naief is en dat ze dat zelf noooit zouden doen. Dat het rechtsysteem haar uitkotst en dat ze ontzettend dom is geweest en het eigenlijk wel over zichzelf uit heeft geroepen.
Oja, dat zich ook vooral niet vernedert mag voelen want ze mag niet blijven hangen.
Ennuh houdoe en de groeten!

Kom op zeg, ts moet nog elke dag met die lafbek werken. De getrouwde lafbek met 2 kinderen.
Als je niet eens meer mensen binnen kunt laten waarvan je dacht dat het je vrienden waren dan vraag ik me af wat voor paranoide mensen hier op bokt zitten.

Ik denk dat er een verschil is tussen paranoïde en met je beide benen op de grond staan.En ipv van heen en weer te schreeuwen heeft de TS meer tips aan het verwerken van het trauma.Haar een rechtszaak en alles insturen waar bij ze weinig kans heeft is ook niet behulpzaam.IK hoop dat er mensen zijn die haar tips kunnen geven waar ze hulp kan vinden met het verwerken er van en in mijn opinie is dat een goede psychologe maar er zullen meerdere optie's zijn denk ik zo.
Want het is zo als palousa -boy zegt, ze moet verder met haar leven en dit gewoon achter zich kunnen laten .En dat gaat natuurlijk enorm moeilijk zijn met iemand die je iedere dag ziet ,maa ik zou er ook geen oplossing voor weten,ik heb ook geen idee of je een overplaatsing kan aanvragen ?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:28

Nu kunnen jullie wel gaan schoppen tegen de molenhoek en enkele andere. Maar wat hun omschrijven is wat wel aan de orde komt mocht ts aangifte gaan doen.
Er worden realistische vragen gesteld en ook kritische als je verteld dat je om 1 uur snachts mannelijk bezoek ontvangt in je pyjama. En je nadat hij handtastelijk is geweest met drank en pil op naar bed gaat voordat je hem de deur hebt gewezen.

Natuurlijk is die gluiperd fout na een nee. Maar ben wel zo realistisch dat het verhaal van ts niet in haar voordeel gaat zijn. En dat ze daarmee met beide benen op de grond wordt gezet net zo belangrijk is als de oh wat erg berichten. Want bij je verhaal uitleggen aan de politie vragen ze echt wel door. Beter dat ook te beseffen.

Toch zou ik haar wel aanraden aangifte te gaan doen. En daarna op het werk eens de leidinggevende gaan spreken en die ook duidelijk maken dat de seks niet plaats heeft gevonden bij wederzijds goedkeuren.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:31

Oke, ik ga iets neerschrijven, wat waarschijnlijk wat reacties oproept.
Maar je laat een man om half 1 s nachts binnen, terwijl je al in je nachtkleding loopt, hij is meerdere malen handtastelijk, maar je stuurt hem niet weg, vervolgens ga je al in bed liggen met medicatie op, terwijl de man nog in huis is. Uiteindelijk zegt TS Nee.
1 x Nee moet voldoende zijn, al ga je naakt rondlopen, maar bestaat er een kleine kans, dat deze man dacht dat TS wel geintresseerd was? Verder TS raad ik je aan met een vertrouwenspersoon hierover te praten.
Laatst bijgewerkt door Brilletje op 13-03-15 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:33

Brilletje schreef:
Oke, ik ga iets neerschrijven, wat waarschijnlijk wat reacties oproept.
Maar je laat een man om half 1 s nachts binnen, hij is meerdere malen handtastelijk, maar je stuurt hem niet weg, vervolgens ga je al in bed liggen met medicatie op, terwijl de man nog in huis is. Uiteindelijk zegt TS Nee.
1 x Nee moet voldoende zijn, al ga je naakt rondlopen, maar bestaat er een kleine kans, dat deze man dacht dat TS wel geintresseerd was? Verder TS raad ik je aan met een vertrouwenspersoon hierover te praten.

Heb je ook maar 1 reactie van een van de laatste pagina's gelezen?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:33

Ze heeft hem meerdere malen weggestuurd en verteld dat hij kon gaan omdat ze ging slapen :)