Het 'get out of your comfort zone' topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Re: Het 'get out of your comfort zone' topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:32

Beatrix: ik vind het moeilijk omdat ik bang.ben dat ik niets toevoeg, of iets raars zeg waardoor.er.misschien een rel door komt.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:08

^dat dus

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:59

geerte schreef:
Beatrix: ik vind het moeilijk omdat ik bang.ben dat ik niets toevoeg, of iets raars zeg waardoor.er.misschien een rel door komt.

Tis Bella maar vooruit. :P

Een rel ontstaat heus niet zomaar hoor. :D Ik post ook wel eens iets waar geen reactie op komt of als er wel een reactie op komt wat niet positief is...ach, het zijn maar woorden op een scherm, daar moet je proberen je niet al teveel van aan te trekken. Positieve dingen moet je onthouden en de negatieve langs je heen laten glijden. :j

We voegen allemaal wat toe op deze wereld, ook jij en ook ik. :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:22

Haha sorry,vervelend op je mobiel met autocorrect :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:32

Is al goed hoor. :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:54

het idee om naar Texas te gaan word steeds groter en wil ik heel graag maar is echt ene hele grote stap uit mijn comfort zone

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:04

Precies wat geerte zegt ....

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:06

... Ik heb mijn doel niet gehaald, ik ben op het moment nog te veel met mij zelf aan het ruzie maken.. Maar ik heb wel een topic geopend (en dat vind ik echt heel erg spannend, vooral omdat het over mezelf gaat) Het duurde wel 3 uur voordat ik het allemaal had opgeschreven en goedgekeurd door mezelf. Ik ben nu alleen nog een beetje zenuwachtig vanwege de reactie's, ik hoop gewoon dat er een reactie tussen zit die me een beetje kan helpen hoe ik met mijn emoties moet omgaan. [LZP] Ik kan niet meer tegen de chaos in mijn hoofd….

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:07

Ik voel me nooit zo snel ongemakkelijk bij iets, maar heb wel een geel nagellakje gekocht én al opgehad.. Dat is behoorlijk uit mijn comfy zone :))

Even wat luchtigs tussendoor :P. Sterkte allemaal, lijkt me erg lastig! Goed topic dit!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:20

@Teiger: wat toevallig, daar heb ik net in gereageerd (wat ik ook niet vaak doe ;)) Goed dat je een topic geopend hebt! :j

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 22:37

Pfff dat is niet niks teiger! Succes.. :(:)

Hoe ging het voor de rest met iedereen en zijn er al nieuwe doelen gesteld? :D
Ik heb gisteravond heerlijk koffiegedronken na de training. Altijd als ik zulke dingen tóch doe ben ik achteraf zo voldaan en blij, hebben jullie dat ook?
Voor morgen heb ik als doel om naar een verjaardag van een vriend te gaan zonder de hele avond te denken wat anderen wel niet van mij zullen denken. Morgen wil ik genieten van de gezelligheid om mij heen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:38

Een verjaardag waar ik niemand ken behalve de jarige vind ik ook niet fijn. :=
Dan zit ik ook meestal stil in mijn stoel.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:43

Ik ben vandaag toch niet naar de blind date gegaan :+
Maar voelde me ook niet lekker haha. Morgen wel :c

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:50

geerte schreef:

Dan kun je mooi in dit topic oefenen :(:)

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:01

Ooh leuk dit, ik doe mee. Allemaal herkenbaar dit, ik heb sinds kort een echte "volwassenen mensen" baan en alhoewel ik de laatste jaren al een stuk meer uit mijn schulp ben gekropen door veel presentaties te geven ect heb ik nog steeds moeite met al die interactie met collega's ect. Helpt ook niet dat mijn vriend ook bij me werkt dus kan me daar enigszins achter verschuilen. Ik heb een aantal maanden in New York gewerkt wat ik al een hele prestatie vindt, maar nu ik weer terug ben heb ik juist die eerste maanden gemist waarin alle nieuwe promovedi (werk als onderzoeker) een band hebben gekregen. Mijn goal voor aankomende week is dus mee lunchen met de groep nieuwere werknemers (het stomme is dat hier 2 van mijn beste vrienden van de opleiding bij zitten en ik dan nog niet goed durf omdat hun al bevriend zijn met al die mensen) Oh ja en een werknemers pasje laten maken (ik ben al terug sinds 1 januari), ik durf elke keer niet naar de secretaresse hiervoor omdat ik me nooit fatsoenlijk voor heb gesteld en hoe later het wordt hoe dommer het is. Ik liep al een jaar stage op deze afdeling en ken dus al heel veel mensen van gezicht waar ik nooit iets mee te maken had maar om me dan achteraf ineens voor te stellen vond ik ook zo raar.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:15

Wat een leuk topix! Heel herkenbare dingen ook := Soms ben ik echt een doorpakker, maar ik kan ook heel veel dingen laten omdat het buiten mijn comfortzone is :=Ik ben vooral heel erg bang om fouten te maken en daardoor laat ik dan maar dingen. Of afgewezen worden, brrr.

Sky_Britt, kun je dan niet iets zeggen als 'Hoi, volgens mij hebben we elkaar al wel vaker gezien maar ik denk niet dat ik me al eerder voorgesteld heb? Ik ben...'?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:20

Ik meld me ook.

Overmorgen op fotomeeting, dit is alweer een grote stap voor mij, gelukkig gaat een vriendin met me mee, dan gaat t wel.
Vandaag weer een discussie gehad over werk, mijn ouders kunnen niet begrijpen dat ik dat niet durf. Ik durf heel veel dingen niet, normale dingen, zoals bellen (worden we gebeld neem ik de telefoon niet eens op) Ze vinden dat ik maar gewoon een winkel binnen moet stappen of een sollicitatie moet doen, en dan maar lekker aan t werk. Alsof er niks aan de hand is. Elke keer weer zit ik dan op mijn kamer te huilen, omdat ze blijkbaar niet willen snappen dat ik het gewoon niet kan. Mijn ouders zijn nogal van het oogkleppen opzetten als het slecht gaat. Iets wat je niet ziet is er niet voor hun. Hierdoor ben ik al in veel hele pijnlijke, zelf-destructieve situaties gekomen. Kortom, als ze me over dat soort dingen willen spreken vlucht ik altijd maar naar boven.

Ook nog eens een nieuwe school na de zomervakantie, zoveel stress. Ik wil gewoon in mijn fijne kleine wereldje blijven. Het ging een hele tijd beter, ik kon weer normaal met docenten praten, zonder knalrood te worden en me dood te schamen. Nu kan ik dat dus niet meer. Sommige dingen gaan wel goed, presentaties geven, vind ik wel eng maar dan zijn vriendinnen erbij maakt het makkelijk.
Als ik iets ''nieuws'' moet doen is er altijd iemand bij me, dat maakt het voor mij een stuk minder eng en een stuk makkelijk. Ik denk niet dat mensen het echt aan me merken, want ik kan het natuurlijk goed verborgen houden. Soms ben ik er gewoon klaar mee en wilde ik dat ik wel alles kon/durfde.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:07

Hhilde schreef:
Sky_Britt, kun je dan niet iets zeggen als 'Hoi, volgens mij hebben we elkaar al wel vaker gezien maar ik denk niet dat ik me al eerder voorgesteld heb? Ik ben...'?

Ja dat heb ik wel gedaan bijvoorbeeld het afdelingshoofd enzo, maar de secretaresse komt ook wel eens dingen vragen of vertellen op het kantoor dus ze weet dat ik er al lang werk. Als ik naar haar toe loop om iets te regelen is het waarschijnlijk ook niet raar maar dat zit meer in mijn hoofd. Op de een of andere manier is met de secretaresse de omgangs norm niet zo duidelijk voor mij.

@mandy; ik was vroeger ook zo maar juist door naar een andere school te gaan en een winkel binnen te gaan voor een baantje leer je wel beter met dat soort dingen om te gaan, hoeveel stress het ook geeft je kan het wel. Ik ben in mijn masterstudie pas op kamers gegaan en toen heb ik pas echt goed geleerd om met nieuwe mensen ect om te gaan. Maar een baantje bij de supermarkt is al een goed begin en erg laagdrempelig aangezien je vaak bij de infobalie gewoon een formulier in kan vullen. Ik scheet bij mijn eerste bijbaantje ook in mn broek maar er word ook niet van je verwacht dat je persee leuk of spontaan bent als je je werk maar doet. Mischien vinden mensen je een beetje raar in het begin maar als je wat comfortabeler bent kun je altijd nog het tegendeel bewijzen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:05

Oh dan zou ik het inderdaad zo laten :j

Ik ben van de week gekoppeld aan een leuke man door een gezamelijke vriendin, maar we durfden allebei niet het eerste bericht te sturen. In het kader van dit topic heb ik hem gisteravond het eerste bericht gestuurd en nu hebben we een hartstikke leuk gesprek :D Jeej, blij dat ik het gedaan heb!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:11

mijn doel van vandaag was om met een stalgenoot te kletsen en dat hebben we gedaan :D wel met meerdere was echt super gezellig

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:21

Jep ik meld me!
Vind voor een groep praten dood eng. Heb volgende week debat dus dat wordt nog wat :')
Maar ook in het kader van je moet eens wat ondernemen was mijn goede doel van vorig jaar:
Ja zeggen tegen dingen die ik nooit zou doen normaal en ervan genieten!
Nu is dit aardig gelukt al zeg ik het zelf. Een vriendin heeft mij mee genomen naar de kermis en ben toen in de bomber geweest (een soort van hoge paal aar aan de uit einde hokjes hangen die dan hard gaat rond draaien, even bomber attractie googlen en je komt hem tegen) Dit was een heel grote stap aangezien ik tot toen alleen nog maar half jankend in de vogelrock in de efteling had gezeten :o
Met die vriendin ben ik toen ook naar walibi geweest en ik heb toch een leuke dag gehad!!
Succes allemaal met jullie doelen!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:02

Zo presentatie gister ook overleefd en gehaald :P Mijn doel vandaag, een nieuwe broek kopen haha. Ik vind winkelen en broeken passen vreselijk... xD Vandaag paardgereden en het was zwaaaaar haha. Mijn doel voor paardrijden over 2 weken (rij 1x in de 2 weken half uur privéles op een vast manegepaard) om zelf te ontspannen ipv gespannen rijden (ik heb altijd al galopangst gehad en het gaat steeds beter, maar ik blijf te gespannen zitten).

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:11

Heel herkenbaar allemaal.
Goed topic.
Ik ga ook me best doen maar weet nog niet precies hoe.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 01:30

Ik ben ook blij met dit topic :)
Aankomende dinsdagavond is er een karaoke avond in de stad en daar wil ik heen, maar een vriendin kan pas over 2 weken mee. Dus nu probeer ik mijzelf in mijn eentje erheen te schoppen :Y)

Terwijl ik ook overweeg om een tijd naar het buitenland te gaan. Heb ook al twee keer een maand stage gelopen, alleen, in het buitenland. En dan nog durf ik eigenlijk niet naar de karaoke avond te gaan :roll:

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 07:30

Superstoer als je in je eentje gaat! En stel je blijft maar een uur, heb je het toch maar mooi gedaan :D