Hhilde schreef:Sky_Britt, kun je dan niet iets zeggen als 'Hoi, volgens mij hebben we elkaar al wel vaker gezien maar ik denk niet dat ik me al eerder voorgesteld heb? Ik ben...'?
Ja dat heb ik wel gedaan bijvoorbeeld het afdelingshoofd enzo, maar de secretaresse komt ook wel eens dingen vragen of vertellen op het kantoor dus ze weet dat ik er al lang werk. Als ik naar haar toe loop om iets te regelen is het waarschijnlijk ook niet raar maar dat zit meer in mijn hoofd. Op de een of andere manier is met de secretaresse de omgangs norm niet zo duidelijk voor mij.
@mandy; ik was vroeger ook zo maar juist door naar een andere school te gaan en een winkel binnen te gaan voor een baantje leer je wel beter met dat soort dingen om te gaan, hoeveel stress het ook geeft je kan het wel. Ik ben in mijn masterstudie pas op kamers gegaan en toen heb ik pas echt goed geleerd om met nieuwe mensen ect om te gaan. Maar een baantje bij de supermarkt is al een goed begin en erg laagdrempelig aangezien je vaak bij de infobalie gewoon een formulier in kan vullen. Ik scheet bij mijn eerste bijbaantje ook in mn broek maar er word ook niet van je verwacht dat je persee leuk of spontaan bent als je je werk maar doet. Mischien vinden mensen je een beetje raar in het begin maar als je wat comfortabeler bent kun je altijd nog het tegendeel bewijzen.