Young & out

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:44

Sunneva schreef:
Hoi, ik wil jullie even bedanken dat ik nu weet wat demiromantisch is, en dat meerdere mensen dit dus hebben en ik niet raar ben. Liefde op het eerste gezicht bestaat voor mij niet, ik kan ook mensen niet aantrekkelijk vinden als ik ze niet echt goed ken. Iedereen roept dat altijd, "ja maar je kan toch zien dat hij knap is." Ik kan inderdaad wel zien dat iemand hem dan een knappe jongen kan vinden maar zelf vind ik hem dan nog steeds niet knap haha.

Dus nogmaals dank :)

Oh jee, hier herken ik mezelf ook in... Ben ik nu Demiropantisch?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:49

StonedRomy schreef:
Nayomie schreef:
Maar he, over hokjes stoppen gesproken. Waarom dan lesbi? Waarom niet gewoon homo? Homo betekent niet man-man, maar 'van hetzelfde geslacht'. :P

Ik denk voor meer duidelijkheid... Je hebt namelijk ook vrouwen die zich identificeren met mannen en andersom en en en en en... In het Engels gebruik ik het eerder, maar homo voelt zo... Ja mannelijk :')

Dat valt voor mij wel onder 'in een hokje stoppen'. :o

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:50

Jaa lastig he... Ik weet niet, ken het ook pas een paar minuten :')

Ik weet alleen dat ik denk dat ik nog nooit echt verliefd ben geweest, ik heb ook nog nooit een vriend gehad dus daar kan het ook aan liggen. De enige jongen waar ik ooit echt gevoelens van affectie naar heb gehad is een goede vriend, waar ik een keer per ongeluk in bed mee ben geland... Maar ook bij hem kan ik niet zeker zeggen of ik ooit verliefd op hem ben geweest.

Plus het is verdraaide lastig voor iemand die me leuk vind. Er is nu een jongen die me berichtjes stuurt via app, maar ik ken hem alleen van een feestje en kan hem gewoon niet knap vinden of er iets voor voelen. Wat voor lieve woorden hij ook gebruikt.

Lust heb ik wel eens gevoeld, maar daar waren toen ook nauwelijks romantische gevoelens aan verbonden. Erger nog, ik vond die jongen maar dom, maar toch voelde ik lust...

Vreemd allemaal dus :D

StonedRomy

Re: Young & out

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 15:54

Maat nayomie dan moeten we ook maar homo en hetero afschaffen en gelijk alle lagen in het scholensysteem en alle psychische en lichamelijke aandoeningen... Want dat is ook het benoemen van iets en dus in het hokje stoppen...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:58

StonedRomy schreef:
Maat nayomie dan moeten we ook maar homo en hetero afschaffen en gelijk alle lagen in het scholensysteem en alle psychische en lichamelijke aandoeningen... Want dat is ook het benoemen van iets en dus in het hokje stoppen...

Maar als je nu gewoon zegt dat sommige mensen dichter bij je staan dan anderen. Je niet zo druk maken om wie het is maar om wat die persoon voor je betekend.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 16:03

Maar toch is het fijn dat er een naam voor is, als er geen naam voor is zorgt ervoor dat praten erover zeer moeilijk wordt en er weer een taboe erop komt. Dat er een nieuwe naam voor een groep wordt gezocht die net niet helemaal bij de definitie past begrijp ik ook wel hoor.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:09

Wat vinden jullie eigenlijk van pedofilie? (en dus géén pedoseksueel!)

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:17

Hoi,
ik wil me ook graag aansluiten. Ik ben Romy, 18 jaar en sinds 3 uit ´uit de kast´.
Overigens ben ik er voor mezelf nog niet helemaal uit, maar houd het op bi met sterkte voorkeur voor vrouwen. Op mijn 16e een vriendje gehad waar ik wel sterke gevoelens voor had, maar sindsdien is dat niet meer voorgekomen en tsjaa, ik heb nu eenmaal niets met pielemuizen. :D

Maartje1990: Pedofilie is naar mijn mening geen directe dreiging voor kinderen en een geaardheid, geen ziekte.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:19

Maartje1990 schreef:

Als in houden van kinderen? Dan zijn we allemaal in zekere mate pedofiel, simpelweg omdat je van je kind houdt en de natuur geregeld heeft dat je zorgt voor (je) kinderen.
Ook hier dus weer: waar ligt de grens? Welke grens, eigenlijk?

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:20

Pedofilie lijkt me vooral erg lastig voor de gene met deze voorkeur. Het lijkt me vreselijk me erbij neer te moeten leggen dat je nooit een relatie kan hebben met iemand waar je je aangetrokken tot voelt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:23

ikke schreef:
Maartje1990 schreef:

Als in houden van kinderen? Dan zijn we allemaal in zekere mate pedofiel, simpelweg omdat je van je kind houdt en de natuur geregeld heeft dat je zorgt voor (je) kinderen.
Ook hier dus weer: waar ligt de grens? Welke grens, eigenlijk?

Maar de meeste mensen hebben geen seksuele en/of romantische gevoelens voor een kind en voelen zich niet op die manier tot een kind aangetrokken en dat is wel het verschil met een pedofiel.

Overigens, ikzelf vind met pedofilie niets mis, zoals hierboven wordt gezegd, ik heb heel erg te doen met die mensen. En vind het onwijs knap dat ze zich kunnen bedwingen. Lijkt mij vreselijk als ik hetero zou moeten zijn of niets zou kunnen en mogen doen met de gevoelens die ik naar vrouwen heb.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:29

Ik meld me ook! :wave:

Ik ben Lindy, en dat ben ik al 21 jaar. :)

Woon nu 2 jaar samen met mijn lieve vriendin, moet eigenlijk verloofde zeggen, volgend jaar gaan we trouwen <3

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 16:43

Welkom nieuwelingen!

Tandarts overleeft, maar 6 gaatjes die ik moet laten dichten. Valt mee. Nu nog even voor een gehoorapparaat en morgen even bellen voor nieuwe afspraak bij longarts want krijg geen lucht meer als bijwerking van mijn astma medicatie :')

Tandarts vond dat ik maar met zijn dochter uit moest want die had verkeerde vriendjes :+

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:46

Hallo!

ik ben vicky, 19 jaar en reageer met een lichte twijfel :o Ben er zelf namelijk nog niet achter welk labeltje ik op plak dus daar doe ik gewoon maar niet aan :+
Ben door tumblr (ja die site vergroot echt je blik believe me) achter heeeeeel veel verschillende benamingen gekomen en heb een veel openere blik gekregen de afgelopen jaren. Ook veel omg bestaat dat ook?! momenten gehad. Toen uiteindelijk door een fanfic der achter gekomen dat ik dus echt helemaal niets geef om gender. ik quote

“I thought you were straight?”

He didn’t laugh outwardly, but I could hear the amusement in his tone.

“I never really gave a oliebol about sexuality. I don’t think it’s important.”

en dat was mijn klik moment :') duuussss. Ja dat ben ik

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:47

StonedRomy schreef:

Daar ga je de fout in. Hetero en homo is iets anders. Lesbi is een toevoeging aangezien homo 'van hetzelfde' betekent. Als vrouw ben je dus gewoon homo en zet je jezelf in een hokje door je lesbi te noemen.

No offence naar die mensen, dit is meer technisch grzien. ;)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 16:51

savieralover schreef:
Hallo!

ik ben vicky, 19 jaar en reageer met een lichte twijfel :o Ben er zelf namelijk nog niet achter welk labeltje ik op plak dus daar doe ik gewoon maar niet aan :+
Ben door tumblr (ja die site vergroot echt je blik believe me) achter heeeeeel veel verschillende benamingen gekomen en heb een veel openere blik gekregen de afgelopen jaren. Ook veel omg bestaat dat ook?! momenten gehad. Toen uiteindelijk door een fanfic der achter gekomen dat ik dus echt helemaal niets geef om gender. ik quote

Dit is gewoon haast hetzelfde verhaal als een van mijn vriendinnen :') kwam er ook via fanfictions achter dat ze een lesbienne is :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 16:53

Nayomie schreef:
StonedRomy schreef:

Daar ga je de fout in. Hetero en homo is iets anders. Lesbi is een toevoeging aangezien homo 'van hetzelfde' betekent. Als vrouw ben je dus gewoon homo en zet je jezelf in een hokje door je lesbi te noemen.

No offence naar die mensen, dit is meer technisch grzien. ;)

Maar congenital heart defect is gewoon de definitie, waarom dan nog specifiek zijn?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:53

Kaus schreef:
Alwiene, dit is de officiële lgbt verzameling: LGBTQQIP2SAA

Wordt dus nachtwerk om dat te gaan begrijpen :j

Gewoon lekker jezelf zijn.. dat is een term die te begrijpen is ;)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:54

StonedRomy schreef:
savieralover schreef:
Hallo!

Dit is gewoon haast hetzelfde verhaal als een van mijn vriendinnen :') kwam er ook via fanfictions achter dat ze een lesbienne is :P

lang leven het internet :')

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:16

Tumblr en fanfiction. The side of the internet that can scare you for life or laugh until you cry.

Dank dat veel mensen wel een bepaald moment hebben dat het kwartje valt.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:19

Mijn kwartje viel al heel vroeg, ervoor uit durven komen is dan nog een tweede! :j

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:20

dribbel jij snapt hem helemaal :D

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:29

linnnh schreef:
Mijn kwartje viel al heel vroeg, ervoor uit durven komen is dan nog een tweede! :j

Dat zijn idd twee heel verschillende dingen. Ik was trouwens best laat met uitvinden wat ik ben. Vooral omdat ik het zelfde niet wilde weten :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:35

Ik meld me ook, als dat mag O:) kan zijn dat ik helemaal niet veel mee praat, maargoed.

Ik ben Romy, 16 jaar en zit in mijn examenjaar op het VMBO.
Ik ben bi, en dit weet ik al zo'n twee tot drie jaar. Het begon ermee dat als een vriendin mij een foto liet zien van een 'knappe' jongen dan vond ik dat helemaal niet aantrekkelijk. De tijd ging zo verder en ik voelde me steeds meer aangetrokken door vrouwen, maar ook af en toe door (Aziatische) jongens. Zo ging het door en door en werd ik steeds zekerder dat ik bi was. Ik ben voor iedereen uit de kast gekomen bijna die ik ken, en mensen die het niet weten komen er dan met zo'n 'wtf' momentje achter aangezien ik er zelf erg laks mee omga. Alleen mijn vader weet het niet, mijn band met hem is niet zo goed en hij heeft al een hekel aan homosexualiteit, dus tegen hem houd ik verlopig ook maar mijn mond.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:46

Even doorgaan op het stereotype dat lesbiennes ( en bi etc ) vegetariërs zijn... We kunnen er ook de naam Romy aan gaan vastplakken zeg :')