Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Blue_Eyes schreef:Dat is maar hoe je het bekijkt. Als ts had aangegeven dat ze angst had, maar ook dat d’r zoon enkel A heeft, zelf wat angstig is, dat er twee volwassenen vanaf de kant naar 14 zwemmende kinderen van 9 tot 12 in het Tikibad gaan kijken ja dan kun je wel ernstig twijfelen of het verstandig is om een achtjarig ventje mee te laten gaan.Ik denk - maar dat is even mijn laatste post, ik moet nu gaan werken - dat de lijn tussen overmatige angst en gezond verstand soms heel, heel dun is.
Wendy_Komen schreef:Ik geef je groot gelijk!!! Met 8 jaar zijn ze gewoon nog te klein om zichzelf staande te houden als er bijvoorbeeld 15 jarige per ongeluk opspringen.
Dus ik snap je keuze zeker!!
.
. Wendy_Komen schreef:En die kunnen 100% van de tijd hun aandacht bij elk kind houden? Nee, dat red je niet. En dat er jaarlijks kinderen verdrinken waarvan hun eigen ouders oplette.... Zegt mijn inziens genoeg.
en jonge kinderen en water vind ik absoluut spannend. Rustig dagje naar het strand met ukkies, echt niet
Wendy_Komen schreef:Je kind verliezen onder het toezicht van een ander is iets waar je nooit overheen komt. Überhaupt het verliezen van een kind niet natuurlijk, maar dit heeft een nog grotere "had ik maar" factor.
En daarnaast vind ik het heel knap dat heel veel mensen hier het zwemtalent van het zoontje van ts kennen. Denk dat ts daar zelf een beter inzicht in heeft.
Maar dit zal een welles/ nietus discussie worden die niets oplevert. Mijn reactie is ook duidelijk puur om ts te laten weten dat ik exact hetzelfde had gedaan.
Was het een feestje in Ballorig, geen enkel probleem. Natuurlijk kunnen ze daar ook een arm breken. Maar niet verdrinken.
Liesje1611 schreef:Wendy_Komen schreef:Je kind verliezen onder het toezicht van een ander is iets waar je nooit overheen komt. Überhaupt het verliezen van een kind niet natuurlijk, maar dit heeft een nog grotere "had ik maar" factor.
En daarnaast vind ik het heel knap dat heel veel mensen hier het zwemtalent van het zoontje van ts kennen. Denk dat ts daar zelf een beter inzicht in heeft.
Maar dit zal een welles/ nietus discussie worden die niets oplevert. Mijn reactie is ook duidelijk puur om ts te laten weten dat ik exact hetzelfde had gedaan.
Was het een feestje in Ballorig, geen enkel probleem. Natuurlijk kunnen ze daar ook een arm breken. Maar niet verdrinken.
Daar kunnen ze ook hun nek breken. Of bij een ongelukkige val van de glijbaan in het speeltuintje om de hoek. Of op hun skeelers of fiets voor een auto rollen.
Allemaal je kind oprollen in piepschuim en enkel nog sondevoeding geven, daar worden het later sterke, zelfstandige mensen van.
testes76 schreef:bedankt voor alle begripvolle en minder begripvolle reacties! ik vind niet dat ik mijn kind te beschermend opvoed; hij mag en kan ontzettend veel! het gaat mij puur om t zwembad idee...mist kracht ( ga iedere vakantie met hem zwemmen; zonder paniekerig of angstig te doen). heb zelf wel angst voor t water, maar zwem gewoon mee en probeer zeker dat niet over te brengen op mijn kinderen. ze vinden alle drie zwemmen geweldig leuk en we doen dat als gezin ook met veel plezier. dus oefenen blijven we zeker doen! overigens is er nog 1 meisje van 7 die niet mee mag ( heeft ook haar diploma's). een ongeluk zit in een klein hoekje en ik vind t vallen in een speeltuin toch echt iets anders dan de mogelijkheid tot verdrinken. maar goed ik heb mijn keuze al gemaakt; ieder ouder staat daarin vrij natuurlijk!
smurffie schreef:Blue_eyes @ wanneer een kind ABC diploma's heeft hoort hij ze prima te kunnen redden in het water dus hoort dit helemaal niet gevaarlijk te zijn. Wanneer dit wel het geval is zou ik de zwemschool even aanklagen want dan hoort het kind heel zijn diploma's nog niet te hebben gekregen. Daarover zijn geen meningen van toepassing want het zijn voorafgestelde punten waar een kind aan moet voldoen om veilig te zijn in het water; dat heeft hij behaald.

Citaat:In de afgelopen 25 jaar verdronken 669 kinderen jonger dan 5 jaar en 216 kinderen van 5 tot 10 jaar. De meeste gevallen doen zich dus voor op leeftijden waarop toezicht een grote rol speelt. (dat is dus iets meer dan 8 kinderen van 5-10 jaar per jaar, opmerking sammie)
Ongeveer twee derde van alle gevallen van verdrinking bij kinderen vindt in of rondom het ouderlijk huis plaats. In de meeste gevallen gaat het om peuters die in een vijvertje in de tuin of water bij de woning zijn gevallen. Veel minder vaak zijn het oudere kinderen van 5 tot 10 jaar die niet of onvoldoende konden zwemmen en in open zwemwater of het zwembad (5%) zijn verdronken. (Die circa 5% is 1,77 kind per jaar, opmerking sammie)
Citaat:Kinderen krijgen vaker te maken met verdrinking dan volwassenen. Bij jongetjes tussen de 2 en 5 jaar oud is dit zelfs doodsoorzaak nummer één. Baby's verdrinken het vaakst in bad, jonge kinderen in een vijver of een plas/vaart.(...)Kinderen tussen de 2 en 12 jaar oud sterven het vaakst aan kanker. Voor jongetjes tussen de 2 en 5 jaar oud geldt dat de grootste doodsoorzaak ligt bij verdrinking. Vooral kinderen van buitenlandse afkomst verdrinken vaker, omdat deze te weinig met water in aanraking komen (zwemles, spelenderwijs leren omgaan met water). Meisjes verdrinken minder vaak dan jongens. Dit heeft te maken met het feit dat jongens meer op ontdekkingstocht gaan en eerder worden aangetrokken door plassen water. In de thuissituatie verdrinken kinderen over het algemeen in de vijver, een waterplas (vaart) in de directe omgeving of in het bad.