Twijfelen om iemands uiterlijk: is dat eerlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:44

Kana schreef:
Dan is de toon van de relatie wel meteen gezet. :=

Beslist en een wereld eerlijker dan dat hij na 7 jaar bijgeschaafd te worden bij de zus van Japie gaat wonen*, waarop de bijschaafster roept dat alles een leugen was, hetgeen correct is want ze had aan het begin moeten aangeven dat hij voor haar een bijschaafproject-kostwinner-banketstaaf was :D

* heel oude reclame voor KingCorn brood.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 23:17

Huertecilla schreef:
Hhilde schreef:
En als blijkt dat ik toch niet door z'n slechte gebit heen kan kijken, dan heb ik daar ook weer van geleerd.

Ach, een gebit waar je wel doorheen kan kijlken is ook niet zaligmakend ;)

Dat is nu juist het hele probleem :=
Ik ben echt heel bang dat deze man straks de laatste kans van mijn leven gaat zijn en dat als ik hem afwijs ik forever alone blijf :') Hij is wel heel lief lijkt het. Ik wou dat hij me op school had aangesproken, dan wist ik nu of ik aantrekkingskracht voel of niet. Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen hem nu af te wijzen, alleen maar om z'n uiterlijk.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:42

Ja, want de rest van je leven ga je een eenzaam kluizenaarsbestaan aan en zul je nooit meer iemand ontmoeten. :P Doe nou gewoon niet zo controlfreakerig :D Laat je gevoel de leiding nemen. Misschien wordt je verliefd op hem. Misschien niet. Dat zijn zo'n beetje de opties. En als dat niet gebeurt dat komt er heus, echt waar, wel een andere vent op je pad die jou leuk vindt waar je wel verliefd op wordt. Volgens mij ben jij namelijk een hartstikke vriendelijke, opgewekte, en lieve dame en mannen vinden dat toevallig best wel leuk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 01:30

Hhilde schreef:
Ik ben echt heel bang dat deze man straks de laatste kans van mijn leven gaat zijn en dat als ik hem afwijs ik forever alone blijf :')

DOE NIET ZO IDIOOT!!!!!!

Stap uit je cirkel.
Stap uit je comfort zone.
Zie je iemand die jou om wat voor reden ook leuk lijkt:;kijk hem aan en LACH!
Voor de rest gewoon met de golf meegaan.

Met die instelling liggen de relaties voor het oprapen.

Dat is geen mening maar ervaringsFEIT en ik ben bepaald geen leuke meid _O-
Nondeju wat zou ik graag als niet al te knappe, gewoon leuke frisse meid terugkomen in een volgend leven O:)

Hhilde

Re: Twijfelen om iemands uiterlijk: is dat eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 07:43

Oké, oké, als hier zelfs gezegd wordt dat ik niet zo idioot en controlfreakerig moet doen, dan is het waarschijnlijk zo := Ik ga m'n best doen HC :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:10

Hhilda, je ziet er echt hartstikke leuk uit op je profiel! Go get him!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:22

Hhilde schreef:
Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen hem nu af te wijzen, alleen maar om z'n uiterlijk.

Ik ken echt enorm veel lieve mensen in mijn leven, hoe wil ik die anders selecteren als dat niet op basis van uiterlijk en aantrekkingskracht gaat?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:42

Huertecilla schreef:
Hhilde schreef:
Ik ben echt heel bang dat deze man straks de laatste kans van mijn leven gaat zijn en dat als ik hem afwijs ik forever alone blijf :')

DOE NIET ZO IDIOOT!!!!!!

Stap uit je cirkel.
Stap uit je comfort zone.
Zie je iemand die jou om wat voor reden ook leuk lijkt:;kijk hem aan en LACH!
Voor de rest gewoon met de golf meegaan.

Met die instelling liggen de relaties voor het oprapen.

Dat is geen mening maar ervaringsFEIT en ik ben bepaald geen leuke meid _O-
Nondeju wat zou ik graag als niet al te knappe, gewoon leuke frisse meid terugkomen in een volgend leven O:)

Hou jij van niet al te knappe, gewoon leuke frisse meiden? Haha :-). Grapjas!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:57

Ik denk dat iedereen bewust of onbewust naar het uiterlijk kijkt.
Toen ik een jaar of 15 was ooit een keer afgesproken met een jongen die ik via 'Hyves" heb leren kennen :') Op de foto leek hij wel leuk (geen goeie foto) maar toen ik hem zag was hij toch niet zo leuk.
Na die ene keer hem nooit meer gezien.
Toen ik mijn vriend voor het eerst zag in het cafe en een goeie vriend mij begon te plagen met "Is dat niet wat voor jou?" Heb ik ook heel hard lopen schreeuwen dat dat echt niets voor mij was. Had ik me daar even goed vergist :')
Nu heb ik 3 maanden een relatie met hem en ben ik echt gek op hem <3

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:58

Hier een vriend in de vriendengroep die al heel lang vrijgezel is, alleen om zijn uiterlijk. Het is een vreselijk leuke gezellige jongen, sociaal, eigen huis (heeft ie erg leuk ingericht, dus smaak heeft ie wel), paard, vaste baan, alleen in de liefde wil het niet lukken. Ook op datingsites gezeten, maar hij wordt afgewezen op zijn uiterlijk.

Ja het is geen Brad Pitt en ja ik snap dat mensen hem niet zo knap vinden, ondanks dat ie geen raar gezicht heeft of wat dan ook. En toch snap ik het niet, want ik weet zeker dat een vrouw als een prinses wordt behandeld door hem. Dus vooral bij hem zou ik zeggen: dames, kijk eens verder dan alleen uiterlijk!! :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:04

Callisto04 schreef:

Gezien hoeveel lol ik nu al heb, kan ik me juist helemaal voorstellen hoeveel lol ik zou hebben als gewone leuke frisse meid. Nondeju wat zou ik DAAR maximaal van genieten als vrouw.
Ja, teken echt voor vrouw zijn in een volgend leven met niets aan huwelijks- of wat voor banden ook *\%/*

Ik doe niet aan jaloers OP, en mijn leven is +:)+ maar :)* er ligt een WERELD aan :):) aan jouw voeten.
GA ERVOOR! a3vt!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:04

Tsjah ik beoordeel ook op uiterlijk, maar goed je hebt uiterlijk en uitersten toch? Iemand met rood peentjes haar een kale kring op z'n hoofd, scheel, 3 tanden en 130 kg, nee dat gaat em niet worden, al is hij nog zo fantastisch lief, humorvol, rijk etc. Maar perse een brad pit hoeft ook niet.

Maar goed. Ik geloof dat ik wel vrij kritisch ben ja. ik stel eisen aan de buitenkant en de binnenkant. Ik wil geen dikke partner, ik vind een baard onaantrekkelijk, een lelijk gebit kan ik ook niet warm van worden. ik hou van een leuke kop, een lekker lijf, een leuk voorkomen zowel qua kleding/verzorging als qua doen en laten en natuurlijk moet hij ook nog lief en grappig zijn.

We stellen allemaal eisen aan onze partners toch? Ik word altijd een beetje moe van 'liever een minder mooie verpakking en een goed karakter dan een leuke kop en een rot karakter'. Er zijn ook genoeg mensen met een lelijke kop en een slecht karakter en ook genoeg mensen met een leuke verpakking en een leuk karakter. Voor die laatste ga ik ;-)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:09

Huertecilla schreef:
Callisto04 schreef:

Gezien hoeveel lol ik nu al heb, kan ik me juist helemaal voorstellen hoeveel lol ik zou hebben als gewone leuke frisse meid. Nondeju wat zou ik DAAR maximaal van genieten als vrouw.
Ja, teken echt voor vrouw zijn in een volgend leven met niets aan huwelijks- of wat voor banden ook *\%/*

Ik doe niet aan jaloers OP, en mijn leven is +:)+ maar :)* er ligt een WERELD aan :):) aan jouw voeten.
GA ERVOOR! a3vt!

Haha, ik zie je al voor mijn ogen bezig, LOL. Toepassen van je ervaring aan de andere kant. De prooi weet hoe de jager jaagt en maakt ze gek of gaat zelf op jacht haha.
a3vt snap ik niet eerlijk gezegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:23

FrankavdT schreef:
Hier een vriend in de vriendengroep die al heel lang vrijgezel is, alleen om zijn uiterlijk. Het is een vreselijk leuke gezellige jongen, sociaal, eigen huis (heeft ie erg leuk ingericht, dus smaak heeft ie wel), paard, vaste baan, alleen in de liefde wil het niet lukken. Ook op datingsites gezeten, maar hij wordt afgewezen op zijn uiterlijk.

Ja het is geen Brad Pitt en ja ik snap dat mensen hem niet zo knap vinden, ondanks dat ie geen raar gezicht heeft of wat dan ook. En toch snap ik het niet, want ik weet zeker dat een vrouw als een prinses wordt behandeld door hem. Dus vooral bij hem zou ik zeggen: dames, kijk eens verder dan alleen uiterlijk!! :)

Paard? Misschien moet hij het maar eens op bokt proberen dan ;-)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:18

Callisto04 schreef:
a3vt snap ik niet eerlijk gezegd

a drie ve te = a tres ve te = atrevete = spaans voor ´ga er voor´.

Citaat:
Haha, ik zie je al voor mijn ogen bezig, LOL. Toepassen van je ervaring aan de andere kant. De prooi weet hoe de jager jaagt en maakt ze gek of gaat zelf op jacht haha.

Ach, vrouwen weten dat zelf best, waarschijnlijk veel beter. Het is simpelweg de rem van onze hypocriete westerse maatschappij op wat een net meisje wel/niet behoort te vinden/voelen/doen; sexuele oppressie/restrictie van de vrouw.
De uitvinding van de landbouw is een sociale ramp waar de mensheid nooit van hersteld is.

@Collie2008; waarom voor de ene of de andere. Je kan van BEIDEN en nog veel meer smaken genieten. Ga gewoon voor alles, voor lol in jouw leven; geen enkele ECHTE reden om je vast te leggen/ te beperken. Geniet en NIET met mate.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:22

Mijn opa zei altijd ''Mooi wordt lelijk en lelijk blijft lelijk'' :D En daar heeft hij denk ik toch wel best gelijk in :') No offence, maar niemand is meer echt aantrekkelijk als ze in oude velletjes zijn veranderd natuurlijk :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:26

Huertecilla schreef:
@Collie2008; waarom voor de ene of de andere. Je kan van BEIDEN en nog veel meer smaken genieten. Ga gewoon voor alles, voor lol in jouw leven; geen enkele ECHTE reden om je vast te leggen/ te beperken. Geniet en NIET met mate.

Ik vind 1 partner prima. Been there done that dit past mij/ons beter.

Maar als ik het wel zou willen zou ik alsnog niet voor beiden gaan hoor. Dan wordt het EN een lekker voorkomen EN een leuk karakter, dus niet de onaantrekkelijke. Daar kan ik gewoon geen kunstjes op

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:00

Maartje1990 schreef:
Mijn opa zei altijd ''Mooi wordt lelijk en lelijk blijft lelijk'' :D En daar heeft hij denk ik toch wel best gelijk in :') No offence, maar niemand is meer echt aantrekkelijk als ze in oude velletjes zijn veranderd natuurlijk :')

Daar ben ik het twee keer NIET mee eens.

Aantrekkelijk omvat VEEL meer dan de oppervlakte. Daar BEGINT het al mee. Ook bij piepkuikens.

Verder: Oud worden, ervaring, leven heeft charme; imo veel MEER te bieden dan alleen maar piepkuiken strak. Het laatste is buitenkant zonder ontwikkeld EIGEN; diepgang.
Het is die diepgang, of er iemand thuis is, welke ook mooi is.

Ogen tonen die diepgang, worden mooier en zoals ik al eerder schreef zie IK dan verder niet veel meer :o
Rimpels zijn als patina; veel waardevoller dan nieuwglans.

@Collie; ik bedoelde het in nog ruimere zin. Breder dan het woord ´partner´ wat duurzaamheid en twee inhoudt. Ik schrijf daarom ´zonder wat voor banden ook´.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:06

Robin_S schreef:
FrankavdT schreef:

Paard? Misschien moet hij het maar eens op bokt proberen dan ;-)

Yep, paard waar ie mee op wedstrijd gaat (niet heel fanatiek). Ook heeft ie een pony gekocht voor zijn nichtje. Wie wil zo'n man nu niet!!!
Bokt, dat kan ik hem ook wel eens aanraden. Alhoewel, denk niet dat ie dat wil, maar niet geschoten is altijd mis :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:10

Hhilde schreef:
Ayasha schreef:
Wat ik me altijd af vraag als ik mensen lees die iemand af wijzen op kleine foutjes, op niet perfect zijn, zijn die zelf dan zulke modellen?

Nee, ik ben he-le-maal niet mooi :')
Maar het is ook niet zo dat ik iemand direct afwijs, maar ik twijfel. Iemand zei dat het misschien schaamte naar de omgeving is, misschien ook wel. Met deze jongen is het vreemd, hij vindt mij namelijk het einde en daarom wil ik hem een kans geven (hij heeft immers een zeer goede smaak :+ :')). Hij heeft me in real life nooit durven aanspreken en daarom heb ik hem nooit echt goed gesproken. Maar nu zijn we aan het appen en hij is wel erg lief. Maar gewoon niet heeeeeeel knap. En ik merk dat ik daarom twijfel, ik weet niet of ik me aangetrokken tot hem voel.

Ligt eraan wat jouw definitie van een model is ;)

Zit wat te dollen hoor, erg herkenbaar onderwerp. Kan niet zeggen dat ik iemand zou laten lopen wanneer het uiterlijk niet perfect is, absoluut niet zelfs. Wel is het zo dat ik uiteindelijk sta te praten met nou net diegene waar ik mee wil praten, soort van selectieve selectie.

Daarnaast, meerdere malen de vraag gehad of ik écht wel vrijgezel was en of ik dan een player zou zijn met vervolgens de uitspraak: van een mooi bord eet je nooit alleen. Dan ben ik er wel gelijk klaar mee ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:15

Ik heb wel geleerd dat er echt een 'vonk' moet zijn en dat uiterlijk daar aan meehelpt. Maar timing is ook heel belangrijk. Je wordt niet verliefd als je er niet voor openstaat.

Ik wilde vroeger nooit een vriend en scharrelde lekker rond. Ik ging elk weekeind uit en probeerde een hoop uit (drank, drugs, jongens). Ik wilde écht geen relatie. Er was een jongen die ik me al jaren probeerde te versieren maar ik vond hem te klein en heb hem meerdere malen afgewezen.

Een jaar geleden was ik opeens klaar. Uitgeraasd ofzo. Ik had niet zoveel zin meer om elk weekeind uit te gaan. De jongen die me al jaren leuk vond kwam bij ons schilderen (koppel poging van mijn vader) en opeens dacht ik; WoW, eigenlijk ben je wél heel erg leuk! We zijn een paar keer uitgeweest en bleek dat hij ook nog eens onwijs lief was en ik was knalverliefd.

Dus uiterlijk telt mee maar timing, een prachtig innerlijk en een vonk zijn ook belangrijk. Inmiddels hebben we een huis gekocht en zijn we enorm gelukkig samen. Dat hij klein is interesseert me nu helemaal niets meer terwijl het eerst een enorme afknapper was.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:29

FrankavdT schreef:

Vervelend voor hem maar ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn echt alleen naar uiterlijk kijken. Helemaal als je wilt dat je relatie langer duurt dan een paar maanden heb je aan alleen een knap koppie weinig, dat gaat erg snel vervelen.

Er zijn genoeg mannen die leuk en lief zijn én die ik aantrekkelijk vind dus ga ik daarvoor, en niet voor die vriend van je. Lijkt me niet meer dan logisch. Het is niet of een aardige vent of een aantrekkelijke. Het moet allebei zijn anders werkt het niet.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:43

Huertecilla schreef:
AngeliqueB schreef:
Aan de andere kant: een slecht gebit is te repareren! Slechte smaak qua kleding en kapsel is bij te schaven. Als het 'slachtoffer' er maar voor open staat!

Wat???? Nee zeggen tegen het bazinnetje?!!! ~~}>

en daarBIJ is 'slechte smaak' volstrekt subjectief.

Alsof jij je dat zelf zou laten aanleunen:
'Zeg Angelique, je bent verder wel een leuke meid, maar svp graag je kapsel als xxx laten knippen en je kleden als yyy indien je geen 10 meter achter me wil moeten lopen.'

Ligt er helemaal aan, hoe je het brengt, met welke intentie want wie weet heeft desbetreffende persoon geen problemen met wat aansturing!
Ik heb mijn man ook meegesleept naar een kledingwinkel en naar de kapper, toen we verkering hadden. Met aanwijzingen en tips hoe hij zijn 'goede punten' kon benadrukken, waar op te letten bij kleding (grasgroen Tshirt, rode krullen en bleek velletje met sproetjes vond ik niet de beste kleurcombi, hij leek wel ziek..)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:44

Maartje1990 schreef:

Ik snap dit nooit.
Wat maakt de toekomst uit voor nu.

Zelf ben ik 24 dus pas echt uitgehangen ben ik over 30 jaar? Waarom nu al rekening ermee houden. Vind dat altijd zo'n idiote uitspraak.

Bovendien hoop ik dat liefde groeit in 30 jaar dus als iemand dan aftakelt met het uiterlijk maakt niet uit dan toch?
Laatst bijgewerkt door Kana op 04-03-15 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:46

xApple schreef:
Dat hij klein is interesseert me nu helemaal niets meer terwijl het eerst een enorme afknapper was.

Ohhh ik heb wel iemand die ik echt super aardig vond en een klik mee had afgewezen omdat hij kleiner was dan ik. Ik ben zelf al niet groot (1.66) en als je dan nog kleiner bent dan mij, tsjah....

banketstaaf misschien, maar ik vind dat gewoon niet aantrekkelijk. Ik val echt op lange mannen van tussen de 1.80 en 1.90 en daar zou ik best wat vanaf kunnen wijken, maar kleiner dan ik.,...nee, dat ging hem niet worden