Het Huisgenoten Klaagtopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:23

Ik zou proberen met hem te overleggen. Wanneer mag hij wél vrienden uitnodigen? En hoe kunnen jullie dit communiceren? Misschien kun je een whiteboard in de hal ophangen waarop jullie aangeven wanneer je belangrijke tentamens hebt zodat hij in die periodes geen vrienden uitnodigt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:23

Hij is helaas heel erg goed op de hoogte van zijn rechten als huurder dus we willen hem eigenlijk een maand de kans geven om te leren een normale huisgenoot te zijn. Als hij dat niet kan mag hij op zoek naar een nieuw huisje, waar het wel normaal is om constant mensen over de vloer te hebben etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:25

Vjestagirl schreef:
Ik zou proberen met hem te overleggen. Wanneer mag hij wél vrienden uitnodigen? En hoe kunnen jullie dit communiceren? Misschien kun je een whiteboard in de hal ophangen waarop jullie aangeven wanneer je belangrijke tentamens hebt zodat hij in die periodes geen vrienden uitnodigt?

We hebben een whiteboard in de keuken hangen en hij is er al vanaf vorige week van op de hoogte dat wij met hele erge tentamenstress zitten. Het probleem is niet dat hij geen vrienden mag ontvangen, maar wij hebben in onze advertentie overduidelijk aangegeven dat we niet het 'gezellige' type huis zijn. Ik bedoel, wij hebben ook wel eens mensen over de vloer, maar dan gaan we op onze eigen kamer zitten en dan beperken we de geluidsoverlast tot zo minimaal mogelijk. Hij heeft minstens 2 keer per week mensen over de vloer om te eten. Door het hele huis moet er dan harde muziek aan, waar ze vervolgens overheen gaan schreeuwen. Dat is gewoon niet hoe het bij ons werkt. Snap dat het in sommige studentenhuizen wel zo gaat en dat je daar gewoon met oordoppen in rond moet lopen als je iets wilt doen, maar wij zijn een rustig huis..

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:32

Ik zou hem ook 'vriendelijk' verzoeken om een andere kamer te zoeken. Als het voor de rest van het huis gewoon niet werkt. Wat in het ene huis normaal is, is in het andere huis gewoon not-done. Persoonlijk vind ik dat je je moet aanpassen naar de normen van het huis, kun je dat niet, dan zit je niet op de juiste plek.
Ons schoonmaakrooster staat inmiddels 4 weken. Eerste drie weken ging het prima, maar vorige week heeft mijn huisgenoot niet schoongemaakt. Snap het ook wel, gezien hij knetterdruk was. Net even overlegd, en hij reageerde heel chill met 'ik zal het nu even doen' en dan doet hij in de loop van de week ook zijn taak van deze week. Dus ik mooi geluk, omdat ik nu dus meer tijd heb om te leren voor tentamens. O:) En hij kwam me een lekker kopje koffie brengen! Dus ik heb weinig te klagen op dit moment!

Anoniem

Re: Het Huisgenoten Klaagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:37

Dat is fijn RusselNuwell! Schoonmaakrooster heeft voor ons ook erg veel gedaan :j Niet alleen qua netheid in het huis maar vooral wbt ruzies. Was nogal eens stennis over wie de keuken niet vaak genoeg deed etc. :=

En ja.. Het is echt niet dat wij onredelijke mensen zijn maar we hebben het ondertussen wel twintig keer aardig aan hem gevraagd. Als je dan nog steeds te beroerd bent om je ook maar een klein beetje aan te passen aan je huisgenoten gaat er imo iets niet helemaal goed

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:52

Emmaa_ schreef:
Dat is fijn RusselNuwell! Schoonmaakrooster heeft voor ons ook erg veel gedaan :j Niet alleen qua netheid in het huis maar vooral wbt ruzies. Was nogal eens stennis over wie de keuken niet vaak genoeg deed etc. :=

En ja.. Het is echt niet dat wij onredelijke mensen zijn maar we hebben het ondertussen wel twintig keer aardig aan hem gevraagd. Als je dan nog steeds te beroerd bent om je ook maar een klein beetje aan te passen aan je huisgenoten gaat er imo iets niet helemaal goed

Klinkt een beetje als hetzelfde verhaal als met mijn ex-huisgenoot (al ging het toen over zijn asociale opruimgewoontes en zijn half inwonende vriendin). Er is een apart soort mensen dat continu zegt het te snappen als je je frustraties aangeeft, maar er nooit wat aan zal doen. Als jij je niet meer fijn voelt in je huis, moet hij gewoon oprotten. Als je samen met andere mensen woont zal je je toch moeten aanpassen, zo niet dan zoek je maar wat anders.
Ik ben na een jaar een horrorhuisgenoot te hebben gehad daar echt heel makkelijk in geworden, ik laat niet iemand anders mijn fijne plekje vergallen!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:55

Hier gaat het sinds een week of 2 eindelijk goed :D ze doen nu tenminste het kooktoestel netjes af en het raam dicht, en ze doen eindelijk ook niet meer zo hard met de deuren :)

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:39

De huisgenoot van mijn vriend kan er ook wat van. :\
Een hele lieve jongen hoor, dat niet, maar hij heeft nu sinds een half jaar een vriend en is nog amper thuis. Als hij wel thuis is, is zijn vriend er standaard ook (ook een hele lieve jongen hoor) en volgens mij gebruiken ze voor alles wat ze eten of drinken nieuw bestek, een nieuw bord en een nieuwe glas. Elke keer als ze een dagje thuis komen, ligt er aan het eind van de dag een mega grote berg afwas. Die afwas wordt natuurlijk nooit gedaan, want dan moet meneer de huisgenoot ineens snel weg en komt ie voor 4 dagen niet meer thuis, waardoor mijn vriend de afwas van de huisgenoot uiteindelijk maar doet omdat er steeds geen borden, bestek of glazen zijn.
De huisgenoot maakt verder ook niets schoon, behalve zijn eigen kamer dan. Als hij dan een keer thuiskomt, roept hij heel hard dat de keuken of de woonkamer echt weer eens goed schoongemaakt moeten worden en blabla, om vervolgens weer 4 dagen te verdwijnen. :\
Laatst MOEST mijn vriend uit bed komen om de vuilniszak uit de prullenbak te halen en er een schone vuilniszak in te doen, zodat de huisgenoot de zak bij het vuilnis kon zetten en daarna iets weg kon gooien. Waarom hij zelf de vuilniszak niet even uit de prullenbak kon halen of er een nieuwe in kon doen, is mij tot de dag van vandaag nog steeds een raadsel :?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:06

Marinde dat is echt niet tof!

Sommige huisgenoten kan ik wel schieten...
Vorige week zat dr een dronken in de keuken terwijl ze nog naar het schoolfeest moest, ik heb mezelf toen wel prima vermaakt _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:19

Nou kleine update, die van ons heeft zelf aangegeven dat hij een andere woning gaat zoeken. Toch weer 'makkelijk' opgelost, nu maar hopen dat hij dat ook echt gaat doen..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:39

Emmaa_ schreef:
Nou kleine update, die van ons heeft zelf aangegeven dat hij een andere woning gaat zoeken. Toch weer 'makkelijk' opgelost, nu maar hopen dat hij dat ook echt gaat doen..

Nu kunnen jullie een feestje bouwen. *\o/*

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 23:08

Emmaa_ schreef:

Dat lucht een hoop op! En hopen dat ie het ook echt gaat doen!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:48

Ik word echt gek van mijn huisgenoot nu. Altijd die ruzies die k aan moet horen -.- Er is nooit een moment dat ze geen ruzie heeft.... Gisteravond kwam ze thuis, vol in het Turks scheldend en schreeuwend aan de telefoon, super lang gesprek waarbij er alleen maar geschreeuwd was. Fijn hoor, als ik in de kamer ernaast zit en het zelfs met de muziek bijna op z'n hardst het nog kan horen -.-
Nu is haar vriend er weer, en jahoor, meteen weer ruzie. Vind het zo gênant om er wat van te zeggen, dat ze altijd ruzie heeft en schreeuwt.
Ze gaat binnenkort weg, maar t mag wel wat sneller :') Niet dat ze niet aardig is, dat kan ze best zijn, maar dit is gewoon echt irritant.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:00

Pfft mag ik me melden? In mijn huis wonen een Afrikaan die is veroordeeld voor huiselijk geweld, een contactgestoorde Vietnamees die wegrent als ze iemand ziet, een oudere Italiaanse man wiens winkel failliet is gegaan door zijn blowgedrag en een student uit Hong Kong. De laatste twee zijn wel superaardig, ik doe graag een sigaretje of filmpje met ze :) We hebben gelukkig alleen gedeelde douche en wc, dus niet heel veel contact met elkaar. Niemand maakt schoon, maar daar zitten we gelukkig allemaal niet zo mee :P

Die eerste twee though... vooral die vent vind ik echt eng. Hij heeft bepaalde ideeën over blanke vrouwen waar ik tch echt geen zin in heb :7

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:45

Als niemand schoonmaakt bij jullie, ziet het er dan niet als een zwijnenstal uit? :') Lijkt me dat dat ontzettend goor wordt? xD
Lijkt me trouwens niet fijn wonen, met dat soort personen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:20

We delen niet zo veel, dus ik hoef niet met mensen te praten die ik niet aardig vind := Dat scheelt wel een hoop, moet er niet aan denken om een gezamenlijke keuken te hebben oid.

Het is inderdaad niet fris :+ Ik ben wel zo dat ik soms eens een fles bleek leegschud in de badkamer, maar de gang wordt dus nooit gestofzuigd en het fietsenhok staat vol met vuilniszakken die geloof ik nooit meer weggaan.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:36

Ik heb net een pan gloeiend heet water over mezelf en de gehele keukenvloer geflikkerd omdat het hier g*dverdeg*dver helemaal nokkievol staat met de gore afwas van een ander.
Oooooooh wat ben ik pissed zeg! Nergens verdomme plaats om iets neer te zetten, tegen torenhoge stapels stoten waardoor alles dus uit je handen dondert. "Ja maar ik heb 3 keer in de week stage van 9 tot 6 en de andere dagen hockeytraining, dan heb ik geen tijd voor afwas hoor..." Flikker op muts |o

Gelukkig verhuist ze morgen, al zal ze die bergen afwas wel laten staan. Ik flikker 't wel mooi uit 't raam :evaw:

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:40

BaileyMix schreef:
Ik heb net een pan gloeiend heet water over mezelf en de gehele keukenvloer geflikkerd omdat het hier g*dverdeg*dver helemaal nokkievol staat met de gore afwas van een ander.
Oooooooh wat ben ik pissed zeg! Nergens verdomme plaats om iets neer te zetten, tegen torenhoge stapels stoten waardoor alles dus uit je handen dondert. "Ja maar ik heb 3 keer in de week stage van 9 tot 6 en de andere dagen hockeytraining, dan heb ik geen tijd voor afwas hoor..." Flikker op muts |o

Gelukkig verhuist ze morgen, al zal ze die bergen afwas wel laten staan. Ik flikker 't wel mooi uit 't raam :evaw:

Pff, ik had dat ook met mijn oude huisgenoot. Als ik het had gedurfd dan had ik het allemaal in zijn bed gegooid :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:02

Appelmoes_11 schreef:
We delen niet zo veel, dus ik hoef niet met mensen te praten die ik niet aardig vind := Dat scheelt wel een hoop, moet er niet aan denken om een gezamenlijke keuken te hebben oid.

Het is inderdaad niet fris :+ Ik ben wel zo dat ik soms eens een fles bleek leegschud in de badkamer, maar de gang wordt dus nooit gestofzuigd en het fietsenhok staat vol met vuilniszakken die geloof ik nooit meer weggaan.

Daar zou ik dus echt niet in kunnen wonen _O- bah. Bij ons zet ik nu gewoon iedere dinsdagochtend als ik naar stage ga, de kliko buiten (wordt op dinsdag geleegd), als ik terug kom van stage zet ik em weer binnen en dan gooi k meteen de zakken die er eerst niet meer in pasten, erin xD Meestal is dan wel de kliko alweer vol, dus de zakken die de rest van week komen moeten dan weer in de tuin, die gaan dan op dinsdag als de kliko weer leeg is, weer erin.

BaileyMix schreef:

Auch!! Ik ken dat. Had dat ook bij m'n eerste kamer. Duitse jongen die het vertikte om zn afwas te doen, kon de kraan nieteens aandoen want kon niets onder de kraan houden omdat er niets meer onder paste door de berg afwas. En dan ook nog op het aanrecht allemaal troep. Had toen later ook echt (toen hij een week naar huis was vanwege vakantie, en al z'n zooi had laten staan) alles in een doos geflikkerd en voor zn deur gezet.

Gelukkig valt het nu mee. Al ben k wel bijna altijd de enige die gasfornuis schoonmaakt. En vaak staat de frituurpan van huisgenoot op het gasfornuis -.- Dan denk ik ook van, ruim die dan ff op ofzo, als je em niet gebruikt. Moet em iedere keer ergens anders neer gaan zetten omdat k anders niet kan koken, maar dat ding is super vet enzo.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:05

Verschrikkelijk. En dan met het grootste gemak een pan couscous 2 weken vast laten koeken totdat ik hem uiteindelijk maar schoon bik met zo ongeveer een fiets bijl. Want tja, een pan heb ik toch écht nodig... Bleeeeeeh.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:22

Dat is het voordeel van eigen pannen en servies hebben :) Ik heb nu alles zelf. Ik bewaar alles op mijn kamer, dus nooit gezeik over dat anderen de borden of pannen in gebruik hebben. Zo ben ik ook zelf verantwoordelijk voor mijn eigen afwas.
Bij mijn eerste kamer had ik ook alles voor mezelf (ook op mijn kamer). Alleen bij mijn vorige kamer werd het wel gedeeld.

Nu moest de voordeur er weer uit geloof ik :Z
Moeilijk hoor, deur zacht dichtdoen -O- k dreun nog net niet van mn bank af.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:01

Oh hier hebben ze er ook een handje van om erg hard met de deur gooien :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:25

Ja ik snap het gewoon echt niet waarom ze dat doen. K ga dr morgen echt weer wat van zeggen.
Die huisgenoot die de deur zo hard dichtsmeet, kreeg toen net meteen een flinke hagelbui over zich heen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:30

Wij zijn ook nogal van de kanonnades ala het even niet goed gaat in huis :o Worden met z'n allen gelijk heel boos en kunnen dan ook echt gemeen worden. Ik ben altijd de schuld van het feit dat de keuken een zooitje is. Klopt ook wwl dat ik minder tijd aan de vaatwasser besteed dan de rest, maar dat komt omdat ik ook aanzienlijk (!) minder pannen en borden gebruik :') Daarbuiten doe ik de kattenbak altijd

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:35

Wat een herkenbare dingen komen hier langs zeg.. moet af en toe wel een beetje lachen omdat ik het herken :=
Vandaag hadden twee van mijn huisgenoten ruzie via de whatsapp groep... en ook echt ruzie met schelden en doen. Let wel; ze waren op dat moment allebei thuis! Ik heb maar even een berichtje gestuurd dat ze dit lekker in real life uit moeten vechten en niet via de app... :o (22 berichten in 5 minuten, heel fijn en ik maar denken dat ik populair ben :D )
Was gelukkig wel stil daarna ;)