Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bellatrix schreef:Toen ik afgelopen december mijn poes liet opereren heb ik ook niets van algemene voorwaarden gehoord. Afspraak was telefonisch gemaakt en stond in de agenda bij hun en bij mij. Operatie kostte mij €456. Netjes betaald maar wel om een specificatie gevraagd van de rekening.
Maar ze zijn niet over algemene voorwaarden begonnen. ..
liedje89 schreef:Wat juridisch allemaal kan zegt vaak niets over wat juist, redelijk of praktisch is, maar om maar misbruik te maken van regels die totaal niet redelijk of praktisch zijn of dat maar aan te moedigen door er maar op te blijven hameren dat die ander maar moet bewijzen. Juridisch moeten ze dat misschien maar je kan zelf ook nadenken en een beetje eerlijk handelen.
Ik vraag me trouwens af of TS er mee opschiet om het daarop aan te laten komen, lijkt me niet want op dat soort kosten is 450,- weer niet zo'n groot bedrag.
Evi84 schreef:Eerlijk gezegd heb ik gewoon de indruk dat TS ondertussen alle mogelijke wegen zoekt om eronderuit te komen.

Tinka schreef:Ik denk wel dat als ts meteen een nieuwe afspraak had gemaakt deze problemen allemaal niet ontstaan waren en het bedrag voor de no show een stuk lager was geweest.
ik heb nog even gekeken wat hierover staat op de website van de knmvd. De algemene voorwaarden moeten bij het allereerste bezoek mee gegeven worden. Misschien is dit ook wel gebeurt daar is ts niet duidelijk over
Lizzle schreef:Ik weet dat in het ziekenhuis geen boete mag rekenen bij verzuim zonder bericht als er geen afspraakbevestiging is verstrekt. Dit is landelijk, misschien ook zo'n regel bij dierenartsen?
Daarnaast zou ik hell no daar nog die operatie laten uitvoeren.
Douraque schreef:Zoals eerder gezegd: als is iets ethisch niet correct, dat maakt het nog niet juridisch correct. Ja, ts heeft te laat gereageerd op de aanmaningen ed. Echter juridisch gezien kan dit niet zomaar, juridisch gezien moeten deze kosten ergens vermeld staan zoals in de algemene voorwaarden.
Ik vind het te zot voor woorden dat mensen klakkeloos zeggen betalen. Ja, dat is jullie mening gebaseerd op gevoel en ethiek. Maar juridisch zitten julie er ver naast