Ex vraagt cadeau terug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Franciee

Re: Ex vraagt cadeau terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:40

HAHAHAHA Wat triest! :') _O- Lekker zelf houden hoor meid! Z'n moeder zijn 'problemen' laten oplossen, kom op zeg. Dat vind ik al triest als je 12 bent, laat staan 29 :n

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:46

Het is volgens mij het probleem van zijn moeder... die wil de ketting terug. Die jongen zit daar beetje tussen... ja is ook triest... maar zijn moeder heeft dure ketting gekocht voor vriendinnetje van haar zoon... het is nu uit.. en nu beseft zij dat ze dat dure cadeau beter voor zichzelf had kunnen houden.

Het is triest om je cadeaus terug te vragen, het is triest als je je moeder de sieraden voor je vriendin laat kopen.... maar goed... wat wordt jij er beter van om hier ruzie over te blijven maken.
Moeder zal komende tijd blijven pushen dat ze de ketting terug wil of dat ze het geld er voor wil... ik zou dat het gedoe niet waard vinden. Je bent sneller van je ex en zijn moeder af als je die ketting teruggeeft.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:04

Kom op mensen.. Moeder haar zin geven? Hup, blokkeren die handel op whatsapp, even lekker hard lachen en doorgaan met je leven. Het is nou niet alsof je ze dagelijks tegenkomt of dat je een goede indruk wil achterlaten. Zij zijn blijkbaar al negatief dus het wordt er toch niet beter op.

Nee hoor TS, je vind het een mooie ketting die je graag nog af en toe draagt. Lekker blijven dragen!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:31

Gewoon houden en als je dat niet wil in stukkies teruggeven.
Denk 7 jaar geleden kwam een ex ook aanzetten met dergelijke onzin, heb een doos gepakt, een schaar en een tang en de hele handel klein gemaakt.
Toen hij pissig opbelde heb ik hem medegedeeld dat gezien hij mij financieel de afgrond in had proberen te trekken dit wel een gepaste teruggave was. :Y)
Ik wist overigens dat ik mijn geld (ruim €1200,-) niet terug zou krijgen en ook dat de cadeaus bij elkaar mss €50,- nieuwwaarde hadden. ;)
Wist ook dat hij een nieuwe vriendin had en had zoiets van 'ik niet, dan zij ook niet' en had graag zijn hoofd willen zien toen zij de doos mocht openen van hem. :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:17

_O- Heb toch even goed moeten lachen om dat bericht dat moeders gaat appen. Heeft ze een kleuter die zijn zaakjes niet zelf kan regelen of een volwassen vent? Qua gedrag nu zeg ik het eerst maar kom op zeg... Gegeven is gegeven hoor. Blijven vasthouden aan het niet teruggeven, dat zou ik sowieso al niet doen maar nu zéker niet meer. Lachertje dit..

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:21

whahah wat een droeftoeter!! Echt té kansloos om mama het op te laten lossen. Ik zou zeggen: hou de ketting, blokkeer de boel en laat ze gaan. Niet op een vete in gaan, dan gedraag je je als een dame ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:23

Inderdaad, blokkeren en negeren. Problem solved. Hoop ik ;)

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:33

Haha nu ik weet dat hij 29 is én zn moeder gaat appen word het verhaal nog lachwekkender :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:35

:D ik heb ook zo`n ex [ nou eigenlijk was het ook zijn moeder die er achter zat ]
hij was al gescheiden en had idd alle sieraden van haar terug gehad deze heeft hij ingeruild bij juwelier en voor mij een gouden ring met 14 diamanten gekocht [ ex had er 1 met 7 maar ik was meer ? waard ]van 1450 gulden [ praat over 31jr geleden,was toen heel veel geld ]
na relatie van 4 jr ging de verloving uit en ben ik weg gevlucht [ heel verhaal...] heb alles op mijn katten na achter gelaten
heb via een advocaat mijn spullen terug moeten krijgen heeft 3jr geduurd

en weet je :D het was een vissers familie deze mensen waren de rijkste van het dorp......

en mijn spullen waren zeker in hun ogen niks waard, ik heb het doorgezet en heb alles terug :j
en die familie.....erg gelovig.....die hebben een portie ellende wel gehad[ iets wat ik ze ook echt toe gewenst heb]
ik was 18 jr [ 4jr relatie tot 22jr ]en hij 6jr ouder maar wat een moederskindje!!

dus TS ik snap jou heel goed :j
wat denken die mensen wel niet zeg!!!! omdat jij een sieraad krijgt moet dat terug maar alles wat jij aan hem gegeven hebt is allang op gegaan......

petje af!!! :)F

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:37

Maar als hij niet eens wist dat het zo'n duur cadeau was, dan heeft zijn moeder het eigenlijk gekocht?? Anders weet je de prijs toch?
Dat hij dan in zijn eigen portemonnee tast en zijn moeder terugbetaald, heeft die uiteindelijk ook eens echt iets aan je uitgegeven :)* .

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:41

Na zo'n appje van zijn moeder zou ik inderdaad alles blokkeren en ze lekker in hun sopje gaar laten koken. Gegeven is gegeven, en zoek het maar uit.

Ik snap nooit dat mensen daar zo moeilijk over doen *buiten erfstukken om*.

Go Girl!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:42

Al mijn sieraden heb ik van mijn vriend gekregen. Ben er super blij mee en vind ze dus echt mooi. Mocht het uitgaan zou ik ze zelf terug geven, al denk ik niet dat hij ze zelf terug zou vragen. Maar wat moet ik er mee? Voor mij zijn zulke sieraden dan te emotioneel.. En verkopen zou ik echt niet doen ondanks het best wel om een aardig bedrag gaat, dan geef ik ze liever terug dan moet hij maar zien wat hij er mee doet.

Ik heb trouwens wel oorbellen nog liggen van mijn ex bedenk ik me nu. Zullen geen goedkope geweest zijn :P maar ik vond ze totaal niet mijn smaak dus keek er niet naar om. Bedenk me nu pas dat ik die dingen vast nog heb liggen haha. Wel heb ik de sieraden die ik van zijn moeder gehad heb die overleden is terug gegeven. Dat is natuurlijk emotionele waarde voor hem en te achterlijk voor woorden dat ik die niet terug zou willen geven.
Laatst bijgewerkt door doemaar op 17-02-15 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:52

Ik zie dat net zo, waarom iets met zo'n negatieve emotionele lading percè willen houden. Ik zou het gerust terug geven wat heeft iemand eraan dat zoiets in de kast ligt. Dan ben ik gerust de volwassene en sta boven haatdragende gevoelens

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:09

Seven schreef:
Ik zie dat net zo, waarom iets met zo'n negatieve emotionele lading percè willen houden. Ik zou het gerust terug geven wat heeft iemand eraan dat zoiets in de kast ligt. Dan ben ik gerust de volwassene en sta boven haatdragende gevoelens

ik zag het niet als negatief [ bij mij dan ] ik heb de ring gedragen vanaf dat ik hem kreeg tot 2 mnd terug toen brak hij vanwege slijtage...
maar ik laat hem wel maken, het is een pracht stuk en heb hem gekregen als verlovings ring in een moment vol van liefde
ik heb daar geen emo waarde van mijn ex meer aan,gelukkig niet :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:39

Seven schreef:

En wat zou mijn ex aan mijn kettingen en ringen hebben dan?
Aan z'n nieuwe vriendin geven? Lekker goedkoop..
Verkopen? Die 10-20 euro dat ze waard waren..
Nah, dan bewaar ik ze zelf wel.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:17

Als je het gewoon een mooi sieraad vindt en er geen emotionele waarde aan hecht qua herinneringen dan zie ik niet in waarom je het niet kan/mag houden. Hij heeft het gegeven als cadeau en cadeau's vraag je gewoon NIET terug. Daar is het een cadeau voor. Als je er zelf voor KIEST om het wel terug te geven vind ik het wat anders. Maar anders zou ik dat niet doen als ik het een mooi sieraad vind en verder er niks bij voel, zeker niet als hij erom gaat vragen, krijgt meneer zn zin niet dan komt mama aan. Nee....denk het niet vriend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:21

Tja, ik koop mijn sieraden gewoon zelf, natuurlijk is het mooi als mannen geld aan je willen spenderen maar ik heb liever iets wat ik echt mooi vind dan dat ik iets krijg wat ik niet zo leuk vind. Nu moet ik zeggen dat ik totaal niets om blingbling geef, heb liever een paar nieuwe stalschoenen, haha.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:35

Zon ex had ik ook, heb alles terug gegeven...
Heb medelijden met de nieuwe vriendin die mijn afdankertjes kreeg...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:44

Slina schreef:
Seven schreef:

En wat zou mijn ex aan mijn kettingen en ringen hebben dan?
Aan z'n nieuwe vriendin geven? Lekker goedkoop..
Verkopen? Die 10-20 euro dat ze waard waren..
Nah, dan bewaar ik ze zelf wel.

Wat hij er vervolgens mee doet, is aan hem. Maar om zelf nou iedere keer aan zo'n nare periode herinnerd te worden bij het zien van de ketting... Wat iemand hier al eerder opperde: inpakken met een bedank-briefje en aan de moeder terug geven (of in de brievenbus doen). Zou er geen strijd van maken, maar er wel boven blijven staan. ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:06

Maar niet iedereen krijgt nare herinneringen van het zien van cadeaus...ik heb ook nog toen het met mijn vorige ex uit was nog lang met juwelen van hem rondgelopen. Vond ze gewoon mooi en ze deden me niks, en hij moest ze ook niet terug.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:09

Haha triest dit. Geef het terug en zeg dat het toch niet je smaak was ;)
Die jongen moet duidelijk eens volwassen worden, stiekem denk ik dat zijn moeder het mooi vind en zelf wil dragen ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:56

Wat hij er mee doet is toch niet van belang je bent niet meer samen, alsof je al jaloers bent op de wie weet volgende vriendin. Al zou hij het weer aan een ander geven wat maakt het uit, je bent niet meer samen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:58

Morrow_Less schreef:
Haha triest dit. Geef het terug en zeg dat het toch niet je smaak was ;)
Die jongen moet duidelijk eens volwassen worden, stiekem denk ik dat zijn moeder het mooi vind en zelf wil dragen ;)

Wie weet heb je hartstikke gelijk. Moeders heeft m toch betaald?
Misschien speelt moeder een veel grotere rol hierin dan iedereen denkt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:03

Daar zou ik geen energie in steken: gewoon lekker teruggeven.
Zonde van je tijd en brengt alleen maar negatieve emoties.
Lekker teruggeven en voor jou een bevestiging dat het goed is, dat het uit is.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:04

Mijn ex kwam aan de deur met een contract, met volgens hem zijn spullen ( inclusief geloof ik ook spullen wat ik kado had gekregen)

Maarja had al een grote doos met zijn rommel klaar gezet, alsjeblieft hier je rommel contract voor zijn neus verscheurt :+
Want hij was bang alles wat er in die 3,5 jaar was gebeurt op internet ging zetten.

Maar de kado's heb ik allemaal zelf gehouden :D