Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:54

Poiuytrewq schreef:
:') verschil moet er wezen, denk ik!

Verschil? Je vind het een goede eigenschap om onverdraagzaam en egecentrisch over te komen?

Wow,... :')

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:56

Ik weet wel wat narcist betekend hoor. Een narcist is namelijk alleen met zichzelf bezig en niet met anderen om diegene heen. De wereld draait om henzelf. En zoals jij het beschreef, dat je echt niet op een ander gaat wachten (reden maakt niet uit voor jou) vind ik dichter bij narcisme dan egoisme komen ;) . Eigenlijk ben je gewoon onbeschoft, maar dat is mijn mening naar aanleiding van mijn normen en waarden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:06

NatasjavE schreef:
Poiuytrewq schreef:
:') verschil moet er wezen, denk ik!

Verschil? Je vind het een goede eigenschap om onverdraagzaam en egecentrisch over te komen?

Wow,... :')

Kun je mij er aan herrinneren waar ik dat heb geschreven?

Egoïsme (met mate) vind ik in ieder geval zeker geen verkeerde eigenschap.

@verography, ik heb geen onderontwikkeld inlevingsvermogen hoor, als je daarop doelt. Misschien de mensen die er 60x insteken over doen en de hele boel ophouden wel :D.
Wel grappig dat sommige moraalridders zo snel op hun teentjes getrapt zijn; als zich een desbetreffende situatie staat iedereen te toeteren ( :')).

(Gelukkig zijn dit soort parkeerders vrij uniek in zijn soort) :D

Choiix

Re: Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:12

Ha, heerlijk topic! Mijn ervaringen:

Mensen die in Hwijk op invalideplekken parkeren waar ik ze zie en waar het niet mag: whatsapp met kenteken naar wijkagent en je kan er vergif op innemen dat er 5 minuten later een prent op zit. En terecht. Mijn vriendin is gehandicapt en die kan door dit soort asocialen dus niet parkeren waar ze zou willen. Ze heeft al eens verderop geparkeerd maar dan heeft ze gewoon te weinig energie om weer terug te rollen van de winkel naar de auto en dan moet ze gewoon een uur stil staan in de kou om weer energie te krijgen...

WInkelkarretjes heb ik niet eerder gehad, wel moeders die met elkaar aan het beppen waren. Toeteren had geen zin, dus tot op de centimeter genaderd, koppeling in en volgas geven. Dan sodemieteren ze wel op.

Vriend van mij had ook een mooie: Die heeft onder de flat waar hij woont privé parkeerplaatsen. Die van hem was bezet door een ander. Hij heeft zijn auto er recht tegenaan geparkeerd zodat die andere auto geen kant op kon, briefje onder de ruit: Ik ga morgenochtend op vakantie en heb mijn auto dan een week niet nodig. Ik hoop jij ook niet! Hij heeft inderdaad pas een week later zijn auto weggehaald, vond ik wel een briljante actie :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:12

Ik zal niet toeteren in zo'n situatie en nog minder het plekje inpikken.

Me kapot ergeren? Ja natuurlijk dat wel. Maar ik kom zelden iemand tegen die 60 keer nodig heeft.

Een keer maar moet ik zeggen. En toen heb ik die beste man aangeboden om zijn auto even te parkeren.

Dat vond ie al gênant genoeg :') een vrouw die hem wel geparkeerd kreeg.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:15

Zelfde als Natasja, ik zal ook niet snel toeteren, maar dan nog vind ik toeteren wat anders dan inpikken. Met toeteren geef je aan dat iemand moet opschieten. Maar laat je wel die plek voor die persoon vrij (wat volgens mij niet meer dan logisch is). Zou je als je de bus in stapt en je ziet een oudere vrouw moeilijk doen om op haar plek te zitten (stramme spieren whatever) ook de vrouw afsnijden en op haar plek zitten? Lijkt mij niet toch?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:21

Nee tuurlijk niet, maar dit waren twee moeders die (ik kon het gesprek volgen) gewoon gezellig met elkaar aan het beppen waren over dat hun kroost de schoolmelk zo vies vond en dat ze het zo vervelend vonden dat daar niet wat anders voor in de plaats kon komen. Het was dinsdagmiddag en alle overige plekken waren bezet, en ik stond al een minuut met m'n knipper uit. Ergo: Opzouten :)

Oudere dames/heren of stekers heb ik geen moeite mee. Verre van. Wel met mensen die opzettelijk een plek bezet houden terwijl ze ook gewoon op de stoep kunnen staan :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:29

oh ik doelde niet op jouw hoor Choiix, maar op de andere bokker die verkondigde dat als iemand 60 keer moet steken en duidelijk moeite heeft met inparkeren ze zo de plek inpikt. :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:46

Haha ach nee!!
Maar voor oudere mensen heb ik veel meer begrip dan voor een +/- 30er die soepel genoeg is om ondertussen, met enkel de achterwielen in het parkeervak, even uit te stappen om er vervolgens een rondje omheen te lopen, kijken wat voor draai hij moet maken oid, en vervolgens nog een hele poos loopt aan te modderen :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:49

Poiuytrewq schreef:
Haha ach nee!!
Maar voor oudere mensen heb ik veel meer begrip dan voor een +/- 30er die soepel genoeg is om ondertussen, met enkel de achterwielen in het parkeervak, even uit te stappen om er vervolgens een rondje omheen te lopen, kijken wat voor draai hij moet maken oid, en vervolgens nog een hele poos loopt aan te modderen :D

Nou ik heb liever dat ze uitstapt om te kijken dan hem er gewoon blindelings inramt.
Ze kan het niet nou en?

En wachten,...hoeveel kost datnou extra. 5 minuten? 10?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:55

Poiuytrewq: en jij kunt alles in je leven perfect? Er is geen enkel terrein waar jij ook wel eens blij bent als een ander je even ruimte geeft? En je kunt ook met je x-ray-vision en kristallen bol exact zien dat die 30er geen reden heeft om uit evenwicht te zijn, of even moeite te hebben met bepaalde dingen? (Van een nieuwe auto waarvan je nog niet helemaal hebt ervaren hoe je staat, tot iemand die met z'n hoofd bij het overlijden van z'n vader is tot iemand die een beperking heeft waardoor autorijden zelf prima kan maar inparkeren moeite kost.)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:00

NatasjavE schreef:
desi92 schreef:
[ [url=m/1Onc6K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Asociaal genoeg?

Kan ook zijn dat er eerst een auto nog achter staat.

Nee hoor alleen sw witte bus links stond er de resr qas vrij stond geen andere auto

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:02

Poiuytrewq schreef:
@verography, ik heb geen onderontwikkeld inlevingsvermogen hoor, als je daarop doelt. Misschien de mensen die er 60x insteken over doen en de hele boel ophouden wel :D.
Wel grappig dat sommige moraalridders zo snel op hun teentjes getrapt zijn; als zich een desbetreffende situatie staat iedereen te toeteren ( :')).

(Gelukkig zijn dit soort parkeerders vrij uniek in zijn soort) :D

Ik word zenuwachtig als mensen als jij achter me staan terwijl ik aan het inparkeren ben. Dan doe ik er dus langer over. Je voelt namelijk of iemand geduldig wacht of zich al zit te storen. Soms rij ik verder juist omdat er zo iemand achter me staat. Heb al jaren mijn rijbewijs alleen het parkeren met zo een type als jij omschrijft achter me blijft het geen succes. Overigens toeteren betekent wel een middelvinger, zo ben ik dan wel weer.

Wat is er mis met een beetje geduld? Iedereen heeft wel eens een off dag, moet er meteen getoeterd worden omdat jij je ongeduldig voelt. Dat heeft niks met moraalridder te maken maar met goed fatsoen.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:02

Ik vraag mij dan toch echt af hoe en waar zulke mensen dan hun rijbewijs gehaald hebben??? Examinator omgekocht? Vreselijk veel geluk gehad dat het op het examen net wel lukte? Tien keer opnieuw examen afgelegd?
Want oké, van oudere mensen kan ik het nog snappen, die hebben hun rijbewijs zo goed als gekregen. Maar mensen van 40 jaar en jonger, hebben toch echt wel een praktijkexamen moeten doen?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:07

Met je hybride auto op een parkeerplaats staan die alleen voor Tesla's die moeten laden zijn...
Iemand had een briefje onder het raam geplakt "doe dat nou niet joh"

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:09

NatasjavE schreef:
Poiuytrewq schreef:
Haha ach nee!!

Nou ik heb liever dat ze uitstapt om te kijken dan hem er gewoon blindelings inramt.
Ze kan het niet nou en?

En wachten,...hoeveel kost datnou extra. 5 minuten? 10?

En tegen die tijd ben ik al klaar met mijn boodschap hoor!

@Shadow, nou eigenlijk komt dat amper voor nee. Kijken en voertuigcontrole noemt men dat B-). Daarmee kom je overal in en uit.
Oh en misschien heb IK wel haast, is Mijn vader wel overleden! Van beide kanten moet je niet oordelen over wat er aan de hand kan zijn.
Ik geef mensen in de eerste instantie altijd wel de ruimte, ook op de snelweg of ergens anders, alleen als het extreem lang duurt, dan niet meer hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:24

Poiuytrewq schreef:
@Shadow, nou eigenlijk komt dat amper voor nee. Kijken en voertuigcontrole noemt men dat B-). Daarmee kom je overal in en uit.

Ik had het niet over autorijden alleen. Ik had het over allerlei situaties ook buiten het autorijden om.

Ik vind het inpikken van andermans plekje gewoon asociaal. En dat jij het goed probeert te praten omdat je vindt dat iedereen het gewoon moet kunnen... tsja, mij zul je er niet mee overtuigen.

Gewoon een beetje netjes zijn is helemaal niet zo moeilijk.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:46

tess_84 schreef:
Ik vraag mij dan toch echt af hoe en waar zulke mensen dan hun rijbewijs gehaald hebben??? Examinator omgekocht? Vreselijk veel geluk gehad dat het op het examen net wel lukte? Tien keer opnieuw examen afgelegd?
Want oké, van oudere mensen kan ik het nog snappen, die hebben hun rijbewijs zo goed als gekregen. Maar mensen van 40 jaar en jonger, hebben toch echt wel een praktijkexamen moeten doen?

niet iedereen heeft het inzicht om goed te parkeren, raar maar waar. De een kan het nou eenmaal beter dan de ander.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:57

Ach het is niet echt asociaal, maar denk wel aardig vreemd geparkeerd.
Buren huren het huis naast ons. Zat een mooi stukje gras in de tuin met zo'n klein muurtje ervoor. Iedereen parkeert hier op de straat maar nee.. De buren slopen het muurtje en parkeren hun auto daar.

Wij naar de huurbaas em politie gegaan, auto mocht niet meer in de voortuin staan..
Nee dam halen ze de schutting eruit aan de achterkant, zetten de auto daar en schutting terug.
Auto staat daar nu al een half jaar :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:01

Berber zie daar het probleem niet van. Misschien is de auto niet in gebruik en is dit een fijne oplossing beter als een parkeerplaats vasthouden dan krijgen ze net zo goed praat in de buurt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:10

in de straten hierachter parkeert bijna iedereen in z'n voortuin. Ze hebben het allemaal bestraat. Eerlijk gezegd zou ik dat ook doen als ik daar zou wonen en er meteen een camera op zetten, want er is hier al jaren een autopyromaan actief.
Ik heb er nu ook een camera op staan, maar aangezien mijn buren driftig op de plekken parkeren waar de camera op staat en ik er zelf amper kan staan, staat ie bijna nooit aan en heb ik er ook weinig aan :+
De keren dat mijn auto wel binnen het bereik van de camera staat, zag ik dat er 's nachts veel belangstelling voor mijn auto was van het tuig uit de buurt -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:16

tess_84 schreef:

Parkeren hoort onder bijzondere verrichtingen. Als je een tussentijdse toets hebt gedaan en je hebt 2 van de 3 bijzondere verrichtingen goed gedaan hoef je dat op je examen niet meer te doen.
Parkeren blijft gewoon een vak apart en dan ben je heel vaak ook nog afhankelijk van hoe de rest geparkeerd staat.

Plek inpikken van iemand die moeite heeft met parkeren maar overduidelijk die plek in wil is bijzonder aso!
Als mij dat zo overkomen ( zal niet zo snel, hij staat meestal wel snel erin) dan zou ik mijn auto zo parkeren dat jij moet wachten tot ik terug ben om weg te kunnen. Jij aso, ik ook!
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 07-02-15 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:26

Ik woon naast een basisschool waar ze regelmatig op vrijdagavond een evenement hebben. Geen probleem, huis is goed geïsoleerd en heb verder geen overlast.
Maar laatst moest ik naar mijn werk (avonddienst) en een of andere flapdrol had zijn auto achter mijn auto geparkeerd TERWIJL ER LEGE PARKEERPLEKKEN WAREN!!!! Ik was echt pislink! En ik heb een kwartier (!!!!!!!!!) moeten wachten tot die flapdrol er was!! Ben nog nooit zo boos geweest!

Hij zei 'oh ja dacht dat ik daar wel ff kon staan'

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 12:41

verography schreef:
Zelfde als Natasja, ik zal ook niet snel toeteren, maar dan nog vind ik toeteren wat anders dan inpikken. Met toeteren geef je aan dat iemand moet opschieten. Maar laat je wel die plek voor die persoon vrij (wat volgens mij niet meer dan logisch is). Zou je als je de bus in stapt en je ziet een oudere vrouw moeilijk doen om op haar plek te zitten (stramme spieren whatever) ook de vrouw afsnijden en op haar plek zitten? Lijkt mij niet toch?

Toeteren doe ik sowieso alleen bij gevaar of als ik een bekende tegenkom, of naar iemand 'zwaai' als ik ergens wegrij tegelijk met diegene op een fiets of iets dergelijks.

Zelfs toen ik gisteren wegreed en er iemand achteruit de parkeerplaats afreed, en mij zou aanrijden heb ik niet getoeterd. Ik ben alleen met een noodgang achteruit gereden. En heb mijn ergernis laten blijken met wat gebaren (facepalm zeg maar). En dan zijn die mensen nog verbaasd ook... Je hebt verdorie een auto met parkeersensoren en hoort nog niet dat je op een haar na een andere auto nadert? Volgens mij is het dan vooral een oorverdovend gepiep in de auto.

Middelvinger heb ik ook ooit één keer mee gezwaaid. Ik reed op een voorrangsweg waar een weg van rechts zat. Als je uit die weg van rechts komt heb je niet zo veel overzicht en is het verleidelijk om te denken dat er niemand aan komt en gewoon hopsaa de weg op te draaien. En dat overkwam mij nog niet zo lang geleden. Ik moest werkelijk bovenop de rem. De jongen die uit de weg van rechts kwam en over de HAAIENTANDEN heen reed was pissig op mij, omdat ik hem niet had zien aankomen en gebaarde wat kwaaie dingen. Nou, toen kon hij een middelvinger krijgen. Rijbewijs bij een pakje boter gehad...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:45

in plaats van de middelvinger, steek ik tegenwoordig mijn duim op als ik iemand iets stoms of gevaarlijks zie doen, zo van: goed gedaan joh! Moet je zien kijken dan :+ :D

(als er een kudde fietskinderen zonder licht aan komt karren 's morgens vroeg, doe ik ook het licht van de auto uit en dan gaan ze allemaal naar me roepen, ik stop dan en doe het raampje naar beneden en vraag wat er is, dan roepen ze dingen waarop ik kan uitmaken dat mijn licht het niet doet, dan zeg ik : oooohhh ik dacht dat dat moest hier, jullie hebben ook geen licht op..... tegen de tijd dat ze het snappen, ben ik alweer uit zicht :') )