primera schreef:Houd er rekening mee dat ouders soms ook minder positief kunnen reageren (ook al hoop ik dat niet voor je) pak er zoveel mogelijk bewijs bij... En stel je voor dat je ouders niet zo goed reageren, ga dan alsnog met de politie praten (idd speciaal van de zeden afdeling) die kunnen je echt goed helpen en eventueel met alle partijen los van elkaar praten. Waarschijnlijk gaat je opa er alles aan doen om je "zwart" te maken, ik hoop dat je ouders daar boven staan.
Heel goed besluit van je, veel succes bij het gesprek met je ouders.
Dat de ouders misschien niet reageren zoals gedacht wilde ik ook al aangeven. Niet in de zin daar ze je niet zullen steunen maar ze zullen misschien ook in eerste instantie boos worden, het niet begrijpen, ongeloof hebben, niet weten wat ze moeten geloven. Besef dat jij dit al lang weet, jij weet precies wat er gebeurd is voor hun komt dit verhaal misschien opeens uit de lucht vallen. Daarbij is het voor je vader wel nog altijd zijn vader die op een voetstuk moet staan, de opa die goed met zijn kinderen om moet gaan.
Dit is niet om je af te schrikken en alle ouders hier geven aan dat ze graag hun kinderen willen steunen en dast is logisch en dat zullen jou ouders ook willen. Vertel het echt aan ze dan pas kan dit stoppen.
Ik wilde nog even toevoegen dat ik me heel goed kan voorstellen dat je het als een soort van verraad ziet omdat het familie van je is, je opa, de vader van jouw vader. Maar bekijk het ook van de andere kant. Jij bent zijn kleindochter, de dochter van zijn zoon, waar haalt hij het gore lef vandaan om jou dit aan te doen? Dat is toch zeker vele malen erger dan dat jij gaat vertellen wat hij al die tijd gedaan heeft (en mentaal nog bij je doet). Waar jij je schuldig over voelt, dat heeft hij toch zeker zelf gedaan? Dat mensen dit doen is vreselijk, maar bij je eigen kleinkind...