Asociale kinderen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Asociale kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 09:44

De moeder die voor mijn deur zou staan omdat ik mijn 'probleem' heb opgelost zou hier rustig het antwoord; ik heb gedaan wat jij blijkbaar niet doet, had hem op gevoed of in de gate gehouden en dit was niet gebeurt' en dan zou de deur rustig dicht gaan.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:32

Ayasha schreef:
De moeder die voor mijn deur zou staan omdat ik mijn 'probleem' heb opgelost zou hier rustig het antwoord; ik heb gedaan wat jij blijkbaar niet doet, had hem op gevoed of in de gate gehouden en dit was niet gebeurt' en dan zou de deur rustig dicht gaan.

Maar uiteindelijk schiet je er niks mee op, en bovenal als moeders verhaal komt hallen en jij zo bot doet zou k ook denken, lekkere opvoeding +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:14

BobbieLover schreef:
Ayasha schreef:

Maar uiteindelijk schiet je er niks mee op, en bovenal als moeders verhaal komt hallen en jij zo bot doet zou k ook denken, lekkere opvoeding +:)+

Valt mee dat ik geen kinderen heb of wil. Ik hoef niks op te voeden. :D
Verder heeft mijn moeder me voldoende opgevoed dat ik anderen niet uit schold voor h*er en dergelijke. :D Zelfs niet als ik uitgescholden werd. Dus is mijn meder haar opvoeding nog steeds beter, dan de opvoeding van die koter die de emmer water over z'n kop kreeg. *D
Maar ik laat me niet de les spellen door iemand die de moeite niet neemt om op haar kind te letten wanneer ik in mijn eigen huis ben. :D

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:18

Volstrekt onbekend kind van een jaar of zeven stompte 'voor de grap' even een zwangere vrouw die ik zojuist hielp in de winkel in haar buik. Ik moest me inhouden om hem niet over de toonbank te trekken aan z'n haren, maar heb hem dringend dan wel dwingend verzocht het pand te verlaten... Pff, ze worden steeds brutaler.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 08:10

Ik denk dat ik als zwangere het kind een pets om zijn oren had gegeven.Dan maar naar het politie buro.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 09:05

Britta31 schreef:
Ik denk dat ik als zwangere het kind een pets om zijn oren had gegeven.Dan maar naar het politie buro.

Inderdaad, en dan eerst doen alsof je belt, om je kind af te leveren. Dan voor het bureau gaan rijden. Stil gaan staan, en vragen of hij het echt zo wel wil.

Geloof me, dat werkt!!!

Slaan zou ik nooooit toe laten, dan maar het woordje mishandeling achter mijn rug. Maar meneer zou zelf een enorm pets krijgen!! Wat denkt ie nou dan wel.

"Jij doet mama toch ook zeer? En de baby? Ja huil maar even"

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:22

Was niet eens zijn eigen moeder. Vrouw stond perplex...

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:43

Chiave schreef:

NIET??!

Wat deed moeder van dat kind?

Noh ik zou echt niet voor mezelf instaan als ik zo'n stomp zou krijgen....... :(

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:08

Tries_en_Faf schreef:
Chiave schreef:

NIET??!

Wat deed moeder van dat kind?

Noh ik zou echt niet voor mezelf instaan als ik zo'n stomp zou krijgen....... :(

"Hij heeft autisme, is deze omgeving miet gewend en kan er niets aan doen."
'Dan, mevrouw, moet u hem niet meenemen of goed op hem passen.'

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 00:10

Chiave schreef:
"Hij heeft autisme, is deze omgeving miet gewend en kan er niets aan doen."
'Dan, mevrouw, moet u hem niet meenemen of goed op hem passen.'

Allemachtig! Die van mij hebben ook autisme (een aantal dan, ik heb 6 kinderen, 3, mogelijk 4 met autisme) maar dat gebeurd hier niet.
Schreeuwen, huilen, hoofdbonken etc, ja daar kan ik niets aan doen, maar ik heb altijd lichamelijk contact met ze, dit zou echt niet gebeuren.

Niet meenemen is natuurlijk geen optie, dan zit een kind 24-7 binnen, maar als moeder moet je wel opletten.

Ik heb als 16jarige stage gelopen in een kleuterschool, ik werd begroet door een kind uit groep 2 met Hey k*nkerh*er!
Nah, sorry, maar ik vind dat echt niet normaal. Dit was 15 jaar geleden in een achterstandswijk in Amsterdam, maar het is er niet beter op geworden hoor. Als ik sommige vriendjes van mijn kinderen hoor staan mijn nekharen overeind, mijn kinderen gebruiken die woorden echt niet, maar die horen ze thuis ook niet, en dat scheelt een hele hoop.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 00:28

lovelynutia schreef:
Nu studeer ik tandheelkunde en is dat niet het meest gezellig omgeving voor vele maar wanneer een mede-student een flinke schop kreeg van een +/- 7 jarige en de moeder nauwelijks reactie gaf zat iedereen wel van :? (de behandeling was nog niet begonnen, jongen moest alleen op de stoel klimmen.)

Dan had ik het kind en bijbehorende moeder meteen verteld waar het gat van de deur was. Kom op zeg, wat een aso gedrag. En inderdaad ik had de kinderen een Ice Bucket Challenge gegeven!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 00:54

Het vervelende in bovenstaande situaties is dat de ouder vaak niet in de buurt is. Zelf zou ik gewoon doorgelopen zijn in dr situatie die TS beschrijft, geen aandacht aan kinderen geven die zich zo gedragen. Aandacht is aandacht, en dat is het 'doel' van zulke acties. Als er echt fysiek geweld wordt gebruikt is niet natuurlijk anders. Als er wel een ouder in de buurt is zou ik die natuurlijk wel aanspreken.

Ik geloof best dat sommige kinderen lastig zijn, maar vraag me toch af waar een 6/7/8 jarige zulke taal rn brutaliteit vandaan haalt... vaak ligt het probleem toch bij de ouders. Ik heb zelf een aantal jaren zwemles gegeven aan jonge kinderen en vond het erg lastig om kinderen die vervelend deden op hun plek te zetten. Hetzelfe verhaal met kinderen die heel bang waren en veel huilde. Vaak wordt zulk gedrag versterkt door hoe de ouder ermee omgaat.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 06:50

Slaan vind ik wel een grens. Ik had hem dan wel even beetgepakt maar verder als ze wat roepen kan ik me niet zo druk om maken. Tot een bepaalde hoogte uiteraard.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 07:36

Eigenlijk moet je dan zeggen tegen het kindje "mevrouw Prutsmuts voor jouw".

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:12

Ts, je had ook kunnen zeggen "ik ben onbetaalbaar maar voor jou gratis. Kom je mee? Dan gaan we even flink batsen!" Dan is de lol er al gauw af denk ik.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:20

Echt mijn mond valt open van verbazing :oo. Sommige dingen/uitspraken vind ik ronduit shockerend. Ik zal niet snel van iets zeggen dat mijn kind dat nooit zal doen, maar dit .....
Mijn dochters van 7 en 4 heb ik dit soort taal nog nooit uit horen kramen, laat staan iemand slaan of schoppen. Ook zie of hoor ik dit soort dingen gelukkig niet om me heen.

Al zit er bij mijn jongste wel een kindje in de klas die bijna niet te handhaven is. Met grote regelmaat vinden er gesprekken plaats in het bijzijn van een hulpverlener en tot voor kort mocht hij maar om de dag naar school om de rust in en voor de klas te bewaren.
Tja en als je dan kijkt en luistert naar de ouders en hun overige kroost (hebben er 7), dan snap ik het wel. Vaak is dat soort gedrag en bepaalde uitspraken te herleiden naar de ouders.
Ik denk dat dit vooral een probleem is onder de wat lagere sociale bevolking en uit de achterstandswijken. Het grootste probleem is dan denk ik dat de ouders dit gedrag niet als een probleem zien.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:24

Djeez, ik had echt wel gewoon een emmer water over hun uitgekapt, in dit koude winterweer is dat meteen gedaan met de pret.

Ik vrees helaas wel dat dit gewoon een opvoedingsprobleem is :(:)

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:35

LadyKantje schreef:
Ts, je had ook kunnen zeggen "ik ben onbetaalbaar maar voor jou gratis. Kom je mee? Dan gaan we even flink batsen!" Dan is de lol er al gauw af denk ik.

* Stille meelezer * _O- _O- _O-

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:32

Delphi schreef:
Al zit er bij mijn jongste wel een kindje in de klas die bijna niet te handhaven is. Met grote regelmaat vinden er gesprekken plaats in het bijzijn van een hulpverlener en tot voor kort mocht hij maar om de dag naar school om de rust in en voor de klas te bewaren.
Tja en als je dan kijkt en luistert naar de ouders en hun overige kroost (hebben er 7), dan snap ik het wel. Vaak is dat soort gedrag en bepaalde uitspraken te herleiden naar de ouders.

Ook niet altijd, mijn oudste was 1 dag naar school geweest en kwam thuis, zn broertje deed iets dat niet mocht en hij roept heel hard G*dverdomme trut! Ik had geen idee waar hij dat vandaan had, en heb m dat gevraagd, bleek dat een meisje met echt verschrikkelijk kak ouders dat regelmatig zei. Echt dat waren de laatste in de klas waar ik dat van verwacht had.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:34

_Nadia_ schreef:
Ook niet altijd, mijn oudste was 1 dag naar school geweest en kwam thuis, zn broertje deed iets dat niet mocht en hij roept heel hard G*dverdomme trut! Ik had geen idee waar hij dat vandaan had, en heb m dat gevraagd, bleek dat een meisje met echt verschrikkelijk kak ouders dat regelmatig zei. Echt dat waren de laatste in de klas waar ik dat van verwacht had.

Ik kwam vroeger blijkbaar thuis van mijn eerste dag basisschool en vroeg aan mijn moeder "Wat is k*t?". :+ Er zat namelijk een jongetje in de klas die dat ook al zeer regelmatig gebruikte.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:19

Pearlx schreef:
_Nadia_ schreef:

Ik kwam vroeger blijkbaar thuis van mijn eerste dag basisschool en vroeg aan mijn moeder "Wat is k*t?". :+ Er zat namelijk een jongetje in de klas die dat ook al zeer regelmatig gebruikte.

:') Doet me denken aan mezelf.
Ik las het een keer ergens op een muur. Werd mij gevraagd of ik wist wat het betekende.
Tuurlijk wist ik (zou jaar of 5/6 geweest zijn) dat! Dat zei papa altijd als hij een spelletje verloor :j

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:52

Dat het meestal aan de opvoeding ligt ben ik het met jullie eens maar dat het eigenlijk altijd in achterstandswijken of "tokkie" gezinnen gebeurt vind ik niet.
Het zal wel vaker gebeuren maar ik ken hier mensen van het kamp wier kinderen supernetjes zijn opgevoed. Die zul je zo iets niet horen zeggen, die zeggen nog netjes mevrouw tegen je ;)
Terwijl er hier een stel in een villawijk woont, hoge opleiding en twee knullen waarvan de jongste een taal uitslaat en soms onhandelbaar is, echt niet grappig. Ouders staan erbij en kijken ernaar :(

En ja hoe cliche maar wat denk je dat ze tegenwoordig van televisie of internet afhalen?
Ik ken een jongen in groep 3 die 's middags alleen naar huis gaat en dan alleen is tot een uur of 5/half 6 en in de tussentijd tv kan kijken en kan internetten wat hij wil. Volgens mij is dat jochie echt niks vreemd meer hoor :n