Groot leeftijdsverschil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Groot leeftijdsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:56

Ik vind sommige leeftijdsverschillen (meer dan 25 jaar) echt wel bizar als ik heel eerlijk ben.

Ik probeer mij dan echt in te denken hoe je verliefd kan worden op een man die je vader had kunnen zijn... := Ik kan mij dat namelijk totáál niet voorstellen en ik ben daar dus oprecht nieuwsgierig naar.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:12

Eulogy schreef:
Ik zou zeker niet in elke situatie zomaar een man boven je familie stellen. Dat is voor jou misschien anders maar in de meeste gevallen zal je familie toch echt het beste met je voor hebben :n

En er zit natuurlijk ook iets tussenin, alsof je enige alternatief een man is die z'n handjes niet thuis kan houden... Ik vind het een beetje een raar verhaal.

Je weet me jeugd niet dus oordeel je maar even gauw.
Met mijn man is niks mis hoor.
En je kent me familie niet heb wel een trauma voor me leven.
Als je me verhaal niet kent oordeel dan niet

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:13

@MayDayParade:Als dat mijn vader gelukkig zou maken denk ik niet dat ik de aangewezen persoon ben om daarover te zeiken.
Ik val zelf ook op oudere mannen dus zie niet in waarom mijn vader dan bij wijze van spreken geen relatie mag aanknopen met iemand van mijn leeftijd.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:29

Ik snap werkelijk niet waarom mensen iets smerig kunnen vinden waar zelf helemaal niets mee te maken hebben.

Ik heb zelf aan beide kanten gestaan en weet dus idd hoe het is en kan zijn. Echter had ik wel een probleem met mn vaders relatie maar dat stond geheel los van zijn vriendin.
Wil hier niet openbaar over gaan praten maar mocht iemand echt niet snappen hoe of wat dan ben je van harte welkom in mn pbbox.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:30

Ik heb er wel degelijk mee te maken als iemand met mijn vader zou gaan. Maar goed, mijn vader is nog met mijn moeder die drie jaar jonger is dan hem dus geen problemen hier. Is puur hypothetisch. Ik weet niet hoe ik er op dat moment in zou staan maar ik weet dat mijn vader me ook zou villen als ik met een van z'n collega's er vandoor zou gaan, dus hetzelfde geldt dan andersom

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:37

Emmaa_ schreef:
Ik heb er wel degelijk mee te maken als iemand met mijn vader zou gaan. Maar goed, mijn vader is nog met mijn moeder die drie jaar jonger is dan hem dus geen problemen hier. Is puur hypothetisch. Ik weet niet hoe ik er op dat moment in zou staan maar ik weet dat mijn vader me ook zou villen als ik met een van z'n collega's er vandoor zou gaan, dus hetzelfde geldt dan andersom

Je hoeft er niet tussen te liggen neem ik aan en hetzelfde geldt andersom hij hoeft ook niet met jouw vrijpartijen mee te doen. Dus waar hebben we het over.
Qua bemoederen snap ik het wel hoor maar dat is niet leeftijdsgebonden. Ook een partner uit dezelfde leeftijdsgroep als je ouder zou zich niet overdreven moeten bemoeien met volwassen kinderen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:46

@emmaa ik zie met de beste wil vam de wereld niet in wat jij ermee te maken zou hebben als je vader het zou doen met iemand van jouw leeftijd. Zoals iemand al zei: je hoeft er niet tussen te liggen. Natuurlijk hoort de vriendin jou te respecteren maarcdat geldt voor iedere leeftijdscategorie!

Ik vind over het algemeen genomen dat een aantal mensen meer denkt aan hun eigen geluk (het ik wil mij niet ergeren principe) en daarmee dus hun vader/moeder/collega/vriendin het geluk met een veel jongere dan wel veel oudere partner niet gunt of het gewoon niet goed keurt.
Heel vreemd.....

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:25

Je hoeft er niet tussen te liggen.. Jezus wat heeft dat er nu mee te maken.
Dus omdat je iets niet rechtstreeks meemaakt kan je er geen mening over vormen? Lijkt mij dat als mijn vader vrijt met iemand van 20 dat ik er (gelukkig) niet tussen lig maar dat wilt niet zeggen dat ik het daarom maar goed moet keuren.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:30

Mijn vriend en ik schelen 11 jaar en dat vind ik wel echt behoorlijk. Maarja liefde komt natuurlijk gewoon. Echter 25 jaar vind ik wel echt TE extreem. Je zit dan compleet in een andere levensfase...

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:33

Mijn vriend en ik schelen 16,5 jaar. Ik ben 22. Hij is 38. We gaan nu 2 jaar met elkaar.
Voor ons beide is het verschil nooit een issue geweest. Ik word ook vaak ouder geschat dan ik ben, en hij wordt juist vaak jonger geschat.

Vind het wel interessant om hier al jullie verhalen en meningen te lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:39

Loveskary schreef:
Eulogy schreef:
Ik zou zeker niet in elke situatie zomaar een man boven je familie stellen. Dat is voor jou misschien anders maar in de meeste gevallen zal je familie toch echt het beste met je voor hebben :n

En er zit natuurlijk ook iets tussenin, alsof je enige alternatief een man is die z'n handjes niet thuis kan houden... Ik vind het een beetje een raar verhaal.

Je weet me jeugd niet dus oordeel je maar even gauw.
Met mijn man is niks mis hoor.
En je kent me familie niet heb wel een trauma voor me leven.
Als je me verhaal niet kent oordeel dan niet
Ik oordeel helemaal niet :+ Beter lezen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:50

DezeNaam schreef:
Dus omdat je iets niet rechtstreeks meemaakt kan je er geen mening over vormen? Lijkt mij dat als mijn vader vrijt met iemand van 20 dat ik er (gelukkig) niet tussen lig maar dat wilt niet zeggen dat ik het daarom maar goed moet keuren.

Maar waarom zou je ouder met nieuwe partner jouw goedkeuring moeten hebben?
Waar halen anderen dan de partners zelf het recht vandaan te oordelen of te veroordelen?

Ik snap gewoon werkelijk niet waarom het een probleem zou kunnen zijn voor derden.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 23:12

Dat bedoel ik dus ook, ik schaam me er wel een beetje voor dat ik op mannen val die mijn vader hadden kunnen zijn. Sommige mensen vinden het vies, daar word ik onzeker van. Ik moet er niet aan denken om het te doen met een jongen van mijn leeftijd (terwijl dit vaak andersom is) en al helemaal niet met een jongen die jonger dan mij is.
Ik date weleens met mannen rond de 30, maar dat laat mij gewoon koud, wil alleen vriendschap.
Ik kan mij wel voorstellen dat mensen het vreemd vinden, zo'n groot leeftijdsverschil.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:14

Gucci_ schreef:
Dat bedoel ik dus ook, ik schaam me er wel een beetje voor dat ik op mannen val die mijn vader hadden kunnen zijn. Sommige mensen vinden het vies, daar word ik onzeker van. Ik moet er niet aan denken om het te doen met een jongen van mijn leeftijd (terwijl dit vaak andersom is) en al helemaal niet met een jongen die jonger dan mij is.
Ik date weleens met mannen rond de 30, maar dat laat mij gewoon koud, wil alleen vriendschap.
Ik kan mij wel voorstellen dat mensen het vreemd vinden, zo'n groot leeftijdsverschil.

Lieve schat,

Je moet gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt en waar jij gelukkig van word.
Laat wat andere ervan denken lekker aan je kont roesten joh ;).

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 23:35

Dat doe ik ook, laat iedereen in zijn waarde, als mijn vader thuis zou komen met een meid van 20, dan maakt mij dat niet uit of als mijn zusje later lesbisch blijkt te zijn.
Maar sommige mensen kunnen overal een probleem van maken, vooral hier in de Friese dorpen (waar veel mensen gelovig zijn) zijn dat soort dingen al gauw vreemd. Van mij is alles goed, als iedereen zich maar aan de regels houdt. :) Ik keur niemand af, vanwege geloof, geaardheid of wat dan ook.

Maar dan nog, kan ik mij voorstellen dat sommige mensen het vies vinden, maar ik kan het er ook niets aan doen dat ik op oudere mannen val.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:45

Gucci_ schreef:
Dat doe ik ook, laat iedereen in zijn waarde, als mijn vader thuis zou komen met een meid van 20, dan maakt mij dat niet uit of als mijn zusje later lesbisch blijkt te zijn.
Maar sommige mensen kunnen overal een probleem van maken, vooral hier in de Friese dorpen (waar veel mensen gelovig zijn) zijn dat soort dingen al gauw vreemd. Van mij is alles goed, als iedereen zich maar aan de regels houdt. :) Ik keur niemand af, vanwege geloof, geaardheid of wat dan ook.

Maar dan nog, kan ik mij voorstellen dat sommige mensen het vies vinden, maar ik kan het er ook niets aan doen dat ik op oudere mannen val.

+:)+ +:)+ +:)+

Wat dat laatste betreft: Het is jouw leven en jij leeft het zoals jij dat wil.
Ik zeg altijd dat iedereen in mijn leven mag maar het niet hoeft dus als ze zich niet prettig voelen om wat voor reden dan ook vanwege hoe ik mijn leven leef dan kunnen ze ophoepelen wat mij betreft.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 02:57

easygoing schreef:
DezeNaam schreef:

Maar waarom zou je ouder met nieuwe partner jouw goedkeuring moeten hebben?
Waar halen anderen dan de partners zelf het recht vandaan te oordelen of te veroordelen?

Ik snap gewoon werkelijk niet waarom het een probleem zou kunnen zijn voor derden.

Ik wel. Toen ik met een man thuiskwam van +13 jaar, was het allerbelangrijkste voor mij dat mijn gezin daar goedkeuring voor had. In mijn ogen is het niet juist om, mocht je een goede band met je gezin te hebben, een egoïstische 'dit is mijn keuze en anders oprotten' houding op te stellen. Mocht een van mijn ouders het afgekeurd hebben (wat gelukkig niet zo was ;)), dan had ik wel honderd keer tijd geïnvesteerd om tegen te bewijzen dat hij wél de juiste keuze is. In een hecht gezin houd je rekening met elkaars normen en waarden. Als een van jouw levenskeuzes tegen de normen en waarden van een gezinslid ingaat, dan probeer je dat uit te praten en op te lossen (zonder tegen je zin in te handelen). Dat het in dit geval om een vader-dochtersituatie gaat, betekent niet dat de vader zonder verantwoording alles kan flikken en dat de dochter alles maar zonder kritiek hoeft te accepteren. Je woont onder één dak, je hebt met elkaar te maken, dan heb je het recht om te oordelen.

Romee_Sifra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:54

Ik zat even te dubben of ik zou reageren, ik heb sinds een maand een vriend hij is gisteren 27 geworden. Ik ken hem via mijn werk, ik ben zelf 17.
Wij hebben beide geen problemen met het leeftijdsverschil. Anderen reageren er vaak op va :'Ow dat is hem, jeetje hoe oud is ie? Is dat niet veel te oud? blablablabla..'
Al verbaast het degen die mij beter kennen niet. Ik val niet op 'broekies' van mijn leeftijd of iets ouder, als ze zich gewoon normaal en volwassen kunnen gedragen vind ik het niet erg. Ik vind dat leeftijd niet belangrijk is, het gaat naar mijn mening vooral om hoe ik denk en of dat bij zijn manier van denken past.

Bij mij is het natuurlijk nog wel erg pril maar tot nu toe heb ik het super naar mijn zin met hem. :j

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:00

Gucci_ schreef:

Heeft het er niet meer mee te maken dat jongens van 20-25 nog zo puberaal (kunnen) zijn? :D
Dat is de reden dat ik nu zoiets heb van... laat maar. De flauwste grappen, elkaar uitdagen dronken te worden. Ik heb liever een goed gesprek of een leuke film met een glaasje wijn op de bank. Volgens mij komt dat bij mannen wat later, die rust. Misschien zoek je dat meer en zijn leeftijdsgenoten daarom niet interessant?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 23:09

Ja, jongens tot 25 al helemaal, sommigen gedragen zich nog als 15 jarigen, zo'n eentje van 25 was er vorig jaar ook bij mij in de studentengroep :')
Ik ook, liever een goed gesprek inderdaad.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:20

Ik denk dat een leeftijdsverschil prima kan, ken meerdere voorbeelden die prima gaan. Ik vind het alleen heel egoïstisch als een man van 55-60 jaar nog een kind verwekt. Is je kind 15 en jij 70-75, wie weet al hulpbehoevend of dementerend, kind grotere kans op jong ouders verliezen enz.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:37

marleen_88 schreef:
Ik vind sommige leeftijdsverschillen (meer dan 25 jaar) echt wel bizar als ik heel eerlijk ben.

Ik probeer mij dan echt in te denken hoe je verliefd kan worden op een man die je vader had kunnen zijn... := Ik kan mij dat namelijk totáál niet voorstellen en ik ben daar dus oprecht nieuwsgierig naar.

Je kiest er niet voor om verliefd te zijn. Dat overkomt je gewoon. Je gaat heel veel met iemand om bijvoorbeeld, op vriendschappelijke basis, en dan merk je dat je dat wel heel erg leuk vind. Als er dan ook nog eens een lichamelijke aantrekkingskracht is, dan ben je gewoon op een bepaald moment verliefd, en dat kan je dan wel ontkennen en tegenhouden, maar uiteindelijk is het gevoel er gewoon.
Waarom zou je dat gevoel negeren als de mogelijkheid om het samen leuk te hebben ook bestaat? Als je verliefd bent op iemand dan is dat op de persoon die je ziet, en niet de leeftijd of de verpakking waar je voor valt.

Er staat nergens geschreven dat er een bepaalde leeftijdsgrens is voor liefde. :)
Het is "raar" omdat het voor ons niet gebruikelijk is (door de manier waarop wij klaargestoomd worden voor het leven, school,werk,samenwonen,trouwen,kinderen... ) die dingen zijn minder vanzelfsprekend als er een groot leeftijdsverschil is omdat beide in verschillende fases zitten, maar die fases zijn geen wetten, en daarom dat echte liefde daar buitenvalt... Tis tijdloos en ruimteloos, daarom kan het wel :) Ik denk dat iedereen met een oudere partner liever rond dezelfde leeftijd zitten omdat dat zoveel makkelijker zou maken, maar als je nu eenmaal van iemand houdt, dan ga je dat niet negeren omdat die 'helaas' in een ouder lichaam zit :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:48

cooper schreef:
marleen_88 schreef:

Je kiest er niet voor om verliefd te zijn. Dat overkomt je gewoon. Je gaat heel veel met iemand om bijvoorbeeld, op vriendschappelijke basis, en dan merk je dat je dat wel heel erg leuk vind. Als er dan ook nog eens een lichamelijke aantrekkingskracht is, dan ben je gewoon op een bepaald moment verliefd, en dat kan je dan wel ontkennen en tegenhouden, maar uiteindelijk is het gevoel er gewoon.
Waarom zou je dat gevoel negeren als de mogelijkheid om het samen leuk te hebben ook bestaat? Als je verliefd bent op iemand dan is dat op de persoon die je ziet, en niet de leeftijd of de verpakking waar je voor valt.

Er staat nergens geschreven dat er een bepaalde leeftijdsgrens is voor liefde. :)
Het is "raar" omdat het voor ons niet gebruikelijk is (door de manier waarop wij klaargestoomd worden voor het leven, school,werk,samenwonen,trouwen,kinderen... ) die dingen zijn minder vanzelfsprekend als er een groot leeftijdsverschil is omdat beide in verschillende fases zitten, maar die fases zijn geen wetten, en daarom dat echte liefde daar buitenvalt... Tis tijdloos en ruimteloos, daarom kan het wel :) Ik denk dat iedereen met een oudere partner liever rond dezelfde leeftijd zitten omdat dat zoveel makkelijker zou maken, maar als je nu eenmaal van iemand houdt, dan ga je dat niet negeren omdat die 'helaas' in een ouder lichaam zit :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_