Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sheran schreef:Sorry, maar een dergelijk tussengat vind ik wel een luxepositie. Want je hebt het geld gewoon. Misschien hou je minder over en voelt dat vervelend, maar je hebt genoeg voor normaal levensonderhoud.
marleen_88 schreef:Ik vind het ook bijzonder dat mensen zeggen dat ik mijn vriend dan maar moet gaan verlaten, omdat hij niet ergens anders wil wonen. Als dit onze keuze is, dan is dat toch niet aan anderen om over te (ver)oordelen.
Ik lees iig nergens dat iemand dit serieus bedoelde. Dammie schreef:TS, natuurlijk mag je je eigen keuzes maken en hoor je daar niet om veroordeeld te worden.
Het punt is dat de rest van de samenleving jouw keuzes niet hoeft te subsidiëren, want sociale huur is zo goedkoop omdat we daar allemaal belasting voor betalen.
xSogno schreef:Dammie schreef:TS, natuurlijk mag je je eigen keuzes maken en hoor je daar niet om veroordeeld te worden.
Het punt is dat de rest van de samenleving jouw keuzes niet hoeft te subsidiëren, want sociale huur is zo goedkoop omdat we daar allemaal belasting voor betalen.
Inderdaad!
Ik wil ook wel een heel leuk sociaal huur woning voor weinig, met tuin en meerdere slaapkamers, m'n vriend verdient daar teveel voor dus wonen we in een eenkamer appartement. Het is wat het is, je kan nu eenmaal niet op alles je zin krijgen.
Je vraagt eigenlijk om een manier hoe je de boel kan oplichten, vind dat heel raar.
Dammie schreef:TS, natuurlijk mag je je eigen keuzes maken en hoor je daar niet om veroordeeld te worden.
Geen sociale huurwoning en ik mag ook niet huren in de vrije sector van de woningbouw, want volgens de inkomensgrens kan ik dat niet betalen. Dat ik voor meer geld nu in een klein hokje zit en prima rondkom interesseert niemand verder wat, dat is inderdaad niet eerlijk en niet leuk maar het geldt voor heel veel mensen van onze leeftijd die net zijn begonnen met werken.
Wat betreft een plek zoeken waar je je thuis voelt, dat ligt echt voor 75% aan jullie zelf! Als je nog royaal bij je ouders woont en je paard in de achtertuin hebt is het lastig voor te stellen dat je blij kan zijn met een bezemkast (naar jullie idee), maar je zal zien dat tussen je eigen spulletjes zitten, eindelijk bij je vriend wonen en je vrijheid hebben al heel snel bijdraagt aan het maken van een plekje dat echt van jullie is. Die ene kamer extra of dat ene ligbad draagt daar veel minder aan bij...Dat perfecte huis met meerdere slaapkamers en een tuin groei je vanzelf naartoe, of dat nou huren of kopen wordt. Veel succes!verootjoo schreef:Ik zou gewoon eens een gesprek doen met de hypotheekadviseur. Als je een niet al te hoge hypotheek neemt kan dat prima zonder vast contract. En anders gewoon thuiswonen tot jullie zo'n 50.000/100.000 spaargeld hebben dan lukt het sowiesoen hoef je geen hoge hypotheek te nemen en kan het op 1 salaris.
Hebben wij hier ook gedaan, met een fulltime salaris zit je zo op een aardig bedrag aan spaargeld, en ik neem aan dat je sowieso al een boel hebt gespaard als je halverwege 20 bent
marleen_88 schreef:Ik heb alle posts gelezen, maar op iedereen reageren wordt mij wat te gek, dus even wat antwoorden op vragen die meerdere keren gesteld zijn.
We willen wel op den duur kopen en het gesprek met adviseur gaat er wel komen. We willen alleen sowieso een jaar huren, omdat het nog maar de vraag is, of ik mijn draai kan vinden in een stad. Ik woon nu op het platteland, paardje aan huis etc. etc. Vandaar de keuze om eerst te huren en daarbij te kijken of onze relatie ertegen 'bestand' is.
Wat betreft vrije sector, particulier en wetleegstand. Wij kijken echt veel rond, het is ook zeker niet zo dat we sinds vorige week deze beslissing hebben genomen. We zijn al sowieso een halfjaar actief aan het rondkijken, maar al meer dan een jaar aan het oriënteren.
En dan nog even over ons 'eisenlijstje' ik vind het vrij normaal dat je voor een huis kiest waar je, je direct prettig voelt en denkt er een thuis van te maken. Als het gevoel al niet goed is, ben ik bang dat ik mij er nooit thuis zal gaan voelen. Nogmaals, iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en die van ons liggen bij dit lijstje en hier zullen wij dan ook niet van af zien.
Ik vind het ook bijzonder dat mensen zeggen dat ik mijn vriend dan maar moet gaan verlaten, omdat hij niet ergens anders wil wonen. Als dit onze keuze is, dan is dat toch niet aan anderen om over te (ver)oordelen.
, je vastpinnen op één woonplek is net zo iets waarom zou je? Nederland is zo vreselijk klein dat je zelfs als je aan de andere kant van het land gaat wonen nog een in een aantal uur bij familie bent.... als nou in een straal van pak hem beet 30 km wel fijne huurhuizen zijn dan kan dat toch ook? Je ergens thuis voelen heeft in mijn ogen niets te maken met de woonplaats of de grote van je huis 
marleen_88 schreef:ingedebruijn schreef:Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling om naar manieren te zoeken om er dan toch in te komen als jullie gewoon een duurder huis kunnen betalen. Daar heb je de mensen die het echt niet kunnen betalen alleen maar mee.
Mensen die 'het echt niet kunnen betalen' reageren -neem ik aan- niet op huurwoningen met een huur boven de €700,- Want dan vervalt de mogelijkheid tot huurtoeslag.
Daar reageren wij wél op, om zo de betaalbare huizen voor mindere inkomens niet te 'bezetten.'