jouw kindergedachte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:16

Sowieso dat putjes in het zwembad levensgevaarlijk zijn. Maar dat denk ik nog steeds :')

En ik dacht altijd dat er stoplicht bedien mensen onder de weg zaten...

Grapjasjes12

Re: jouw kindergedachte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:25

Ik dacht dat fabrieken wolken maakten, zoals anderen hier :D

Mijn vader dacht dat school jongetje verantwoordelijk waren voor de wind. Hij was er van overtuigd dat hij ook ooit eens oproepen zou worden om te blazen met zijn klas :))

Mijn broertje dacht dat alles op TV live gebeurde. Daar kwamen we achter toen we na lange tijd weer eens een clip van Total Touch voorbij zagen komen. 'Zo dat is lang geleden, waren ze op vakantie?'. _O-

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:29

Een bh noemde ik vroeger een " tietie-hangmat "

:')

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:31

MevrouwtJ schreef:
Danique schreef:
Mijn knuffels moesten allemaal (en ik had er VEEL) op het bed als ik ging slapen anders voelden ze zich buitengesloten.

Oh jaa dit had ik ook :') ik had zoveeeeeeeeeeeeeeeel knuffels!! Ik was er gewoon door omringd in bed, al mijn vriendjes. Anders voelde ze zich buitengesloten en het was koud en hard op de vloer.

Als we op vakantie gingen mocht ik er maar 5 meenemen. Dit was een hele opgave en ik smokkelde er altijd eentje extra mee :Y). Het waren ook altijd dezelfde :')

Ja ik ook. Echt alles had een ziel bij mij. En het liefst moesten ze ook allemaal onder mn dekbed :')

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:36

Vroeger toen het weerbericht op tv kwam dan hadden ze het wel eens over een storing en dat die rond een uur of 8 zou zijn. Ik altijd helemaal blij en wachten tot het 8 uur was maar het stroom viel nooit uit :') Dacht echt tot mijn 14de ofzo dat ze een stroomstoring bedoelde :=

Ooh en ik dacht als kind altijd dat de wereld vroeger zwart wit was. De foto's die mijn moeder van vroeger liet zien waren immers ook zwart wit :)*

Ik dacht trouwens ook dat eten dat je in het riool gooide dat dat naar Afrika ging :j

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:40

Ik kon vroeger nasi en bami niet uit elkaar houden, dus bami was 'lange pieren' en nasi was 'korte pieren' _O-

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:44

heel vroeger, toen was er een reclame op de radio met een liedje..
alles wat je ziet, tuut tuut, in de indesit...
ik dacht altijd...wat moet dat toch voor een apparaat zijn dat alles er in kan?? :')

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:47

SindyKaya schreef:
Een bh noemde ik vroeger een " tietie-hangmat "

:')

Waar is de vind ik leuk knop _/-\o_

Ik dacht vroeger altijd dat de lucht ergens de grond raakte.

xemmosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:09

Narita schreef:
Stopte vroeger altijd kraaltjes in mijn neus die de dokter er vervolgens weer uit moest halen. Dan zei de dokter altijd: ‚’niet meer doen hè!’’ en dan zei ik: ‚’nee!!’’ en meestal kwam ik na een paar weken weer terug met weer een kraaltje in mijn neus :+ Mijn moeder werd er gek van.

Hahaha dit heb ik vroeger een keer met een kersenpit gedaan toen we in Frankrijk op vakantie waren. ik wou toen niet naar de dokter daar, dus 2 weken later toen we weer thuis waren moest ik niezen en had ik een kersenpit in me hand. :+

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:11

Ik dacht vroeger dat de reclame op de radio iedere keer voorgelezen werd bij een microfoon. Ik snapte niet dat er mensen waren die er ieder half uur heen wilden gaan en in de rij wilden gaan staan om vervolgens de reclame weer voor te lezen. Ik had er bewondering voor dat ze het iedere keer op precies dezelfde manier voor konden lezen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:14

Over knuffels
Bij mij zaten ze ook bij men voeten eind en hadden allemaal een naam en geboortedatum en moest dus wel gaan zingen.

Ook dacht ik dat vroeger als ik sliep iemand me benen of armen afhakte als ze buiten de dekens waren dus lag altijd opgerold in de dekens zelf als het super warm was.

En mijn speelgoed paarden moesten op stal 's nachts anders liepen ze weg.

En over dat zwart wit dacht ik ook tot me 19de ofzo toen zij ik het tegen me ouders en die lachte me uit.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:24

Oh, ik had trouwens een denkbeeldig vriendje toen ik 2-3 jaar oud was!
Ik weet het zelf niet meer, maar mijn ouders beginnen er nog wel eens over :=

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:31

Wij gingen soms een dagje uit waarbij we met de auto over 'de brug van Hedel' moesten. Voor de onbekende, dit is de brug van Hedel:
Afbeelding

Ik raakte telkens compleet in paniek en het duurde echt even voordat mijn ouders erachter waren waarom; Ik dacht dat we letterlijk over de brug van Hedel gingen, via de bovenkant dus :') . Nog steeds vind ik dat het gewoon 'door' de brug is in plaats van over :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:48

Ik wilde ook altijd een eigen kabouter... -O-

En wij hadden oma boerderij (woonde op een boerderij) en oma ziekenhuis, die woonde praktisch in het ziekenhuis namelijk. :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:51

ik heb nog een kindergedachte van een ander... Maar die vind mij waarschijnlijk een complete sadist.

Ik zat ooit in de trein en tegenover mij een omaatje dat bijna compleet in tranen was.. Dagje op stap met een hyperactieve kleinzoon die werkelijk over de banken klom en door het gangpad stuiterde en wat oma ook probeerde niets hielp.

Dus op een gegeven moment vroeg ik aan het jochie, ik denk dat hij een jaar of 7 was: Waar moeten jullie er straks uit, weet je dat ook..

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa hoorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (heel irritant aan je oren), in HEEEEERENVEEN (wilde nu direct naar een KNO arts om mijn trommelvliezen weer te laten hechten).

Dus ik heb hem gezegd: Dat is dan mooi een probleem, dit is een intercity.. Heb je wel op het knopje gedrukt, anders stopt de trein straks niet

jochie wel bijdehand: Dat hoeft toch niet?

Ik: Jawel hoor, je mag toch in de bus ook wel eens op het knopje drukken? en als niemand drukt rijd de bus toch ook door.

Je zag hem even nadenken wit wegtrekken en toen compleet hysterisch overal op drukken om de trein maar te laten stoppen bij Heerenveen.. jassenhaakjes, schroefjes, deurkruk, kofferrek.. niets was veilig.. We konden hem nog net overtuigen dat de noodrem niet het knopje was om de trein te laten stoppen proest..

oma was mij wel dankbaar, die had volgens mij ook wel trek in wraak voor haar slopende middag..

Ik heb in ieder geval hartelijk gelachen samen met oma.
-------------
Hopelijk heb ik m niet psychisch beschadigd met een fobie voor intercity treinen.. alhoewel, het maakt het treinreizen er wel een stuk rustiger op als hij het gelooft en nooit meer met de trein wil heheh

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:58

Ik had een vlag van de backstreetboys hangen die mn hele muur breed was. Die ogen keken zo met je mee dus ging ik me altijd op de gang omkleden :') ik kon ook uren op mn vensterbank in mn pyama zitten en savonds naar buiten kijken. Er kwamen regelmatig mensen langs fietsen en vraag me af wat die dachten :P en oja ik had een bakje schepjes gekregen voor bij kaarsen en daar zat ook een zeester in. Ik dacht dat ik deze wel weer tot leven kon wekken dus heb ik hem een paar dagen in het water gelegd en was ik steeds overtuigt dat die bewoog.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 20-01-15 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:00

Ik dacht vroeger altijd dat als je een paar uur in een voorgevormd iets ging liggen (bijv een cakevorm in de vorm van een Giraffe) dat je dan ook echt een giraffe werd. Wilde ik nou altijd al doen

Of dat als mijn ogen bedekt waren dat ik dan helemaal weg was. Dan zat ik op de bank mezelf te verstoppen achter iemand
Mijn hoofd was verstopt maar de rest van mij stak uit en ik dacht dan dat niemand mij zag :')

Dacht ook altijd dat als mijn been of hand buiten mijn bed uitstak dat ie werd vastgepakt of afgehakt ofzo. Had altijd alles veilig onder de dekens..

ElenaMM .. :') :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:11

Dat je van tv-kijken vierkante ogen krijgt.

We hadden bijna elk jaar nieuwe kippen. En altijd rond de winter, waren de kippen plots weg. Dan waren ze naar een gróte boerderij, bij een hele vriendelijke oude boer die heel graag dieren zag en zo gelukkig was. Maar ik mocht ze wel niet gaan bezoeken, want de boer was liever omringd door zijn kippen dan mensen. :j

Dat dieren echt konden praten, maar dit geheim hielden voor mensen. Ik heb heel vaak tegen het pluimvee zitten zeggen "jullie moeten tegen mij niet doen alsof hoor, ik ken jullie geheim" :+ .

Dat tekenfilmfiguren uit de reclame echt bestonden. Bv je had zo'n tijger van Frosties Kellogs, die liep echt ergens rond :j .

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:12

Poiuytrewq schreef:
Of dat als mijn ogen bedekt waren dat ik dan helemaal weg was. Dan zat ik op de bank mezelf te verstoppen achter iemand
Mijn hoofd was verstopt maar de rest van mij stak uit en ik dacht dan dat niemand mij zag :')

Dat denken alle kleine kinderen :j Ze verstoppen zich ook vaak achter hun eigen handjes. Ze denken dat als zij jou niet zien, jij hen ook niet kan zien.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:13

Kwanyin schreef:
Dat dieren echt konden praten, maar dit geheim hielden voor mensen. Ik heb heel vaak tegen het pluimvee zitten zeggen "jullie moeten tegen mij niet doen alsof hoor, ik ken jullie geheim" :+ .

dan vertrouwen ze je gewoon niet voldoende hoor..
tegen mij praten ze wel gewoon :j

Ik ben niet gek, ik ben een autobus.. en als je mij niet gelooft mag je lekker niet meerijden

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:16

MarlindeRooz schreef:
Ik dacht altijd dat er mannetje onder de grond zaten bij de stoplichten die door spiegeltjes keken waar mensen stonden en op knopjes drukten. :j

Aaah dat dacht ik ook altijd :')

En dat de wereld vroeger zwart wit was geloofde ik ook, die zag ik hier ook al voorbij komen :))

Grappig dat sommigen dezelfde gedachte hadden vroeger.

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:30

Ik kon het nooit accepteren dat ja met een a is en nee met twee ee's :')

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:32

Dat omweer eigenlijk onweer is.
Stiekem dacht ik dat tot een aantal jaar geleden. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:36

Haha sommige verhalen moest ik hardop om lachen.
Wel veel dieren die in de winter gingen 'verhuizen' naar een boer, of skigebied.

Mijn schoonvader (Wim) had vroeger een winkel. Aan de gevel hing een bord met Willem2 sigaren.
Klanten die kwamen riepen vaak " even maar Willem om ... te kopen.
Mijn man dacht dat zijn papa heel beroemd was, iedereen kende zijn naam.

Manlief vertelde aan onze zoon altijd dat je voorzichtig moest doen met je navel.
Als je je vinger erin stopt en de verkeerde kant opdraait vallen je benen eraf.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:44

dacht altijd dat mensen de stoplichten bestuurden, en ze dus op groen rood of oranje zette. :+