Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Joman schreef:Ayasha schreef:Eh ja, het zal wel aan mij liggen. Zo kwam jouw post die ik quote helemaal niet op mij over, eerder dat jij je niet kon voorstellen dat er ook mensen zijn die geen feest willen/hoeven en dat hun trouwen dan nutteloos is.
Dan moet je goed lezen, want hetgeen jij insinueert staat er totaal niet.

Wut? Dat is in mijn hoofd echt gewoon de minimumleeftijd.
VogeltjeM schreef:Wij waren samen vanaf mijn 18e (2 weken voor mijn 19e verjaardag), en mijn vriend heeft me ten huwelijk gevraagd toen we ruim 5 jaar samenwoonden. Als we gaan trouwen ben ik nog net 24. Ik vind dat ik er vroeg bij ben, ik ben ook de eerste van mijn vrienden die gaat trouwen. Mijn vriend is wat ouder, dat scheelt denk ik. Zelf wist ik al sinds onze relatie dat ik 'ooit' met hem wilde trouwen, maar was nog helemaal niet met het huwelijk zelf bezig. Toen hij me vroeg was het dus ook best een verrassing
Maar wel een leuke en romantische.
Ik ben overigens vlak voor het aanzoek universitair afgestudeerd, even als reactie op wat uitspraken hierbovenMaar ik denk dat het wel klopt dat hogeropgeleiden over het algemeen later trouwen. Ik denk dat ik daarom ook de eerste ben van mijn vrienden, terwijl ik in mijn omgeving veel mensen ken van mijn eigen leeftijd (en zelfs jonger) die al jaren getrouwd zijn en zelfs kindjes hebben. Dit zijn mensen die lageropgeleid zijn, waardoor ze al sneller werkten en daardoor ook al sneller 'toe' waren aan trouwen. Als je nog volop studeert en op kamers woont, dan denk je er over het algemeen minder snel aan. Hoewel ik op de universiteit ook wel medestudenten had die getrouwd waren, maar dat was vaak vanuit het geloof inderdaad. Vind ik overigens niets mis mee hoor.
Maar dat je op vrijheid inbindt als je samenwoont (of trouwt) daar ben ik het helemaal niet mee eens. Wij geven elkaar alle vrijheid om vooral net zoveel te gaan stappen en gekke dingen te doen als we willenIk leid ook nog best een studentikoos bestaan, naast het samenwonen dan. Maar tegelijk is het echt ontzettend fijn om samen je leven te delen en een gezinnetje te zijn
Ik hoor om me heen vaker dat mensen een relatie/samenwonen als het einde van je vrijheid zien, maar dat ligt écht aan die mensen zelf. Ik ben nog nooit eerder van een feestje weggegaan omdat 'mijn vent thuis zat te wachten'.
Ayasha schreef:Joman schreef:
Dan moet je goed lezen, want hetgeen jij insinueert staat er totaal niet.
En wat jij insinueert over mijn post staat er ook helemaal niet.
Ayasha schreef:als je zo denkt over trouwen, trouw je misschien best niet en geef je beter gewoon een feest.
Ik trouwde uit liefde. Feest had van mij niet gehoeven.
Aria_zz schreef:Joman, ik had je post ook zo opgevat als ayasha dat deed hoor

Alleen als ik naar de paarden ga stuur ik (of meld ik) bij vertrek dat ik daar heen ga en stuur ik na het rijden even dat ik klaar ben met rijden en als ik lang bezig ben blijf ik geregeld sms'en. Puur en alleen omdat mijn paarden midden in het bos staan en als er iets gebeurt (ik val of whatever) kan ik daar behoorlijk lang liggen voor iemand het ziet. Als mijn man na een uur geen sms'je oid gehad heeft, stuurt hij me even of alles oké is, zou ik dan niet binnen het kwartier terug zenden, dan staat ie op de weide.
Puur voor mijn eigen veiligheid dus.Aria_zz schreef:Maar joman, je zegt: wat is het nut van trouwen als je geen groot feest geeft?
Dat staat er letterlijk.
Dat het voor jou geen nut heeft oke, maar je zei het zo algemeen. Kan zijn dat je dat niet bedoelde, maar we zijn hier met een goed aantal dat het zo niet kon begrijpen daaruit
Joman schreef:Oke, waarom zou je gratis willen trouwen?
Wat is het nut daarvan?
Ayasha schreef:Volgens mij gaat er iets mis met Lous haar bokt.
Lukt ie?
Overigens snap ik ook niet zo goed het "aan de haard" beeld. Mijn man en ik hebben serieus dagen dat we elkaar tijdens het avond eten zien en een uurtje voor we gaan slapen. De rest van de dag weten we slechts ongeveer waar de ander zit.Alleen als ik naar de paarden ga stuur ik (of meld ik) bij vertrek dat ik daar heen ga en stuur ik na het rijden even dat ik klaar ben met rijden en als ik lang bezig ben blijf ik geregeld sms'en. Puur en alleen omdat mijn paarden midden in het bos staan en als er iets gebeurt (ik val of whatever) kan ik daar behoorlijk lang liggen voor iemand het ziet. Als mijn man na een uur geen sms'je oid gehad heeft, stuurt hij me even of alles oké is, zou ik dan niet binnen het kwartier terug zenden, dan staat ie op de weide.
Puur voor mijn eigen veiligheid dus.
joman: als drie mensen het opvatten zoals ik deed, staat het er misschien enigszins onduidelijk en kunnen we misschien gewoon vast stellen dat er simpelweg sprake is van onbegrip die nu uitgeklaard is en hoeven we elkaar misschien niet aan het kruis te nagelen?
Mijn post over beter niet trouwen ging er om als je álleen zou trouwen om het feest.
Zie hierboven. Joman schreef:Aria_zz schreef:Maar joman, je zegt: wat is het nut van trouwen als je geen groot feest geeft?
Dat staat er letterlijk.
Dat het voor jou geen nut heeft oke, maar je zei het zo algemeen. Kan zijn dat je dat niet bedoelde, maar we zijn hier met een goed aantal dat het zo niet kon begrijpen daaruit
Nee, dat staat er niet. En al helemaal niet letterlijk.
Ik quote mezelf maar even:Joman schreef:Oke, waarom zou je gratis willen trouwen?
Wat is het nut daarvan?
Ik vraag dus wat het nut is van gratis trouwen?

Joman schreef:Oke, waarom zou je gratis willen trouwen?
Wat is het nut daarvan?
Aria_zz schreef:En zoals ayasha zegt, het was onduidelijk dus misverstanden dus discussie gesloten?
(wb hand in eigen boezem steken)
Dat vind ik niet eerlijk. Maar he, da's mijn principe. Hoeft het jouwe niet te zijn.
En nog dolgelukkig. Wij woonden nog niet samen en zijn pas samen gaan wonen ná het trouwen. Ik zie mezelf nooit met een andere man. Hij was mijn eerste liefde. En ik zie dat niet als dat ik wat heb gemist met andere mannen. Totaal niet. Een betere vent én vader bestaat er in mijn ogen niet
Aria_zz schreef:Sorry, maar dat snap ik dan niet.
Paar post geleden zeg je juist wel om liefde te trouwen.
En nu trouw je weer niet om liefde?
Tuurlijk kunnen er praktische redenen zijn. Maar dat heeft toch niets met dat feest te maken.
En ik kan perfect lezen dankjewel. Het lijkt me sterk dat ik die 2 zinnetjes verkeerd heb gelezen of woorden heb gelezen die er niet staan. Dat ik en anderen, zoals aanghaald, daar waarschijnlijk sarcasme heb ingelezen kan zijn, maar dat is het risico van internet en dan is iets dus niet duidelijk.
Dat is geen verwijt naar jou. Het is gewoon niet duidelijk!
Dan is er miscommunicatie voor zowel lezer als schrijver.
Alstublieft, aanvaardt dat even.