Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Om je antwoord moest ik wel even gniffelen Urielle.
. Boven doen we bijvoorbeeld 1 keer in de week helemaal. Ook alle bedden afnemen en wassen. _Nelleke_ schreef:Om je antwoord moest ik wel even gniffelen Urielle.
Kijk ik heb geen hond en geen kids, dat zal wel een hoop schelen. Ik merk wel dat als de hond van een vriendin hier logeert ik sneller geneigd ben m'n kleding aan het eind v/d in de was te gooien omdat het dan toch naar hond ruikt, terwijl ik op kantoor werk en na werk m'n kleding verwissel voor paardenkleding. Wat dat betreft hoeft het dan niet elke dag gewassen te worden. (Draag gerust een colbertje of een nette broek meerdere malen.)
Woondekens en kussens was ik echt 1x per jaar denk ik, evenals mutsen en sjaals.

Maar ook tegen de evt vlooien van de dieren.
Er zijn vaak luizen op school, nog een reden om ze te wassen. Of de handel heeft op school op de grond gelegen, of in de boekentas en het pakje fristi is ontploft.
Sizzle schreef:Misschien heb ik geluk maar mijn dochter van 11 maanden kan zich ook rustig een uur vermaken hoor. Bij schoonmaken kruipt ze er gewoon een beetje achteraan. Bij in de tuin werken zet ik haar gewoon in de kinderwagen en kan ze een peterselie ontleden.
Zachtjes doen omdat ze in bed ligt heb ik nooit gedaan.
Dat je bij oudere kinderen veel was hebt dat geloof ik direct.
Maar was is echt wel het minste werk van alles (tenzij je het met de hand doet).

. Dan blijf ik bezig. Die komen 1 keer in zoveel tijd aan de beurt.
.
Caesar schreef:Als je kinderen hebt, die knoeien veel meer en wissel je wel 3x per dag van kleding.
Als ik naar mijzelf kijk denk ik dat ik 6 wassen per week draai, op zaterdag is het wasdag. Vooral de kookwas. Die kan ik dan gelijk ophangen. En door de weeks draai ik even snel mijn goede kleding, die laat ik niet lang vies in de wasmand liggen.
Smickey; om op jouw vraag terug te komen, dat is natuurlijk klets. Je gaat niet op je gat zitten om antwoord B te kunnen zeggen op je sterfbed. Je kunt ook genieten door je rotzooi op te ruimen, het moet toch gebeuren. Als ik kook, dan ruim ik de vaatwasser uit en stofzuig ik even de hal en de keuken. Of ik doe het toilet even tussendoor. Ik merk dat ik vaker meerdere dingen tegelijk doe en ook zo plan. Scheelt een hoop tijd. Als ik naar de paarden ga, gaan de honden standaard mee en hebben die hun avond uurtje ravotten ook weer gehad. Ik doe 2x per week boodschappen en plan mijn eten dan van te voren. Op mijn cursus avond eten we wat uit de vriezer. In het weekend kook ik regelmatig 1x extra zodat ik een grote pan spaghetti heb, die ik dan meteen invries voor "nood" avond eten.