Words we couldn't say..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:48

Lieve papa,

ik mis je. Mama zit niet goed in haar vel, ze redt het maar moeilijk alleen. Ik zou zo graag zien dat ze gelukkig was met iemand waarbij ze haar hart kon luchten, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om haar met een ander te zien. Jij hoorde bij mama, jij was haar ware. Nu je er niet meer bent, is het stil in huis. Ik heb nog een tijd gehad dat ik rond 17u 's middags de deur hoorde en dacht dat jij het was, dat je weer thuiskwam van je werk zoals vanouds. Of als de bel ging: ik schoot iedere keer rechtovereind en rende naar de deur. Hoopvol als ik was, trok ik die open, maar je stond er nooit. Ook dacht ik een keer dat ik je zag toen ik aan het werk was. Toen ik nog een keer goed keek, was het gewoon een man die op je leek... Het is ook niet mogelijk, je kan niet meer terug komen. Maar ik wil het zó graag.

Ik denk nog vaak aan vroeger. Hoe je me door de kamer slingerde waardoor het voelde of ik kon vliegen, of me de kieteldood gaf. Hoe we samen grapjes konden maken en hoe hard jij dan om mij kon lachen. Hoe je in het weekend altijd heerlijk stond te kokkerellen in de keuken. Hoe we mosselen zochten op Terschelling, om die aan het eind van de dag zelf op te eten. Ik herinner me de blik in je ogen, je stem, je lach, je armen om me heen, je schoot waar ik op mocht zitten. Je voelt zo dichtbij maar je bent zo ver weg.

We hebben het niet vaak over je, hier thuis. Zeg maar gerust bijna nooit. Dat is niet omdat we je vergeten zijn, ik kan het gewoon niet aan. Mama vindt het volgens mij ook moeilijk. We missen je gewoon heel erg. Je hoort bij ons, als papa en als echtgenoot. De klap die ik voor m'n smoel kreeg toen mama vertelde dat je niet meer beter werd was onbeschrijflijk groot. Ik heb uren op haar schoot liggen huilen. Ik hoopte dat het een droom was, maar niets was minder waar: je kanker was terug en je had nog maar kort te leven. Je had keihard gevochten maar niets mocht meer baten. Ik was nog maar 11, maar toen je die dag thuis werd gebracht uit het ziekenhuis wist ik dat het serieus was. Zelf had je ook gehuild, wat een klap moet het voor jóu zijn geweest.

Je takelde snel af. Het enige lichtpuntje in je leven was letterlijk het kaarsje dat we elke dag voor je aanstaken. Ook overdag, kon jij niets meer zien dan dat lichtpuntje. De tumoren beperkten je zicht en al zou je beter worden, je zou voor altijd blind blijven. Op een bepaald moment was je zo verzwakt dat we mijn bed in de huiskamer hebben gezet en je bedlegerig werd. Ik sliep in jouw bed. Een paar uur heb je in dat bed volgehouden. Diezelfde nacht nog ben je, met de zachte miezerregen tegen de ramen, overleden. Nog geen vijftig jaar oud.

Het spijt me, papa. Het spijt me van alles. Het spijt me van m'n depressie, van m'n doodsgedachten, van m'n zelfbeschadiging. Het spijt me echt heel erg. Ik weet gewoon niet meer wat ik met mezelf aan moet. Ik doe mijn best, echt waar. Ik weet dat dat is wat je wilt: dat ik slaag voor mijn vwo, maar vooral gelukkig ben met mezelf. Het was alleen zoveel makkelijker geweest als je nog hier was...

Ik hoop dat je bij me bent. Ik hoop dat je me volgt met alles wat ik doe. Dan zal ik mijn best doen om de gelukkigste vrouw op aarde te worden. En dan hoop ik je weer te zien, als mijn tijd is gekomen.

Rust zacht, lieve papa.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:50

Heb je je nooit afgevraagd hoe het voor is geweest? Heb je je nooit bedacht hoe alleen ik al die jaren geweest ben door jou?
Ik dacht dat ik het eindelijk achter me kon laten. Ik had eindelijk een veilige plek voor mijzelf gecreëerd, een plek waar ik mezelf kon zijn en waar ik gelukkig was. Waarom kom jij daar nu ook? Waarom laat het lot mij niet even een plek van mezelf houden?
Ik kan in jouw ogen zien dat jij het je ook nog herinnert, al weet ik niet of jij ook weet wat voor een impact jij hebt gehad.
Misschien vraag je me ooit om je te vergeven voor wat je hebt gedaan. Misschien ga je er vanuit dat ik dat al lang geleden heb gedaan maar sorry, dat heb ik niet.
Het is wel jaren geleden maar sorry, ik kan je niet vergeven. Ik merk jouw invloed nog steeds hoe graag ik ook zou willen dat dat niet zo was.
Ja het was lang geleden maar nog niet lang genoeg. Ik ben nog niet klaar om door te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:16

kevertje04 schreef:
Lieve papa,

ik mis je. Mama zit niet goed in haar vel, ze redt het maar moeilijk alleen. Ik zou zo graag zien dat ze gelukkig was met iemand waarbij ze haar hart kon luchten, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om haar met een ander te zien. Jij hoorde bij mama, jij was haar ware. Nu je er niet meer bent, is het stil in huis. Ik heb nog een tijd gehad dat ik rond 17u 's middags de deur hoorde en dacht dat jij het was, dat je weer thuiskwam van je werk zoals vanouds. Of als de bel ging: ik schoot iedere keer rechtovereind en rende naar de deur. Hoopvol als ik was, trok ik die open, maar je stond er nooit. Ook dacht ik een keer dat ik je zag toen ik aan het werk was. Toen ik nog een keer goed keek, was het gewoon een man die op je leek... Het is ook niet mogelijk, je kan niet meer terug komen. Maar ik wil het zó graag.

Ik denk nog vaak aan vroeger. Hoe je me door de kamer slingerde waardoor het voelde of ik kon vliegen, of me de kieteldood gaf. Hoe we samen grapjes konden maken en hoe hard jij dan om mij kon lachen. Hoe je in het weekend altijd heerlijk stond te kokkerellen in de keuken. Hoe we mosselen zochten op Terschelling, om die aan het eind van de dag zelf op te eten. Ik herinner me de blik in je ogen, je stem, je lach, je armen om me heen, je schoot waar ik op mocht zitten. Je voelt zo dichtbij maar je bent zo ver weg.

We hebben het niet vaak over je, hier thuis. Zeg maar gerust bijna nooit. Dat is niet omdat we je vergeten zijn, ik kan het gewoon niet aan. Mama vindt het volgens mij ook moeilijk. We missen je gewoon heel erg. Je hoort bij ons, als papa en als echtgenoot. De klap die ik voor m'n smoel kreeg toen mama vertelde dat je niet meer beter werd was onbeschrijflijk groot. Ik heb uren op haar schoot liggen huilen. Ik hoopte dat het een droom was, maar niets was minder waar: je kanker was terug en je had nog maar kort te leven. Je had keihard gevochten maar niets mocht meer baten. Ik was nog maar 11, maar toen je die dag thuis werd gebracht uit het ziekenhuis wist ik dat het serieus was. Zelf had je ook gehuild, wat een klap moet het voor jóu zijn geweest.

Je takelde snel af. Het enige lichtpuntje in je leven was letterlijk het kaarsje dat we elke dag voor je aanstaken. Ook overdag, kon jij niets meer zien dan dat lichtpuntje. De tumoren beperkten je zicht en al zou je beter worden, je zou voor altijd blind blijven. Op een bepaald moment was je zo verzwakt dat we mijn bed in de huiskamer hebben gezet en je bedlegerig werd. Ik sliep in jouw bed. Een paar uur heb je in dat bed volgehouden. Diezelfde nacht nog ben je, met de zachte miezerregen tegen de ramen, overleden. Nog geen vijftig jaar oud.

Het spijt me, papa. Het spijt me van alles. Het spijt me van m'n depressie, van m'n doodsgedachten, van m'n zelfbeschadiging. Het spijt me echt heel erg. Ik weet gewoon niet meer wat ik met mezelf aan moet. Ik doe mijn best, echt waar. Ik weet dat dat is wat je wilt: dat ik slaag voor mijn vwo, maar vooral gelukkig ben met mezelf. Het was alleen zoveel makkelijker geweest als je nog hier was...

Ik hoop dat je bij me bent. Ik hoop dat je me volgt met alles wat ik doe. Dan zal ik mijn best doen om de gelukkigste vrouw op aarde te worden. En dan hoop ik je weer te zien, als mijn tijd is gekomen.

Rust zacht, lieve papa.

Wil je heel veel sterkte wensen :(:)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 17:11

"Ik ken je langer dan vandaag" zei je tegen mij. Dat betekend nog niet dat jij mij goed genoeg kent om te weten dat het zwaarder is dan dat ik laat blijken.
Want ja, het is een rotsituatie. Liefde is niet gemaakt voor mij, lijkt wel. Iedere keer als ik écht verliefd ben, loopt alles mis en maak ik uit wanhoop meer kapot dan ik denk. Bij jou probeerde ik dat niet te doen, hoewel het ook al gedoemd was om te mislukken. Maar ik bleef hopen en deed zo mijn best om dit niet te verknallen en kijk waar we nu zijn. Nergens. Je wilt vrienden blijven, maar hoe kan ik dat? Nog geen maand geleden vertelde je mij dat je me mistte, veel aan me dacht en je me misschien toch wel echt leuk vond. En vandaag de dag sta je, voor mijn neus en met die veel te leuke kop van je, te flirten met een ander. Vandaag kwam de klap pas echt binnen en het voelde alsof ik een beetje dood ging van binnen. Misselijk, verdrietig en boos. Onterecht, dus ik voel me nog stom ook, omdat ik zou moeten weten dat er niets meer in zat. Maar toch, elke keer als jij mij appt, blijft plagen op werk, me roept en opzoekt, krijg ik hoop. Kreeg ik hoop, moet ik eigenlijk zeggen, want alle hoop is na vandaag in een klap uit mijn lijf geslagen.
Hoe het nu verder gaat, geen idee. Het hoeft van mij niet meer. Echt even niet meer..

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:12

Liefste liefste ,
Wat mis ik je nog zeg jemig.. Het heeft z'n grote leegte achtergelaten toen jij zomaar vertrok. Je vertrok zonder enig gedag te zeggen, iedereen die je lief had liet je achter. Een hele klap naar 2 jaar terug , wat papa heeft gedaan. Ben jij nou ook zo stom geweest?! Ik heb geschreeuwd tot ik niet meer kon , er geen geluid meer uit me kwam. Probeer me overal sterk te houden en te zeggen dat het goed gaat. Maar diep van binnen smeek ik om me te helpen , de pijn te verzachten. Ik heb de vraag "waarom?" nog niet beantwoord gekregen , en ik weet zeker dat ik dat ook nooit ga krijgen. We hebben nog zo leuk de dag/nacht ervoor je verjaardag gevierd! Je was zo gelukkig met je nieuwe huisje waarvan je bijna de sleutel kreeg , je nieuwe UP! , je nieuwe peperdure boormachine die je hebt gekregen van je lieve ouders voor je verjaardag. Ik zou dé nacht nog bij je slapen , want je miste me alweer toen ik net een uurtje bij je weg was. We hebben nog samen uit mijn kopje champignonnensoep gegeten , af en toe legde je je hoofd op m'n schouder en wat voelde dat fijn. Lieverd , het spijt me nog ieder moment van de dag dat ik er die ene nacht niet was. Misschien was je er dan nog wel. Een schuldgevoel , ja dat heb ik enorm. Terwijl ik diep van binnen weet dat het niet nodig is. Ik hoop echt dat je vanaf boven over me waakt , dat je af en toe even langs komt om te kijken hoe het gaat met me. En je laat weten dat je er bent. Ik mis je nog steeds lieverd.. Echt heel erg. Geef papa een dikke kus daarboven , ik hou van je kus. ;(

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:54

Dreamy schreef:
"Ik ken je langer dan vandaag" zei je tegen mij. Dat betekend nog niet dat jij mij goed genoeg kent om te weten dat het zwaarder is dan dat ik laat blijken.
Want ja, het is een rotsituatie. Liefde is niet gemaakt voor mij, lijkt wel. Iedere keer als ik écht verliefd ben, loopt alles mis en maak ik uit wanhoop meer kapot dan ik denk. Bij jou probeerde ik dat niet te doen, hoewel het ook al gedoemd was om te mislukken. Maar ik bleef hopen en deed zo mijn best om dit niet te verknallen en kijk waar we nu zijn. Nergens. Je wilt vrienden blijven, maar hoe kan ik dat? Nog geen maand geleden vertelde je mij dat je me mistte, veel aan me dacht en je me misschien toch wel echt leuk vond. En vandaag de dag sta je, voor mijn neus en met die veel te leuke kop van je, te flirten met een ander. Vandaag kwam de klap pas echt binnen en het voelde alsof ik een beetje dood ging van binnen. Misselijk, verdrietig en boos. Onterecht, dus ik voel me nog stom ook, omdat ik zou moeten weten dat er niets meer in zat. Maar toch, elke keer als jij mij appt, blijft plagen op werk, me roept en opzoekt, krijg ik hoop. Kreeg ik hoop, moet ik eigenlijk zeggen, want alle hoop is na vandaag in een klap uit mijn lijf geslagen.
Hoe het nu verder gaat, geen idee. Het hoeft van mij niet meer. Echt even niet meer..

Als je wil praten ... Ben er voor je !

NatalieLot

Re: Words we couldn't say..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:03

Ik kan alleen zeggen dat ik mezelf heel erg mis. En het klinkt misschien erg zelfzuchtig maar ik ben mezelf verloren en weet niet waar ik moet gaan zoeken om me terug te vinden.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:30

Zwijgen,altijd moet ik maar zwijgen...nooit zeg ik iets goed,nooit iets slim.
Wie ik ben,geen idee....vrees dat de ware ik weg is gegooid met het badwater vroeger.
zo grap ik maar wat aan maar wat doet het zeer dat ik nooit iets mag zeggen altijd maar zwijgen.Familie mag me niet,te dom,te grofgebekt, en tegenwoordig ook te dik.
meteen de oordeel dat ik geen diploma's heb dus maar dom ben.Schoonmoeder ben ik nu echt zo een slecht mens??? Onder de harde laag zit een mensje wat zo graag praat,zo graag lacht en dat mag niet..altijd maar weer zwijgen.
Mijn lieve man wat hou ik van je en wat doe je me iedere keer zeer om nooit uit te laten praten als er anderen bij zijn,altijd meteen corrigeren wat ik fout zeg of iets wat mijn menig is..is meteen fout.
Zwijgen dat moet ik,niks zeggen over mijn problemen,niks zeggen over bedrijf,niks zeggen over eigen familie,niks zeggen over schoonouders..zwijgen dat moet ik.
Accepteer me toch eens om de nerd die ik ben,het mensje wat zich gruwelijk kan opwinden over onrecht en zoveel passie voelt voor iedereen.
Kijk eens door de harde laag heen door jaren pesten is aangelegd,die is te breken..laat me praten,ik blaf veel maar bijt alleen in noodzaak,laat me toch praten en luister dan eens...
Helaas morgen weer een dag vol zwijgen,want dat moet ik zwijgen..niks doms zeggen,geen mensen kwetsen...zwijgen is goud spreken is zilver
En wat hou ik van zilver en verafschuw ik goud

Is meer een brief aan iedereen om me heen

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:19

NatalieLot schreef:
Ik kan alleen zeggen dat ik mezelf heel erg mis. En het klinkt misschien erg zelfzuchtig maar ik ben mezelf verloren en weet niet waar ik moet gaan zoeken om me terug te vinden.

:(:)

Stapje voor stapje!

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:22

Sidera schreef:
NatalieLot schreef:

:(:)

Stapje voor stapje!

Thnx :)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:26

The way you act; the way you behave -- everything comes back. It hits me like a train; my mind is a mess and I don't know what to do. I keep saying "I will forgive and forget cause I know that it will set me free" but I just can't. I can't forget or forgive; everything that happened was too much for me to bear. Everything happens for a reason; but I have yet to find out why all this oliebol happened. Because I just can't do this anymore. I just want to give up because it's all gone. I hate to wake up every night because of nightmares. I hate that I can't sleep at night because thoughts keep me awake. I hate the fact that I can't forgive you for what you've done! I hate myself for not being able to; for being a failure. I wish they'd believed me; but when they finally did; it was already too late. You won the fight; it's over. Yet I can't wrap my head around the things you've done.

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:27

allemaal veel sterkte met de grote verliezen!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:43

Hhilde schreef:
Heel mooi topic. Ik hoop dat het voor iedereen die hier heeft gepost geholpen heeft, opgelucht heeft. :(:)

Lief mens,

Jaren geleden kon ik je niet zeggen waar je nu zou zijn. Ik twijfelde toen zelfs of je vandaag wel zou halen. Je hebt het jezelf zo moeilijk gemaakt, jaren lang, dagen achter elkaar. Ik kan de littekens op je lichaam en in je doen en laten nog steeds zien. Waarom? Dat heb ik me heel lang afgevraagd. Iedereen ziet jou als een aardige, vlotte en mooie, jonge vrouw. Dat heb je zelf nooit willen accepteren... En hoewel je zegt dat je gelukkig bent, twijfel ik daar nog steeds aan. We weten allebei dat je eetstoornis nog lang geen verleden tijd is en ondanks dat je zegt dat het niets met gevoel te maken heeft... Ik weet wel beter. Je zult nog steeds niemand dicht genoeg bij je laten om je pijn te doen. En hoewel je soms oprecht gelukkig lijkt, het volgende moment zie ik je weer diep ongelukkig. Je bent zo'n meisje dat als ze blij is, héél blij is en als ze verdrietig, héél verdrietig. Je zou dat aan jezelf moeten gaan waarderen, hoe puur je bent. Hoeveel dingen je goed kan doen. Je bent al een heel stuk verder dan een paar jaar geleden. Ik hoop dat je over een tijdje écht gelukkig bent en je niet meer hoeft te liegen over dat je jezelf geaccepteerd hebt hoe je bent.

Blijf hoe je bent en maak jezelf niet ongelukkiger
Dikke X

Slik, erg mooi verwoord.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:52

Zeg me nou eens eerlijk, wie ben ik? Het geheim dat ik heb doet me pijn en maakt me letterlijk kapot. Ik doe het niet voor m'n lol, ik doe het omdat ik niet anders kan. Als ik het niet doe, wordt alles erger. Als ik het niet doe, worden de dingen die ik wél doe erger. Zeg me alsjeblieft eerlijk, wie ben ik? Ben ik diegene die je denkt te kennen? Ben ik de droge, grappige, nuchtere chick die alles kan hebben? Of ben ik een gebroken meisje, waarvan de stukjes niet meer gelijmd kunnen worden? Zeg het me maar, ik ben er klaar voor om te weten wie ik ben. Wie ik ben in jouw ogen, in jullie ogen, in ogen die niet van mij zijn. Hebben jullie het door? Wat ik mezelf aan doe? Wat jullie mij aandoen? Kom op, wie ben ik?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:20

Softly and gently,
I will let you down.
Because I don't love you,
in the same way now.

I can hold you,
but not with lover's arms.
Because you are,
more of a sister to me now.

And I can lie next to you,
but I can't lie to you.
So walk into the sun and watch me,
run into the rain.

For you the future is easy,
so don't weep.
But for me it will,
and shall be steep.

I loved you,
for exactly who you are.
And I would say,
you've come the nearest yet by far.

Steeper and in the dark,
that is where I want to be.
Deeper and I'm going somewhere,
you won't want to see.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:20

Sorry, toch te persoonlijk om zo op bokt neer te zetten
Laatst bijgewerkt door Oyeru op 14-03-15 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:29

Ik voel me niet mezelf, wie ben ik? Waarom vinden sommige mij aardig? Soms als ik in de spiegel kijk zie ik niet mezelf maar een ander met mijn naam. Ik moet mezelf terug vinden maar hoe? Stapje voor stapje? Met hulp van vriendinnen? Of alleen? Ik weet het niet... ik kan het wel alleen, ik kan het wel zelf. Een masker hou ik me voor. Niemand ziet hoe ik echt in elkaar zit, altijd zeggen dat het goed met jezelf gaat en vooral niet zeggen hoe je je echt voelt... Altijd iemand anders spelen. Ik ga het anders doen, anders aanpakken en mezelf laten zien, maar dat is nog moeilijker dan alle dingen van vroeger verwerken...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:49

Lieve Fabian,
Ondanks dat je eigenlijk nooit echt bent geweest, missen we je toch. Ik had het heel leuk gevonden om jouw grote zus te zijn. Was het maar niet zo gegaan he? We hebben nog steeds jouw spulletjes in jouw geboortedoos boven staan, als ik oud genoeg ben om het aan te kunnen kan ik me eindelijk een beeld vormen bij jou. Ik ben best benieuwd naar hoe jij was geweest. Jammer genoeg zullen we dat nooit weten. Maar je was toch geliefd in je korte leventje.
Liefs,
Je grote zus.

Tereno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:52

Het is niet mijn paard, hoe vaak heb ik dat wel niet geroepen? Dat maakte jullie me ook heel erg duidelijk. Het is niet mijn paard, ik heb er niets over te zeggen. En heel cru maakte dat voor haar het verschil tussen leven en dood. Het is niet mijn paard want als ze dat wel was, was ze er nu nog steeds geweest. Het was niet mijn paard maar mijn beste vriendinnetje, mijn snuitje...

Het is niet mijn paard en ik dacht dat ik daar vrede mee zou hebben. Dat ik er vrede kon vinden in het feit dat ik alles heb geprobeerd. Maar dat kan ik niet. Ik kan het mezelf niet vergeven dat ik in leugens geloofd heb. Dat ik dacht dat jullie het beste met me voorhadden, dat jullie mij serieus namen. Maar de waarheid komt altijd boven tafel, ik kan er geen vrede mee vinden. Ik kan er geen vrede mee vinden dat jullie haar niet gewoon aan me verkocht hadden, dat jullie vonden dat je geen ziek paard kunt verkopen. Daarentegen wel geld vragen zodat ik bij haar kon zijn. Dat jullie het wel acceptabel vonden om mij voor een doodziek paard te laten betalen, maar de hoefsmid is te duur.

Meten we met 3 maatstaven? Ik kan er geen vrede mee vinden dat jullie het belangrijk genoeg vonden om met Snuitje naar mijn vaders rouwtocht te komen, maar niet investeren in jullie paard en haar gezondheid. Hoe kun je in zo'n tweestrijd leven? Hoe kun je zo'n verschil maken? Hoe kan ik het mezelf ooit vergeven? Hoe kun je van mij verwachten om na mijn vader voor mijn ogen te zien sterven dat ook met mijn beste vriendinnetje te doen? Waarom kunnen jullie niet gewoon zeggen dat ik gelijk heb gehad? Waarom kunnen jullie niet toegeven dat jullie fout gezeten hebben? Waarom kun je me niet recht in mijn ogen aankijken en zeggen dat het je spijt? Hoe kun je met jezelf leven? Ik zou het niet gekund hebben...

En ik dacht echt dat ik het los kon laten. Dat het genoeg zou zijn om te zeggen dat ík er alles aan heb gedaan wat ik kon. Dat ik minstens 3 uur per dag bij je was, met je wandelde, je voeten verzorgde en je toefluisteren dat het allemaal maar tijdelijk zou zijn. Maar de gedacht dat ik de enige was die er zoveel energie ingestoken heeft blijft me achtervolgen. Wat als? Wat als iedereen dat gedaan had? Dan was ze gewoon nog hier geweest... Ik kan het niet achter me laten, ik kan het mezelf niet vergeven. Ik kan niemand meer vertrouwen op z'n woord, want zie je wel wat er van komt als je dat wel doet?

Slaap zacht snuitje, zorg goed voor Pap..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:11

Het betekent niet dat als jij niet meer van mij houdt ik niet meer van jou hou.
Dat jij nu van een ander houdt, naar die persoon kijkt zoals je ooit naar mij keek. Dat betekent niet dat ik nu anders naar jou kijk.
Het betekent niet dat ik jou het geluk niet gun of dat ik jou verwijt dat mijn geluk nu een ander gelukkig maakt.

Misschien is dit een pure vorm van jaloezie, niet jaloers op jouw geluk. Jaloers op het feit dat ik jouw geluk niet meer kan zijn, niet meer mag zijn. Maar jaloezie is geen afgunst, ik gun het jou. Ik gun jou het geluk en de geborgenheid. Het geluk dat je bij mij niet vinden kon, want dat is wat liefde doet. Het laat gaan wat ik niet vasthouden kan.

x

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:16

Balou_k ; mooi verwoord en geschreven, vertaald precies zoals het voor mij ook is.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:59

Kippenvel Balou! Dat voel ik ook..

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:38

Say something I’m giving up on you
I’ ll be the one if you want me to
Anywhere I would have followed you

And I, I’m feeling so small
It was over my head
I want nothing at all
And I, will stumble and fall
I’m still learning to love
Just starting to crawl

I’m sorry that I couldn’t get to you
Anywhere I would have followed you

And I will swallow my pride
You’ re the one that I love
And I’m saying goodbye

And I’m sorry that I couldn’t get to you
And anywhere I would have followed you
Oooooh

Say something…
----------

Omschrijft zo goed hoe vele van ons zich voelen, en ik ook....

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:45

Mooi topic dit. Ik schrijf vaak gedichten en altijd in het Engels (mijn 2e moedertaal). Deze is voor mijn paard die mij door vele diepe dalen heen krijgt. Ik heb hem nu nog maar iets langer dan een jaar, maar onze band wordt steeds sterker. Hij kan mij dat beetje rust geven waar ik al zo lang naar op zoek ben en zelf niet meer kan vinden. Voor mij uniek, want mijn andere paard neemt mijn onrust juist altijd over.

It comes and goes in tidal waves
The pain, the loss, the tears
Comes smashing in when all is calm
And renews all my old fears

I sink a little deeper
In myself and in the dirt
The walls keep getting bigger
Trying to shield away the hurt

And then there is that little voice:
"You need to learn to swim,
Or build a bridge to cross the chaos"
But the lights keep getting dim

Through the mist I see you standing there
Proud and strong and free
All the things I thought I'd never have
You seem to fulfill in me

I hold my heart out in front of you
For you to have and hold
Because your darkness outshines the black in me
And diminishes the cold

And when my thoughts are panicky and frail
Your calmness is spreading over me
Like a rock so steady that breaks the waves
Like an ancient rooted tree

Now I have learned throughout it all
That I don't need a wish or special force
Nor so called friends with good advice,
I just need you my horse...

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:50

Kevertje04: Heel veel sterkte, helaas weet ik hoe dat voelt.