Nayomie schreef:Jongens, denken we er even om? Ik heb dit topic niet geopend om elkaar af te branden.
Er wordt gediscussieerd. Waar wordt afgebrand?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kinke schreef:Maar dan zitten we nog met het 'probleem' van diegenen die vinden dat ze er niet als Barbie uitzien maar waarvan de meeste mensen dat toch echt wel vinden
) _Cowgirl schreef:@Diablo:
Mij is het drinken van alcohol nooit verboden, in het weekend drink ik soms ook wel eens iets met m'n ouders mee, maar ik kan prima inzien wat de gevolgen kunnen zijn. Zonder dat daar ooit een verbod op het drinken van alcohol aan toe is gekomen.
Geloof me, op feestjes drinken de mensen waarbij het drinken van alcohol verboden is vaak het meest. Het 'stiekem doen' geeft jongeren vaak ook een kick.
.
)
) foundation.
hooiveld schreef:Ik snap heel goed dat mensen zich aan al die make-up irriteren. Aan de andere kant vind ik het ook een eigen keus van die meisjes....
(Kan ook... ik woon in een dorp
) Lianne86 schreef:Ik ben nu 28... Maar op die leeftijd gebruikte ik echt geen make-up :S Ergens toen ik ging stappen ofzo pas... En ouder lijken, zou niet weten waarom ik ouder zou willen lijken? (Ok, wat deed ik? vooral op stal rondhangen en dat was het.... daar hoefde ik niet aan te komen met make-up :S)
Vroeger was dat toch echt minder?! Of heb ik gewoon onder een steen geleefd toen?(Kan ook... ik woon in een dorp
)
En er ouder uit willen zien, is best logisch toch? Als je ouder lijkt word je niet meer als een kind behandeld maar als een volwassene, dat is stoer. Bovendien krijg je dan meer aandacht van oudere jongens, sneller drank etc. 
lieveli schreef:Volgens mij is je pubertijd dé periode om te experimenteren met make-up. En dat het soms een beetje overdreven uitvalt, #care. Ik ben 27 en toen ik 14 was, was het al cool om ouder te lijken. Dat is iets van alle generaties, niet alleen van nu.
En er zullen ook meisjes zijn die hun onzekerheid proberen weg te schminken, gaat ook wel over.
En het is prima. Het is een stap in de richting van zijn wie je bent en wie je wil zijn en doen wat je leuk vind! Stoof schreef:hooiveld schreef:Ik snap heel goed dat mensen zich aan al die make-up irriteren. Aan de andere kant vind ik het ook een eigen keus van die meisjes....
Dat vind ik zo een vreemde reactie. Waarom irriteert dat jou? je kan het wegklikken/wegkijken als je het niet mooi vindt. Waarom zou je je daar druk om maken?
Imo maakt make-up iedereen mooier, hoeft echt niet veel te zijn daarom (vb. Mascara & concealer kan al een groot verschil maken). Sommigen staan beter met een natuurlijke make-up. Maar goed, dit gaat wel een beetje off topic, dus ik zal mijn betoog hier stopzetten
. Heb het ook even gehad.
) Poiuytrewq schreef:Vind het ook geen gezicht. Make-up kan mooi zijn, us een kwestie van expirimenteren op die leeftijd. Heb het ook even gehad.
Maar zo heb je van mijn leeftijd of ouder (23) ook genoeg wijven die 3x per week onder de zonnebank gaan en een poepkleur hebben. Of die zichzelf vermageren om wat voor reden dan ook (ipv normaal gezond te eten en te bewegen, want het verschil tussen gezond en ongezond dun/stevig zie je echt wel).
Mensen die zichzelf (laten) vernielen heb ik echt weinig respect voor.
Je zou denken dat je na de 20e wel uit die fase bent, maar sommigen blijven nog een beetje hangen zegmaar.
iedereen gaat de pubberteit in en komt er ook weer uit. maak je geen zorgen, ze overleven het wel hoor, het is geen levensbedreigende ziekte