Wat is dat toch...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:28

Nayomie schreef:
Jongens, denken we er even om? Ik heb dit topic niet geopend om elkaar af te branden. :)

Er wordt gediscussieerd. Waar wordt afgebrand?

Kinke

Re: Wat is dat toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:28

Maar dan zitten we nog met het 'probleem' van diegenen die vinden dat ze er niet als Barbie uitzien maar waarvan de meeste mensen dat toch echt wel vinden :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:30

Kinke schreef:
Maar dan zitten we nog met het 'probleem' van diegenen die vinden dat ze er niet als Barbie uitzien maar waarvan de meeste mensen dat toch echt wel vinden :D

Dan heeft de rest toch een probleem? Als zij zichzelf mooi vinden, waarom zouden ze dat dan veranderen omdat jij ze op een Barbie vindt lijken.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:32

De dikke laag make up wordt gebruikt om de puistjes mee te bedekken. Op die leeftijd hebben veel meisjes een zeer onzuivere rode huid en dat laten ze niet graag zien. Mijn zusje heeft ook vaak een dikke laag foundation op om haar acne te verbergen. Persoonlijk zie ik haar liever met wat minder foundation en wat meer onzuiverheden, maar ik begrijp haar wel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:33

Maakt mij geen fluit uit hoor, iedereen moet maar doen wat hij/zij zelf wil, daarom zette ik 'probleem' ook tussen haakjes. Vind het wel grappig dat diegenen hier die make-up gebruiken allemaal zeggen dat het er bij hun niet zo nep/overdreven/onnatuurlijk uitziet, maar dat het straatbeeld heel iets anders zegt (of het moet toeval zijn dat Bokkers beter zijn in make-up aanbrengen :) )

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:39

Ik snap heel goed dat mensen zich aan al die make-up irriteren. Aan de andere kant vind ik het ook een eigen keus van die meisjes....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:47

_Cowgirl schreef:
@Diablo:
Mij is het drinken van alcohol nooit verboden, in het weekend drink ik soms ook wel eens iets met m'n ouders mee, maar ik kan prima inzien wat de gevolgen kunnen zijn. Zonder dat daar ooit een verbod op het drinken van alcohol aan toe is gekomen.
Geloof me, op feestjes drinken de mensen waarbij het drinken van alcohol verboden is vaak het meest. Het 'stiekem doen' geeft jongeren vaak ook een kick. :j

Ik ben zelf ook jong geweest, ik weet hoe het gaat ;) .
Geloof me, ik weet hoe pubers denken. Ik weet in ieder geval hoe de mijne denkt.
Haar was namelijk wel toegestaan te drinken. Niet teveel, twee glazen. Die verantwoording kom ze dus, zoals vele jonge mensen, niet aan. Ze kwam dronken thuis. Dan is het meteen afgelopen en komt er dus een verbod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:50

Hoort dat niet een beetje bij de leeftijd van 12-15? Het is een ontwikkeling die iedereen meemaakt. Nu zijn het de leggings, 10 jaar geleden was het je wenkbrauwen compleet epileren omdat dat 'hip' was. En ouder lijken wilt iedereen op die leeftijd omdat niemand ze anders serieus neemt natuurlijk. Denk eerst maar even aan jezelf op die leeftijd, voordat je deze kinderen gaat bekritiseren. ;)

anoukk32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:51

Ik heb ook genoeg vriendinnen die make-up niks vinden.
Maar ik voel me gewoon onzeker door mijn huid, Als ik op school eens een keer geen make up op heb heb ik het gevoel dat iedereen er naar kijkt.

En ik haal mijn make-up als ik thuis ben er meteen af en ik ga heus ook wel zonder make-up de stad in als ik met vriendinnen ben etc. Maar op school voel ik me zo gewoon zekerder

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:54

Het enge vind ik vooral, dat die kinderen zelfs niet zonder make-up naar stal willen :S en dan zijn ze 11-13?! (Waarom maken ze zich hier druk over? Dat vind ik denk ik het engst, want is de volgende stap "cap niet op doen, want dat werkt niet bij je gestijlde haar"? :S)

Ik heb meer dagen dat ik het niet eens zoek om make-up op te doen en anders hooguit iets camoufleren of even een oogpotloodje.. Maar als ik naar stal ga... No way... Het camoufleren van iets, prima.. Maar echt de mascara, oogschaduw en moeilijk doen dat het uit gaat lopen :S Tjah...

(Ik zie het maar zo... ik heb het "geluk" dat ik me om andere dingen druk moet maken ;))

En ze mogen van mij best wel wat make-up gebruiken.. Maar soms is het gewoon te erg :S (wat wij op ons 16-18e met uitgaan deden zeg maar :S en dat gewoon voor naar school/stal :S)

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:12

Dit was al een aantal jaren geleden toen ik nog op de middelbare zat.

Ik zelf heb het nooit make-up echt boeiend gevonden, soms alleen voor feestjes of simpel wat mascara, maar ik heb ook een periode gehad waarbij ik echt niet zonder make-up de deur uit ging en het liefste mijn gezicht nog vol geplamuurd met veel te donkere ( waarom :') ) foundation.
Ik zie het nu zelf gewoon als levens fase, en ik denk dat het bij die meiden zo ook zal zijn, op die leeftijd probeer je vaak ook wat meer uit, sommige blijven erin, maar de meeste (net als ik) kunnen zichzelf erna flik uitlachen :')

En zolang ze niet stom dronken thuis komen op hun 13e in van die zie-poes-net-niet rokjes is er toch ook niet veel aan de hand :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:16

blyth schreef:
En zolang ze niet stom dronken thuis komen op hun 13e in van die zie-poes-net-niet rokjes is er toch ook niet veel aan de hand :)

Ik zeg: Van Dale 2015. :')

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:16

Ik ben zelf veertien en draag soms wekenlang geen make up, maar ik vind het ook leuk om op school te komen met oogpotlood, mascara en zwarte lippenstift. En eerlijk gezegd, ik word ouder geschat zonder make up dan mét make up. Dat hangt gewoon van je gezicht af.
Verder dragen de meeste mensen van mijn leeftijd niet zo zeer veel make up om ouder te lijken, maar om hun onzekerheden te verbergen. En op instagram posten ze juist vaak 'selfies' met extreem veel make up om indruk te maken op andere en omdat ze er mooi uit willen zien. Dat is denk ik iets wat nu heel belangrijk is onder ons (nu heb ik zelf geen instagram, dus zit ik daar niet zo mee, en heb ik ook geen onzuivere huid).

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:18

hooiveld schreef:
Ik snap heel goed dat mensen zich aan al die make-up irriteren. Aan de andere kant vind ik het ook een eigen keus van die meisjes....

Dat vind ik zo een vreemde reactie. Waarom irriteert dat jou? je kan het wegklikken/wegkijken als je het niet mooi vindt. Waarom zou je je daar druk om maken? :=

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:19

Ik denk dat kinderen iets verbieden niet zo goed werkt, maar ze een beetje "remmen" moet kunnen :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:23

Volgens mij is je pubertijd dé periode om te experimenteren met make-up. En dat het soms een beetje overdreven uitvalt, #care. Ik ben 27 en toen ik 14 was, was het al cool om ouder te lijken. Dat is iets van alle generaties, niet alleen van nu.

En er zullen ook meisjes zijn die hun onzekerheid proberen weg te schminken, gaat ook wel over.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:30

Ik ben nu 28... Maar op die leeftijd gebruikte ik echt geen make-up :S Ergens toen ik ging stappen ofzo pas... En ouder lijken, zou niet weten waarom ik ouder zou willen lijken? (Ok, wat deed ik? vooral op stal rondhangen en dat was het.... daar hoefde ik niet aan te komen met make-up :S)

Vroeger was dat toch echt minder?! Of heb ik gewoon onder een steen geleefd toen? :o (Kan ook... ik woon in een dorp :'))

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:40

Lianne86 schreef:
Ik ben nu 28... Maar op die leeftijd gebruikte ik echt geen make-up :S Ergens toen ik ging stappen ofzo pas... En ouder lijken, zou niet weten waarom ik ouder zou willen lijken? (Ok, wat deed ik? vooral op stal rondhangen en dat was het.... daar hoefde ik niet aan te komen met make-up :S)

Vroeger was dat toch echt minder?! Of heb ik gewoon onder een steen geleefd toen? :o (Kan ook... ik woon in een dorp :'))

Nah denk dat het van alle tijden is, tenminste als ik foto's van mijn moeder en d'r vriendinnen zag... mygod :') En er ouder uit willen zien, is best logisch toch? Als je ouder lijkt word je niet meer als een kind behandeld maar als een volwassene, dat is stoer. Bovendien krijg je dan meer aandacht van oudere jongens, sneller drank etc.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:42

Ik denk dat het inderdaad van alle tijden is, maar als je ouder word ga je er gewoon anders naar kijken.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:42

lieveli schreef:
Volgens mij is je pubertijd dé periode om te experimenteren met make-up. En dat het soms een beetje overdreven uitvalt, #care. Ik ben 27 en toen ik 14 was, was het al cool om ouder te lijken. Dat is iets van alle generaties, niet alleen van nu.

En er zullen ook meisjes zijn die hun onzekerheid proberen weg te schminken, gaat ook wel over.

Hier kan ik me volledig in vinden. Niet alleen make-up maar ook andere uiterlijke dingen wil je als puber mee experimenteren. Een extreem kort topje, je haar verven, een piercing in je neus. Ook ik heb er last van. :D En het is prima. Het is een stap in de richting van zijn wie je bent en wie je wil zijn en doen wat je leuk vind!

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:49

Stoof schreef:
hooiveld schreef:

Dat vind ik zo een vreemde reactie. Waarom irriteert dat jou? je kan het wegklikken/wegkijken als je het niet mooi vindt. Waarom zou je je daar druk om maken? :=

O maar ik irriteer mij er niet aan. Ik wil alleen niet alle mensen over mij heen krijgen die zich wel irriteren:) Daarom zet ik het er even bij :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:53

Net het hele topic doorgelezen. Allereerst on topic: volgens mij is het van alle tijden, ik kan me er niet aan storen. Alleen die duckfaces, dat vind ik echt belachelijk _O-

Verder begrijp ik BaileyMix wel een beetje.. Ik heb in mijn omgeving ook een aantal mensen die roepen dat make-up voor barbiepoppen is e.d. maar niet zien dat ik ook make-up draag. Haha. Ik vind niet dat geen make-up je onverzorgd maakt, ik draag ook vaak genoeg geen make-up, maar het kan wel zó veel voor je doen. Ik begrijp ook wat ze bedoelt met dat "ik draag geen make-up en ben er hartstikke trots op". Dat is prima, maar daarom hoef je mensen die wel make-up dragen niet af te breken hoor. Over make-up bestaan nog zoveel misverstanden, zoals hier ook blijkt. Ik epileer m'n wenkbrauwen ook (voel me net wat te veel oerang oetang anders), maar kijk echt niet permanent verbaasd hoor. Dan heb je echt iets niet goed gedaan. Wenkbrauwen intekenen kan net een heel positief verschil betekenen! Zeker voor mensen met amper zichtbare of met gaten (zoals ik heb) in hun wenkbrauwen. Ik begrijp mensen niet die roepen dat ze zonder make-up veel mooier zijn :o Imo maakt make-up iedereen mooier, hoeft echt niet veel te zijn daarom (vb. Mascara & concealer kan al een groot verschil maken). Sommigen staan beter met een natuurlijke make-up. Maar goed, dit gaat wel een beetje off topic, dus ik zal mijn betoog hier stopzetten _O-

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:04

Vind het ook geen gezicht. Make-up kan mooi zijn, us een kwestie van expirimenteren op die leeftijd :'). Heb het ook even gehad.
Maar zo heb je van mijn leeftijd of ouder (23) ook genoeg wijven die 3x per week onder de zonnebank gaan en een poepkleur hebben. Of die zichzelf vermageren om wat voor reden dan ook (ipv normaal gezond te eten en te bewegen, want het verschil tussen gezond en ongezond dun/stevig zie je echt wel).
Mensen die zichzelf (laten) vernielen heb ik echt weinig respect voor.
Je zou denken dat je na de 20e wel uit die fase bent, maar sommigen blijven nog een beetje hangen zegmaar.

Hihi die kijk-mij-make-uploos-zijn herken ik ook wel. Stralen ze meestal ook uit hoor. En dat is dezelfde uitstraling die andere mensen hebben die zich op wat voor manier beter voelen dan een ander. Lekker laten gaan (en een beetje uitlachen :'))

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:14

Poiuytrewq schreef:
Vind het ook geen gezicht. Make-up kan mooi zijn, us een kwestie van expirimenteren op die leeftijd :'). Heb het ook even gehad.
Maar zo heb je van mijn leeftijd of ouder (23) ook genoeg wijven die 3x per week onder de zonnebank gaan en een poepkleur hebben. Of die zichzelf vermageren om wat voor reden dan ook (ipv normaal gezond te eten en te bewegen, want het verschil tussen gezond en ongezond dun/stevig zie je echt wel).
Mensen die zichzelf (laten) vernielen heb ik echt weinig respect voor.
Je zou denken dat je na de 20e wel uit die fase bent, maar sommigen blijven nog een beetje hangen zegmaar.

Ooit al eens bij nagedacht hoe dat komt? Dat mensen zo'n negatief beeld van zichzelf hebben? Je zou je beter een beetje inleven in plaats van mensen met een eetstoornis en een negatief zelfbeeld uit te lachen.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:16

zo willen sommige meiden het nou eenmaal. ik was nooit van de make up op die leeftijd en er ouder uit zien bla bla. maar ik gok 80% van de meiden uit de klas wel. ik weet wel de oorzaak hiervan....

dat noem je

de pubberteit

niks aan te doen :o iedereen gaat de pubberteit in en komt er ook weer uit. maak je geen zorgen, ze overleven het wel hoor, het is geen levensbedreigende ziekte :D
Laatst bijgewerkt door tassie op 03-01-15 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt