Gierige acties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Gierige acties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:29

Dus bij jullie moeten eerst de loonstrookjes op tafel komen? :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:28

Ayasha schreef:
Dus bij jullie moeten eerst de loonstrookjes op tafel komen? :=

_O-

Dat vind ik wel echt heeeeeeeeeeeeeel erg ja!!! Als ik een keer wat meer heb verdiend, of mijn overuren betaald krijg, dan gaan die lekker weer op de spaarrekening _O-

unihorses schreef:
ook met een budget mag je toch leuke dingen doen? lekker eens uit eten, een leuk feestje etc. ? het hoeft dan gewoon allemaal niet zo duur. en 35 vind ik echt heeeeel veel :+ meestal niet meer dan 17 euro wil ik kwijt zijn.... en nee ik lig er niet wakker van als dit 20 wordt maar als je dan met een groep weg ben en je moet ineens 45 afrekenen ^) dat is gewoon bijna de helft van 100 euro :wow: voor een karig stukje vlees nou sorry hoor daar pas ik voor.

ook met vakanties ik wil een week weg voor max 200 ( excl. eten etc ) mag ik dan maar niet naar het buitenland omdat ik een budget heb? mag ik niet op vakantie omdat ik een budget heb? mensen met een budget willen ook lol.

overigens toen mijn moeder alles nog betaalde ( en vooral als mensen dingen voor mij betalen! ) zocht ik altijd het aller goedkoopste uit :+ geen toetje zo min mogelijk drinken etc.

En dat is toch precies wat ik zeg? Je gaat toch niet lekker ontspannen uit eten als je weet dat je net binnen je budget blijft?

Ik geloof dat de meeste mensen met een budget niet lezen of niet willen lezen wat ik zeg... Ik verbied niemand iets. Ik begrijp alleen niet waarom je net aan het randje wilt/zal gaan zitten met een uitje. Dat is toch niet meer ontspannen uit gaan...

Ik heb misschien wel het geld om dat relaxed te doen allemaal, maar als ik dat geld niet zou hebben zou ik mijn uitjes op een andere manier uit zoeken. Zoals ik al ongeveer drie keer heb uitgelegd, ik zou niet uit eten gaan maar een gezellig etentje organiseren met vrienden bij iemand thuis. Mag iedereen die er vanuit gaat dat ik mensen dingen zou willen verbieden, mij gaan vertellen wat daar minder gezellig aan is en waarom dat géén uitje zou zijn.

Overigens, naar het buitenland voor 200 euro per week, all in, lijkt me echt ontzettend lastig. En dan begrijp ik heel goed waar slechte recensies vandaan komen :P Iets met dubbeltjes en de eerste rang ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:29

Haha nee hoor wij zijn allemaal zelfstandig. Maar je woord is genoeg. Heb je het dan deel je. Heb je het niet zorgt een ander voor je.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:34

Je kunt toch prima uit eten met een bepaald budget?
Wij zijn met vier personen. De kinder zijn op een leeftijd dat ze vol meetellen.
Als we uit eten gaan, gaan we naar een restaurant met een vaste prijs. all in dus.
Weten we van te voren wat het gaat kosten en geen gezeur in het restaurant dat iemand iets duurs wil bestellen. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:35

Jennyj01 schreef:
Haha nee hoor wij zijn allemaal zelfstandig. Maar je woord is genoeg. Heb je het dan deel je. Heb je het niet zorgt een ander voor je.

Oké, maar waarom?
Is het dan zo dat je je extraatje meteen kwijt bent? Hebben jullie aandelen in elkaar dat je aan winstdeling doet? :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:36

Gea99 schreef:
Je kunt toch prima uit eten met een bepaald budget?
Wij zijn met vier personen. De kinder zijn op een leeftijd dat ze vol meetellen.
Als we uit eten gaan, gaan we naar een restaurant met een vaste prijs. all in dus.
Weten we van te voren wat het gaat kosten en geen gezeur in het restaurant dat iemand iets duurs wil bestellen. :)

Kijk, dat vind ik een manier om je dan aan te passen!
Je gaat dus naar een lopend buffet gok ik dan? Of all you can eat.

Anyway, dat vind ik logischer dan constant op de kaart te gaan kijken naar de prijzen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:42

Als ik wat ga eten of drinken met mijn klasgenootjes doen we altijd een iemand laten betalen, en dan vragen we gewoon het bonnetje. Deze zetten we op de groepsapp, rekeningnummer erbij en dan gewoon betalen voor wat je zelf gegeten/gedronken hebt. Wel zo eerlijk en net zo makkelijk als het bedrag delen eigenlijk.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:42

Janine1990 schreef:
Jennyj01 schreef:

Oké, maar waarom?
Is het dan zo dat je je extraatje meteen kwijt bent? Hebben jullie aandelen in elkaar dat je aan winstdeling doet? :D

Wie goed doet die goed ontmoet. En we kennen allemaal de dagen waarop de bomen niet tot in de hemel groeien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:47

Jennyj01 schreef:
Wie goed doet die goed ontmoet. En we kennen allemaal de dagen waarop de bomen niet tot in de hemel groeien.

Ik heb altijd geleerd dat dat weinig met geld te maken heeft. Sterker nog, ik heb het ook ervaren. Het geld en de spullen konden mij altijd gestolen worden en heeft een hele nare nasmaak gekregen!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:51

Janine1990 schreef:
En dat is toch precies wat ik zeg? Je gaat toch niet lekker ontspannen uit eten als je weet dat je net binnen je budget blijft?

Ik snap je niet helemaal denk ik. Je ziet wel eens in restaurants dat het ene hoofdgerecht ongeveer €15 kost, terwijl het wat exclusievere hoofdgerecht in hetzelfde restaurant makkelijk €10 duurder is. Dan kan je toch nog steeds genieten van het hoofdgerecht van €15? Als je een beetje op let met wat je besteld kan je toch nog steeds lekker ontspannen uit eten? En je etentje word er toch niet ongezelliger op als je maar 2 in plaats van 4 drankjes drinkt?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:54

Omdat het weinig met geld te maken heeft is het voor ons ook geen probleem om daar makkelijk in te zijn. We hebben de afgelopen jaren best spannende momenten gehad met de crisis en zo. Maar op deze manier toch nog een hoop leuke uitjes gehad waarbij iedereen gewoon mee kon.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:55

Stybba schreef:
Janine1990 schreef:

Ik snap je niet helemaal denk ik. Je ziet wel eens in restaurants dat het ene hoofdgerecht ongeveer €15 kost, terwijl het wat exclusievere hoofdgerecht in hetzelfde restaurant makkelijk €10 duurder is. Dan kan je toch nog steeds genieten van het hoofdgerecht van €15? Als je een beetje op let met wat je besteld kan je toch nog steeds lekker ontspannen uit eten? En je etentje word er toch niet ongezelliger op als je maar 2 in plaats van 4 drankjes drinkt?

Nou persoonlijk wil ik, als ik uit eten ga, niet mijn keuzes beperken door de kosten van de gerechten. Natuurlijk ga ik niet naar een duur en/of exclusief restaurant als ik geen 200 euro kan uitgeven aan een etentje. Maar ik wil niet op een paar euros kijken en ik wil zeker niet zuinig doen met mijn drinken (als ik wijn drink, dan hoort daar water bij en anders drink ik spa rood, maar ik wil geen lege glazen!). Dus ik ga naar een restaurant die bij mijn portemonnee past en waar ik gewoon alles van de kaart kan nemen, gewoon waar ik zin in heb. Niet het goedkoopste gerecht, terwijl ik dat gerecht van 5 euro aantrekkelijker vind.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:58

Jennyj01 schreef:
Omdat het weinig met geld te maken heeft is het voor ons ook geen probleem om daar makkelijk in te zijn. We hebben de afgelopen jaren best spannende momenten gehad met de crisis en zo. Maar op deze manier toch nog een hoop leuke uitjes gehad waarbij iedereen gewoon mee kon.

Daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen, helemaal voor zelfstandigen. Op die manier gun ik ook vaak een ander wat meer.

Maar ik zou het niet leuk vinden dat mijn zuurverdiende extraatje op de rekening van een restauranthouder eindigt, in plaats van op mijn spaarrekening.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:59

Janine1990 schreef:
Jennyj01 schreef:

Daar kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen, helemaal voor zelfstandigen. Op die manier gun ik ook vaak een ander wat meer.

Maar ik zou het niet leuk vinden dat mijn zuurverdiende extraatje op de rekening van een restauranthouder eindigt, in plaats van op mijn spaarrekening.

Dat bepaal je toch zelf? Niemand gaat jou verplichten een ander zijn rekening te betalen.

ik denk dat ze meer bedoeld, wanneer mensen het ruimer hebben geven ze, wanneer ze minder hebben nemen ze.

Dat is het idee van geven en nemen, dat doe ik zelf ook. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:04

MarlindeRooz schreef:
Dat bepaal je toch zelf? Niemand gaat jou verplichten een ander zijn rekening te betalen.

ik denk dat ze meer bedoeld, wanneer mensen het ruimer hebben geven ze, wanneer ze minder hebben nemen ze.

Dat is het idee van geven en nemen, dat doe ik zelf ook. :)

Volgens mij begrijp je mijn reactie niet helemaal... Ik geef juist aan dat ik die uitleg van Jenny wel begrijp en dat ik me er op die manier wel een beetje meer in kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:04

Ik heerlijk relaxed uiteten gaan met een budget. Laatst had ik een etentje en mijn budget was 30 euro. Netjes er onder gebleven met 27 euro.

Ik en mijn zusje redden het zelfs om met 20 euro naar een tentfeest te gaan. En dan houden we aan het eind van de avond vaak nog allebei muntje over. Dus dan haalt mijn zusje vaak nog een broodje beenham op oid.

Dus ik neem ook echt niet meer mee dan 20 euro.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:06

love_western schreef:
Ik heerlijk relaxed uiteten gaan met een budget. Laatst had ik een etentje en mijn budget was 30 euro. Netjes er onder gebleven met 27 euro.

Ik en mijn zusje redden het zelfs om met 20 euro naar een tentfeest te gaan. En dan houden we aan het eind van de avond vaak nog allebei muntje over. Dus dan haalt mijn zusje vaak nog een broodje beenham op oid.

Dus ik neem ook echt niet meer mee dan 20 euro.

Vroeger toen ik 16 was ging ik met de taxi naar de discotheek en weer terug en had ik genoeg aan 20 euro voor de hele avond. Discotheek was 10 km verderop ;)

Tegenwoordig is dat niet meer zo haalbaar, tenzij ik Bob :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:14

Janine1990 schreef:
Nou persoonlijk wil ik, als ik uit eten ga, niet mijn keuzes beperken door de kosten van de gerechten. Natuurlijk ga ik niet naar een duur en/of exclusief restaurant als ik geen 200 euro kan uitgeven aan een etentje. Maar ik wil niet op een paar euros kijken en ik wil zeker niet zuinig doen met mijn drinken (als ik wijn drink, dan hoort daar water bij en anders drink ik spa rood, maar ik wil geen lege glazen!). Dus ik ga naar een restaurant die bij mijn portemonnee past en waar ik gewoon alles van de kaart kan nemen, gewoon waar ik zin in heb. Niet het goedkoopste gerecht, terwijl ik dat gerecht van 5 euro aantrekkelijker vind.

Het gaat er niet om dat je voor tien euro minder een gerecht kiest wat je niet wil omdat je maar 20 euro wil uit geven. het gaat er om dat wanneer je dat gerecht van 20 euro kiest omdat je dat graag wil, je liever geen 30 of 35 euro wil betalen omdat jij aan dat gerecht en 1 of 2 cola's genoeg had maar je tafelgenoten drie flessen wijn en koffie en dessert nuttigen. :)
Dat lijk jij dan weer niet te begrijpen of niet te lezen. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:16

Ayasha schreef:
Janine1990 schreef:

Het gaat er niet om dat je voor tien euro minder een gerecht kiest wat je niet wil omdat je maar 20 euro wil uit geven. het gaat er om dat wanneer je dat gerecht van 20 euro kiest omdat je dat graag wil, je liever geen 30 of 35 euro wil betalen omdat jij aan dat gerecht en 1 of 2 cola's genoeg had maar je tafelgenoten drie flessen wijn en koffie en dessert nuttigen. :)
Dat lijk jij dan weer niet te begrijpen of niet te lezen. :)

Dat van die tafelgenoten heb ik al posts terug aangegeven te begrijpen. Ik zal mezelf zo wel even quoten...
Het gaat inmiddels over uit eten op budget. Niet meer over het delen van budget.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:17

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:
Ik heb zes paarden en die zes zijn de reden dat ik rotdagen dat ik me slecht voel en pijn heb gewoon door kom. :) Dat gaat een etentje niet lukken. ;)

Ik ga ook niet vaak uit eten, doe het niet graag genoeg om vaak te willen gaan. Deed het ook al niet geweldig graag toen ik nog geen zes paarden had. ;) Zeker niet met hele groepen. Maar komt het toch eens voor, dan wil ik idd niet gewoon splitten. :)
Als ik ga uit eten heb ik een budget in mijn hoofd, dat budget geef ik dan ook maar uit. Ik zie geen "geld" liggen maar eten overigens; Dus dan geniet ik er ook gewoon van. (dat zijn nl centjes die buiten het sparen en de kosten "over" zijn dan.)
Maar komt er dan iemand die 3 flessen wijn gedeeltelijk in mijn portefeuille wil schuiven terwijl ik 1 cola gedronken heb (ik drink gewoon niet zo veel tijdens het eten. ) dan ben ik het daar idd niet mee eens.

Aaah, oke...

Ja, het is ook een way of life... Ik wil best een eigen paard, maar ik wil niet bezuinigen op mezelf en mijn leven. Dus ik wil alleen een paard als het een toevoeging is op mijn leven. Niet als ik dan zelf op droog brood moet, bij wijze van spreken...

Dus hier geen paard, maar ik neem graag eens op mijn kosten een vriendin mee uit eten, die het wat minder goed heeft dan ik. Geld uitgeven aan anderen maakt mij dan weer heel gelukkig. Niet dat ik elke maand uit eten ga hoor, dat hoeft van mij nu ook weer niet :P
Dus het is ook wel goed te verklaren dat we er heel anders in staan. Denk dat de andere voors en tegens van kosten delen/eigen hachje betalen, dit ook voor zichzelf na moeten gaan.

Ik kan namelijk wel begrijpen dat je niet vrolijk word van het delen van de kosten en dat het niet in elke vriendengroep zo is dat je niet moet bezuinigen op vriendschappen, omdat een aantal vrienden er bij zitten om te profiteren. Op zulke vrienden zou je juist wel moeten profiteren. En ja, dan is de keuze snel gemaakt om te 'zeuren' over het geld. En dan vind ik het echt niet raar dat je dan alleen je eigen ding wilt betalen.

Zie hier Ayasha, gisteren om 18.45 geplaatst...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:18

Ik heb liever niet te veel mensen over de vloer "gezellig" thuis eten is voor mij een hoop stress met kokenen het huis aan de kant hebben en en en ... Nee bedankt, dan ga ik liever met budget een lekkere steak eten en is de afwas voor het restaurant.
Wat maakt het dan uit dat ik op budget ga uit eten (of josefien, of Jantje of..) als ik (en Josefien en jantje) tevreden ben (zijn) met dat budget?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:21

Ayasha schreef:
Ik heb liever niet te veel mensen over de vloer "gezellig" thuis eten is voor mij een hoop stress met kokenen het huis aan de kant hebben en en en ... Nee bedankt, dan ga ik liever met budget een lekkere steak eten en is de afwas voor het restaurant.
Wat maakt het dan uit dat ik op budget ga uit eten (of josefien, of Jantje of..) als ik (en Josefien en jantje) tevreden ben (zijn) met dat budget?

Dat is dan een keuze die ik in jouw situatie zeker niet zou maken. Voor het geld dat ik bezuinig heb ik dan graag mijn huis eventjes aan kant en ga ik graag gezellig met een vriendin koken. Dat zou me meer waard zijn dan het in mijn ogen niet-ontspannen uit eten gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:27

Maar daar ga je weer, jij ziet het als niet ontspannen. Maar voor mij is het gewoon ontspannen uit eten gaan. Dat jij dat niet kan bevatten maakt toch niet dat ik beter thuis ga koken? :D
Dat maakt gewoon dat jij in mijn geval thuis zou blijven koken. Maar ik zit gewoon relaxed te eten op restaurant hoor. :D
Toen ik niet of iig minder moest opletten omdat ik een goed betaalde baan had keek ik sowieso ook altijd een beetje naar wat ik uit gaf. Zal de aard van het beestje zijn. Ik kan eerlijk zeggen dat er eigenlijk niet veel veranderd is. Toen was het niet echt "nodig". Nu "wel" (allemaal relatief als je zes paarden kan bekostigen maar je snapt wel wat ik bedoel he. ). Jij zal daar gewoon anders in staan. :) Dat kan en dan begrijp ik ook dat jij het liever thuis gezellig zou maken. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:32

@Ayasha
Dat heb ik ook hoor.
Als er 2 gerechten op de kaart staan waar ik wel zin in heb en de 1 is 15 en de ander 25; dan kies ik voor die van 15.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:33

Brainless schreef:
@Ayasha
Dat heb ik ook hoor.
Als er 2 gerechten op de kaart staan waar ik wel zin in heb en de 1 is 15 en de ander 25; dan kies ik voor die van 15.

Da bedoel ik. :)
Mijn man daarentegen is daar bv al anders in. Die ziet geen prijzen. :+