Geesten en paranormale dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:03

Manda schreef:
Ik heb twee kinderen en een kat en geloof me geen geest die me nog heel erg kan laten schrikken hihi. Het ene kind sluipt soms snachts uit bed om roerloos naast mijn bed te gaan staat en naar me te kijken totdat ik wakker wordt, ik wordt daar wakker van en klik het licht aan staat ze daar een paar cm naast me en je zou denken die schrikt zich kapot, nee hoor hihi
Andere kind sluipt soms ook roerloos uit bed en staat dan als een geest stil in de deuropening (hoe toepasselijk in dit topic :P) totdat wij wakker worden en zijn gedaante zien staan haha of sluipt vanaf het voetend al krakend en heel langzaam richting ons in het pikdonker.
En dan de kat, die deuren laat open gaan en je ziet haar niet want het bed is net te hoog, je ziet alleen de deur heel langszaam open gaan, soms hoor je gekraakt als ze loopt, soms niks. Soms voel je ineens een aanwezigheid, klik je het bedlampje aan en kijk je ineens in een paar grote kattenogen recht voor je. Of ze komt vanaf het voetend langszaam en al krakend richting je hoofd gelopen.
Geen geest die mij snachts nog bang kan maken met die kinderen en kat hihi, ik schrik er ook niet van ookal verbaasd me dat soms van mezelf. Klik ook wel eens het licht aan maar dan is er geen kind of kat, slaap ik gewoon door.
Maar meer ontopic, ja hoor ik geloof in bepaalde dingen, heb zelfs in ons huis zo'n vrouwtje gehad (speciaal uit Duitsland laten komen) die ons huis doorlopen heeft en gezuiverd ofzo, hoe en wat interesseert me niet veel, mijn moeder had dat eens geregeld in mijn vorige huis en daar voelde ze wat personen en heeft ze naar het licht geholpen ofzo, voelde zoveel rustiger in huis en mijn zoontje sliep na 1,5 jaar snachts 2x wakker worden ineens door. En in ons nieuwe huis bleek niet zoveel gedaan te moeten worden maar vond het wel fijn dat ze geweest was.
Verder heb ik zelf een overleden zoontje (tijdens zwangerschap overleden) en zijn as hier in huis, en ik geloof ook dat hij nog ergens is en ook dicht bij ons is.

Toch blijf ik van mening dat er mensen tussen zitten die niet paranormaal zijn maar geestelijk wat mankeren en dingen zien/ voelen die er echt niet zijn. Ga daar niet te licht mee om, sommige mensen zijn echt ziek en hebben daar hulp bij nodig in plaats van te worden aangemoedigd dat ze echt geesten zien en voelen. ...
Denk ook dat de meeste echt paranormaal begaafden niet zo overdreven en gedetailleerd informatie op het Internet knallen en aandacht vragen voor wat ze allemaal wel niet voelen en denken..... zit je in de knoop met jezelf zoek dan hulp, misschien moet dat iemand zijn die zelf al heel wat jaartjes meegaat in de paranormale verschijnselen (het is heus mogelijk een echt goeie en betrouwbare te vinden) of misschien ben je beter af bij een psychiater want ja helaas zijn er echt mensen met psychoses en wanen enz. Of een stuk milder inderdaad gewoon een zeer levendige fantasie......

_O- Jouw eerste stuk is echt geweldig! Wordt met name zelf 's nachts ook nog al eens wakker gemaakt met een kat die mij recht in de ogen staart. Zelf ben ik zo nuchter als wat. Als mensen er in geloven en zich hierdoor beter voelen is dat prima. Soms gaat het mij wel te ver... Ook zie je soms wel eens van die types die dan aan gezinnen vertellen dat ze bepaalde dingen fout hebben gedaan met een overledene. Naar mijn mening geef je nabestaanden dan dingen mee die niet toebehoren aan de overleden persoon. Hier krijg ik soms wel een misselijke nasmaak van.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 19:55

savannah030x schreef:
Romy001996 schreef:
Soms twijfel is wel eens hoor, maar ik rationaliseer dat vaak snel. Wel vraag ik me af, als ze bestaan, hoe het dan kan dat het ´geestenrijk´ niet overvol is. Als iedereen na zijn dood namelijk verder gaat als geest, zou dat betekenen dat ik nu mogelijk in een woonkamer zit met een holbewoner, Adolf Hitler en Aletta Jacobs.

:') je laatste zin.
maar precies wat je hierboven zegt. :j

Nee maar geesten zijn de overledenen die het licht niet kunnen vinden, niet weten dat ze dood zijn, of niet naar het licht willen. Het licht is btw wat je zeg maar een hemel kunt noemen. Als je dood gaat ga je naar het licht. Als je niet wilt of als het niet lukt blijft je ziel hier rondzweven en dan ben je een geest. De mensen die niet weten dat ze dood zijn gaan dus ook niet naar het licht omdat ze denken dat ze nog leven en doen dan ook nog gewoon dagelijkse dingen die ze vroeger ook deden. Van hun heb je geen last (man wat een vuurwerk hier). Je heb vaak vooral last van de geesten die niet naar het licht kunnen en dat wel heel graag willen. Die vragen hulp aan ons aangezien ze ons kunnen zien maar wij hen niet. Mensen die niet naar het licht willen die kunnen wel eens om aandacht vragen. Die klimmen ook het meeste in je aura

Anoniem

Re: Geesten en paranormale dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:18

TS, hoe kom je aan al deze info?
Wat zeggen je ouders erover?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 21:30

mijn ouders weten van niets want die zouden mij voor gek verklaren. Maar ik zeg wel eens dat ik zo'n gevoel heb dat ik aangekeken word. zoals gisteren. Ik kom overal vooral uit mijn eigen ervaring achter. Ik kijk ook wel eens op internet en vergelijk dan de verhalen. Als er een paar hetzelfde zijn geloof ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:32

Die verhalen baseren zich ook op elkaar. Daarnaast voel je je waarschijnlijk zo aangekeken omdat je er zo mee bezig bent :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 23:30

Bizzybijtje schreef:
Die verhalen baseren zich ook op elkaar. Daarnaast voel je je waarschijnlijk zo aangekeken omdat je er zo mee bezig bent :)

Nee dat had ik vroeger al heel veel maar toen snapte ik niet wat dat was dus dat vond ik maar eng

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 23:32

Ik vind het eerlijk gezegd heel ongezond dat je hier op jouw leeftijd zo mee bezig bent en dingen de wereld in slingert alsof het feiten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 23:34

lieveli schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd heel ongezond dat je hier op jouw leeftijd zo mee bezig bent en dingen de wereld in slingert alsof het feiten zijn.

Dit dus. Typerend voor de leeftijd, wel.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 23:42

Interessant topic, meningen zijn verschillend.
Zijn er hier mensen die aura's kunnen zien en lezen bij anderen mensen? En hoe ziet dat dan uit?

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 23:54

Ik zie geen aura's maar voel wel aan wat voor persoon het is. Ook een aantal keer bevestigd dat ik gelijk had.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 23:59

Okej, ik kan als ik wil aura's zien bij anderen, dan moet ik net even op een andere manier naar iemand kijken, aura's zijn energie velden om een persoon heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:16

Melisssx schreef:
Ik zie geen aura's maar voel wel aan wat voor persoon het is. Ook een aantal keer bevestigd dat ik gelijk had.

Is dat niet gewoon mensenkennis? Ik heb meestal 9 van de 10 x ook gelijk wat voor persoon het is. Is echt geen gave hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:18

Ik geloof dat er geesten bestaan maar naar mijn weten dat wat ik heb geleerd behoor je hen met rust te laten.
Geesten die je lastig vallen zijn geen geesten van dierbare overleden mensen maar volgers van de gevallen Engel lucifer.
Deze volgers weten wel alles en kunnen precies zo inspelen op je kwetsbaarheid.

Ik geloof dat iets wat energie van je afneemt, jou angstig maakt of een slecht gevoel geeft niet een goede geest is.
Goede geesten dus van overleden mensen die van je houden zouden je nooit angst aanjagen.

Dat is wat ik heb begrepen van onze domine.
Ik geloof er dus wel in maar heb er geen last van.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:19

Vervelend dat sommige mensen gelijk mensen in hokjes plaatsen als iemand over dit onderwerp begint. Of zeggen dat de leeftijd er wel iets mee te maken zal hebben. Maarja, het is ook moeilijk om iets te begrijpen wat je nog nooit gezien of meegemaakt hebt. Maargoed, ik heb bijvoorbeeld regelmatig het gevoel alsof er iets of iemand die ik niet kan zien naast me staat en me helpt, of alsof er 2 personen in mijn lichaam/hoofd zitten. We wegen af wat we het beste kunnen doen of zeggen dmv het schetsen van een soort wat als situaties. En als alles is afgewogen dan maken we een besluit. Zo vormen we bijvoorbeeld ook een mening over dingen. Maar het is inderdaad heel erg ingewikkeld. Misschien zijn het wel alleen maar hersenspinsels, en bedenk je alles zelf. Of het nu bewust of onbewust is. Ik denk dat het als een 'gift' mag beschouwen als je zoiets kan controleren en aanvoelen. Maar precies begrijpen of helder kunnen uitleggen wat er gebeurt zullen we waarschijnlijk nooit kunnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:20

lucaa2 schreef:
Vervelend dat sommige mensen gelijk mensen in hokjes plaatsen als iemand over dit onderwerp begint. Of zeggen dat de leeftijd er wel iets mee te maken zal hebben. Maarja, het is ook moeilijk om iets te begrijpen wat je nog nooit gezien of meegemaakt hebt. Maargoed, ik heb bijvoorbeeld regelmatig het gevoel alsof er iets of iemand die ik niet kan zien naast me staat en me helpt, of alsof er 2 personen in mijn lichaam/hoofd zitten. We wegen af wat we het beste kunnen doen of zeggen dmv het schetsen van een soort wat als situaties. En als alles is afgewogen dan maken we een besluit. Zo vormen we bijvoorbeeld ook een mening over dingen. Maar het is inderdaad heel erg ingewikkeld. Misschien zijn het wel alleen maar hersenspinsels, en bedenk je alles zelf. Of het nu bewust of onbewust is. Ik denk dat het als een 'gift' mag beschouwen als je zoiets kan controleren en aanvoelen. Maar precies begrijpen of helder kunnen uitleggen wat er gebeurt zullen we waarschijnlijk nooit kunnen..

Lees mijn berichten aub even terug...

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:22

Dat is dus gelijk de reden waarom ik het nooit zeg en ik accepteer ook dat mensen dat vinden. Het klinkt ook raar weet ik maar het gaat verder dan alleen mensenkennis. Ik kan het alleen niet uitleggen. Het heeft inderdaad met energie te maken.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:28

Bizzybijtje schreef:
lucaa2 schreef:

Lees mijn berichten aub even terug...

Ik heb ze terug gelezen maar ik snap niet echt wat dat ermee te maken heeft?
Ik beschrijf alleen maar wat ik ervaar toch..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:30

Ik heb zelf genoeg gezien en meegemaakt om te concluderen (voor mezelf) dat er iets is. Dat bedoel ik te zeggen. Dat neemt niet weg dat veel mensen er op een ongezonde en overdreven manier mee bezig zijn, zoals de TS. Overigens is dat ook leeftijdsgebonden, ook al wil je dat niet horen. Zoek eens rond op dit onderwerp op Bokt en je zult al snel de gemiddelde leeftijd van de 100% overtuigde ikzieoveralspokenmensen ontdekken.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 00:42

Ik begrijp wat je bedoelt, en misshcien heeft het inderdaad met de leeftijd te maken, maar het is gewoon vervelend dat bijna iedereen je ontwijkt of negeert, en in een hokje plaatst zodra je vertelt wat je ervaart of ervaren hebt. Wel opvallend trouwens, dat de ervaringen ontzettend uiteenlopen. Of het nu fantasie is of niet, het is jammer dat het zo moeilijk word gemaakt om er normaal over te praten.

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:39

Tja ik geloof er ook wel in. Niet uit eigen ervaringen maar vooral die van mn moeder. Ze heeft een keer glaasje gedraaid met een vriendin en begonnen er zomaar borden op de grond te vallen. Ook vertelde ze me laatst dat ik als kind steeds zei dat er snachts, als ik moest slapen, iemand naast mijn bed stond :(

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 02:11

Ik draag dit al van heel jongs af aan mee. Sinds mijn 3e of 4e al. Toen ik in ieder geval in dit huis ben komen wonen. Gewoon vaak het gevoel dat ik bekeken word en ik zie wazen. Hoe donkerder hoe bozer. Ik zie er soms gezichten in. Ik zie soms vanuit mijn ooghoek iemand staan (behalve die keer bij de oom van mijn moeder dat was echt heel eng) en als ik dan kijk is hij weg. Ik kan er niets aan doen. Ik heb dit bijna mijn hele leven bij me gehad. Dus of het nou iets met de leeftijd te maken heeft... Ik kan begrijpen dat in een puberbrein alles iets meer los gaat om het zo maar te zeggen. Je ontdekt van alles, je wil meer zelf en noem maar op dat ervaar ik zelf ook ik ben niet gek hoor. Maar ik zie en voel van jongs af aan dat er meer is dan dat we zien. En dat maakte me vroeger bang en nu kan ik er heel goed mee omgaan. Ben blij dat ik niet meer bang zijn anders zou ik dat elke dag moeten zijn. Blehh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:15

lucaa2 schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt, en misshcien heeft het inderdaad met de leeftijd te maken, maar het is gewoon vervelend dat bijna iedereen je ontwijkt of negeert, en in een hokje plaatst zodra je vertelt wat je ervaart of ervaren hebt. Wel opvallend trouwens, dat de ervaringen ontzettend uiteenlopen. Of het nu fantasie is of niet, het is jammer dat het zo moeilijk word gemaakt om er normaal over te praten.

Maar begrijp jij ook het standpunt van mensen die er niet in geloven? Die vinden het vervelend dat ieder argument wat ze aanhalen onderuit gehaald wordt door wat jullie als echt beschouwen. Het werkt twee kanten op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:18

Ik voel af en toe dat het lijkt alsof iemand aan mijn haar zit. Ik geloof er dan ook echt heilig in dat ik mijn opa en mijn hond bij me zijn. Is ook bevestigd door een medium. Ik stond net in de kamer en voelde het weer. Ik vroeg een beetje bot of diegene weg wilde gaan en het was weg.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 02:19

ik zeg meestal als eerste het is een geest maar ik ga daarna meteen kijken of er misschien andere verklaringen zijn. (zoals een keer net een nieuwe lamp in de lamp en toen sprong hij meteen kapot. Geest of een slechte kwaliteit lamp?? Aangezien hier nooit wat met lampen gebeurt kwa geesten zal de lamp wel slechte kwaliteit zijn) Als ik die niet vind dan zeg ik dat het een geest is

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:20

Ik begrijp beide kanten. Mensen hoeven niet te geloven dat er wat is maar ik vind wel dat je er eerst over na gedacht moet hebben. Geldt ook voor de mensen die wel geloven dat er wat is zoals ik.