Gucci_ schreef:demo_love schreef:Ik had dit topic een weekje geleden al gezien, maar ik wil nu toch even reageren.
Zelf ben ik vrij introvert en op de middelbare school voelde ik me nooit eenzaam. Ik had wel vrienden, hoewel ik buiten school meestal niet met hen omging, alleen met verjaardagen of eens een filmavondje. Ik werkte hard en haalde goede cijfers. Ik was happy. Sinds ik van de middelbare school af ben, heb ik het gevoel helemaal alleen te staan. Ik heb geen close vriendinnen. Er zijn best mensen met wie ik omga en tijdens vakken kan ik soms ook wel een klik hebben en lol maken, maar dan is het oud en nieuw en niemand wenst me een gelukkig nieuwjaar. Als ik wat stuur, krijg ik ook wel wat terug, maar anderen denken gewoon nooit eens aan mij. En dan zie je op facebook foto's van 'jouw' vriendengroepje van de middelbare school, die een nieuwjaarsmeeting houden en mij niet uitnodigen. Dat steekt me behoorlijk.
Op dit moment ben ik thuis thuis nog het gelukkigst, gewoon met m'n ouders en m'n paard. Dan mis ik ook geen contacten, maar het is 'normaal' om als kind je ouders te overleven, dus ik zal toch ergens anders contacten (van waarde) moeten gaan vinden ooit.
Dit herken ik helemaal!
Zelf mis ik het ook wel die tijd toen ik nog op de middelbare school zat. Alsof alles veel leuker was, was altijd bezig met leren en paarden, iedereen vond mij wel leuk en aardig.
Ik voelde mij gisteren en zaterdagavond echt slecht, op dat soort momenten heb ik het even helemaal gehad... Ik ben er wel mee naar de dokter gegaan, 2 weken geleden ging het ook weer slecht, en van kerst tot zaterdag dus, ging het weer heel goed. Zo gaat het al maanden lang... Ik kon pas bij een psycholoog terecht over 4 weken. Maar het ligt er niet echt aan dat ik mij eenzaam voel denk ik. Het eerste wat ik noemde in dit topic, ik kan iemand niet vergeten, daar ben ik vaak depressief over. Mijn ouders begrijpen niet echt waarom. Ik ben pas laat begonnen met daten enzo en vaak teleurgesteld, nooit geen klik enzo. En een keer wel, maar is niets geworden en dat kan ik niet vergeten, ik ben gewoon misbruikt zeiden mijn ouders toen ik het ze vertelde... Ik wou dat ik nooit aan mannen begonnen ben. Zoals ik net zei op de middelbare school was het veel leuker, bezig met school en paarden, wou dat ik weer terug kan naar die tijd.
Helemaal eens!
Echt depressief ben ik er normaal niet van, soms wel zo'n zwak momentje, bijv. in de kerstvakantie. Aan de andere kant heb ik ook geen behoefte aan uitgaan en drukte, maar alleen zijn is ook niks.