en een dertiende maand en bonus is nu niet bepaald standaard. Dat ligt echt aan de (werk) tak. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yv_ schreef:Ik heb ze dit jaar nog niet gezien. Nu ben ik ook nauwelijks thuis en wat dat betreft is mijn rijtje echt balen voor die jongens, want er is hier bijna nooit iemand thuis
.
Vuilnismannen voor eindejaarsbonus heb ik nog nooit van gehoord..
Jtragter: Dat bedrijf die hun loon stort, hoort ook voor hun kerstpakket of een extraatje te zorgen. Niet d mensen bij wie het product of dienst afgeleverd wordt. Bij de supermarkt krijg ik toch ook niet elk jaar 5 euro omdat ik netjes mn lege flessen inlever?
)
. Tomaten gaven me ook nooit een extraatje omdat ik ze altijd zo lekker vroeg eraf trok.. 
.
Sammie schreef:Over een kerstpakket betaal je gewoon belasting hoor. Wordt allemaal als loon gezien.en een dertiende maand en bonus is nu niet bepaald standaard. Dat ligt echt aan de (werk) tak.
maar dan houd je toch nog een flink deel over toch? Dus iets extra's krijg je toch.
. Yv_ schreef:Grace: maar dat is met elk werk zo. Ik kon 's avonds nooit mee tot laat de kroeg in omdat ik om 5 uur alweer in de kas moest zijn om tomaten te plukken. Tomaten gaven me ook nooit een extraatje omdat ik ze altijd zo lekker vroeg eraf trok..
Anyway, ik ben niet zo moeilijk hoor, het zijn maar voorbeelden. Want waarom het ene werk wel en het andere niet. Maar áls ik thuis ben, kunnen ze heus wel wat krijgen. Maarja, dat ben ik nauwelijks. Of pas op tijden dat zij alweer in bed liggen.
Sammie schreef:Over een kerstpakket betaal je gewoon belasting hoor. Wordt allemaal als loon gezien.en een dertiende maand en bonus is nu niet bepaald standaard. Dat ligt echt aan de (werk) tak.
Sammie schreef:Waardering zit 'm niet alleen in het krijgen van centen. Er zijn tafels waar je de grootste lol mee kan hebben en die je geen cent geven. Bovendien is fooi geven ook nog eens ernstig landgebonden. Wat mij betreft is het in NL salaris krijgen en klaar zijn. Heel simpel. En 100% illegale omstandigheden.. nu weet ik dat bepaalde horecabedrijven (helaas meer dan minder) het vaak niet zo nauw nemen met de regels, maar 100% lijkt mij wat overdreven. Evenals je hebt zo goed als geen rechten.. Contract = rechten hebben, e.e.a. afhankelijk van welk contract je hebt.
Ik vind het geven van fooi dus zot júist omdat ik zelf in de horeca hebt gewerkt. Maar we leven in een vrij land, als iemand wel fooi wil geven.. aan wie dan ook.. gewoon doen..
tineke8889 schreef:Ik volg deze discussie al een tijdje en ik vind het opvallend dat veel mensen zeggen dat ze niks geven omdat "de krant- en folderbezorgers al salaris krijgen ".
Ik dacht dat de meeste mensen zelf ook kerstpakket/13e maand krijgen en sommige geluksvogels kerstpakket+13e maand+bonus? Of is het probleem dan dat je 13e maand van je baas krijgt en dat krantenbezorgers het van hun klanten vragen?
(of is het van mij verwend dat ik denk dat de meeste mensen kerstpakket of 13e maand hebben
)t
Emilia schreef:Wanneer je gaat aanbellen om vervolgens op een raam te bonken wanneer er niet snel genoeg open gedaan wordt en dan een verhaal te beginnen over hoe ondergewaardeerd krantenbezorgers zijn en dan nog geld verwachten vind ik ronduit asociaal! Ik zit er serieus over te denken om m.b.t. dit gedrag een klacht bij de krant in te dienen.
Dat is inderdaad aso!
) het valt mij wel op dat de oudere generatie sneller geld geeft en je meer waarderen dan de jongere generatie.
Dus die heb ik ook overgeslagen dit jaar.
Jtragter schreef:Elke werknemer krijgt rond kerst een kerstpakket of een kerstbonus, waarom zou ik daar het recht niet op hebben? Die mensen betalen trouwens ook niks voor deze krant en folders.
Paar euro gegeven. purny schreef:Jtragter schreef:Elke werknemer krijgt rond kerst een kerstpakket of een kerstbonus, waarom zou ik daar het recht niet op hebben? Die mensen betalen trouwens ook niks voor deze krant en folders.
Niet iedere werknemer krijgt een kerstpakket. Ik zit nu in een proefplaatsing op het werk en ik heb niet zoals andere mensen iets gekregen van het bedrijf.
Dat mensen vinden dat ze recht op iets extra's hebben vind ik al een foute instelling. Dat je de krantjes moet vouwen is iets wat erbij hoort. En dat je iets extra's kan verdienen met het lopen is alleen maar meegenomen toch.
)