De berm zie ik met gewoon licht ook wel. Dus waarom je daar mistlicht voor zou moeten voeren? Bij mij is het meer dat de weg gewoon 'ophoudt' als mijn licht stopt...
en om nou maar 2 meter voor mijn auto te zien... Ik kijk liever verder vooruit. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en om nou maar 2 meter voor mijn auto te zien... Ik kijk liever verder vooruit. Citaat:Een mistlamp of mistlicht is een lamp die gemonteerd is op een voertuig om te gebruiken bij zeer slecht zicht, bijvoorbeeld door mist, hevige regen of sneeuwval. De mistlampen worden gebruikt om de zichtbaarheid te verbeteren zodat tegemoetkomende of achteropkomende bestuurders een voertuig eerder opmerken. Mistlampen aan de voorkant verbeteren daarbij nog het zicht van de bestuurder zelf. Aan de voorzijde bestaat de mistverlichting uit twee lampen die wit of geel licht uitstralen, aan de achterzijde uit één of twee lampen die helder rood licht uitstralen.

emmaudb schreef:Ben ook wel meerdere keren politie tegen gekomen als het echt zo verblindend was geweest hadden ze me echt wel aangehouden hoor.
Wild 'spotten' zoals jij het noemt is niet omdat ik het leuk vindt om ze te zien hoor. Ik kan daarmee een ongeluk voorkomen.
En ja slecht zicht in de bermen heb ik. Als ze niet maaien. Zie jij een zwijn echt niet, dan kan dat extra beetje zicht er wel voor zorgen dat je hem wel ziet en tijd hebt om te remmen.
Voor effectief remmen moet je goede remmen hebben. Wil je überhaupt kunnen remmen moet je het wild wel zien
suffie schreef:Als mistlichten écht zouden bijdragen aan de verkeersveiligheid door te zorgen voor beter zicht bij normaal zicht 's nachts en overdag, dan waren er ook geen afspraken over gemaakt.
Janine1990 schreef:minikatje schreef:Hee je zegt het zelf dat het je vaak overkomt
Volgens mij moet jij echt een brilletje voor begrijpend lezenben wel benieuwd naar een quote.

Citaat:ok 1 velg aan barrels, was gister laat en druk
Las het net wat anders.
Maar op de rest van de tips of vragen reageer je niet echt.
Maar goed, dan alsnog heb je je voertuiggrootte niet helemaal in de vingers als je zo bang bent om velgen kapot te rijden
Yvank_ schreef:Ik snap niet zo goed waarom je zo stellig blijft dat je die mistlampen nodig hebt? Politie haalt je gerust van de weg hoor, als jij het niet ziet zonder dan moet je afvragen of jij in het donker wel veilig op de weg bent?