Nu al vuurwerk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:03

Sinds die troep vanaf vandaag verkocht mag worden, hoor je opeens veel meer geknal als een paar dagen geleden... -O-
Het is toch pas toegestaan om het ook daadwerkelijk af te steken vanaf 18:00 op Oudejaarsavond? Mensen denken dat toegestaan om te verkopen gelijk is aan toegestaan om af te steken. Sommige mensen hebben blijkbaar rotjes in hun oren en in hun ogen; die kunnen niet lezen en/of luisteren!

Van mij mag vuurwerk voor particulieren ook verboden worden!

rapunzelx

Re: Nu al vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:06

Officieel mag het pas op 31 december om 10:00. Ik vind het verschrikkelijk. Bij mij in de buurt zijn ze ook al lekker bezig. Ik vind het vooral vervelend voor de huisdieren. Ik durf mijn hond nu niet meer lekker los te laten lopen, veel te bang dat er kinderen bezig zijn met rotjes!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:13

Op de site van de overheid staat:
U mag vuurwerk alleen afsteken tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 02.00 uur. U kunt een boete krijgen als u vuurwerk afsteekt buiten de toegestane afsteektijden.

Mijn zoon heeft vanochtend ook vuurwerk gekocht.
Ligt keurig in een dichte verpakking op tafel.
31 december mag hij onder toezicht zijn vuurwerk afsteken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:19

maar het hangt wel per gemeente af wat ze ermee doen. Mijn gemeente heeft er bewust voor gekozen dat ze gewoon de hele dag mogen afsteken. Puur omdat er nooit veel narigheid is geweest in de gemeente en vrijwel iedereen zich netjes aan de regels houd. Wel is erbij gezegd wanneer er toch misbruik wordt gemaakt er harder wordt opgetreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:58

De regels voor carbidschieten zijn anders dan de regels voor regulier vuurwerk. Carbidschieten mag naar mijn weten al vanaf 10 uur 's morgens, terwijl 'normaal' vuurwerk pas vanaf 6 uur 's middags mag. Vind het altijd maar zonde. Is toch veel leuker om om 12 uur een paar mooie vuurpijlen af te steken dan om op klaarlichte dag bushokjes op te blazen?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:00

Emmaa_ schreef:
De regels voor carbidschieten zijn anders dan de regels voor regulier vuurwerk. Carbidschieten mag naar mijn weten al vanaf 10 uur 's morgens, terwijl 'normaal' vuurwerk pas vanaf 6 uur 's middags mag. Vind het altijd maar zonde. Is toch veel leuker om om 12 uur een paar mooie vuurpijlen af te steken dan om op klaarlichte dag bushokjes op te blazen?

Lijkt mij ook. Helaas denkt de jeugd daar anders over. Allemaal onnodige vernieling van de gemeente naar mijn mening.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:06

Net het journaal gekeken. 10:00 is 18:00 geworden!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:25

Oké ik ga denk ik geen vrienden maken hier, maar toch.
Ik steek graag vuurwerk af. Mijn bestelling is gedaan en bestaat uitsluitend uit siervuurwerk wat ik op oudjaarsdag om 14.00 op mag gaan halen.
Ik vind het dood en dood zonde (ik vind het zó zonde dat het pijn doet bijna :') ) dat anderen het plezier letterlijk voor mij verknallen.
Er moet veel en veel harder opgetreden worden tegen mensen die buiten de toegestane tijd vuurwerk afsteken en illegaal vuurwerk moet zó hard afgestraft worden dat mensen het risico niet durven nemen.

Overigens wil ik een dingetje even highlighten, ik vind dat er in dit topic wel heel veel over een kam geschoren wordt.
'Alle mensen die vuurwerk afsteken hebben een laag iq'... Misschien je eigen iq maar even laten nakijken dan.

Puntje bij paaltje word ook ik met de nek aangekeken terwijl met oudjaarsavond de hele buurt uitrukt en naar mijn showtje komt kijken. Met de honden.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:27

AmyII schreef:
Oké ik ga denk ik geen vrienden maken hier, maar toch.
Ik steek graag vuurwerk af. Mijn bestelling is gedaan en bestaat uitsluitend uit siervuurwerk wat ik op oudjaarsdag om 14.00 op mag gaan halen.
Ik vind het dood en dood zonde (ik vind het zó zonde dat het pijn doet bijna :') ) dat anderen het plezier letterlijk voor mij verknallen.
Er moet veel en veel harder opgetreden worden tegen mensen die buiten de toegestane tijd vuurwerk afsteken en illegaal vuurwerk moet zó hard afgestraft worden dat mensen het risico niet durven nemen.

Overigens wil ik een dingetje even highlighten, ik vind dat er in dit topic wel heel veel over een kam geschoren wordt.
'Alle mensen die vuurwerk afsteken hebben een laag iq'... Misschien je eigen iq maar even laten nakijken dan.

Puntje bij paaltje word ook ik met de nek aangekeken terwijl met oudjaarsavond de hele buurt uitrukt en naar mijn showtje komt kijken. Met de honden.

:') :') :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:29

Waarom denk je dat ik het er zo neer zet ;) <<) :')?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:31

ook hier komt er ondertussen vuurwerk voorbij en t was nog zo lekker rustig

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:43

Hier in de straat hadden we 2 jaar achter elkaar geen brievenbus meer, doordat het opblazen ervan zo leuk was. De eerste keer duurde het 11 maanden voor we weer een nieuwe hadden. En toen we een nieuwe hadden was die binnen de kortste keren ook opgeblazen. -:(-

En nu is de brievenbus zelfs helemaal verwijderd vanwege bezuinigingen van Postnl... en komt ook niet meer terug. :oo

Wat het vuurwerk betreft: het is inderdaad zo dat een stel dommeriken het verknalt voor goedwillende mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:58

Pfff t is weer oorlog hier, ze zijn hier nu met illegaal vuurwerk aan het kloten. Ik val zowat van mn stoel van schrik. En dan heb ik de radio al heel hard aan...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:02

Mijn pony's staan 2 dorpjes verderop en daar hoorde ik vanmiddag wat geknal maar niet iets om van te schrikken. De pony's geven er gelukkig ook niet om.

In mijn eigen dorp is het vooral savonds erg. Ik woon heel dichtbij een parkje en daar wordt veel met illegaal vuurwerk 'gespeeld'.. Ik vind het doodeng en blijf mooi uit de buurt.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:13

Nou hier gaan ze sinds gisteravond helemaal los.. stel debielen 8)7 Al mn beesten weer van de zeik..

Ik zie hier serieus kinderen van een jaar of 10 alleen "spelen" met rotjes.. naar elkaar gooien en maar lachen .. :\

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:21

Is er dan geen leeftijdsgrens voor het afsteken van vuurwerk? Gewoon 16+ maken of zelfs 18+.

Ik vind het ook leuk om vuurwerk af te steken. Maar ga er dan ook normaal mee om.

Hier merk je nog heel weinig van het vuurwerk. Hier en daar soms een knal.

Met afschaffen schiet je niks op. Mensen komen er toch wel aan. Nu is het nog in de hand te houden. Gewoon zwaar straffen, meer controles. Daarnaast vind ik het ook niks aan om helemaal naar een vuurwerkshow te gaan om vuurwerk te kijken. Gewoon lekker voor de deur.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:29

Ik hoop dat het volgend jaar voor particulieren wordt verboden. Zolang er nog steeds mensen zijn die het nodig vinden om de regels aan hun laars te lappen en nu al aan het knallen zijn, mag het van mij verboden worden. Kom ik met mijn paard uit de bak, keiharde knal vlakbij. Paard sprong zowat op mijn schoot. Ik heb geen hekel aan vuurwerk zolang mensen het maar tussen 18.00 en 2.00 afsteken. Dan kan je hier rekening mee houden. Paarden op tijd op stal, muziekje aan, de tv wat harder voor de poezenbeesten en de hond. Maar zolang mensen het fatsoen niet kunnen opbrengen om de regels na te leven vind ik dat het voor particulieren verboden moet worden.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:33

rapunzelx schreef:
Emmaa_ schreef:

Lijkt mij ook. Helaas denkt de jeugd daar anders over. Allemaal onnodige vernieling van de gemeente naar mijn mening.

Genoeg ouders die het allemaal prima vinden wat hun kinderen uitspoken anders. Dus het ligt echt niet allemaal aan de jeugd . Ik ging vroeger altijd rond 18:00 mijn sterretjes en grondvlinders aansteken met mijn vader en dat was het voor mij. Klasgenootjes van mij kregen zo een hele tas vuurwerk van hun ouders om mee te 'spelen' {:)-:(

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:30

Ik heb echt een stronthekel aan vuurwerk voor dat het echt nieuwjaar is. Carbidschieten vind ik nog wel O.K op oudjaarsdag.
Ik moet morgen werken. En voordat ik letterlijk op mijn werkplaats ben moet ik nog 13 km fietsen door landweggetjes :+. Hopen dat ze daar maar geen vuurwerk afsteken, in ieder geval, niet op mij af.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:35

Ik maakte me er vroeger druk om vanwege de kat die buiten zat en de dag ervoor pas weer binnen wilde. Nu hoor ik niets gelukkig, we hebben er een behoorlijk nerveus paard bij dus ben beetje bang voor wat ze gaat doen morgen. Maar zeurpiet, nee, ik vind het ook storend. Vooral als het kleine kinderen zijn die geen idee hebben wat ze met vuurwerk kunnen aanrichten.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:36

chimello schreef:
Ik maakte me er vroeger druk om vanwege de kat die buiten zat en de dag ervoor pas weer binnen wilde. Nu hoor ik niets gelukkig, we hebben er een behoorlijk nerveus paard bij dus ben beetje bang voor wat ze gaat doen morgen. Maar zeurpiet, nee, ik vind het ook storend. Vooral als het kleine kinderen zijn die geen idee hebben wat ze met vuurwerk kunnen aanrichten.

Inderdaad. Soms hoor je ook wat voor verschrikkelijke dingen sommige kinderen doen bij dieren, of gewoon bij mensen, verschrikkelijk -O-

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:50

Hier is het nog aardig rustig. Heel af en toe een knal. Ben benieuwd hoe dat morgen is. Onze honden zijn tot nu toe nog erg rustig. Als er een harde knal is blaft de 1 en de andere wil dan graag op schoot ( groot uitgevallen labrador)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:56

Hier gaat het al een paar dagen echt hard. Lang leve het illegale vuurwerk ^) Het siervuurwerk is supermooi hoor, daar niet van, maar van de knallen die er nu rondvliegen krijg ik de ene hartverzakking na de andere. Naar de paarden heeft geen nut, die schrikken ook.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:58

Hier non stop knallen.. -O-
Rot spul. Lekker snachts op O&N afsteken, wanneer het hoort.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:02

MelanieB schreef:
Hier non stop knallen.. -O-
Rot spul. Lekker snachts op O&N afsteken, wanneer het hoort.

Precies dit dus.
Hier in de straat continu knallen. Ik wil bijna uit het raam schreeuwen dat ze even op moeten opzouten en het morgen nacht mogen afsteken. Maar ja :+