18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: 18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:12

En dat kan ik ook respecteren, ik snap het niet omdat ik het hele fenomeen oninteressant vind :P Maar ik heb het inmiddels zo vaak gehoord dat ik zeker geloof dat er, voor de meerderheid van de mensen, waarheid in kan schuilen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 13:32

Oh, halen we Rumag erbij... Die zijn altijd zo dramatisch. Hier ook weer. Ik zal nooit zeggen dat wat ik met mijn scharrels heb "liefde" is... Dat is het namelijk niet ;) het is iets heel anders wat misschien wel veel toffer is, een intiemere vriendschap, de ultieme vorm van vertrouwen... :) heerlijk!
Als ik daadwerkelijk verliefd word en echt liefde wil wordt het een ander verhaal natuurlijk, maar goed, zo ver zijn we nog niet. :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:33

Oi, dat is wel vreemd magrathea.
Heb je dat in een relatie niet?

Liefde heeft voor mij veel vormen, vandaar dat ik een beetje scheel naar jou post kijk wellicht. :D

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:42

Catnip schreef:
Waarom is dat eng?

En ongewenste zwangerschappen kunnen gebeuren door elke vorm van seks, niet alleen "slettenseks" :+ dat kan net zo goed gebeuren in een relatie! Maar even ongewenst, dus even erg, want die heftige abortus komt er dan net zo goed.

Omdat ik toch wel heb geleerd dat een kind zijn ouders nodig heeft. BEIDE ouders en ontzettend graag nog bij elkaar. Dit is zo belangrijk voor de hechting van een kind en heeft ontzettend veel invloed op hoe het kind later met relaties om zal gaan.
Dat je je lichaam zo gemakkelijk weggeeft en daar weinig waarde aan hecht is aan jou.
Maar een kind hoort daar geen dupe van te zijn en dat is het wel als je al (bewust) als alleenstaande moeder begint... Daar mogen mensen weleens wat beter bij stil staan. Dit kan namelijk iedereen gebeuren. Ook jou.

Daarnaast vind ik het een eer voor iemand om mij naakt te mogen zien.. Een eer die dus niet iedereen krijgt ;) Zo belangrijk vind ik mezelf!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:48

_San87_ schreef:
Ja hallo, slet meldt.

:').

+1 _O-

Blijkbaar volgens sommigen in dit topic dan :')

PM1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:50

Ik vind mezelf ook belangrijk. Liefde en lust zijn 2 verschillende dingen en dat ik op dit moment geen liefde in mijn leven heb wil niet zeggen dat ik geen sex heb. Ik vind sex fijn, voel mezelf er goed door en kan het los zien van liefde. Juist omdat ik mezelf belangrijk vind heb ik sex.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:51

spoekie schreef:
Dat je je lichaam zo gemakkelijk weggeeft en daar weinig waarde aan hecht is aan jou.

Zo dan dat zijn pittige aannames.

spoekie schreef:
Daarnaast vind ik het een eer voor iemand om mij naakt te mogen zien.. Een eer die dus niet iedereen krijgt ;) Zo belangrijk vind ik mezelf!

Het lijkt me niet dat meiden die er anders over denken zichzelf minder belangrijk vinden.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:53

Precies dat heb ik ook!

Ik heb 2 liefdes, maar met beiden is een relatie niet echt een optie! Nu heb ik met eentje een soort van scharrelrelatie/fwb, voor ons werkt het, naja prima dan toch? En wat mensen van me zeggen heeft me nooit echt geinteresseerd... Ik weet van mezelf dat ik het leuk vind om met jongens te zoenen (max 1/2 op een avond maar ook echt niet elke week) en als ik ervan geniet om met die jongen (fwb dus) seks te hebben, tja mijn leven, mijn lijf, mijn keuze!

Om even op de quote hierboven in te gaan..
Ja ik heb respect voor mijn eigen lichaam, maar dat wil niet zeggen dat ik het geen eer vind voor anderen om het te mogen zien.. Natuurlijk de eerste keer als je jezelf bloot moet geven is dat even eng, maar who cares? Je loopt toch ook in een bikini rond?!
En ja, ik vind mezelf ook belangrijk, maar daar valt dit ook onder..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:07

spoekie schreef:
Catnip schreef:
Waarom is dat eng?

En ongewenste zwangerschappen kunnen gebeuren door elke vorm van seks, niet alleen "slettenseks" :+ dat kan net zo goed gebeuren in een relatie! Maar even ongewenst, dus even erg, want die heftige abortus komt er dan net zo goed.

Omdat ik toch wel heb geleerd dat een kind zijn ouders nodig heeft. BEIDE ouders en ontzettend graag nog bij elkaar. Dit is zo belangrijk voor de hechting van een kind en heeft ontzettend veel invloed op hoe het kind later met relaties om zal gaan.
Maar een kind hoort daar geen dupe van te zijn en dat is het wel als je al (bewust) als alleenstaande moeder begint... Daar mogen mensen weleens wat beter bij stil staan. Dit kan namelijk iedereen gebeuren. Ook jou.

Wat een nonsens. Een kind heeft een stabiel hechtingsfiguur nodig ja maar dat kan ook heel goed alleen een moeder zijn. In 1ouder gezinnen is het voor de moeder soms wat lastig te combineren allemaal maar dat een kind persé een vader nodig heeft om zich veilig te hechten is echt kul.

En wat een aannames om te roepen dat zij haar lichaam 'weggeeft'. Ze geeft niks weg, ze maakt er gebruik van en heeft er plezier aan. :D

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:15

Het woord slet mag kapot vallen. Ongeacht of je een man of vrouw bent, als iemand seks wil, laat diegene seks hebben wanneer hij/zij wilt en met wie diegene wilt. Waar haal je het lef vandaan om je daarmee te bemoeien of een waardeoordeel over iemand te maken? Niet jouw lichaam, niet jouw probleem. Als jij het lekker vindt om veel seks te hebben, go for it. Als je die behoefte niet hebt, prima. Als mensen dit nu is van elkaar zouden accepteren, zou het een hoop ergernissen wegnemen. :roll:

Komt van vroeger dat vrouwen een degelijk beeld moeten uitstralen en de man het dominante persoontje is die doen en laten mag wat ie wil, want het is toch een man. Een principe om van te kotsen. En helaas houden velen dit beeld vrolijk omhoog.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:22

safina schreef:
Slet is toch gewoon een afkorting van Sensueel, Levenslustig, Eigenwaarde en Trots? :D

Deze vind ik leuk! :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 14:38

minikatje schreef:

Liefde heeft voor mij veel vormen, vandaar dat ik een beetje scheel naar jou post kijk wellicht. :D

Ja, ik snap wat je bedoelt. Misschien denken we wel hetzelfde erover hoor :D Liefde is natuurlijk geen strak omlijnd gebiedje waar je in of uit kan vallen en niet anders. Het is voor mij meer een laddertje, denk ik. Ergens bovenaan zit "echte liefde" (de persoon waarmee ik een jaar samen heb gewoon bijvoorbeeld) en ergens in het midden hangt "vriendschap". Overlap, ja tuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat als je boven vriendschap staat je geen vrienden meer bent. Ofzo. Jeetje, het wordt nu wel een heel lastig verhaal :')

@Spoekie: ik ga graag naar de sauna en ben dan ook naakt, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn borsten flash voor jan en alleman hoor :D ook heb ik door mijn werk (horeca) eigenlijk geen problemen met me omkleden waar anderen (relatief onbekenden) bij zijn... Ik vind iemand wel of niet naakt mogen zien een zwaar overtrokken iets. Stiekem bestaan we vooral uit huid. :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:57

spoekie schreef:

Ik vind mezelf ook belangrijk, daarom gun ik mezelf plezier en lol in het leven.
Intimiteit is leuk en fijn, daar moet je van genieten. Ik vind mezelf dusdanig belangrijk dat ik me dat niet wil onthouden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:13

spoekie schreef:
Catnip schreef:
Waarom is dat eng?

met je laatste zin ben ik het eens.
maar je eerste niet.
Ben zelf opgegroeid en opgevoed met alleen mijn moeder, en dit heeft zij écht heel erg goed gedaan. Heb een perfecte jeugd gehad, heb alle normen en waarden die ik nodig heb in het leven. ze is alles in één. letterlijk.
Ik vind het soms beter als kinderen bij 1 ouder opgroeien dan bij twee die niet goed met elkaar liggen of enkel voor de kids bij elkaar zijn.
Maar goed, het gaat hier meer om het 'slet' zijn en niet om kinderen etc.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 15:24

Goof schreef:
spoekie schreef:

Ik vind mezelf ook belangrijk, daarom gun ik mezelf plezier en lol in het leven.
Intimiteit is leuk en fijn, daar moet je van genieten. Ik vind mezelf dusdanig belangrijk dat ik me dat niet wil onthouden.

+:)+

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:28

Goof schreef:
spoekie schreef:

Hier sluit ik me ook bij aan :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:35

Ik vind het bijzonder triest dat anno 2014 nog de behoefte wordt gevoeld te moeten oordelen over andervrouws sexleven en indien dat oordeel negatief uitvalt men de betrokkene meent te mogen uitschelden.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:37

Boras schreef:
Ik vind het bijzonder triest dat anno 2014 nog de behoefte wordt gevoeld te moeten oordelen over andervrouws sexleven en indien dat oordeel negatief uitvalt men de betrokkene meent te mogen uitschelden.

Ik geloof dat dat een mensen eigenschap is, vooral veel oordelen over anderen en niet naar jezelf kijken :+

Moet zeggen dat ik ooit een keer voor prutsmuts ben uitgemaakt, lang geleden en echt door de laatste persoon die mij zo zou mogen noemen... Ben er nog steeds boos om _O-

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:49

Magrathea schreef:
minikatje schreef:

Ja, ik snap wat je bedoelt. Misschien denken we wel hetzelfde erover hoor :D Liefde is natuurlijk geen strak omlijnd gebiedje waar je in of uit kan vallen en niet anders. Het is voor mij meer een laddertje, denk ik. Ergens bovenaan zit "echte liefde" (de persoon waarmee ik een jaar samen heb gewoon bijvoorbeeld) en ergens in het midden hangt "vriendschap". Overlap, ja tuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat als je boven vriendschap staat je geen vrienden meer bent. Ofzo. Jeetje, het wordt nu wel een heel lastig verhaal :')

@Spoekie: ik ga graag naar de sauna en ben dan ook naakt, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn borsten flash voor jan en alleman hoor :D ook heb ik door mijn werk (horeca) eigenlijk geen problemen met me omkleden waar anderen (relatief onbekenden) bij zijn... Ik vind iemand wel of niet naakt mogen zien een zwaar overtrokken iets. Stiekem bestaan we vooral uit huid. :D

Ik denk het eigenlijk wel.
Is het hebben van vaste scharrels buiten de relatie ook sletwaardig? ;)
Niet eens bewust maar als een relatie uit gaat krijg ik meestal een paar weken daarna wel een berichtje. Niet eens zozeer om de pure lust maar meer om het (erg) prettig samenzijn zonder dat je daar weer de kroeg etc. voor in moet duiken. Is niet mijn ding en die van mijn scharrels ook niet.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:06

spoekie schreef:
Catnip schreef:
Waarom is dat eng?

Zo, wat een knappe aannames die je maakt! Ik ben ook heel blij met mijn lichaam en mezelf, en daarom verdien ik het om te mogen snoepen van mannelijke exemplaren die ik zó woest aantrekkelijk vind dat het illegaal zou moeten zijn :Y) (indien ik vrijgezel ben uiteraard). En geloof me, deze mannelijke exemplaren beschouwen het ook als een hele eer hoor :j ik heb me nog nooit iets anders gevoeld dan aanbeden tijdens zo'n scharrel, en wie geniet daar nou niet van? :D

En nee, mij overkomt het niet. Je aannames zijn zo knap omdat ik toevallig een "slet" ben die al meer dan 4 jaar in een monogame relatie zit, samenwoont, en lief en leed deelt. En als ik zwanger word wordt de foetus meteen weggehaald, want we willen absoluut geen kinderen.

Maar ik snap sowieso niet hoe je erbij komt dat als je een koppel bent tijdens het verwekken van de baby, dat je dan per definitie nog steeds een koppel bent tot baby oud genoeg is om op eigen benen te staan en er dus geen gevolgen meer zijn van ouders die niet samen zijn. Wie weet is je random scharrel ook wel een véél betere vader dan je vriend? Ik vind het argument nergens op slaan, sorry.

Ik zie echt liever een baby bij een 25-jarige alleenstaande meid die haar zaakjes op orde heeft en stevig in haar schoenen staat, dan een willekeurige 16-jarige meid die wel toevallig een vriendje heeft wanneer ze zwanger wordt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:20

Catnip schreef:
spoekie schreef:

Zo, wat een knappe aannames die je maakt! Ik ben ook heel blij met mijn lichaam en mezelf, en daarom verdien ik het om te mogen snoepen van mannelijke exemplaren die ik zó woest aantrekkelijk vind dat het illegaal zou moeten zijn :Y) (indien ik vrijgezel ben uiteraard). En geloof me, deze mannelijke exemplaren beschouwen het ook als een hele eer hoor :j ik heb me nog nooit iets anders gevoeld dan aanbeden tijdens zo'n scharrel, en wie geniet daar nou niet van? :D

Sluit ik me echt bij aan :j Ik denk zelfs dat als je hier en daar wat scharrelt je je zoveel zekerder voelt over je lichaam, wat je dan ook weer uitstraalt...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:50

Tja, iedereen heeft hier gewoon andere ideeën over en andere "normen en waarden" waar naar zijn of haar mening word gevormd. De 1 vind bepaald gedrag sletterig gedrag, en de ander vindt van niet. Maar dat maakt het nog geen feit.
Let's agree to disagree.

Maar nog, zou ik nooit iemand uitschelden voor slet. Maar kan ik wel denken "phoe, mag het iets minder opzichtig".

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 16:57

miss_lizje schreef:
Tja, iedereen heeft hier gewoon andere ideeën over en andere "normen en waarden" waar naar zijn of haar mening word gevormd. De 1 vind bepaald gedrag sletterig gedrag, en de ander vindt van niet. Maar dat maakt het nog geen feit.
Let's agree to disagree.

Maar nog, zou ik nooit iemand uitschelden voor slet. Maar kan ik wel denken "phoe, mag het iets minder opzichtig".

Dat is echt prima. Dat denk ik ook als ik achter de bar werk en twee mensen vinden het nodig de hele bar onder te kwijlen... Ja leuk, al die liefde enzo, maar ze staan gigantisch in de weg en die geluiden... Nee :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:58

Goh dat dit topic nog open is.

Bijzonder dat dit topic wel mag, maar het 'in slaap vallen tijdens sex' is blijkbaar taboe wegens jonge bokkers en moet op slot.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:00

Amaris schreef:
Goh dat dit topic nog open is.

Bijzonder dat dit topic wel mag, maar het 'in slaap vallen tijdens sex' is blijkbaar taboe wegens jonge bokkers en moet op slot.

Ik las het ook net, belachelijk := Laten we vooral Amerika achterna gaan en nóg meer taboe op seks leggen 8)7