Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:51

Hahaha wat een onbeschofte idioot. Niks geven. Hooguit een goedkoop doosje chocola vd aldi om er vanaf te zijn :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:53

ik zou beginnen met langs de politie te gaan met dit verhaal, want grote kans dat hij terug komt.
vervolgens met vriend langs zijn huis gaan, bos bloemen geven en zeggen dat het daar bij blijft en de politie al is ingelicht over huisvredebreuk.

ik zou me wezeloos schrikken als een onbekende ineens in mijn woonkamer zou staan
is hij helemaal gek geworden 8)7 -:(-

verootjoo

Re: Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:57

Wat een idioot := het is toch normaal om een portemonnee terug te brengen. Afgezien van een 'dankjewel' hoef je daar toch niks voor te krijgen :?
Sommige dingen in je leven moet je gewoon doen zonder iets terug te verwachten of in dit geval; te eisen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:57

:') Wat een debiel!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:59

Cinderella schreef:
Citaat:
Nee, waar het om gaat is dat jij iets zegt wat voor geen kanten klopt. Wellicht waren ze met 6 man toen ze de portemonnee vonden, weet jij veel. Dit soort dingen roepen brengt onwaarheden in de wereld. Voor niemand wenselijk.

Dan nog, als de getuigen vrienden of familie zijn van die man en hier ook baat bij zouden kunnen hebben, kunnen er twijfels gezet worden bij hun getuige verklaring.
Weet je wat voor niemand wenselijk is? Dat er telkens gesmeten wordt met dingen waar mensen helemaal geen verstand van hebben, dat is onwenselijk.
ik zit zelf in de rechten, ik weet dat er altijd een kans is dat die man een procedure op start en wellicht wint, maar vanuit het oogpunt van een advocaat zeg ik dus dat de ts zich nergens druk over hoeft te maken in dit geval.

Hehe, eindelijk iemand die is zegt waar het op staat. Jeetje, wat kom ik vaak dit soort kwesties tegen. Jij verwoord het alleen een stuk beter dan hoe ik het zou doen. :P

Ts: ik zou als ik jou was een doos bon-bons door de brievenbus schuiven en verder niets.. Mocht hij nog een keer ongewenst je huis binnen wandelen (ook al is het een gewoonte in Brabant, ik neem aan dat het ongewenst is en vind het behoorlijk asociaal) gewoon de wijkagent/politie inschakelen. Ik zou ook geen kaartje in de bus doen met een andere tekst dan bedankt, je bent deze man denk ik liever kwijt dan rijk.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:17

Ik had als beloning de deur tegen zijn neus gegooid! Is ie nou helemaal gek geworden?
Misschien even melding bij de wijkagent doen? Mocht ie lastig blijven doen is er al melding gedaan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:17

Citaat:
Wat is het vindersloon?
Meldt de eigenaar zich binnen een jaar? Dan moet u als vinder uw vondst teruggeven. De vinder heeft recht op een vergoeding, vindersloon genoemd, en mag de vondst eventueel houden, totdat de eigenaar betaalt. Betaalt de eigenaar niet binnen een maand? Dan laat de eigenaar daarmee zijn of haar rechten varen. De vinder wordt dan eigenaar.

De hoogte van het vindersloon is niet bepaald. In de wet staat dat het ‘een redelijke vergoeding’ moet zijn. Vaak wordt gedacht aan 10% van de waarde van de vondst. Geeft de eigenaar u niets? Dan kunt u alleen via een gerechtelijke procedure proberen een beloning af te dwingen.

Politie en gemeenten hebben geen recht op het vindersloon. De regeling geldt wel voor professionele vinders die gericht op zoek gaan naar verloren voorwerpen, bijvoorbeeld auto’s of motoren. http://www.politie.nl/onderwerpen/gevon ... erpen.html

Laat hem maar lekker een rechtzaak aanspannen...brutaal om zomaar je huiskamer in te lopen.

Doos merci kan hij krijgen en daarmee basta.Asociaal...bah.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:19

He, potver! Had ik laatst toch mooi geld kunnen vragen voor het gevonden rijbewijs.. :')

Ik had sushi besteld, keurig bezorgd, ik breng na het eten mijn vuilniszakken naar beneden en vind een rijbewijs op de trap..

Link was vrij vlot gelegd dat het wel eens het rijbewijs van de bezorger kon zijn. En inderdaad! :D

De jongen was superblij dat ik even belde en heeft beloofd om zijn rijbewijs iets beter op te bergen. :) ik was al lang blij dat hij blij was! :P

Het is gewoon sneu om te gaan lopen stalken voor een beloning. Sommige mensen staan gewoon graag met hun hand op. Grabbelaar! :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:27

Ik zou dit idd ook melden. Wie weet dacht die vent dat er niemand thuis was en had hij de bedoeling je huis leeg te halen. Dit is in ieder geval geen normaal gedrag. Verder niets kwijt uit huis?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:29

Lizzyy schreef:
nolanlover schreef:
100 euro als ik opnieuw mijn pasjes aan zou moeten vragen

En daar 10% van. :)) 10 euro dus, is meer dan genoeg!

Aanvragen moet om de 10jr?. Dus elk jaar kun je 10 euro afschrijven.. dus feitelijk kost het je geen 100 euro, maar minder (afhankelijk wanneer het zou verlopen).

Mocht hij toch al over 5 jr verlopen, heb je slechts voor die 5 jr. Hoeven te betalen.

Ik bedoel maar.... Brutale mensen vragen om domme antwoorden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:31

Grappig (en ook een beetje triest) hoe bokkers allerlei ideeën hebben over deze man.
Oplettendheid is goed, maar op de loop gaan met je fantasie is volgens mij ook niet nodig.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:19

senna21 schreef:
Grappig (en ook een beetje triest) hoe bokkers allerlei ideeën hebben over deze man.
Oplettendheid is goed, maar op de loop gaan met je fantasie is volgens mij ook niet nodig.

Ja je hebt eigenlijk wel gelijk. Maar wat vind jij nu zelf van deze man. Iets teruggeven is top.... Maar de rest?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:22

Type alcoholist of junkie toevallig?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:24

xManon_ schreef:
Ik zou hem niks meer geven.. mensen die vragen worden overgeslagen.
Ik vind het behoorlijk onbeschoft dat hij erom komt zeuren.

Nou dit dus. Wat aso.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:25

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:29

Citaat:
Gevonden paspoorten, rijbewijzen en/of andere identiteitspapieren en militaire artikelen mag u NIET thuis bewaren. Hiervoor geldt de plicht deze te deponeren, omdat het om gemeente- of staatseigendommen gaat. Bij het niet nakomen van deze verplichting maakt u zich schuldig aan het misdrijf verduistering. Deze voorwerpen kunt u afgeven bij de gemeente of politie.

Neem aan dat hij voor jouw ID kaart geen vindersloon kan krijgen, omdat hij dat niet thuis mag bewaren en moet afgeven. Als ik het goed begrijp.

Daarnaast heel brutaal van hem.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:34

Wauw ik val hier even half van mijn stoel. Bestaat dat écht, een verplicht vindersloon? :wow: . Toch alleen in Nederland dan, in België heb ik hier nooit van gehoord?
Ik vind het wel een echt achterlijke wet, waar is dat goed voor? Dus stel dat ik een persoon ben die het erg moeilijk heeft, krijg de eindjes moeilijk aan elkaar geknoopt elke maand. Maar om de een of andere reden heb ik ergens honderd euro voor afgehaald en onderweg naar datgene wat ik wil kopen verlies ik mijn portemonnee. Dan zou ik verplicht moeten zijn om tien euro te gaan afgeven, terwijl dat voor mij misschien echt veel geld is? Of je wilt een grote aankoop cash betalen en je had toevallig duizend euro er in gestoken. Dat is mooi verdient dan voor die vinder. Zeg mij asjeblieft dat ik het niet snap, dan ben ik terug gerust :D .

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt TS.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:36

Er staat "vaak wordt 10% van...", niet er "moet". Dan is een bos bloemen toch net zo goed?

Ik ben benieuwd TS.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:42

Ik vind het wel goed, waarschijnlijk zijn er nu alsnog mensen die gewoon het geld pakken en de portemonnee naar gevonden voorwerpen brengen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:46

xManon_ schreef:
Ik zou hem niks meer geven.. mensen die vragen worden overgeslagen.
Ik vind het behoorlijk onbeschoft dat hij erom komt zeuren.

Mee eens, opflikkeren die vent.

Hij moet niet gaan zeiken, had hij het maar moeten houden.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:00

Hoezo onbeschoft... :n
Bankpas vervangen kost trouwens minder dan 10 euro (€7,50 bij ING), ID mag maximaal € 28,36 kosten (geldigheid van 5 jaar, die van 10 jaar is duurder). Met een rekensommetje kom je aan een totaalbedrag van €35,86. 10% daarvan is afgerond €3,60.
Mocht hij nog een keer aan de deur komen geef je die beste man zijn 3,60 met de boodschap dat het zijn wettelijke 10% vindersloon is. Met een fijne dag verder kan je dan met een gerust hart de deur weer sluiten :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:06

De nieuwe ID-kaart is 52 euro, die is 10 jaar geldig. :P
Andere keuze had ik (gister) sowieso niet.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:06

die had ik het gat van de deur gewezen...

of een bosje bloemen geven plus de portemonee (zonder id en bankpas......) mag die hem wel houden :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:10

Bij SNS is pas vervangen gratis, alleen als je een gepersonaliseerde wilt (met eigen ontwerp/foto) betaal je €8,50 en een noodpas/servicepas betaal je ook niets voor.
Of ja, servicekosten die maandelijks ofzo worden afgeschreven voor het gebruik vd pas(sen) enzo. :)
Ben vanmiddag nog bij de SNS geweest nl ivm m'n pas. ;)

ID is geloof ik per gemeente verschillend en kan €20,- tot €60,- kosten ex evt kosten van kwijtraking (proces verbaal?) of spoedkosten wat algauw oploopt tot €90,- om je ID-kaart te vervangen.

Overigens verschrikkelijk asociaal om zo binnen te stappen en vindersloon te gaan eisen. :\

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:11

Wat een idioot zeg, ik was denk ik nogal boos geworden!
Heel normaal dat je zo iemand een bedankje geeft/stuurt, maar er om komen zeiken? Dan ben ik er al snel klaar mee.

Dat van het vindersloon wist ik overigens niet, goed om te weten.
Vraag me af in hoeverre dat hier gaat en of die regel echt nageleefd wordt.