Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
het is toch normaal om een portemonnee terug te brengen. Afgezien van een 'dankjewel' hoef je daar toch niks voor te krijgen
Wat een debiel! Cinderella schreef:Citaat:Nee, waar het om gaat is dat jij iets zegt wat voor geen kanten klopt. Wellicht waren ze met 6 man toen ze de portemonnee vonden, weet jij veel. Dit soort dingen roepen brengt onwaarheden in de wereld. Voor niemand wenselijk.
Dan nog, als de getuigen vrienden of familie zijn van die man en hier ook baat bij zouden kunnen hebben, kunnen er twijfels gezet worden bij hun getuige verklaring.
Weet je wat voor niemand wenselijk is? Dat er telkens gesmeten wordt met dingen waar mensen helemaal geen verstand van hebben, dat is onwenselijk.
ik zit zelf in de rechten, ik weet dat er altijd een kans is dat die man een procedure op start en wellicht wint, maar vanuit het oogpunt van een advocaat zeg ik dus dat de ts zich nergens druk over hoeft te maken in dit geval.

Citaat:Wat is het vindersloon?
Meldt de eigenaar zich binnen een jaar? Dan moet u als vinder uw vondst teruggeven. De vinder heeft recht op een vergoeding, vindersloon genoemd, en mag de vondst eventueel houden, totdat de eigenaar betaalt. Betaalt de eigenaar niet binnen een maand? Dan laat de eigenaar daarmee zijn of haar rechten varen. De vinder wordt dan eigenaar.
De hoogte van het vindersloon is niet bepaald. In de wet staat dat het ‘een redelijke vergoeding’ moet zijn. Vaak wordt gedacht aan 10% van de waarde van de vondst. Geeft de eigenaar u niets? Dan kunt u alleen via een gerechtelijke procedure proberen een beloning af te dwingen.
Politie en gemeenten hebben geen recht op het vindersloon. De regeling geldt wel voor professionele vinders die gericht op zoek gaan naar verloren voorwerpen, bijvoorbeeld auto’s of motoren. http://www.politie.nl/onderwerpen/gevon ... erpen.html

ik was al lang blij dat hij blij was! 
Lizzyy schreef:nolanlover schreef:100 euro als ik opnieuw mijn pasjes aan zou moeten vragen
En daar 10% van.10 euro dus, is meer dan genoeg!
senna21 schreef:Grappig (en ook een beetje triest) hoe bokkers allerlei ideeën hebben over deze man.
Oplettendheid is goed, maar op de loop gaan met je fantasie is volgens mij ook niet nodig.
Citaat:Gevonden paspoorten, rijbewijzen en/of andere identiteitspapieren en militaire artikelen mag u NIET thuis bewaren. Hiervoor geldt de plicht deze te deponeren, omdat het om gemeente- of staatseigendommen gaat. Bij het niet nakomen van deze verplichting maakt u zich schuldig aan het misdrijf verduistering. Deze voorwerpen kunt u afgeven bij de gemeente of politie.
. Toch alleen in Nederland dan, in België heb ik hier nooit van gehoord?
.