Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Emm_

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:39

Wij zitten erin :D Het verhuizen ging eigenlijk heel soepel, alles stond al klaar in dozen en we hadden veel vrienden en familie die kwamen helpen. Wel kwamen we erachter dat de moeders wat enthousiast waren met spullen voor ons kopen, we hebben superveel glazen en schoonmaakspullen voor 10 jaar :') Maar wel super lief van ze natuurlijk!

Ik was nog bang dat het er een beetje raar uit zou zien met onze bij elkaar geraapte meubels, maar het ziet er eigenlijk al heel leuk en gezellig uit :)

We gaan zo wel gelijk nog even naar de Ikea, voor dingen als een wasmand en schoenenrekjes en wat gezellige dingen voor aan de muur. Oja, en gisteren al even naar de winkel geweest voor stekkerdozen, want we kwamen erachter dat er vanalles anders niet in het stopcontact kon :')

En nog een soort gelukje, er zou maandag pas iemand van de Ziggo komen om de tv en internet aan te sluiten, maar die stond ineens gistermiddag al voor de deur. De tv hadden we gelukkig al uitgepakt, dus hij heeft alles gelijk aan kunnen sluiten. Hebben we toch geen weekend zonder internet en tv :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:52

Pfoe wees blij met je internet!

Wij zitten al een maand zonder en duurt nog tot december.. Ook geen eens de aansluiting die we wouden.. En onze huisbaas denkt Fk jullie.. Beetje jammer. Als we dit hadden geweten hadden we geen ja gezegd.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:05

Wat Super dat je zo snel internet had. Wij zaten zelf bij xs4all en hadden gelukkig ook met een paar dagen internet :D

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:02

Mag ik me hier ook melden?

Mijn vriend en ik willen ook graag samen wonen. Hij heeft al een (heel leuk) huisje en de bedoeling is dat ik bij hem in ga. In de loop van de tijd is het huisje aangepast naar onze smaak. (IKEA heeft een groot deel van haar winst aan ons te danken :)) .) Ook hebben we al een tweetal huisdiertjes.

Op dit moment is het enige wat ons 'tegenhoudt' een baan voor mij in deze omgeving. Ik ben er al een aantal keer flink dichtbij geweest, maar helaas heb ik nog geen aanbieding gehad.

Voor mij is de stap vrij dubbel. Ik kan me soms heel erg druk maken om de stap. Dit komt bijvoorbeeld doordat ik waarschijnlijk moet gaan stoppen met mijn verzorgpaard. Ook ga ik natuurlijk weg van vrienden en familie en kom in een omgeving waar ik nog niet echt 'thuis' ben/voel. Ik wil graag 'mijn eigen dingen' hebben en mijn vrijheid om dingen te ondernemen. Zijn er mensen die dit herkennen? Hoe pakken jullie dit aan?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 09:57

Nachtlampje schreef:
Dankjewel :o

We zijn echt helemaal blij, hebben erg fijn contact ook met de huurcorporatie.
Over een maand hebben we een gesprek om te kleuren van de tegels uit te zoeken van de badkamer en de kleuren vd keuken, en evt uitbreiding van de keuken.
We hebben even op de site gekeken, maar pff... Wat een prijzen voor een fornuis bijvoorbeeld -O-
We gaan flink sparen maar hebben eigenlijk niet zoveel spaarmogelijkheden, en het allergoedskoopste fornuis is al 400 euro, wat nog best een smak geld voor ons is.
Misschien toch maar marktplaats dus..

Is inderdaad een smak geld. :j In de BCC in Veenendaal (en vast wel in andere plaatsen) hebben ze een uitverkoophoek, daar staan showroommodellen of modellen met een kleine beschadiging (krasjes bijv.) tegen een goedkopere prijs..

Iinge_ schreef:
Ja ik kan me ook melden. Woon nu een maand samen met mijn vriend. We hadden het helemaal niet verwacht maar al langer het plan om samen te gaan wonen. Maar de huizen waren te duur (ik studeer nog) dus we hadden de zoektocht opgegeven. Net op vakantie gegaan en nog helemaal niks besproken of gekocht voor samenwonen. Ineens zijn we bij een verjaardag waar me verteld word dat er een huisje (bovenwoning) vrij staat en ik krijg het nummer van de makelaar. De volgende dag hadden we een huis :') maar geen meubels, er moest nog het een en ander gedaan worden met oog op opknappen en verder hadden we niks :') niet eens een dag vrij om eraan te werken.

Dus 2 weken lang elke avond geschilderd en dingen vervangen en opgeknapt. Toen hadden we dus alleen nog een leeg huis.

Maar iedereen die we kenden had wel iets over, de een een bankje, de ander een tafeltje, de ander nog oude gordijnen en voor alles wat we nog misten hebben een ritje naar de IKEA gemaakt. Binnen een paar dagen alles geregeld qua verzekeringen en dergelijke. En nu heerlijk van ons mooie huisje aan het genieten :D

Maar wat waren de afgelopen weken een gekte zeg!

Wauw gaaf! :D

_Emm_ schreef:
Wij zitten erin :D Het verhuizen ging eigenlijk heel soepel, alles stond al klaar in dozen en we hadden veel vrienden en familie die kwamen helpen. Wel kwamen we erachter dat de moeders wat enthousiast waren met spullen voor ons kopen, we hebben superveel glazen en schoonmaakspullen voor 10 jaar :') Maar wel super lief van ze natuurlijk!

Ik was nog bang dat het er een beetje raar uit zou zien met onze bij elkaar geraapte meubels, maar het ziet er eigenlijk al heel leuk en gezellig uit :)

We gaan zo wel gelijk nog even naar de Ikea, voor dingen als een wasmand en schoenenrekjes en wat gezellige dingen voor aan de muur. Oja, en gisteren al even naar de winkel geweest voor stekkerdozen, want we kwamen erachter dat er vanalles anders niet in het stopcontact kon :')

En nog een soort gelukje, er zou maandag pas iemand van de Ziggo komen om de tv en internet aan te sluiten, maar die stond ineens gistermiddag al voor de deur. De tv hadden we gelukkig al uitgepakt, dus hij heeft alles gelijk aan kunnen sluiten. Hebben we toch geen weekend zonder internet en tv :D

Leuk en wat fijn dat je al internet hebt. :j

Wieldop schreef:

Mijn vriend en ik willen ook graag samen wonen. Hij heeft al een (heel leuk) huisje en de bedoeling is dat ik bij hem in ga. In de loop van de tijd is het huisje aangepast naar onze smaak. (IKEA heeft een groot deel van haar winst aan ons te danken :)) .) Ook hebben we al een tweetal huisdiertjes.

Op dit moment is het enige wat ons 'tegenhoudt' een baan voor mij in deze omgeving. Ik ben er al een aantal keer flink dichtbij geweest, maar helaas heb ik nog geen aanbieding gehad.

Voor mij is de stap vrij dubbel. Ik kan me soms heel erg druk maken om de stap. Dit komt bijvoorbeeld doordat ik waarschijnlijk moet gaan stoppen met mijn verzorgpaard. Ook ga ik natuurlijk weg van vrienden en familie en kom in een omgeving waar ik nog niet echt 'thuis' ben/voel. Ik wil graag 'mijn eigen dingen' hebben en mijn vrijheid om dingen te ondernemen. Zijn er mensen die dit herkennen? Hoe pakken jullie dit aan?

Welkom! Lijkt me lasting inderdaad. Mijn vriend en ik gaan beiden in een andere plaats wonen (als het goed is) om in het midden te zitten. Gelukkig kan paardlief blijven staan en zit k een kwartiertje rijden bij vrienden en familie vandaan...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 10:19

Beloven schreef:
Pfoe wees blij met je internet!

Wij zitten al een maand zonder en duurt nog tot december.. Ook geen eens de aansluiting die we wouden.. En onze huisbaas denkt Fk jullie.. Beetje jammer. Als we dit hadden geweten hadden we geen ja gezegd.

:(:) pff dat duurt lang..

Wieldop schreef:

Ik heb exact hetzelfde, maar hij ook :j Ga je ver weg van je eigen omgeving? Zelf had ik me al voorgenomen om tegen die tijd te gaan kijken naar een bijrijdpaard in de omgeving, of weer inschrijven bij een boksschool. Dan kom je toch relatief snel met nieuwe mensen in contact. Anderzijds, ik ben zelf met 3 kwartier thuis.

-----

Wij gingen gister meubelboulevaren *\o/* :')
En toen zagen we een eettafel <3 -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 10:21

Wij hebben een keuken gekocht <3 En zijn heel blij haha.

Ik ga ook in een plaats wonen waar ik niet bekend ben. Is ongeveer 25 minuten rijden vanaf mijn oude woonplaats.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:29

Wij doen ook graag mee in dit topic :D
We spelen wel een beetje vals, we wonen nu namelijk al 1,5 jaar samen, alleen niet zoals het hoorde te gaan haha.
We zijn 22 jaar en zijn anderhalf jaar geleden een beetje gedwongen samen gaan wonen omdat ik uit huis moest en niet alleen een huis kon betalen. Hebben toen een gemeubileerde huurwoning genomen.
Maar niet het huis dat we wilde, niet de locatie die we wilde. en niet ingericht zoals we wilden.

op de datum dat we elkaar 6 jaar geleden hebben leren kennen hebben we getekend voor ons koophuis! Hier gaan we echt ons plekje van maken. Het huis moet nog gebouwd worden. Met een beetje geluk is het voor de bouwvak van 2015 af. We gaan naar een locatie waar we totaal niets kennen. Dus dat is wel spannend en wennen. We hebben gepinpoint wat de ideale locatie zou zijn voor zijn en mijn werk. Zodoende bij dit bouwproject uitgekomen.

Het is wel erg spannend allemaal! Keuken hebben we nu praktisch uitgekozen, nog wat onderhandelingen gaande. De badkamer hebben we grotendeels leeg gelaten, er komt een douche en wc in en wordt betegeld maar verder doen we het zelf.

Het moeilijkste vind ik toch wel de tegels/vloer uitkiezen!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:40

Wauw dat klinkt super Seni! Wel heel spannend inderdaad.

WiancaR en Meraki, footooooo?

Voor de mensen die hier ook op budget moeten letten, wat doen jullie als je er een nieuwe vloer moet inzetten? Tweedehands of nieuw kopen, en bij nieuw kopen, budget/bouwmarkt of duurdere vloeren?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:42

Oe dat lijkt me zo heerlijk he zelf een keuken en/of badkamer uitzoeken.

Veel succes plezier ermee voor de gene die dat nu moeten/mogen!

Wel veel die hun woonplaats verlaten dus.
Ik ook en kan niet wachten tot t zo ver is. Roep al 6 jaar dat Utrecht niet mijn stad is.
Niets bindt me nog aan Utrecht nu op mijn huis na. Dus kan ook makkelijk. Vrienden wonen toch al door t hele land.

Mweh wij balen. We staan eerste op ons droomhuisje. Maar deze is op de tweede verdieping dus de katten kunnen daar dan niet meer naar buiten en dat willen we ze niet aandoen.
Maar vertelt ons wel dat als er zo'n huisje op de begane grond vrij komt dat ie van ons is :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:45

Ah das jammer inderdaad Anne. Ook geen mogelijkheid om bv met het balkon zo'n xxl kippenlooptrapje te maken zodat ze via daar op en neer kunnen? Heb het wel vaker gezien en ze zijn te dun om voor mensen op te staan.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:48

Afbeelding
Tafel van Xooon <3
Laatst bijgewerkt door Meraki op 17-11-14 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:49

Hier ben ik vanuit brabant naar de Hoeksche waard vertrokken, maar niet echt dingen gezocht hier om me aan te binden omdat ik vanaf het begin al niet wilde blijven. Nu dus naar Leerdam, daar hebben we beide niets. Maar ik heb helemaal niets met Rotterdam, dan heb ik meer met Utrecht/brabant :P

hahah het is en ramp, zelf je badkamer en keuken uitzoeken :P tenminste wij zijn bij de leveranciers gebleven die zijn aangeboden vanuit het project maar het is allemaal niet zo leuk als dat het lijkt. :P

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:50

We hebben er al meerdere keren staan kijken en zijn bang dat t niet gaat lukken. En dat risico willen we niet lopen. En op de begane grond hebben we een tuintje dus dat zou veel fijner zijn.
Gelukkig komen er bijna wekelijks huisjes vrij in dat complex

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:51

Seni schreef:
Hier ben ik vanuit brabant naar de Hoeksche waard vertrokken, maar niet echt dingen gezocht hier om me aan te binden omdat ik vanaf het begin al niet wilde blijven. Nu dus naar Leerdam, daar hebben we beide niets. Maar ik heb helemaal niets met Rotterdam, dan heb ik meer met Utrecht/brabant :P

hahah het is en ramp, zelf je badkamer en keuken uitzoeken :P tenminste wij zijn bij de leveranciers gebleven die zijn aangeboden vanuit het project maar het is allemaal niet zo leuk als dat het lijkt. :P

Dat is dan weer jammer -O-

WoW mooie tafel meraki!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:52

Je foto doet het niet voor mij Meraki -O- Edit: nu wel. Jaaa mooi!

Ik ga niet zo heel ver weg, van Nijmegen naar Huissen (onder Arnhem).
8 december hebben wij een gesprek met de leverancier van de keuken enz vanuit het project, we zijn heel benieuwd.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:54

Ik meld mij ook!
Altijd gedacht eeuwige vrijgezel te blijven, was ervan overtuigd dat ik niemand nodig had en dat ik het beter zelf kon :D
Toen ik hem leerde kennen was hij getrouwd, later ging hij scheiden waarna er meer bloeide dan mij lief was :P Het heeft nog 2 jaar geduurd voordat ik eraan toe durfde te geven, maar sinds vorig jaar heeft zich een nieuwe comfort zone ontwikkeld <3 :D

Hij woont bijna 2 uur bij mij vandaan, heeft daar goed werk en vooral; 2 kids. Wat betekent dat ik waarschijnlijk over een half jaar ofzo wel mijn vertrouwde Veluwe achter me laat en die kant op vertrek (Hellevoetsluis) en bij hem in trek. Ik overwinter sowieso nog in m'n oude koude boerderijtje en mik een beetje op mei/juni zodat ik daarginds de goede periode (zomer) in ga, misschien dat ik er dan wat sneller wen dan dat je met die donkere, sombere dagen zit :P

Paard en katten gaan wel met me mee :D Paard vindt hij niet erg, katten is hij iets minder blij mee :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:56

Mag ik me ook melden?
Misschien heel raar want ik ben pas een maand samen met mijn vriend (ken hem al een jaar of 4), maar we hebben het er wel al over. Mijn vriend werkt van 12 tot ergens 's avonds/'s nachts, en is nu bezig met zijn eerste eigen huisje (koophuis). Zijn dus druk aan het klussen, en beslis voor een deel ook mee in zn beslissingen. (gewoon door mijn mening te geven) Wat ons (voorlopig) tegenhoud van samen wonen is dat we pas net samen zijn, en ik (dit schooljaar mee gerekend) nog 3 jaar op school zit. Ik heb geen eigen vervoer, en een bijbaantje waar ik enkel een avondje en een zaterdag werk, dus geen geweldig salaris, dus ik zou ook maar weinig kunnen mee betalen. Daarbij wil ik mijn lessen paardrijden voorlopig echt nog niet opgeven, en het word voor mij onmogelijk om alles zelf te gaan betalen. Volgend jaar een half jaar stage waar ik wel lekker ga verdienen, maar dan zit ik een half jaar op een camping. (dan heb ik wel de tijd en de kans om flink te sparen natuurlijk) Dus ik hoop dat het ergens volgend jaar misschien toch kan, qua geld etc. Het is dan ook de bedoeling dat ik bij hem in trek, en voorlopig is zijn flatje natuurlijk voldoende! Hier worden de pannen en bestek etc ook opgespaart voor mn uitzet dus ben er wel al mee bezig, en mijn vriend en ik hebben het er regelmatig over. De wil is er.. Nu nog het mogelijk maken. Wil hem niet alles laten betalen, maar als er geld voor is en t is mogelijk in combinatie met mijn opleiding, dan vinden we wel weer een oplossing. We zijn allebei pas 19 (hij jonger dan ik), ik zit op school, hij is klaar en heeft een goed betaalde baan, dus er is alle tijd, maar het is alleen nog een kwestie van het mogelijk maken van, en dan woon ik bij hem hoor := De weekeinden zou ik sws bij hem zitten, en dan doordeweeks nog thuis, maar we moeten eerst dat huisje nog maar eens afkrijgen. Binnenkort samen meubels shoppen, dus dat moet wel goed komen. := We zijn nu aan t behangen, en hij hoopt dat volgende week de vloer er in zit, en dan kunnen de meubels erin!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:11

Wat fijn om te merken dat ik niet de enige ben die mijn woonplaats ga verlaten! De reistijd is, als alles meezit, 50 minuten. Dit rijd ik nu elke week (soms vaker). Mijn ouders komen wel vaak langs, maar ik merk dat vrienden helaas wat moeilijker over de reis doen.

Seni; Wat leuk dat je nu heel je huisje mag inrichten! Qua tegels zou ik zelf voor simpele tegels (waarschijnlijk mooie witte tegels) kiezen en dan de badkamer/wc opleuken met accessoires. Is ook makkelijker voor de verkoop en kun je ook de badkamer tussendoor ook veranderen.

Nachtlampje; Wij hebben gewoon laminaat in de woonkamer en de rest van de kamers. Ik zou het zelf niet gekozen hebben, maar ik ben er heel tevreden over.

Meraki; Gave tafel! Wat voor soort stoelen wil je er bij doen?

Marionnnn; Herkenbaar dat gedeelte van de eeuwige vrijgezel! Ik stond zelfs bekend als de eeuwige vrijgezel. Ik had ook een aantal mannen die niet meer met mij praten sinds ik een vriend heb of contact zoeken als ze weer vrijgezel zijn met de hoop dat ik ze nu ineens wel leuk vind :+ .

LoveUggs; Ik weet nog dat wij ' pas ' een maand hadden. Het voelde al veel langer! Maar juist leuk dat je samen het huisje inricht. Het moet een plek zijn waar jij je in het weekend ook thuis voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:20

Wij waren 5 maanden samen toen we al gingen samenwonen.. Voelt gewoon al zoveel langer en zo goed.. Waarom wachten als je er al aan toe bent.. Als het mis gaat, gaat het mis.. Ik ben ook 5 kwartier verder gaan wonen dan mijn geboorteplaats waar ik mijn hele leven heb gewoond.. Maar het bevalt me prima.

Gave tafel, zoiets wil ik uiteindelijk ook graag!!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:27

Marionn; herkenbaar :)) dit was ook vol-ko-men onverwacht. Helemaal de manier waarop. Een 1-april grap :') kom op.

Wieldop; weten we nog niet, wel wat robuustere stoelen in ieder geval. Niet dat houtje touwtje wat nu aan die tafel staat :) Lastig hoor die reistijd, wij doen het om de week.. 2 uur.

LoveUggs; als het goed voelt, dan voelt het toch goed? :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:29

Gelukkig is t voor mij maar een kwartiertje/20 min op mn scootertje, maar de verbinding vanaf daar met school is wel echt bagger. Ik moet dan eerst voor 3 haltes met de metro en dan de bus pakken.
Het is ook niet zo dat ik ga zeggen welke meubels hij moet halen :+ ik ga met hem mee, en hij vraagt me wat ie nou moet nemen :+ Ook met zn laminaat uitkiezen. Ik moet gewoon naar school, en hij gaat 's ochtends voor zn werk naar de Gamma naar laminaat krijgen. Krijg ik een appje, 2 foto's, welke moet ik nou nemen? Deze of deze? En ik zeg dan wat hij moet nemen haha. En zo gaat dat dus een beetje. Ik ga mee of zit op school, en als hij niet kan kiezen zeg ik gewoon wat ik het leukst vind. Maar het is ZIJN huis, en we gaan (NOG) niet samen wonen, dus het zijn en blijven zijn keuzes. En als ik daar dan in zijn huis zit in het weekeind, voel ik me toch wel thuis, want ik kom er al vanaf dag 1, dus ik heb alle vorderingen in dat huis mee gemaakt, geholpen met verbouwen, met inrichten dalijk, met sjouwen.. En stiekem voelt het toch een beetje als 'ons' huisje, ondanks dat ik er niet ga wonen. :+ (voorlopig niet dan, maar we hebben het er dus wel al over)

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:46

Wieldop; inderdaad dat vind ik ook fijn om te merken :P Geeft wel moed ook, als een ander het kan. Ik ben ook niet bang dat ik niet kan aarden daar hoor, paard gaat mee dus dan leer je wel mensen kennen. Maar het is toch even spannend allemaal. Vind het vooral moeilijk om al het vertrouwde achter te laten. En als er dan wat zou zijn met m'n moeder ofzo, dat je er dan niet meteen kunt zijn.
Vriend werkt onregelmatig, en ook weekenden, dus dan kan ik wel mooi terug naar de Veluwe :D

Wat lachen dat jullie (Meraki en Wieldop) ook van die eeuwige vrijgezellen waren :D
In 2013 was ik nog met een single reis naar Afrika, een jaar later zat ik in de Dordogne op een familiecamping :') hoe kan het lopen haha

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:56

Ik wil mij ook graag melden. :D

Mijn vriend en ik wonen sinds 1 nov samen, na een relatie van 2.5 jaar werd het wel eens tijd. Ik heb alles 'opgegeven', mijn baan, vrienden, stal waar mijn paard super stond, maar ik heb het er voorover. Een voordeel, ik hoef niet meer heen en weer te reizen en zal mijn eigen vrienden nu ook weer wat vaker gaan zien.

Mijn vriend heeft een eigenhuis en dat zijn we nu aan het inrichten voor ons tweeën. Het fijne is dat mijn vriend en ik zo goed als de zelfde smaak en ideeën hebben, scheelt een hoop gewelles en nietes.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:42

Rienn schreef:
Ik wil mij ook graag melden. :D

Mijn vriend en ik wonen sinds 1 nov samen, na een relatie van 2.5 jaar werd het wel eens tijd. Ik heb alles 'opgegeven', mijn baan, vrienden, stal waar mijn paard super stond, maar ik heb het er voorover. Een voordeel, ik hoef niet meer heen en weer te reizen en zal mijn eigen vrienden nu ook weer wat vaker gaan zien.

Mijn vriend heeft een eigenhuis en dat zijn we nu aan het inrichten voor ons tweeën. Het fijne is dat mijn vriend en ik zo goed als de zelfde smaak en ideeën hebben, scheelt een hoop gewelles en nietes.

Leuk joh! Haha en dat kwa smaak kan ik herkennen! Maar mijn vriend en ik hebben ook dezelfde droge humor, en we zijn lekker nuchter.