Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sababber schreef:Kerst!![]()
Heel het najaar staat bij mij in het teken van kerst.. Omdat het nou eenmaal een gouden handel is in mijn vak als bloemist maar, wat heb ik er een hekel aan..
Daar gaan we weer.. elk jaar zie ik er weer tegen op. Het wordt kouder, de klok gaat een uurtje achteruit. En in oktober is het weer mis, de eerste kerstballen worden weer uitgepakt, de workshops worden weer verzonnen, Bloemstukjes steken met kerstballen, lelijke rendieren, obesitas kerstmannen en knalrode sterren. De combinatie rood wit is ineens weer gedoogd en word door sommige consumenten zelfs mooi gevondende eerste kerstmenu's verschijnen weer, duizenden reclame's over speelgoed, luchtjes, horloge's etc. Komen weer langs.. In mijn ogen een grote commerciële bende. en dan nog niet te spreken over alle slechte muziek die me mijn strot uit komt tegen de tijd dat het daadwerkelijk 24 december is. All I want for christmas is Januari! Want dan is al die ellende voorbij
En dit is dan nog alleen maar over het commerciële en nog niet eens over de gezellige sfeer in huis,
Want in Oktober moet ook al gepland zijn wanneer iedereen waar is want je moet toch wel verplicht gezellig aan tafel gaan zitten tegelijkertijd.. Wat altijd uitloopt in spanningen, tranen, aangebrand eten een lelijk uitgevallen kerstboom en nog meer van die ellende.. Waarbij er ineens een 5 gangendiner moet worden ingezet waarbij er dus constant iemand in de weer is om alles op tafel te krijgen. Zo niet gaan we massaal gourmetten..
En dan nog de vraag hoeveel mensen nog daadwerkelijk in onze eetdriedaagse een keertje in de kerk gaan zitten..
Ik snap er werkelijk niks meer van. Wat ooit is bedacht om de geboorte van Jezus Christus te vieren is uitgelopen in grote commerciële geldsmijterij en voedselstampwedstrijd..![]()
![]()
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo tegen aan kijkt.. Wie heeft er nog meer niks met de huidige vorm van kerst?
Dus dat is nog wel te doen.
naar! Doe mij je adres eens, dan krijg je een verjaardagskaartje!

jesito schreef:Die nepgezelligheid vind ik ook zo vreselijk.
Mijn schoonzusje wil perse samen een van de dagen eten want dat is gezellig en fijn om iedereen te zien, de rest van het jaar zie je ze amper.
Beetje schijnheilig.
Ik ben blij als het 2 januari is en alles weer een beetje normaal is.
. De eerste kerstdag gaan we nu klussen in huis. Elk nadeel heeft zijn voordeel
. Niets geen paardrijden....VERVEN!!!!
.
.
. Jildau schreef:_sharonnn schreef:Ik ben jarig met Kerst en dat is niet leuk.. Over 2 week zullen er waarschijnlijk voor het twintigste jaar geen vrienden kunnen komen wegens verplichtingen
Vier je het toch het weekend er direct na?
Ik heb zelf de neiging om kerst te 'over romantiseren'. Ik kan er super veel zin in hebben en denken aan de knusheid en gezelligheid en zie dan de perfecte romkom kerst voor me, maar dat komt nooit echt uit
Een vreetfestijn brunch de volgende ochtend en daarna gewoon met het eigen gezin 's avonds gourmetten of een ander vreetfeest. Gezellig? Ja hoor! Speciaal? Neuhh niet echt
verootjoo schreef:Ess_Ramona schreef:Ik moet mij met kerst in 3en delen, denk dat dat ook wel verschil maakt.
Het liefste wil ik gewoon in mijn rijbroek rondlopen, lekker niks doen en bij wijze van boerenkool eten.
Gewoon als een normale dag
Maar... wat houd je dan tegen om dat te doen?Is toch jouw dag
Collega's blij en jij dubbel verdienen

Dus weer dat rondje verplichte kussen en nieuwjaarswensen (die iedereen tegen het eind van de week alweer vergeten is). Blèèègh. Op 2 januari dan weer die verplichte nieuwjaarsreceptie op het werk en weer al die stomme kussen en voor de helft valse nieuwjaarswensen. Het ergst van al zijn nog die speeches op het werk. Zogenaamd om ons te motiveren.