hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:31

ydnew schreef:
Oppas hebben we zelf hoe dan ook nodig voor onze eigen dieren.....

Maar ik ga vandaag weer eens even actie ondernemen om meer te weten over hoe lang het gaat duren!? Persoonlijk zou ik, als ik er iets tussen zou hebben gekregen, de mensen die op mijn hond passen wel op de hoogte houden. Ook al is het 't berichtje om te laten weten dat er nog niks bekend is. En ook vragen naar mijn hond?!

Precies. Dit lijkt me dan ook het type mensen waar je heel erg duidelijk tegen moet zijn. Ze zijn laks. Laks naar jou toe en laks naar hun huisdier toe. Dikke kans dat ze tegen de tijd dat jij moet vertrekken er nog net zo gemakkelijk mee omgaan en jij met de problemen zit.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:10

speurneusc schreef:
miss aanbieden om hem mee te verhuizen naar nederland en hem daar af geven. uiteraard tegen vergoeding vooraf betaald en zwart op wit vast laten leggen hoe en wat. zo ben je gelijk zeker hoe en wat.

zat ik ook aan te denken,,, niet ideaal.
zou iig fijn zijn als je een klein beetje wist wat er aan de hand was zodat je weet waar je het voor doet.

_Anneruth

Re: hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:17

Ik zou toch ook een scenario bedenken voor het geval ze de hond niet komen halen. Wellicht kunnen ze de zorg niet meer bieden maar wel de kosten betalen en kopen ze hiermee hun schuldgevoel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:36

Vervelende situatie! Ik heb iets soortgelijks meegemaakt afgelopen zomer. Er zaten hier 2 ratjes in vakantieopvang. Van te voren betalen mensen een borg, geven ze voldoende voer mee en wordt er onder voorbehoud een ophaaldatum afgesproken. Deze mensen kwamen echter niet en lieten ook niets horen. Ik heb na twee dagen gemaild of ze al terug waren en wanneer ze de ratjes wilden ophalen. Geen reactie, dus na nog eens twee dagen gebeld. Werd niet opgenomen.

Na een week kwam er een mailtje dat ze nog geen tijd hadden om de ratten op te halen en me nog wel zouden mailen. Ik heb daarop geantwoord dat het zo niet werkt, ik had immers ook weer nieuwe reserveringen, en dat langer verblijf in overleg moest. Daarnaast moesten ze ook voer gaan bijbetalen want dat was inmiddels op. Geen reactie... Na weer een week heb ik gemaild met een ultimatum: Of vast geld overmaken voor verblijf en voer en een ophaaldatum afspreken, of ik zou bij geen gehoor de ratjes na 2 weken ter herplaatsing aanbieden. Toen kon het ineens wel, ik had meteen reactie en de volgende dag zijn ze opgehaald en is alles betaald...

Ook onder onvoorziene omstandigheden kan er gewoon gecommuniceerd worden lijkt me, zeker over iets zo belangrijks (?) als je huisdier. Ik denk dat je te lief blijft en zou met een ultimatum komen, of in ieder geval concrete afspraken eisen. Sommige mensen denken er gewoon heel makkelijk over en als je dan (te) lief blijft dwingt ze dat ook niet om hun houding te veranderen. Maar vervelend is het zeker, dit soort situaties. Veel succes!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:41

Ik weet niet hoor, maar je weet niet precies wat er met die mensen aan de hand is.
Vind het nogal voorbarig om dan maar te zeggen dat dit wel een makkelijke manier is om van de hond af te komen.

Ze hebben gereageerd, heel kort dat wel, maar misschien is er wel een hele hoop aan de hand daar.
Bovendien vind ik het niet erg netjes om dit openbaar op internet te plaatsen, ook al staan er geen namen bij dan nog.

Ik hoop dat het gauw opgelost wordt, succes :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:50

Omgekeerde wereld als je het mij vraagt sunshine. Ik vind het absoluut niet netjes dat jij je hond in pension doet, er vervolgens niet meer voor betaalt en niks meer laat weten, zelfs in een periode van 12 dagen niet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:08

Maar je weet niet wat er aan de hand is. Niet iedereen kan onder extreme situaties blijven functioneren. Ik zou de eerste dagen wat geïrriteerd zijn als mensen niet op m'n berichten reageren zou ik me toch wel serieus zorgen maken. Over die mensen dan he. Voor die hond komt wel een oplossing. Maar dat zal wel in mijn karakter liggen dan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:15

Heel cru? De problemen van die mensen zijn het probleem van TS niet. Zij moet haar brood ermee verdienen, zij kan zich het zich niet veroorloven om maar steeds aan de problemen van andere te denken . Ze kan mee denken op het moment dat het nodig is, maar verder? Nee, het is haar probleem niet.

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:41

Ze betalen toch? Heel cru gezegd: hadden ze het dier beter los moeten laten dan? Ze laten hem toch goed verzorgd achter?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:45

Lijkt mij heel logisch dat iemand in zo'n kort berichtje dan even meldt dat er iets aan de hand is. Zo niet, dan is het gewoon zwaar asociaal gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:48

Jennyj01 schreef:
Maar je weet niet wat er aan de hand is. Niet iedereen kan onder extreme situaties blijven functioneren. Ik zou de eerste dagen wat geïrriteerd zijn als mensen niet op m'n berichten reageren zou ik me toch wel serieus zorgen maken. Over die mensen dan he. Voor die hond komt wel een oplossing. Maar dat zal wel in mijn karakter liggen dan.

Als ze in staat zijn om een mailtje terug te schrijven én geld naar je over te maken, dan zijn ze ongetwijfeld ook in staat om nog even te typen: "sorry dat we niet eerder reageerden. Er is vanalles aan de hand hier en hebben daar onze handen vol aan. We hopen dat alles goed is met Bello en fijn dat hij nog even kan blijven. We komen hem op <datum> halen / we weten nog niet zeker wanneer we hem kunnen komen halen."
Toch? :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:24

Wanneer je in een zeer stressvolle en chaotische situatie zit is het logisch dat je hoofd even omloopt en er zaken bij inschieten.

Maar laat dat 1 of hooguit 2-3 dagen duren, dan komt er ongeacht de situatie toch echt wel weer genoeg relatieve "rust" om te bedenken dat er nog meer belangrijke dingen spelen in je leven die aandacht verdienen.

Na meer dan een week niet zelf bedenken dat er nog iemand met jouw hond opgescheept zit is tot daar aan toe, maar als die persoon keer op keer aangeeft dat het een probleem is en je reageert er niet duidelijk op...dan is dat i.m.o. gewoon een duidelijk geval van een gebrek aan respect / goed fatsoen.

Gelukkig hebben ze in ieder geval betaalt, dat geeft goede moed, maar het verdient absoluut geen schoonheidsprijs dat ze er blijkbaar zo makkelijk over denken dat jij dit maar voor hun op moet lossen -O-

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:24

Maar niet iedereen heeft even veel empatisch vermogen. Kijk alleen al aan smmge reacties hier. Voor ts is het een goed leer moment. Probeer er voor de toekomst een oplossing te vinden om dit te voorkomen en met deze hond komt het vast wel goed. Of bij z'n eigen baas of bij een ander.
Je hier nu heel erg over opwinden terwijl het niet aankomt bij wie het zou moeten is trekken aan een dood paard. Zonde van de energie en je goeie humeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:08

Jennyj01 schreef:
Maar niet iedereen heeft even veel empatisch vermogen. Kijk alleen al aan smmge reacties hier. Voor ts is het een goed leer moment. Probeer er voor de toekomst een oplossing te vinden om dit te voorkomen en met deze hond komt het vast wel goed. Of bij z'n eigen baas of bij een ander.
Je hier nu heel erg over opwinden terwijl het niet aankomt bij wie het zou moeten is trekken aan een dood paard. Zonde van de energie en je goeie humeur.

Nadenken over wat een handige manier is om dit aan te pakken kan toch juist energie geven en tot een goed humeur leiden? :)

Ik zou zulke mensen niet vragen "wanneer kom je hem halen?" Als mensen zo weinig rekening houden met jouw situatie, moet je ze niet zoveel ruimte geven. Dan moet je gewoon heel duidelijk tegen ze zijn. Ik zou zelf een veiligheidsmarge aanhouden van een week voor je eigen vertrek, en zeggen: "voor die datum moet hij opgehaald zijn."
En intussen wel een noodplan bedenken natuurlijk, maar dat hoeven zij niet te weten. En als dat ophalen niet kan en ze blijken daar hele goede redenen voor aan te kunnen geven, dan kan je altijd alsnog samen met hen zoeken naar een passende oplossing. Duidelijk zijn en empatisch zijn hoeven elkaar niet uit te sluiten. Integendeel. ;)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:49

fijn dat er iets van een contact is geweest
umh
ik zal vragen of jij de hond tegen betaling mee over mag nemen naar NL
misschien voor die mensen ook wel makkelijk
maar ik denk daar in tegen dat je dan ook met paspoort zit ? weet niet hoe het gaat maar volgens smij moet het paspoort en gezondheids verklaring met het dier mee op transsport ?

igg succes!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:54

caboclo schreef:
umh
maar ik denk daar in tegen dat je dan ook met paspoort zit ? weet niet hoe het gaat maar volgens smij moet het paspoort en gezondheids verklaring met het dier mee op transsport ?

igg succes!

Moet de TS ook maar net willen. Nogal makkelijk voor die mensen, iemand anders die alle oliebol met hun hond regelt.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 13:00

Vjestagirl schreef:
caboclo schreef:
umh

igg succes!

Moet de TS ook maar net willen. Nogal makkelijk voor die mensen, iemand anders die alle oliebol met hun hond regelt.

Ik ga de hond niet mee nemen naar nl. ten eerste ga ik nu vliegen en ten 2e gaan er straks als manlief ook over komt 2 van onze honden mee naar nl. De mensen wonen in Portugal, en zijn op bezoek in nl. Dat maakt het ook lastig om te zeggen wanneer de hond uiterlijk opgehaald moet worden. Als ze in NL zitten en moeten blijven dan is even een hond ophalen waarschijnlijk niet mogelijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:18

Maar ik neem aan dat ze wel mensen kennen in Portugal. Dan laten ze die mensen toch hun hond ophalen? Ze maken er nu volledig jouw probleem van, terwijl jij deze mensen niet kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:35

ydnew schreef:
De mensen wonen in Portugal, en zijn op bezoek in nl. Dat maakt het ook lastig om te zeggen wanneer de hond uiterlijk opgehaald moet worden. Als ze in NL zitten en moeten blijven dan is even een hond ophalen waarschijnlijk niet mogelijk.

Maar nu denk je voor hun. Het is de bedoeling dat ze zelf gaan nadenken over hoe het verder moet. Zij kiezen ervoor om later terug te komen dan afgesproken. Het is hun huisdier. Dan moeten ze ook zelf aan de slag voor een oplossing. Ze kunnen eerder teruggaan, vanuit Nederland proberen een ander pension in Portugal te regelen of wellicht hebben ze nog kennissen in Portugal die hem kunnen ophalen. Hoe dan ook: mogelijkheden zat voor ze.
En als ze serieus in de problemen zitten, kunnen ze je daarover informeren en je vragen om mee te denken over een oplossing.

Nu nemen ze hun verantwoordelijkheid niet. Ze reageren niet eens op de vraag hoe lang hij nog blijft! En ze zullen hun verantwoordelijkheid ook niet nemen, zolang jij die verantwoordelijkheid van ze overneemt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:38

Amandavd schreef:
Heel cru? De problemen van die mensen zijn het probleem van TS niet. Zij moet haar brood ermee verdienen, zij kan zich het zich niet veroorloven om maar steeds aan de problemen van andere te denken . Ze kan mee denken op het moment dat het nodig is, maar verder? Nee, het is haar probleem niet.

Als mensen zo dachten ,zouden ze van mij geen dier in pension krijgen.Sommige sectoren werken nu net iets anders als bv een winkel of een gemeentehuis.
Maar goed merk wel vaker dat veel bokkers niet echt diervriendelijk zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:42

beatje schreef:
Amandavd schreef:

Als mensen zo dachten ,zouden ze van mij geen dier in pension krijgen.Sommige sectoren werken nu net iets anders als bv een winkel of een gemeentehuis.

Hoezo zijn we niet diervriendelijk? Wat is er mis met opperen dat kennissen het dier misschien kunnen komen halen, of dat de TS het dier over kan dragen naar iemand anders?

Ik vind dat zo'n gelul (pardon my French).

Edit: zaken zijn zaken. Je draagt je dier over aan een professioneel bedrijf, en daar mag je wat van verwachten. Echter: dat mag je zolang je betaald. Mensen vergeten weleens dat je hond naar een pension brengen niet hetzelfde is als hem achterlaten bij vrienden. Je maakt geen los/vast afspraken met een pension: je maakt duidelijke afspraken. En als je om wat voor reden dan ook geen duidelijke afspraken kan maken, dan communiceer je dat ook en vraag je of het oké is. Bedrijven moeten ook gewoon andere afspraken kunnen maken, daar verdienen ze namelijk hun geld mee

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:25

Polly schreef:
Ze betalen toch? Heel cru gezegd: hadden ze het dier beter los moeten laten dan? Ze laten hem toch goed verzorgd achter?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:36

Polly schreef:
Polly schreef:

allereerst kwam die betaling pas na vele contactverzoeken..

ten tweede is er nog steeds geen duidelijkheid omtrent de verblijfsduur of extra contactopties door de eigenaren van het dier terwijl TS duidelijk aangegeven heeft dat ze zelf binnen afzienbare tijd weg moet en dat er eigenlijk meer duidelijkheid omtrent het dier moet komen..

stel ieamand schuift jou een hond in je schoenen voor een paar weken, en je gaat over twee maanden op vakantie... Ze betalen 1x maar totaal niet te bereiken, je hebt geen flauw idee waar ze wonen en je vakantie komt maar dichterbij.. en op een gegeven moment wordt ook van belang: wanneer was het dier ontwormd, wanneer moet hij weer zijn vlooiendruppels krijgen, is hij uberhaupt ingeent en wanneer zou hij weer moeten.. Eigenaren geven nauwelijks gehoor en jouw vakantie komt iedere dag een dag dichterbij en dat maakt ze geen bal uit, ongeacht dat je aangegeven hebt dat je dringend duidleijkheid wil..

hoe voel jij je dan.. dan kunnen ze wel iets betaald hebben.. maar zo werkt het niet natuurlijk. schuif af en toe na veel gedoe een paar centjes toe en dan mag je weer doen en laten wat je wilt.
---------

vergelijk het eens met werken op een kinderdagverblijf..

om 18.00 is moeder er nog steeds niet om een kind op te halen.
om 18.30h krijg je eindelijk een telefoontje 'ik kom wat later'..

hoeveel later mag je je dan druk gaan maken?
als je om 19.00h zelf weg wilt en telefoon wordt niet opgenomen.
je hebt geen noodnummer (in dit geval ook geen adres).
Je blijft bellen en om 20.30h wordt er eindelijk teruggebeld.
'ja, het duurt nog even, ik heb vast een tientje overgemaakt'..

en vervolgens is het 21.30h

je kunt dan toch ook niet zeggen, ik betaal ze ervoor?
Nee, je betaald de oppas, zowel van mens als van dier voor een vooraf afgesproken tijd en je bent bereikbaar voor als er wat is. Als je dan 'later komt' dan geef je aan wat de verwachte tijd wordt, of je houdt de oppas pro-actief op de hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:37

beatje schreef:
Amandavd schreef:

Dat snap ik niet. Ik vind mensen aanspreken op de verantwoordelijkheid die ze hebben richting hun dier juist heel erg diervriendelijk. Hoog tijd dat deze mensen zich daar eens van bewust worden.
Misschien is het niet mensvriendelijk, want erg leuk zullen ze dat misschien niet vinden. Maar mensvriendelijke oplossingen krijg je in een winkel. Van een dierenpension mag je een diervriendelijke aanpak verwachten.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 19:05

Gisteren heb ik een bericht gestuurd dat ik nu echt meer moet weten over de periode die zij verwachten dat de hond nog bij ons zal zijn.

Als ik morgen niks heb gehoord gaat er inderdaad een wat dwingender mailtje de deur uit..met als ik niet...dan gebeurt er dat......