Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) Maartje1990 schreef:saddledancer schreef:
dat is geen onzin, 'het britse accent' bestaat niet. Wat nederlanders bedoelen wanneer ze een Brits accent bedoelen, is 'the queens english' wat maar door een HEEL erg Klein gedeelte van de engelsen gesproken word. (namelijk in de hogere kringen rondom London) voor de rest zijn er gewoon heel veel verschillende accenten, en daarbij bestaat het united kingdom ook nog eens uit meerdere landen, waar dus al helemaaaaal Anders gesproken word, dus beweren dat er een Brits accent is is gewoon beledigend. 'het' nederlandse accent bestaat ook niet, je spreekt zoals je zelf zegt nederlands met een limburgs accent, zo spreekt een Brit met een northern accent, of een southern accent, of een London accent of een Scottish accent of een welsh accent of een northern Irish accent etc. Etc.
en nederlanders spreken beter Engels Dan de meeste andere nationaliteiten, maar dat wil niet zeggen dat je niet kan horen dat ze hartstikke nederlands zijn, en dat noem ik steenkolen Engels.
Officieel zal het niet in een woordenboek staan nee. Maar het is wel een soort accent want schots en northern en southern hebben meer overeenkomsten met elkaar dan dat met Amerikaans. net zoals je een Nederlands accent kunt horen bij nederlanders die Engels spreken. Overigens united kingdom is wat anders dan brittain en north ireland hoort niet bij brittain.
dat is net zoals ABN

ZoZenn schreef:Ik erger me aan mensen die your & you're doorelkaar halen. Come on, doesn't anyone watch friends?
En ik erger me vooral aan mensen die engelse status updates posten en engelse onderschriften hebben, die helemaal geen engels kunnen. Vooral wanneer ik ze probeer te helpen niet voor schut te staan door hun stijl/taal in onderschrift of status voor ze te verbeteren en ze vervolgens zeggen dat het niet uitmaakt.
JAWEL. DOE HET DAN GEWOON IN HET NEDERLANDS ALS JE GEEN ENGELS KAN.
Wannabes

.

Maartje1990 schreef:Maartje1990 schreef:
Officieel zal het niet in een woordenboek staan nee. Maar het is wel een soort accent want schots en northern en southern hebben meer overeenkomsten met elkaar dan dat met Amerikaans. net zoals je een Nederlands accent kunt horen bij nederlanders die Engels spreken. Overigens united kingdom is wat anders dan brittain en north ireland hoort niet bij brittain.
maar wel bij the British isle's dus Dan zou daar ook 'brits engels' gesproken Worden. Daarbij, verschillen sommige amerikaanse accenten minder van sommige uk accenten Dan sommige uk accenten onderling, dus HET britse accent bestaat niet. En Great Britain is met 1 t![]()
ik erger me aan off topic maar Meer aan mensen die Hun zin door willen drijven terwijl ze fout zitten.
dat is net zoals ABN
[/quote]
Doanique schreef:Judith_ schreef:Ik vind steenkolen Engels 'I would thank you from the bottom of my heart'.Niet zo zeer het Engels spreken met een accent. Maar goed flink offtopic denk ik, en daar zullen mensen zich ook wel aan ergeren.
Ach joh, for this time I see it through the fingers.

Doanique schreef:ZoZenn schreef:Steenkolen engels qua uitspraak, daar erger ik me helemaal niet aan. Het klinkt gewoon zo grappig
[ Video ]