Dingen waar jij je aan ergert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Re: Dingen waar jij je aan ergert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:45

Oh ja, fietsers die app'end en facebookend over de weg slingeren, 2 handen aan de telefoon, stuur los, voor je auto langs zwabberen en dan nóg verwachten dat jij netjes om ze heen rijdt en je aan de verkeersregels houdt.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:45

- Mensen de 'me' schrijven ipv mijn of m'n.
- Mensen die 'hun' zeggen/schrijven als dat 'ze' moet zijn.
- Mensen die vergeten met leestekens te schrijven.
- Mensen die om de een of andere reden altijd schreeuwen ipv praten.
- De radio :')
- Mensen die zichzelf voordurend een zielepoot vinden, maar er niks aan gaan doen om dit te verbeteren.
- Wanneer ik niet weet hoe ik een woord moet spellen :+
- Als ik honger heb maar geen zin om te eten of andersom.

En vast nog veel meer, maar kom er nu even niet op. Ik ben vrij snel geïrriteerd ( en ik weet nu ook niet hoe je geïrriteerd spelt :P )

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:10

Maartje1990 schreef:
saddledancer schreef:

dat is geen onzin, 'het britse accent' bestaat niet. Wat nederlanders bedoelen wanneer ze een Brits accent bedoelen, is 'the queens english' wat maar door een HEEL erg Klein gedeelte van de engelsen gesproken word. (namelijk in de hogere kringen rondom London) voor de rest zijn er gewoon heel veel verschillende accenten, en daarbij bestaat het united kingdom ook nog eens uit meerdere landen, waar dus al helemaaaaal Anders gesproken word, dus beweren dat er een Brits accent is is gewoon beledigend. 'het' nederlandse accent bestaat ook niet, je spreekt zoals je zelf zegt nederlands met een limburgs accent, zo spreekt een Brit met een northern accent, of een southern accent, of een London accent of een Scottish accent of een welsh accent of een northern Irish accent etc. Etc.

en nederlanders spreken beter Engels Dan de meeste andere nationaliteiten, maar dat wil niet zeggen dat je niet kan horen dat ze hartstikke nederlands zijn, en dat noem ik steenkolen Engels.

Officieel zal het niet in een woordenboek staan nee. Maar het is wel een soort accent want schots en northern en southern hebben meer overeenkomsten met elkaar dan dat met Amerikaans. net zoals je een Nederlands accent kunt horen bij nederlanders die Engels spreken. Overigens united kingdom is wat anders dan brittain en north ireland hoort niet bij brittain.

maar wel bij the British isle's dus Dan zou daar ook 'brits engels' gesproken Worden. Daarbij, verschillen sommige amerikaanse accenten minder van sommige uk accenten Dan sommige uk accenten onderling, dus HET britse accent bestaat niet. En Great Britain is met 1 t :j

ik erger me aan off topic maar Meer aan mensen die Hun zin door willen drijven terwijl ze fout zitten.[/quote]

Ik ook, aan jou dus. RP is wat men bedoelt met brits accent en dat bestaat wel echt ;) dat is net zoals ABN :)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:15

- Mensen die het verschil tussen als en dan niet kennen, of het verschil tussen hen, hun en zij.
- Mensen die stinken in de bus.
- Mensen die niet reageren als je ze begroet.
- Mensen die zonder interpunctie een lang verhaal typen. Dan haak ik direct af namelijk.
- Als je net een lange post of een topic hebt gemaakt op bokt, en dat bokt dan error geeft.

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 22:18

ZoZenn schreef:
Ik erger me aan mensen die your & you're doorelkaar halen. Come on, doesn't anyone watch friends? :')

En ik erger me vooral aan mensen die engelse status updates posten en engelse onderschriften hebben, die helemaal geen engels kunnen. Vooral wanneer ik ze probeer te helpen niet voor schut te staan door hun stijl/taal in onderschrift of status voor ze te verbeteren en ze vervolgens zeggen dat het niet uitmaakt.
JAWEL. DOE HET DAN GEWOON IN HET NEDERLANDS ALS JE GEEN ENGELS KAN.

Wannabes

Mijn god heb je haar weer...

Dat in mijn onderschrift waar je me op hebt gewezen is een quote van Helen Thompson, en ja grammaticaal klopt de zin ook gewoon.

Voorbeeldje :

This word is used with a noun, or a present participle form of a verb, to show what will result from some other action:
In showing his emotions so clearly, he risked losing his advantage.
While or by performing the action of; as a consequence of or by means of: in crossing the street he was run over

Het staat in het Engels, maar jij hebt vast geen moeite ermee om t te vertalen aangezien jouw Engels
perfect is natuurlijk :D ;)
Grappig trouwens dat je beweert dat ik geen Engels kan, maar mijn studie is volledig engelstalig, denk niet dat ik jouw verbeteringen nodig heb.
Laatst bijgewerkt door ANightAway op 01-11-14 22:20, in het totaal 4 keer bewerkt

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:19

Oh, en last but not least.

Mensen die dure dressuurgefokte pony's kopen die van zichzelf al aan de teugel en netjes lopen en dan zeggen: Oh we vliegen door de B. Zó makkelijk. Pfff, probeer het eens op een pony die het NIET uit zichzelf doet.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:20

Ach gosh, wat schattig. Je kan betekenissen op google opzoeken.

Als je echt engels kan, dan lees je in dat tekstje ook wat er grammaticaal niet klopt :D
Succes :D.

Oh eeennn... Quotes hebben vaak een bepaalde vorm van dichter's vrijheid, you know. Dus vaak kloppen ze niet helemaal. Dat iemand anders dit gezegd heeft, betekent dus lkkr niks :P

Maakt het uit dat je studie in 't engels is? Nope. Nederlanders blijven nederlanders. Ze blijven nederlandse fouten maken, tenzij ze jaren in Engeland hebben gewoond.

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 22:24

Jij bent om te janken, we gaan weer ontopic verder aub *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:25

Ik erger me aan jullie 2 :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:27

Kauwende mensen :')

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:29

Crybaby :)

Ik erger me aan mensen die zich aangesproken voelen, terwijl ik 't niet over hen heb.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:02

Weet niet of het al genoemd is. Mensen die me het gevoel geven dat ik mijn boodschappen binnen 2 seconden in mn tas moet hebben omdat ze zelf blijkbaar nogal haast hebben. Lang leven de zelfscan. Dan kan ik me uiteraard weer ergeren aan het feit dat ik, voor mn gevoel, minuten lang, sta te wachten op een werknemer omdat ik weer een steekproef heb. :Y)

Sommige reacties vind ik nogal overtrokken, zo raar is het niet om je af en toe ergens aan te ergeren?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:06

Maartje1990 schreef:
Maartje1990 schreef:

Officieel zal het niet in een woordenboek staan nee. Maar het is wel een soort accent want schots en northern en southern hebben meer overeenkomsten met elkaar dan dat met Amerikaans. net zoals je een Nederlands accent kunt horen bij nederlanders die Engels spreken. Overigens united kingdom is wat anders dan brittain en north ireland hoort niet bij brittain.

maar wel bij the British isle's dus Dan zou daar ook 'brits engels' gesproken Worden. Daarbij, verschillen sommige amerikaanse accenten minder van sommige uk accenten Dan sommige uk accenten onderling, dus HET britse accent bestaat niet. En Great Britain is met 1 t :j

ik erger me aan off topic maar Meer aan mensen die Hun zin door willen drijven terwijl ze fout zitten.

Ik ook, aan jou dus. is wat men bedoelt met brits accent en dat bestaat wel echt ;) dat is net zoals ABN :)[/quote]

weet je wat, blijf jij dat lekker denken als je daar nou echt gelukkig van word :')

know-it-all's ook heul irritant :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:10

Judith_ schreef:
Ik vind steenkolen Engels 'I would thank you from the bottom of my heart'. :D Niet zo zeer het Engels spreken met een accent. Maar goed flink offtopic denk ik, en daar zullen mensen zich ook wel aan ergeren. :D

Ach joh, for this time I see it through the fingers. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:10

Zeg gaan jullie lekker? Iets vriendelijker of gewoon via pb mag ook. Wordt de wereld nog leuker van ook. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:11

Doanique schreef:
Judith_ schreef:
Ik vind steenkolen Engels 'I would thank you from the bottom of my heart'. :D Niet zo zeer het Engels spreken met een accent. Maar goed flink offtopic denk ik, en daar zullen mensen zich ook wel aan ergeren. :D

Ach joh, for this time I see it through the fingers. :')

Hahaha, perfect. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:11

Whoeeeehoeeee ik heb me net voor het eerst zodanig aan iemand geërgerd dat ik de foei-lijst heb ingezet! :o

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:12

Steenkolen engels qua uitspraak, daar erger ik me helemaal niet aan. Het klinkt gewoon zo grappig :')

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 23:14

Anoniem schreef:
Whoeeeehoeeee ik heb me net voor het eerst zodanig aan iemand geërgerd dat ik de foei-lijst heb ingezet! :o

Nee echt?! jij ook al haha

Ik erger me aan het feit dat ik over 10 min de deur uit moet en ik voor de 5e keer mijn haar aan het doen ben. Bad hair day -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:17

ZoZenn schreef:
Steenkolen engels qua uitspraak, daar erger ik me helemaal niet aan. Het klinkt gewoon zo grappig :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:19

Mensen die continue lopen te zeuren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:22

baby's en kleine kinderen :o vooral als ze veel geluid produceren...

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:23

Edit: Baby's en kleine kinderen in de metro

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:34

Doanique schreef:
ZoZenn schreef:

[ Video ]

I can english very well, nait so snel, moar dat komt nog wel.

Ik vind m wel leuk hoor...

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:35

Ja die _/-\o_

Ff ontopic blijven;

Ik erger me aan wegen met heel erg onoverzichtelijke fietspaden. Dat je plots driekwart rond moet om rechtdoor te gaan.