Ik heb een indeling gemaakt: week 1, week 2, week 3, week 4 en week 5, en onder elke week opgesomd wat er allemaal in het huishouden moet gebeuren (van gras afrijden tot ijskast schoonmaken). Omdat er niet elke maand een vijfde week is, staan daar dingen in die heel soms moeten gebeuren, zoals ramen wassen.
Geloof mij: het geeft rust om een overzicht te hebben! En zo voorkom je ook dat je àltijd maar loopt schoon te maken, want als vrouw zie je toch altijd en overal werk

En verder kan je ook een paar gouden regels inlassen: de keuken moet elke avond netjes en schoon zijn, afwas gedaan. Als ik een volle mand voor de was heb --> insteken, als die droog is --> zo snel mogelijk strijken (tijdens tv kijken bv). De honden komen bijna niet boven, dat scheelt in viezigheid. Stofzuigen doe ik snel snel wanneer ik zie dat er te veel zand / haar ligt.
En durf ook je partner eens aan het werk zetten, al is het maar met kleine taken. Drukte is geen excuus, wij hebben het ook druk.

Ik werk ook niet met lijstjes
Ik doe elke week het hele huis stoffen en stofzuigen en badkamer. Keuken doe ik elke dag na het eten. Koelkast ook bijna elke week voordat ik de net gehaalde boodschappen er in leg. De grote dingen zoals ramenlappen en gordijnen wassen e.d. doe ik gewoon als ik vakantie heb. Soms zijn de ramen er dan echt wel aan toe ja. Maar ik doe het vaak echt niet eerder hoor
), dan kan ik best wat doen (als mijn zoon boven speelt met een vriendje, dan kan ik best even de was sorteren of de stofzuiger er beneden doorheen halen).