Sixpacks op wedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:08

Desty schreef:
EvaC schreef:
Mag ik nog even terugkomen op anabolen? Jij verteld dat ze het dus o.a. gebruiken om nog meer spiermassa te kunnen kweken wat ze zelf van nature niet meer hebben, dat ze aan hun limiet zitten. Ik kijk daar een beetje tegenaan als talent. Iemand kan bijvoorbeeld fantastisch voetballen of paardrijden, maar mist net dat laatste stukje om bij de wereldtop te kunnen horen, daar leg je je dan bij neer en blijft sporten op het niveau van jouw limiet. Maar met bodybuilden heb je dan dus toch de optie om op "onnatuurlijke wijze" dat beetje extra "talent" kweken. Ik vraag me af waarom? Is iemand niet trotser op zichzelf als er een wedstrijd op eigen kracht gewonnen wordt?

Ik vind het echt fascinerend hoe er in dat wereldje met het lichaam gewerkt wordt en de hele gedachtegang erachter. En ook een pluim voor jou! Dat je elke keer alles wil uitleggen en netjes blijft.

Oja! Het bovenlijf van je vriend bij 7 weken voor de wedstrijd is echt om te kwijlen! :9

Natuurlijk, zolang ik maar niet 10x hetzelfde uitleg :D
Misschien mis ik het cruciale wel in mijn vorige verhalen. Dit: Je lichaam heeft een level testosteron van zichzelf. Meiden zitten op ongeveer 4, een man rond de 10/15. Nu heeft Jan al een waarde van 24(!!) van zichzelf. Die hoeveelheid testosteron kan een max hoeveelheid spieren voeden. Dat is dus die max.
Ga je testosteron spuiten word die limit hoger, en kun je dus meer spieren voeden. Daardoor groei je weer That's it (even kort).
Natuurlijk heb je talent of heb je dat niet, want je lichaamsbouw en de vorm van de spieren zijn toch echt genetisch bepaalt. Kijk maar een kritisch naar het verschil in spiervorm en symmetrie in een van de laatste foto's die ik postte in de beginpost waar ze op een rijtje staan. Dat verschil is enorm groot. Bij jan is de natuurlijke symmetrie erg groot, en is daarom erg geliefd onder de bodybuilding. Je kunt het een heel klein beetje sturen met trainen en pose's maar de aanhechting blijft echter hetzelfde.
En natuurlijk is iemand trots als ie het op zijn eigen kracht gewonnen heeft, maar anabolen of niet het is überhaupt al een mega prestatie om daar zo droog op het podium te staan. Anabolen of niet.
Jan heeft zoals ik zei ook powerlifting wedstrijden gedaan, daar is doping streng verboden, en is daar ook meermaals Nederlands kampioen, dus hij weet ook wel hoe dat voelt. Het is niet zo dat hij helemaal geen ervaring heeft, en ' gewoon maar anabolen gebruikt'

Aah, oké! Dat stukje over de natuurlijke testosteronlevels en het daarmee voeden van spieren had ik nog niet eerder gelezen. Misschien stel ik wel heel domme vragen hoor, maar ik ben oprecht geïnteresseerd.

En jouw vriend gebruikt dit dus ook omdat hij niet tevreden is met de spiermassa die hij van nature heeft? Of gewoon om te zien tot hoe ver hij kan gaan en wanneer hij tevreden is met zijn spiegelbeeld?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:09

Wat Ladylay zegt.

Ook is dit fysiek prima te bereiken op de IIFYM manier.

Grapjasjes12

Re: Sixpacks op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:10

Dat maakt toch geen zak uit? Meerdere wegen en Rome enzo.
Jammer dat jullie zo laag moeten reageren om je kennis ten toon te stellen. Ts doet het een stuk vriendelijker.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:11

Nee, zij beweert dat dit de manier is om een sixpack te krijgen op het podium. Dat is niet waar en daarnaast een niet gezonde manier. :j
Laatst bijgewerkt door ladylay op 24-10-14 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:13

Nou dit zal ongetwijfeld ook een manier zijn die werkt en is natuurlijk een keuze die iemand maakt. Vraag wel wel af of het promoten van doping iets is wat nodig is op een forum als Bokt waar je het woord piemel amper uit mag spreken.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:15

Ik zeg ook niet dat deze manier niet werkt Kiwipitje :')

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:16

Feit blijft dat dit de enige 'sport' is (bij mijn weten), waarbij het prima is om prestatieverhogende en ongezonde middelen te gebruiken. Dat is toch eigenlijk raar? Waarom niet stoppen bij hoever je natuurlijk kan komen. En is dat niet genoeg om te winnen, nou ja, dan ben je dus niet goed genoeg om bij de top te horen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:19

Onlangs heb ik wel een documentaire gezien over een vrouw die zich ging verdiepen in dit wereldje en ook ging praten met mensen die anabole steroïden hadden gebruikt (dit waren professionele bodybuilders, zowel mannen als vrouwen) en zij hebben er toen en daarna heftige klachten aan overgehouden. Vind het wel een beetje 'eng'.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:25

Ik had eerder gezegd respect te hebben voor het doorzettingsvermogen van deze mensen. Nu ik het topic doorgelezen heb ben ik op die mening terug gekomen. Ik zal hem even nuanceren. Ik heb respect voor de heren en dames die zónder doping (want dat is het) tot een mooi resultaat komen. De heren en dames die wel aan de doping gaan kan en wil ik geen respect voor opbrengen. Ik vind het ook moeilijk te begrijpen hoe zij zelf wél trots op hun resultaat zijn.
Ik vergelijk het even met een tentamen op de uni. Als ik hard studeer, niet spiek en een 6 haal ben ik daar meer tevreden mee dan dan ik de boel bedonder en een 9 haal.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 11:30

ladylay schreef:
Nee, zij beweert dat dit de manier is om een sixpack te krijgen op het podium. Dat is niet waar en daarnaast een niet gezonde manier. :j

Ik beweer helemaal niks, en op zulke rare berichten ga ik dan ook echt geen antwoord geven. Jammer dit motiveert helaas slecht om door te gaan met antwoorden. Heb je nu bereikt wat je wilde?

EvaC schreef:
Aah, oké! Dat stukje over de natuurlijke testosteronlevels en het daarmee voeden van spieren had ik nog niet eerder gelezen. Misschien stel ik wel heel domme vragen hoor, maar ik ben oprecht geïnteresseerd.

En jouw vriend gebruikt dit dus ook omdat hij niet tevreden is met de spiermassa die hij van nature heeft? Of gewoon om te zien tot hoe ver hij kan gaan en wanneer hij tevreden is met zijn spiegelbeeld?

Zijn limit heeft hij al langggg geleden bereikt, en wilde een andere wereld in dan de powerlifting. Bodybuilding is zijn alles!

Ik stel voor om oprechte vragen via pb te doen, en dit maar een galtopic te laten worden. Ik heb geen geduld meer.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:32

Desty; Nee, hoor. Hoe jij de zin stelde komt het over dat dit de manier om die sixpack op het podium te krijgen. Ik weet uit ervaring dat dat niet zo is, het is een manier maar geen gezonde manier, helaas.

Kijk ieder zijn manier, maar dit is een manier van leven die ik geen enkel persoon aanraad ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:35

ladylay schreef:
Desty; Nee, hoor. Hoe jij de zin stelde komt het over dat dit de manier om die sixpack op het podium te krijgen. Ik weet uit ervaring dat dat niet zo is, het is een manier maar geen gezonde manier, helaas.

Kijk ieder zijn manier, maar dit is een manier van leven die ik geen enkel persoon aanraad ;)

Desty beweerd toch nergens dat het een gezonde manier is? Tenminste, anders heb ik niet goed gekeken en zie ik graag dat jij het tegendeel kan bewijzen. ;) Het is één van de vele manieren om zoiets te bereiken. Jammer dat jij andere dingen beweert. Ík ben namelijk wel geinteresseerd in wat ze te vertellen heeft. Het is behoorlijk vervelend dat jij die kans wegneemt door dit soort reacties. Je hoeft hier toch niet te kijken..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:36

En ik dacht bij de topictitel: coole naam voor een paard, Sixpacks :') gaat het over heel iets anders.

Gave foto's! Zo ver Door trainen is niet mijn smaak, maar dat is ook omdat ik dat droge niet mooi vind. De foto van je vriend drie maanden voor de wedstrijd vind ik dan ook mooier. En dat smeerbruin. .. tja. Het is zo Jersey Shore :D

Goed dat je zoveel geduld hebt gehad met alle negatieve reacties. Ik vind het ook niet gezond, maar mensen moeten lekker zelf weten wat ze doen met hun leven. Niemand dwingt je vriend, dit zijn ZIJN keuzes.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:36

Oh my, ik vind dit echt afschuwelijk lelijk. Een man met zo'n lichaam zou ik echt niet naast me in bed willen hebben zeg maar.
Ik vind het wel knap dat hij de discipline heeft om zo te leven en zich aan zo'n strak schema endieet te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:37

Tazzey schreef:
Ik had eerder gezegd respect te hebben voor het doorzettingsvermogen van deze mensen. Nu ik het topic doorgelezen heb ben ik op die mening terug gekomen. Ik zal hem even nuanceren. Ik heb respect voor de heren en dames die zónder doping (want dat is het) tot een mooi resultaat komen. De heren en dames die wel aan de doping gaan kan en wil ik geen respect voor opbrengen. Ik vind het ook moeilijk te begrijpen hoe zij zelf wél trots op hun resultaat zijn.
Ik vergelijk het even met een tentamen op de uni. Als ik hard studeer, niet spiek en een 6 haal ben ik daar meer tevreden mee dan dan ik de boel bedonder en een 9 haal.

Doping gebruiken is niet de boel bedonderen, doping gebruiken en dan in de "clean" categorie meedoen is wel de boel bedonderen.

Vergeet trouwens niet dat doping niet een oplossing is maar slechts een hulpmiddel. Haar vriend traint al 8 jaar en is maanden lang op een dieet. Met of zonder doping: het vraagt een hoop doorzettingsvermogen.

Je vergelijking met het studeren voor een tentamen zou meer moeten zijn:
"Als ik hard studeer en een 6 haal ben ik daar meer tevreden mee dan dan ik een avond doortrek met behulp van koffie/red-bull en een 9 haal."
(caffeine is een hulpmiddel dat je helpt net even wat langer door te gaan. Als het niet in zoveel producten zat dan zou het hoogst waarschijnlijk ook op de dopinglijst staan)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-10-14 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 11:37

ladylay schreef:

Lezen is ook een ding hè

Citaat:
3 maanden van te voren begin je met een zwaar dieet van kip/rijst/vis en spaghetti. Geen olie geen vet, om al je vet te verbranden en zo'n 4 uur sporten per dag. 2 uur kracht 2 uur cardio. Het ideaalste is als je op wedstrijd staat met zo'n 3% vet. (Even ter vergelijking, gemiddeld voor vrouw is ong. 25 - 30% , als man zo'n 18 - 22%)

Vandaar dat al die sixpacks naar voren komen :D

Heb ik hier ook maar iets gezegd over dat dit het enige dieet is? nee
Dat ze niet moeten trainen? Nee, dat is overigens ook makkelijk te raden als je de foto's ziet, voor elke beginner.

Dat de sixpacks naar voren komen, sloeg terug op het verdwijnen van het vet. Lastig :j

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 11:38

enzino schreef:
Tazzey schreef:

Doping gebruiken is niet de boel bedonderen, doping gebruiken en dan in de "clean" categorie meedoen is wel de boel bedonderen.

Vergeet trouwens niet dat doping niet een oplossing is maar slechts een hulpmiddel. Haar vriend traint al 8 jaar en is maanden lang op een dieet. Met of zonder doping: het vraagt een hoop doorzettingsvermogen.

"Als ik hard studeer en een 6 haal ben ik daar meer tevreden mee dan dan ik een avond doortrek met behulp van koffie/red-bull en een 9 haal."

Danku, jij verwoord het misschien beter!
Zo bedoel ik het +:)+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:39

lekkere foto's hoor!!!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:42

Deetjeeuh schreef:
ladylay schreef:

Desty beweerd toch nergens dat het een gezonde manier is? Tenminste, anders heb ik niet goed gekeken en zie ik graag dat jij het tegendeel kan bewijzen. ;) Het is één van de vele manieren om zoiets te bereiken. Jammer dat jij andere dingen beweert. Ík ben namelijk wel geinteresseerd in wat ze te vertellen heeft. Het is behoorlijk vervelend dat jij die kans wegneemt door dit soort reacties. Je hoeft hier toch niet te kijken..

Daarom juist, veel mensen zijn hierin geïnteresseerd. Wat ik volkomen begrijp :j

Maar geen vet, 2 uur cardio op een dag en 2 uur kt, elke dag hetzelfde eten. Je maakt je metabolisme stuk. Je vernielt je lichaam, dat is juist zonde. Er zijn meerdere en gezondere manieren om daar te komen. Tuurlijk op het podium staan heeft wel zo zijn cons, maar probeer het zo gezond mogelijk te doen.

Dus niet geen vet, sodium en water beperken en al dat soort andere fratsen proberen. Maar op een manier waarbij je wel een vrije keuze hebt in voeding, en ja als je het fijn vind met voedingsschema's te werken, dan kan dat altijd, en niet 12 weken maar 22 weken ervoor gebruiken om je voor te bereiden voor een wedstrijd.

Je lichaam krijgt geen klap en je mentale gesteldheid ook niet.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:50

Interessant topic! Vind het sowieso heel interessant, dat bodybuilding wereldje. Mijn vriend en ik doen zelf gewoon aan krachttraining, beiden geen ambities voor wedstrijden en dergelijke. Ook wij eten op de manier die ladylay aanhoud. Verder vind ik dat iedereen zelf moet weten hoe hij of zij traint om zijn doel te berekenen. Ik kan het wel allemaal heel ongezond vinden, maar als de vriend van TS zich daar goed bij voelt, wie ben ik dan om daar iets van te zeggen? Ik vind het vooral heel knap dat iemand zo veel kracht heeft om zoiets te doen :) Hetzelfde geldt voor de doping die wel 'toegestaan' wordt om spiergroei toch nog te bevorderen. Ik snap het wel dat er bodybuilders zijn die dat gebruiken. Als je ergens echt voor leeft, en je staat er zelf achter, waarom niet? :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:00

enzino schreef:
Tazzey schreef:

(caffeine is een hulpmiddel dat je helpt net even wat langer door te gaan. Als het niet in zoveel producten zat dan zou het hoogst waarschijnlijk ook op de dopinglijst staan)

Ieder zijn eigen mening gelukkig ;)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 12:01

ladylay schreef:
Daarom juist, veel mensen zijn hierin geïnteresseerd. Wat ik volkomen begrijp :j

Maar geen vet, 2 uur cardio op een dag en 2 uur kt, elke dag hetzelfde eten. Je maakt je metabolisme stuk. Je vernielt je lichaam, dat is juist zonde. Er zijn meerdere en gezondere manieren om daar te komen. Tuurlijk op het podium staan heeft wel zo zijn cons, maar probeer het zo gezond mogelijk te doen.

Dus niet geen vet, sodium en water beperken en al dat soort andere fratsen proberen. Maar op een manier waarbij je wel een vrije keuze hebt in voeding, en ja als je het fijn vind met voedingsschema's te werken, dan kan dat altijd, en niet 12 weken maar 22 weken ervoor gebruiken om je voor te bereiden voor een wedstrijd.

Dankjewel, dit klinkt al een stuk vriendelijker.
Jullie moeten ook even onderscheid maken tussen mij en zijn trainer. Ik ben niet degene die zegt dat hij dit moet doen. Hij is zelf degene die hiervoor kiest en de trainer die dit aanbied. Voor die trainer is dit niet de eerste keer dat hij jongens begeleid met wedstrijden, hij heeft zelf ook wedstrijden gedraaid. Ik ben dan niet degene die zegt van ik zou het anders doen, want ik heb simpelweg die ervaring niet, hij wel!
Ik laat hun lekker hun gangetje gaan.

Mee eens zijn of niet, hij doet het toch wel. Ik heb liever dat hij mij alles eerlijk verteld en dat ik weet wat er speelt dan dat er vanalles achter mijn rug om gebeurt.
En ik hou nou eenmaal teveel van Jan om hem te laten lopen, het gaat voor ons perfect zo. Waarom niet?!
Ik zou dit zelf NOOIT doen.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:03

Desty schreef:
ladylay schreef:

Dankjewel, dit klinkt al een stuk vriendelijker.
Jullie moeten ook even onderscheid maken tussen mij en zijn trainer. Ik ben niet degene die zegt dat hij dit moet doen. Hij is zelf degene die hiervoor kiest en de trainer die dit aanbied. Voor die trainer is dit niet de eerste keer dat hij jongens begeleid met wedstrijden, hij heeft zelf ook wedstrijden gedraaid. Ik ben dan niet degene die zegt van ik zou het anders doen, want ik heb simpelweg die ervaring niet, hij wel!
Ik laat hun lekker hun gangetje gaan.

Dat dat die trainer was, was wel duidelijk :j
En dat vind ik juist zo 'beangstigend', ze zenden een verkeerd signaal naar buiten (trainer). Niks ten nadele van je vriend z'n prestaties overigens ;)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 12:06

ladylay schreef:
Dat dat die trainer was, was wel duidelijk :j
En dat vind ik juist zo 'beangstigend', ze zenden een verkeerd signaal naar buiten (trainer). Niks ten nadele van je vriend z'n prestaties overigens ;)

Daarom is het ook je eigen keuze of je er gehoor aan geeft. Hij traint ook echt niet zomaar iedereen, en laat voor de rest niemand anabolen gebruiken die hij begeleid. Hij ziet gewoon dat Jan potentie heeft, en er ook de doorzettingsvermogen voor heeft.
Helaas zijn er inderdaad gasten die dit allemaal zelf gaan doen, en experimenteren met die doping, dat vind ik allemaal veel enger dan waar Jan nu in zit :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:07

Het blijft doping hè.. geen gecontroleerd medicijn. De gevaarlijke bijwerkingen en eventuele klachten achteraf blijven.