Ies_ schreef:Ik verbaas me echt enorm over iedereen die zegt dat grote bedrijven dat toch niet missen. Een groot bedrijf verdient zijn geld net zo eerlijk als een klein bedrijfje.
Nou... daar valt over te twisten. Grote bedrijven maken bv wel misbruik van hun positie door leveranciers onder druk te zetten ('wij bepalen de prijs en anders lever je maar niet, en omdat wij de grootste keten van het land zijn heb jij een probleem') of door het uitbuiten van personeel (distributiecentra zijn niet voor niets gaan staken.) (En laten we dan voor de goede orde ook de boekhoudfraude van Ahold nog even noemen. Er is dit jaar een miljoenenschikking gekomen...)
Nogmaals - ik vind het normaal om te betalen voor wat ik gebruik, niet minder en niet meer. Dus ik zou dat briefje van 50 zeker teruggeven.
Citaat:
Had ze dit niet gedaan (zoals sommige in dit topic), had ik een kasverschil van 50 euro gehad en zet ik mijn eigen baan op het spel, maar ook de winstdeling van mijn collega's.
Dat is vervelend. Maar dat hoort er ook bij. Fouten worden gemaakt, en deels probeer je die te voorkomen, en deels draag je de gevolgen. Dat is niet om het goed te praten dat iemand het meeneemt (al vind ik het geen stelen.) Maar het is wel goed om te bedenken dat het in elk geval niet alleen de verantwoordelijkheid van de klant is, en dat die dingen wel gewoon gebeuren. Het is in dat opzicht niet anders dan als je iets uit je handen laat vallen.