De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:43

Jeuh, bij de Lidl geweest en geen extra dingen gekocht.
Heb wel nog met schoenen voor mijn neefje in mijn handen gestaan, maar heb ze toch maar weer terug gelegd.
En ook de friettent heb ik kunnen weer staan.
Vandaag al lekker bespaard dus.

Red bull niet gekocht 2 blikjes: 4 euro
Schoenen niet gekocht: 10 euro
Niet naar de friettent geweest: 5 euro

Dus al bijna 20 euro in 1 dag.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:44

Ik zit al de hele middag vanalles in winkelmandjes op webshops te stoppen om daarna de site weer weg te klikken :')

Ik heb mijn droomkast als achtergrond op ipad en telefoon gezet ter herinnering aan waar ik het allemaal voor doe :')

Naomi_Haffie

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:46

Ik heb het perfecte shirtjr bij mijn nieuwe dekje gezien en het is maar 4 euro :p ik wil wel ik wil niet

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:50

antje_vip schreef:
_helga_ schreef:
Ik verveel me en het is koopavond in de stad.. Ik hou het hier niet meer... ;(

Adem in, adem uit... Bedenk jezelf hoeveel spullen je al in huis hebt...

Haha heb me voorgenomen om niet te gaan we gaan zo op de koffie bij mijn moeder dus dat neemt de drang weg :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:28

Geen prullaria besteld... maar daar gaat mijn zakgeld weer
Remblokken, abs ring en brandstoffilter
Zucht.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:45

Op internet dingen bestellen gebeurt mij toch minder snel dan wanneer ik het in m'n handen kan houden. Komt misschien toch door het feit dat je het weer terug moet leggen als je het eenmaal vast hebt. O:) Wel staan er nog wat echte benodigheden op de lijst die ik alleen via internet kan bestellen dus hopelijk lukt het me om morgen alleen het hoognodige aan te schaffen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:49

Mooie uitdaging!
Auto in de prak gereden/nieuwe aangeschaft. Mijn laptop heeft kuren en wil op reis in april. Dus ik heb mezelf even op rantsoen gezet. Ik sta versteld met hoe weinig ik uit geef terwijl ik normaal gesproken met van alles thuis kom wat ik niet nodig heb (aanbiedingen, kleding, frutsels voor in huis). Maar ook drie keer nadenk voor als ik iets ga doen (bij iemand thuis wat drinken i.p.v. kroegen of een dagje weg.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:58

Heb ik geen moeite mee. :Y) Liefst zo weinig mogelijk prullaria in huis, hou van overzicht. Mijn moeder heeft er wel last van volgens mij. Ik had hetzelfde met paardenspullen, waardoor ik nooit ergens voor kon sparen. Ik kocht telkens maar nieuwe dekjes, maar heb er al genoeg en rijd de laatste tijd ook nooit meer. Nu al maanden niets meer gekocht, gaat goed dus :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:02

Vandaag een niet geheel geslaagde missie. Vanavond naar de Tuinland geweest en daar met zuslief op mijn kosten een kopje koffie en chocomel gedronken. Wel bespaard door er niets bij te nemen dit keer. In Tuinland zelf niet veel gekocht, maar ze hadden van die winterse mutsen afgeprijsd van 12 euro naar 50 cent per stuk, kon het toch niet laten om er voor mij en mijn vriendin allebei eentje mee te nemen. En ze hadden super schattige kindersetjes van mutsje, sjaal en handschoentjes van 8 euro ook voor 50 cent. Daar ook een setje van meegenomen om aan een vriendin te geven.

Het is dus niet echt goed gelukt om geen onnodige uitgaven te doen, maar aan de andere kant vind ik voor een gezellig avondje Tuinland de schade nog te overzien :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:04

Alwiene, ik vind dat ook nog wel zeer nuttige uitgaven die je over 1/2 maanden toch nodig hebt :j . En dan zeker voor zo'n mooie prijs. Juist bezuinigen door het nu te kopen i.p.v. ;ater!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:53

Ik kom dit topic nu pas tegen en wil ook heeeel graag meedoen haha!
De laatste tijd merk ik gewoon dat ik minder werk (ik werk via een uitzendbureau en dat is op oproepbasis) en ik moet al mijn inkomsten daarvan hebben. Dus even op de centjes letten :) Hoop dat het lukt!
Zal zo even de rest van het topic lezen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:56

Ik doe mee _O-

Eens zien of ik t volhoud

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:08

Gelukkig mag ik de komende 4 dagen weer werken!
Dan heb ik ook niet zo snel de drang om iets te gaan kopen!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:12

Hee, wat leuk! Ik doe mee. Ik werk tegenwoordig gewoon fulltime overdag dus ik heb al minder last van de prullaria-drang dan toen ik nog bij de thuiszorg werkte ('s morgens vroeg een route en 's avonds laat, tussendoor hele dag vrij). Heb gewoonweg geen tijd en door alleen een stagevergoeding ook geen geld meer :-( ik weet de Xenos, die tussen mijn werk en de bushalte ligt, bijna iedere dag te weerstaan en anders doe ik een rondje en laat alles liggen :-)

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:15

Ik doe ook mee. Alleen ja, knutselspullen vind ik wel heel moeilijk om te laten liggen. Heb ik ook nodig als ik artikelen schrijf voor mijn eigen blog.... Mmm lastig.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:16

Ik vind het een goed idee zoals Ginger18 heeft gedaan, even op een rijtje zetten hoeveel je bespaard hebt. Dat is een goede eyeopener...

Ik moet straks een paar schoenen ruilen bij de primark, ik ga ervoor om niets extra's te kopen...ik kan het!...toch....of toch niet...?

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:22

Ik doe mee! Ik ga zondag verhuizen naar Amsterdam ( en dit is al het 4e bespaar/opkamers/studeer/enz topic waar ik kom spammen :+ ) dus ik moet besparen! Vandaag bij de action en hema alleen het broodnodige gekocht, zoals strijkplank, verhuisdozen, dekbedden, handdoeken en ga zo maar door.

Maar op kamers is duur, dus voor mij geen 16e lipstick of broodjes op het station meer :( Ik doe waarschijnlijk de rest van m'n studententijd mee :') En daarna blijf ik er hopelijk in hangen

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:47

Rena100 schreef:
Ik vind het een goed idee zoals Ginger18 heeft gedaan, even op een rijtje zetten hoeveel je bespaard hebt. Dat is een goede eyeopener...

Ik moet straks een paar schoenen ruilen bij de primark, ik ga ervoor om niets extra's te kopen...ik kan het!...toch....of toch niet...?

Maar hoe zet je dat op een rijtje dan? Lijkt me leuk maar weet niet zo goed hoe ik dat bij moet houden

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:56

Tja, gewoon twee keer nadenken voordat je iets daadwerkelijk koopt, of eigenlijk juist niet! En bijvoorbeeld die extra lipstick van 10 euro heb je dan bespaard, of dat lekkere broodje van 4 euro ook. Dan heb ik bij wijze van spreken al 14 euro bespaard!

Ik wil uiteindelijk ook graag op mezelf, dus moet ook sparen voor een inboedel, daarnaast wil ik graag eens een andere auto (en nee geen maserati) dus genoeg om voor te sparen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:42

Rena100 schreef:
Tja, gewoon twee keer nadenken voordat je iets daadwerkelijk koopt, of eigenlijk juist niet! En bijvoorbeeld die extra lipstick van 10 euro heb je dan bespaard, of dat lekkere broodje van 4 euro ook. Dan heb ik bij wijze van spreken al 14 euro bespaard!

Ik wil uiteindelijk ook graag op mezelf, dus moet ook sparen voor een inboedel, daarnaast wil ik graag eens een andere auto (en nee geen maserati) dus genoeg om voor te sparen.

:D :D

Kreeg gisteren telefoontje dat ik spullen kon komen halen. Als je naar je werk fietst is het toch wel prettig als de fiets het ook doet. De "besparing" is dan dat ik zelf mijn fietsje repareer. Nadeel is dat je dan wel een reservefiets moet hebben.......

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:53

Ik wil ook mijn financiën een beetje bij gaan houden zodat ik een goed overzicht heb van wat er in en er uit gaat. Dan kan ik ook meteen zien hoeveel ik bespaar op het stoppen met rotzooi kopen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:57

Ik ga denk ik ook meedoen en ook bijhouden wat ik niet heb gekocht. Knutselspullen vind ik eigenlijk wel ''belangrijk'', netzoals dingen die stuk zijn. Ook dingen met vrienden gaan doen, vind ik erg fijn. Maar ik koop een spaarpotje en doe daar het geld ik wat ik bespaar en geld wat ik verdien met werken.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:02

Het helpt als je een beetje krenterig bent, zoals ik :P Bij een broodje buitenhuis denk ik al gauw: maar dat kan ik thuis ook en veel goedkoper! Tenzij uit lunchen, zo lekker kan ik het niet altijd maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:03

Omg ik kwam net bij bloemist Bonrosa in Almelo en crap daar hebben ze mooie dingen. Blauwe en paarse bloemen en allerlei mooie dingen, ik werd helemaal verliefd. Ben toen maar snel de winkel uit gerend :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:05

imd schreef:
Het helpt als je een beetje krenterig bent, zoals ik :P Bij een broodje buitenhuis denk ik al gauw: maar dat kan ik thuis ook en veel goedkoper! Tenzij uit lunchen, zo lekker kan ik het niet altijd maken.

m'n vent wil jou graag ontmoeten! :+ :')

Ik weet niet of ik nu juist wel of niet blij ben met dit topic....
Had gister iets voor iemand nodig. VOor ik het wist zat er weer meer in m'n winkelmandje.... En ik heb dus gecanceld :oo