Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brainless schreef:luuntje schreef:Liefde en tijd is het allerbelangrijkste voor een kind, vind ik.
Helaas kosten kinderen meer geld naarmate ze ouder worden.
Op de basisschool betaalde ik voor onze zoon €55 schoolgeld per jaar.
Nu hij op de Havo zit betalen we elk jaar €135 en dan komen de schriften, rekenmachines enzo er nog mij.
En vergeet het verplichte reisje van ongeveer €160 naar Maastricht niet.
Kleding kan ik tweedehands niet makkelijk vinden.
Lange dunne snijboon heeft passende broeken nodig en ja broek van de C&A zit dan echt niet fijn.
Ik koop Cars jeans in de aanbieding. Want waarom geld teveel uitgeven.
Kleine buffer is wel handig voor je kind.
Die van ons had een typecursus, laptop en elektrische fiets nodig.
Daarvoor krijg je dus kinderbijslag (1100 E per jaar voor 12+).
Dat is voldoende voor dit soort (extra) uitgave.

Rebeccaa schreef:Mijn reisje in VWO 5 was naar Toscane. 500? euro geloof ik. Beetje banketstaaf als jij dan als enige niet mee kunt inderdaad- het is voor mij echt het hoogtepunt geweest van mijn hele middelbare school.
Dat vind ik echt heel sneu voor kinderen, als ze dan niet mee zouden kunnen. Komt iedereen terug met leuke verhalen, terwijl jij lekker thuis zat..
chelle_dora schreef:Rebeccaa schreef:Mijn reisje in VWO 5 was naar Toscane. 500? euro geloof ik. Beetje banketstaaf als jij dan als enige niet mee kunt inderdaad- het is voor mij echt het hoogtepunt geweest van mijn hele middelbare school.
Dat vind ik echt heel sneu voor kinderen, als ze dan niet mee zouden kunnen. Komt iedereen terug met leuke verhalen, terwijl jij lekker thuis zat..
Gelukkig heeft niet iedereen zin om naar Toscane te reizen met banketstaaf klasgenoten...
Ik neem aan dat als je in VWO5 zit, je wel met je ouders normaal kunt communiceren en je ouders je dus wel uit kunnen leggen waarom iets wel of niet gaat.
Rebeccaa schreef:chelle_dora schreef:
Gelukkig heeft niet iedereen zin om naar Toscane te reizen met banketstaaf klasgenoten...
Ik neem aan dat als je in VWO5 zit, je wel met je ouders normaal kunt communiceren en je ouders je dus wel uit kunnen leggen waarom iets wel of niet gaat.
Echt leuk trouwens, geen geld voor je reisje op de middelbare school en vervangende saaie stomme opdrachten moeten doen, terwijl iedereen de tijd van zijn leven heeft en jij na zo'n week er helemaal buiten valt.. Maar dan zit je 's avonds wel lekker op de bank met je ouders.
Mijn ouders (vader in mijn geval, heb geen moeder meer) had mij het echt niet uit kunnen leggen op mijn 17e waarom ik niet mee kon naar Toscane met school hoor. Gelukkig was dat bij ons niet aan de orde, maar ik had dat echt nooit kunnen begrijpen.
chelle_dora schreef:Laat de rest met z'n oordelen over wel of niet genoeg geld aan je kind kunnen of willen uitgeven lekker erin stikken.
Qimm schreef:Pinda_Dipje schreef:In de huidige tijd hebben velen carrieretrutjes een dik gespekte bankrekeningen, maar tijd om voor hun eigen kinderen te zorgen hebben ze niet.
Dat gaat per definitie samen begrijp ik?
chelle_dora schreef:Rebeccaa schreef:Ja, ik snap ook niet zo goed waarom een gezonde financiële situatie volgens iedereen samen moet gaan met geen liefde krijgen van je ouders.
Omdat volgens meer dan genoeg mensen hier, het krap bij kas zitten ook gepaard gaat met verwaarlozen van je kind zo te zien.
.