vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:17

Wat een leuk topic! :D

Ik heb ook nog wel een vooroordeel;

Toen ik in de brugklas zat ben ik door een meisje uit de tweede geslagen, omdat ik haar 'arrogant aankeek'. Ik ben toen drie jaar lang als de dood voor haar geweest en altijd maar geroepen dat ik haar dus écht niet mocht.. En toen bleek dat ik met haar op excursie ging naar spanje 2 weken geleden... En ik zat met haar op een kamer... :=
En ze blijkt me toch een leuke meid te zijn!! *\o/* Hartstikke gelachen, geroddeld over andere excursieleden (oeps :') ) en binnenkort gaan we met nog een andere vriendin van me bij haar logeren en naar een feest! :j

Zo komt alles op zn beurt wel weer bij elkaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:21

Anoniem schreef:
love_western schreef:
En dat zijn vask bepaald type figuren. En ook die ga ik uit de weg....

neeee jij hebt geen vooroordelen? :') >;)

_O- _O- _O-

Iedereen heeft toch weleens vooroordelen. En ik denk alleen aan mijn eigen veiligheid.

Zal jij prettig voelen bij straat jongeren die je lopen na te fluiten en weet ik veel. Nee denk het ook niet.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:24

love_western schreef:
xSwanHeart schreef:
Ik vind het eigenlijk best schokkend dat men tegenwoordig nog vooroordelen heeft over 'donkere' mensen :o Als je een donker persoon ziet, denk je dan direct 'oei, daar moet ik uit de buurt blijven'?

Ik heb dat niet omdat ze donker zijn. Maar als er hier iets gebeurd dan zijn het vaak toch mensen met andere huidskleur.

Dus niet omdat ze donker zijn, maar omdat ze niet blank zijn? 8)7

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:24

Ooit liep ik in een muziekwinkel (instrumenten), er kwam een jongen binnen: leren Jack, halsband met spikes, hanekam in alle kleuren van de regenboog....
Ik dacht: die komt vast voor een elektrische gitaar....

Nietscwas minder waar... Hij loopt naar de blaasinstrumenten, praat even met een verkoper, die vervolgens met een trombone aan komt.
En hierop speelde hij een klassiek stuk.... Zo mooi! Kippenvel all over....

Anoniem

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:46

Dit gebeurde bij een collega van mij:
Leuk jong blond meisje, werkte achter de receptie bij een bedrijf omdat ze zo snel geen passende baan kon vinden. Een man die daar in een iets hogere functie werkte zegt tegen haar: meisje toch kun je niet een leuk mbo-tje gaan doen, je lijkt me redelijk slim, misschien kun je wel meer dan dit....
Tja....Hij wist dat zij net een pittige rechtenstudie zeer succesvol had afgerond.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:08

Anoniem schreef:
Dit gebeurde bij een collega van mij:
Leuk jong blond meisje, werkte achter de receptie bij een bedrijf omdat ze zo snel geen passende baan kon vinden. Een man die daar in een iets hogere functie werkte zegt tegen haar: meisje toch kun je niet een leuk mbo-tje gaan doen, je lijkt me redelijk slim, misschien kun je wel meer dan dit....
Tja....Hij wist dat zij net een pittige rechtenstudie zeer succesvol had afgerond.

Dit vind ik zo vreselijk he.. Mensen die op je neerkijken vanwege je baan.
Bij mij(en andere collega's) ook, laatst werd nog tegen een collegatje gezegd dat je toch echt wel dom moest zijn om bij ons te werken(achter de kassa), want daar had je echt geen hersens voor nodig. Collegatje heeft mevrouw er vriendelijk ingewreven dat zij net die week haar master had gehaald en dan diverse andere collega's ook bezig zijn met hun HBO studies, waarop die mevrouw met een heel erg rood hoofd naar buiten liep.
Belachelijk toch? Wij zitten daar ook alleen maar om onze hobbies en studies te bekostigen!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:55

SuperAssie schreef:
Dit vind ik zo vreselijk he.. Mensen die op je neerkijken vanwege je baan.
Bij mij(en andere collega's) ook, laatst werd nog tegen een collegatje gezegd dat je toch echt wel dom moest zijn om bij ons te werken(achter de kassa), want daar had je echt geen hersens voor nodig. Collegatje heeft mevrouw er vriendelijk ingewreven dat zij net die week haar master had gehaald en dan diverse andere collega's ook bezig zijn met hun HBO studies, waarop die mevrouw met een heel erg rood hoofd naar buiten liep.
Belachelijk toch? Wij zitten daar ook alleen maar om onze hobbies en studies te bekostigen!

Bah ja. Gebeurde bij ons in de supermarkt ook altijd. Toch altijd fijn om het er dan even in te wrijven dat je gewoon bezig bent met een HBO studie. Zitten ook genoeg minder snuggere mensen, maar ja wat dan nog? Intelligentie kies je ook niet.

Ik zit nu in het tweede jaar van m'n studie. In het eerste jaar zat ik met een meisje in de klas die zich ontzettend misdroeg op intro week en later ook een keer ongegeneerd zag tongworstelen midden in de gang van de lokalen (waar dus iedereen langs liep.. docenten, leerlingen, andere uitgenodigde) tijdens een. Vonden mijn toenmalige projectgroepje en ik toch een beetje apart. :wow: Ik had haar nog nooit echt gesproken maar dacht niet echt de meest nette dingen over haar. Losbandig type, zeg maar. Daarnaast stond haar hoofd me ook gewoon niet aan. :o Dit jaar zit ik bij haar in de projectgroep en blijken we het prima met elkaar te kunnen vinden haha. Ze is veel aardiger dan ik had verwacht en ik voelde me ook best l/llig dat ik zo over haar had gedacht. Anderzijds heb ik ook wel is verhalen gehoord dat het andersom ook zo was haha. Zij (en nog een paar meisjes waar ik toen bij in de klas zat) vonden mij arrogant. Iets waarvan ik wel kan zeggen dat ik dat echt niet ben. :D Gelukkig heeft toen een jongen uit m'n klas me verdedigd, super lief (had ik ook niet van hem verwacht trouwens)!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:10

Daks schreef:
Mensen hebben altijd een vooroordeel over mij wat later niet blijkt te kloppen. :+

Dit dus.
Hier heb ik ook vaak mee te maken!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 00:55

Ik vind het eigenlijk best schokkend dat men tegenwoordig nog vooroordelen heeft over 'donkere' mensen :o Als je een donker persoon ziet, denk je dan direct 'oei, daar moet ik uit de buurt blijven'?
[/quote]
Ik heb dat niet omdat ze donker zijn. Maar als er hier iets gebeurd dan zijn het vaak toch mensen met andere huidskleur.[/quote]
Dus niet omdat ze donker zijn, maar omdat ze niet blank zijn? 8)7[/quote]

Ik heb dat meer omdat deze man echt heel donker is, niet om de kleur of de associatie maar ik vind dat in de nacht altijd behoorlijk schrikken, zo'n donker gezicht. Ben verder niet discriminerend, gaat mij niet om de gedachten erachter dat donkere mensen vaker fout zijn maar puur om de kleur. Ik werk ook vaak genoeg met blanke mensen die niet zo prettig in de omgang zijn hoor. :j

Jennifuur

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 01:40

Mijn vader heeft een paar jaar terug ook gehad dat iemand een vooroordeel had, mbt op huidskleur.
Hij is half Indo en dus redelijk getint, maar in combinatie met een stoppelbaardje van een paar dagen en een geconcentreerde blik kan hij er wel uitzien als een iemand uit bijvoorbeeld Marokko die op dat moment chagrijnig is.

Toen liep hij 's avonds, toen het al donker was, met onze (grote, vinden mensen ook vaak eng) hond nog een rondje. Toen zag hij ergens een jongetje van een jaar of drie staan die erg aan het huilen was. Mijn vader is gek van kinderen en was meteen ook bezorgd, dus liep hij op het jongetje af. Hij vroeg of het jongetje verdwaald was etc, om erachter te komen waar zijn ouders waren.

Opeens kwam er een volwassen man aangelopen, die zijn kind op pakte en iets zei in de trant van 'Blijf weg bij mijn kind'. Mijn vader stond toen ook wel even met zijn mond vol tanden.. Die wilde alleen helpen :') .

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 02:06

Tijdje terug was ik met een paar vrienden in de kroeg toen er een groep mannen binnenkwam van een bepaald slag volk, waarvan éen me echt tot het irritante toe lastig aan het vallen was. Was met een leuke jongen aan het kletsen die er helemaal niks van zei terwijl ik zowat van m'n kruk af werd getrokken (achteraf zei hij: ik dacht dat dat een vriend van je was?? yeah right -_- ). Was dus al een beetje geïrriteerd omdat ik gecockblocked werd.
Uurtje later stonden we voor de deur toen ik op de schouder getikt werd door een jongen, waarvan ik in éen oogopslag dacht te zien dat die bij de groep irritante mannen hoorde, dus ik ging gelijk in bitch-mode tegen hem.. bleek hij helemaal niet bij die gasten te horen, hij schrok helemaal van mijn reactie, hij kwam alleen maar om een vuurtje vragen. Voelde me echt schuldig dat ik zo tegen hem tekeer was gegaan, probeerde hem nog uit te leggen dat ik dacht dat 'ie iemand anders was. Hij mompelde nog iets in de trant van 'geeft niet' en liep snel weg met een rooie kop, arme jongen :(

Ook een keer gehad dat ik heel vroeg 's ochtends wakker werd van onze hond die met z'n kop door het kattenluik aan het blaffen was. Ik keek uit het raam en dacht daar een figuur te zien staan in een donkere hoek. Ik m'n moeder wakker gemaakt 'mam, mam, er staat iemand in de tuin'. Dus wij samen naar beneden, buitenlicht aan maar konden niks bekennen. Op dat moment komt er een donkere jongen met een petje op door het tuin hek. Mijn moeder, dapper dat ze is, roept: ZEG WAT DOE JIJ DAAR.
Bleek het de krantenjongen te zijn :o En de hond was aan het blaffen naar een egeltje |o

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 02:49

Jennifuur schreef:
Mijn vader heeft een paar jaar terug ook gehad dat iemand een vooroordeel had, mbt op huidskleur.
Hij is half Indo en dus redelijk getint, maar in combinatie met een stoppelbaardje van een paar dagen en een geconcentreerde blik kan hij er wel uitzien als een iemand uit bijvoorbeeld Marokko die op dat moment chagrijnig is.

Yep, en om precies die redenen kwam mijn vader maar zelden voorbij de douane zonder extreem gecontroleerd te worden...En omdat ik ook getint ben dien ik heet eten en warm weer lekker te vinden :roll: . Niet dus, doe maar normaal voer, zout is heet genoeg, en winter voor mij graag. Maar goed, daar ging het topic niet helemaal over.

Leuk topic trouwens, hele leuke en lieve verhalen, wordt een mens toch wel weer eventjes blij van. :D

Heb zelf niet zo snel vooroordelen, leuke en nare mensen heb je nou eenmaal in alle soorten en maten, heb al zoveel gekkigheid gezien dat ik nergens meer van opkijk. De leukste was wel tijdens het tweejaarlijks grote optreden van mijn dansschool. Voor de hele kleintjes hadden ze een 'baby-sitter' geregeld. Zo'n knoeperd van een kerel met baard en alles, inclusief duister t-shirt. En dat liep daar dan met een rij elfjes achter zich aan 'Kom, we duiken de kroeg in' (de artiestenfoyer waar je gratis limo en thee kon krijgen). Briljant _O- .

Maar ja, als er een stel opgeschoten tieners met vuurwerk loopt te knallen en die gaan richting de paarden dan sta ik toch stand-by met de mestvork. En dan zegt één zo'n jongen tegen z'n vrienden 'Hier effe niet hé, hier staan paarden'. Ben bijna serieus in de kruiwagen gevallen van verbazing, dat had ik met de beste wil van de wereld niet zien aankomen.
Of die keer, ook met wat van dat hangjeugd wat al slungelig en semi 'we gaan iets fouts doen' stoer richting de paarden liepen. En dan netjes vragen of ze ze mogen aaien, verbaast zijn dat ze zulke zachte neuzen hebben en of ze soms ook naar de sportschool gingen omdat ze van die afgetrainde kontjes en sixpacks hadden. Heb ze verteld dat dat aan het soort paard lag en dat ze toen zeiden 'Jeeh, wou dat ik zo'n paard was' :') . En dan nog dankuwel zeggen ook bij het weggaan.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 03:14

Mijn vriend is best een flinke en brede vent, Zeeuwse boer en áls we een keer de stad in gaan is het een wonder.. Maar, laatst in de winkel stond hij even met een vriend van hem te praten op zijn plat-Zeeuws accent, hoor ik achter me ineens "daar heb je die lompe boeren weer, vást weer geen zin om normaal te praten." En dat hoorde vriendlief ook, waarop hij ontzettend ABN even verteld "dat hij ook gewoon kan praten, maar met familie en vrienden gewoon het Zeeuwse aan houdt."
Die mensen stonden zeer geschokt te kijken en waggelden op hoog tempo en met rooie koppen weg..

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:28

Jennifuur schreef:

Altijd als ik stoere Indo-mannen zie, met zo'n stoppelbaardje en liefst ook nog lang haar in een staartje, denk ik onwillekeurig: Satudarah :D

Ik herinner me nog dat ik net mijn scootertje had gekregen en (uiteraard) in het donker ermee stil kwam te staan op een vrij rustige weg bij ons in de stad. Toen liep daar ook een grote neger die gelijk vroeg: 'Gaat het wel goed?' Ik was toch een beetje heel erg gespannen, dacht o jee, wat wil deze man van mij. :)) Maar goed, toch maar gezegd dat mijn scooter ermee op gehouden was. Hij heeft mij toen gelijk laten zien hoe ik mijn scootje op Reservetank moest zetten (de tank was dus gewoon leeg :') ), nog gezegd dat het een leuk ding was en me een voorzichtige en snelle terugreis naar huis gewenst. Dat ging toch ook iets anders dan verwacht :D